Au pairit Miamissa
Sarjan tähdet esitellään Seiskassa. On Seiskan tähtityttöä, vähemmistön edustajaa..
Aiotteko katsoa? Sarja tulee kokonaisuudessaan areenaan 29.3
Kommentit (1327)
Miksi noi kaikki muut avautui nuoruudestaan paitsi Jane?
Tosi ärsyttävä tyyppi, kun on kuitenkin jo 23-vuotias!
Käy kyllä sääli Neeaa, ainoo kohtalaisen tavallinen ja ystävällisen olonen noista kaikista. Kolme muuta taas muodostanu sellaisen "mean girls" -piirin, luoneet oman whatsapp-ryhmän ja jättäneet Neean muutenkin jollain tasolla ulkopuolelle. Kyllähän noi kaikki tietenkin on itekin todenneet, ettei kemiat oikein kohtaa, mutta tollanen juomiseen pakottaminen ja ryyppäämättömyydestä suuttuminen aiheuttaa lähinnä myötähäpeää.
Ja myös toi Neean perhe, sanovat että ihanaa ja poikaystävä voi tulla ja hän on mukava mutta sitten paljastuukin etteivät halua häntä taloon.
No onhan tuo Jane päästään sairas. Hirveä tarve kontrolloida muita. Kun itse mokailee, etsii syyllisiä aina muualta kunhan vaan ei itsestään.
Myös tosi sairas tuo tyrmäystippasyytös. Jane vaan joi ITSE liikaa, mutta eihän hänen tarvitse omasta käytöksestään vastuuta kantaa.
Jane ei vaikuttanut siltä, että ne lapset olivat hänelle tärkeitä. Tärkeetä oli et sai asua hyvällä alueella Miamissa ja bilettää...
Kun tuo seinäjoki noin Janea ahdistaa ja muiden ihmisten tekemiset ja tekemättä jättämiset (juoko joku vai ei) niin tee Jane palvelus ja lähde vaikka Nykiin tai Lontooseen uudestaan auppariksi. Ehkä opit siellä lisää ihmisistä että heitä on tosiaan monenlaisia ja jokaisella eri tavat elää tätä elämää. Janen tarvitsee vielä aika paljon henkisen puolen kasvua ja kyllä esim Nyki tai Lontoo opettaisi tota päsmäröijää enemmän kuin se seinäjoki.
Mun mielestä Matleena kanto kropaansa ihanan itsevarmasti. Ite en oo ollu rannoilla tai ylipäätänsä missää mis pitäis käyttää uikkaria kuuteen vuoteen lastensaannin jälkeen. En oo koskaan ollut noin itsevarma.
Leikkaus ja kuvaus vaikuttaa aina siihen miltä lopputulos vaikuttaa. Selkeästi haluttu kprostaa erilaisia persoonia.
Au pairin tehtävä ei ole toimia lastenhoitajana, kodinhoitajana, seuraneitinä eikä varsinkaan toisena äitinä tai pahimmillaan oletetaan tekevän aivan kaiken. Osa perheistä todellakin kuvittelee, että aupairin homma on työskennellä 12 tuntia päivässä pienellä taskurahalla. Näihin pitää palkata ihan oikea työntekijä, au pair ei sellainen ole. Monissa maissa on ihan omat tarkat lait tästä, että au pair ei saa tehdä liikaa töitä ja kielikurssille on osallistuttava jos ei paikallista kieltä jo osaa.
Itse olen ollut pari kertaa ja katson hyvin tarkkaan kenen luokse lähden, ja teen aina kirjallisen sopimuksen määristä, tehtävistä ja tunneista ja vapaa-ajoista, sekä ihan käytännön asioista kuten kotiintuloajoista. Silti yhden perheen äiti oletti, että teen lapsille aamupalat ja hoidan ja vien kouluun kuudelta aamulla, koulupäivän aikana teen kotityöt ja siivoan ison talon kokonaan, haen lapset 12-1 aikaan kotiin, sitten viihdytän heitä ja autan läksyissä illalliseen asti. Tämän ruoan tietenkin teen itse koko perheelle. Illallisen jälkeen on tunti vapaata, jonka jälkeen laitan lapset nukkumaan. Tämä kaikki 300€ kuukausi”palkalla”, maassa jossa elintaso korkea.
Vierailija kirjoitti:
Janen esittelyvideo
Videolla Jane sanoo, että hänen paras ominaisuus on positiivisuus ;)
Olen katsonut vasta 1 1/2 jaksoa, mutta nauratti toi Janen kommentti siitä, että hän puhuu niin hyvää englantia kun on amerikkalainen poikaystävä... Tällein natiivin korvaan hänen kielioppi särähti aika pahasti, eikä ääntäminenkään kauheen hyvä, eikä se nyt maailmanloppu ole, mutta kun oikein meni enkkuaan kehumaan...
Vierailija kirjoitti:
Olen katsonut vasta 1 1/2 jaksoa, mutta nauratti toi Janen kommentti siitä, että hän puhuu niin hyvää englantia kun on amerikkalainen poikaystävä... Tällein natiivin korvaan hänen kielioppi särähti aika pahasti, eikä ääntäminenkään kauheen hyvä, eikä se nyt maailmanloppu ole, mutta kun oikein meni enkkuaan kehumaan...
Verrattuna vaikka ranskalaisiin on todella hyvä englanti
Vierailija kirjoitti:
Ja myös toi Neean perhe, sanovat että ihanaa ja poikaystävä voi tulla ja hän on mukava mutta sitten paljastuukin etteivät halua häntä taloon.
Amerikkalaiset luuli, että poikkis on tyyliin sarjamurhaaja. Eivät tajunneet, että suomalaiset nuoret ovat kilttejä nössyköitä. Ja tietenkin siis hyvä asia.
Vierailija kirjoitti:
Mä taas ymmärrän tuon ihan hyvin. Me suomalaiset olemme tottuneet ajattelemaan, että meidän lapsemme eivät ole jatkuvassa vaarassa. Täällä lapset voivat leikkiä keskenään ulkona, kävellä yksin kouluun, isommat lapset olla hetken aikaa yksin kotona, vauvoja nukutetaan vaunuissa ulkona jne. Tuolla "suuressa maailmassa" taas vanhemmilla on jatkuva pelko, että lapsi siepataan, vieras ihminen on väkivaltainen hullu tms. Heidän silmissään me suomalaiset olemme sinisilmäisiä hölmöjä, jotka luotamme liikaa muihin ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
Au pairin tehtävä ei ole toimia lastenhoitajana, kodinhoitajana, seuraneitinä eikä varsinkaan toisena äitinä tai pahimmillaan oletetaan tekevän aivan kaiken. Osa perheistä todellakin kuvittelee, että aupairin homma on työskennellä 12 tuntia päivässä pienellä taskurahalla. Näihin pitää palkata ihan oikea työntekijä, au pair ei sellainen ole. Monissa maissa on ihan omat tarkat lait tästä, että au pair ei saa tehdä liikaa töitä ja kielikurssille on osallistuttava jos ei paikallista kieltä jo osaa.
Itse olen ollut pari kertaa ja katson hyvin tarkkaan kenen luokse lähden, ja teen aina kirjallisen sopimuksen määristä, tehtävistä ja tunneista ja vapaa-ajoista, sekä ihan käytännön asioista kuten kotiintuloajoista. Silti yhden perheen äiti oletti, että teen lapsille aamupalat ja hoidan ja vien kouluun kuudelta aamulla, koulupäivän aikana teen kotityöt ja siivoan ison talon kokonaan, haen lapset 12-1 aikaan kotiin, sitten viihdytän heitä ja autan läksyissä illalliseen asti. Tämän ruoan tietenkin teen itse koko perheelle. Illallisen jälkeen on tunti vapaata, jonka jälkeen laitan lapset nukkumaan. Tämä kaikki 300€ kuukausi”palkalla”, maassa jossa elintaso korkea.
Jenkeissä tämä ihan normaalia. Au pair on orja, palkollinen.
Ällöttää toi Janen perheen isän :/ lähtee vaan au pairin kans ryyppäämään ja vaimo jää kotiin. Nice...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verrattuna vaikka ranskalaisiin on todella hyvä englanti
Saattaa olla parempi kun jonkun muun, mutta ei se siitä hyvää tee. Ihminen, joka puhuu todella hyvää englantia ei tee noin alkeellisia kielioppivirheitä.
Siis tuo, että Jane yrittää laittaa kaikki sekoilunsa muiden syyksi...huh huh. Ja kehtaa vielä ulista Neealle, että jos tämä olisi juonut, niin ei tarvitsisi nyt tässä selitellä mitään kännitekemisiään. Uskomatonta.
Tuli mieleen että noi suomalaiset ei ehkä halunnut että heidän lapsiaan kuvataan? Niitä näytettiin tosi vähän.
Sarjassa näki mielenkiintoisesti suomalaisen ja jenkkikäyttäytymisen eroja. Jenkeissä sanotaan että kaikki on great ja potkaistaan pihalle perheestä heti hymyjen kera, suomalaiset on tottuneet paljon suorempaan ongelmien käsittelyyn.