Au pairit Miamissa
Sarjan tähdet esitellään Seiskassa. On Seiskan tähtityttöä, vähemmistön edustajaa..
Aiotteko katsoa? Sarja tulee kokonaisuudessaan areenaan 29.3
Kommentit (1327)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkähän nämä muut kolme aupairia olisivat viihtyneet Little Haitissa? Varmaan loistavasti...not!
Luulen, että esim Matleena olisi voinut pärjätä siellä. Se vaikutti sen verran rempseältä ja maanläheiseltä tyypiltä. Joona on samaa osastoa Neean kanssa.
Raiskattu kuudesti, ryöstetty ja ehkä vähän tapettukin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ihmettele tuota Neean reaktiota perheen asuinalueeseen ekassa jaksossa. Näitte varmaan hänen oman kotinsa? Kenellä 19-vuotiaalla juuri lukiosta (?) Valmistuneella on oma koti, jossa huonekalut kaikki viimeisen päälle ja uusia? Ehkä heillä on poikaystävän kanssa todella rikkaat perheet, jitka rahoittaneet tuon. Sitten, kun yleensä odotetaan, että USAssa kaikki on vauraita ja kaikki on prameaa, on varmaan shokki joutua perheeseen, jonka elintaso ei vastaa oman lapsuusperheen elintasoa.
Ei vaadi elintasoa, että on valkoinen minimalistinen ikea-koti. Siinä olen samaa mieltä, että Neean siisti ja puhdas koti oli jotain aivan muuta kuin ensimmäisessä perheessä.
Jollain rahalla se Ikeakotikin ja vuokra on rahoitettu. Harva 19v voi omalla rahalla maksaa edes vuokraa saati hankkia uusia huonekaluja edes ikeasta.
No kai se poikaystävä oli töissä?
Linkkiä?
Montako tuntia muuten 16-vuotias joutuu työskentelemään, että on varaa ostaa mopoauto? Niin just.
Linkkiä mihin?
Maaseudulla monelle nuorelle hankitaan se mopoauto jotta kouluun olisi helpompi kulkea.
Eli Larppa ei ollut itse rahoittanut sitä?
Koska tuossa väitettiin etteivät olleet varakkaista perheistä.Vähän kermatakaliston löyhkä tuli näistä nuorista.
Ei se yksi mopoauto tai ikeakalusteet vaadi maaseudulla kuin perustoimeentulevat vanhemmat. Hämeenlinnan seudulla asuminen on hyvin halpaa.
Eli miten ne jyväjemmari-vanhemmat sijoittuvat koko maan toimeentuloon Suomessa? Mikä on palkkataso?
Maaseudulla asuu muitakin kuin maanviljelijöitä. Esim opettajaperhe Hämeenlinnan lähellä pystyy varmasti ostamaan teineilleen mopoautot joilla kulkea lukioon Hämeenlinnaan. Ja vieläpä ne ikeakalusteet ekaan asuntoon.
Eli Lari ei ollut kustantanut omaa elämäänsä itse kuten joku täällä väitti.
Ps. Olisko opettajaperheen lapsi jättänyt lukion väliin?
En väittänyt hänen AINA kustantaneen elämäänsä vaan totesin, että kai hän nyt on töissä. Eikä kaikki opettajienkaan lapset mene lukioon. Ei minunkaan isosiskoni mennyt.
Olet siis samaa mieltä siitä että Larin ja Neean elintaso Suomessa oli keskivertonuoren yläpuolella ja siksi Neealle oli kulttuurishokki Pikku Haitin perhe? Ei kokonaan, mutta selkeä osa oli kiinni elintasosta.
En ole. Normaali elintaso paikkakunnalla jossa asuminen on halpaa.
Aika halpaa saa olla että tuosta noin on varaa 10 000 € mopoautoon.
Missä sanottiin että ko mopoauto oli hankittu noin vain? Ja kyllä, Hämeenlinna seudulla on enemmän kuin aika halpaa.
Ne molemmat (Neea ja Lari) olivat rahallisesti suomalaisen nuoren keskitason yläpuolella.
Siksi prinsessalle ei maistunut normaali lähiöelämä Miamissa.
Case closed.
Ihan perusnuoria Suomesta.
Perusnuoriko Yhdysvaltoihin mennessään alkaisi itkemään, kun näkee matalia taloja ("nää talot on niin mataliaki"), vanhemman mallisia autoja ("autotki on täällä niin ränsistyneitä ja vanhoja") ja huoneen sisustuksen ("siis en ikinä kehtais esitellä mun kavereille tällasta huonetta").
Neea lähti tuosta perheestä nimenomaan, koska halusi varakkaaseen perheeseen. Harmi, että leimasi perheen huonoksi perheeksi, vaikka todellinen ongelma oli se, ettei hänen psyykkinen kanttinsa kestänyt, kun oli odottanut pääsevänsä varakkaaseen perheeseen.
Kyllä mä ymmärrän sen fyysisen kurituksen ja ruokapuolenkin, mutta olisi ollut mielenkiintoista nähdä miten neiti olisi jaksanut 3kk, ellei näitä epäkohtia, ainakaan näin räikeinä olisi ollut "köyhälistöperheessä".
Olisiko perhe vaihtunut, jää arvailujen varaan.
Neea sai itse hakea kaupasta, mitä ruokaa halusi ja hakikin vihanneksia, kanaa ja riisiä. Joten siinä mielessä vaikea ymmärtää, miksi se ruoka olisi ollut ongelma.
Au pairilla ei ole mikään hehkeä palkka (vai miten ne palkkajutut on sovittu ohjelmassa?), joten ei hänellä olisi ollut rahaa ruokkia 6 lasta omasta pussista. Ja olisi ollut törkeää ostaa vain itselle ruokaa, kun lapset on nälässä.
Se osti perheen rahoilla ne ruuat, koska siinä oli myös lasten ruuat. Tottakai vanhemmat lasten ruuat maksaa au pairille. Ei kannata kommentoida, jos ei ole katsonut sarjaa.
Mitä tulee tuohon Neean ensimmäiseen perheeseen, ihmettelen miksi jotkut eivät ymmärrä Neean lähtöä ja kauhistusta. Eihän seutua kuvattu edes kunnolla, joten miten voi todeta sen täältä käsin rauhalliseksi ja Suomeen verrattavaksi. Seutu saattoi hyvinkin olla shokeeraavaa ja sellaista missä ei ulkomaalaisen tytön kannata yksin liikkua. Seudun lisäksi koti ja sen ruoka varmasti myös aiheuttivat valtavan kulttuurishokin, ja etenkin jos hän ja lapset joutuivat olemaan nälässä. Minulle jäi myös jotenkin arvaamaton olo perheestä. Tuntui että vanhemmat saattaisivat käyttyäytyä arvaamattomasti ja läimäytteliväthän he lapsiaankin, mikä tuntui varmasti Neeasta järkyttävältä.
Matleenan deitti Raymond oli kyllä aika hyvännäköinen. Jotenkin aivan eri tasolla Matukan kanssa. Mitähän hän tässä näki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin kyllä huvittaa tyypit, jotka lähtee au pairiksi, vaikka ei ole ikinä edes pitänyt lasta sylissä tai tehnyt ruokaa. :D Eikä nyt tietenkään mikään valmis lastenhoitaja tarvitse ollakaan ja oppiihan siinä tehdessä, mutta silti...
Eikö sinne ole mitään karsintaa? Kuka tuollaisen uusavuttoman nyt haluaa kotiinsa.
Oikeasti on karsintaa. Etenkin USAan täytyy olla lastenhoitokokemusta jo entuudestaan ja myös suosittelijoita. Työsopimus tehdään vähintään vuodeksi. Jos haluaa lähteä aiemmin kotiin, menettää takuumaksun (pari sataa euroa) sekä paluulennot Suomeen. Sama juttu jos vaihtaa perhettä ilman kunnollista syytä. Tää ohjelma ei kerro koko totuutta!
Vierailija kirjoitti:
"Little Haiti myös todella vaarallinen!! Prostituoituja, narkkareita, sekopäitä.. Kuullut tapauksista että päiväaikaankin pakotettu ihmisiä aseen kanssa autosta ulos ja auto viety.. "
Little Haitista sanottua vuonna 2012. Tuskin kovin radikaalia muutosta on tapahtunut https://keskustelu.suomi24.fi/t/10676311/turvallisuus
Ja lähteenä oikein suomi24. Kyllä sinä nyt tiedät kaiken Little Haitista, kun olet suomi24:lta lukenut. Siellä on myös kerrostaloasutusta, olen telkkarista joskus nähnyt. Tämä perhe ei kuitenkaan asunut sellaisessa. Näkihän sen ohjelmastakin, että tuolla omakotitaloalueella on hiljaista ja rauhallista.
Vierailija kirjoitti:
Siis minulle jäi nyt epäselväksi tuo Neean tausta. Eikös se sanonut, että ei ole missään tekemisissä vanhempiensa kanssa, eikä nämä tulleet edes vanhojentansseihin, mutta sitten äiti olikin vastassa kentällä? Ja Neea puhui sille hoitolapsellekin että näkee Suomessa äitinsä?
Neea sanoi, että hän joutui muuttamaan pois kotoaan 17-vuotiaana ja oli silloin todella huonoissa väleissä äitinsä kanssa ja että eivät olleet pitkiin aikoihin missään tekemisissä keskenään, mutta että myöhemmin välit ovat hieman parantuneet ja iloitsee siitä.
Itse lensin kanssa kotoa ulo 17-vuotiaana ja ymmärrän hyvin Neeaa, varmaan on tuntunut tylyltä selvitä kaikesta itsekseen, varsinkin kun näkee luokkakaverinsa vanhempiensa ympäröiminä. Onneksi ovat lähentyneet, ihanalta tytöltä Neea vaikuttaa, ja fiksulta. Toivon kaikkea hyvää hänelle!
Neean perhe kirjoitti:
Mitä tulee tuohon Neean ensimmäiseen perheeseen, ihmettelen miksi jotkut eivät ymmärrä Neean lähtöä ja kauhistusta. Eihän seutua kuvattu edes kunnolla, joten miten voi todeta sen täältä käsin rauhalliseksi ja Suomeen verrattavaksi. Seutu saattoi hyvinkin olla shokeeraavaa ja sellaista missä ei ulkomaalaisen tytön kannata yksin liikkua. Seudun lisäksi koti ja sen ruoka varmasti myös aiheuttivat valtavan kulttuurishokin, ja etenkin jos hän ja lapset joutuivat olemaan nälässä. Minulle jäi myös jotenkin arvaamaton olo perheestä. Tuntui että vanhemmat saattaisivat käyttyäytyä arvaamattomasti ja läimäytteliväthän he lapsiaankin, mikä tuntui varmasti Neeasta järkyttävältä.
Neea ei joutunut olemaan nälässä. Hän itse kieltäytyi syömästä pizzaa. Hän sai perheeltä rahaa ruokaostoksia varten ja sai itse päättää, mitä ostaa. Rahvaanomainen pizza ja hampparit eivät hienohelmalle kelvanneet. Oli ihan naurettavaa itkeä huoneessa nälkäänsä sen jälkeen, kun ei itse suostunut ruokaa syömään.
Ihan hyvin Larin vanhemmat on voineet olla katsomassa tansseja koululla. Neeaa taisi eniten surettaa, että muiden tyttöjen vanhemmat, etenkin äidit oli ottamassa kuvia tyttäristään ja auttamassa mekon kanssa. Miksi Larin äidin olisi pitänyt olla hössöttämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ihmettele tuota Neean reaktiota perheen asuinalueeseen ekassa jaksossa. Näitte varmaan hänen oman kotinsa? Kenellä 19-vuotiaalla juuri lukiosta (?) Valmistuneella on oma koti, jossa huonekalut kaikki viimeisen päälle ja uusia? Ehkä heillä on poikaystävän kanssa todella rikkaat perheet, jitka rahoittaneet tuon. Sitten, kun yleensä odotetaan, että USAssa kaikki on vauraita ja kaikki on prameaa, on varmaan shokki joutua perheeseen, jonka elintaso ei vastaa oman lapsuusperheen elintasoa.
Ei vaadi elintasoa, että on valkoinen minimalistinen ikea-koti. Siinä olen samaa mieltä, että Neean siisti ja puhdas koti oli jotain aivan muuta kuin ensimmäisessä perheessä.
Jollain rahalla se Ikeakotikin ja vuokra on rahoitettu. Harva 19v voi omalla rahalla maksaa edes vuokraa saati hankkia uusia huonekaluja edes ikeasta.
Linkkiä?
Montako tuntia muuten 16-vuotias joutuu työskentelemään, että on varaa ostaa mopoauto? Niin just.
Linkkiä mihin?
Maaseudulla monelle nuorelle hankitaan se mopoauto jotta kouluun olisi helpompi kulkea.
Koska tuossa väitettiin etteivät olleet varakkaista perheistä.Vähän kermatakaliston löyhkä tuli näistä nuorista.
Ei se yksi mopoauto tai ikeakalusteet vaadi maaseudulla kuin perustoimeentulevat vanhemmat. Hämeenlinnan seudulla asuminen on hyvin halpaa.
Eli miten ne jyväjemmari-vanhemmat sijoittuvat koko maan toimeentuloon Suomessa? Mikä on palkkataso?
Maaseudulla asuu muitakin kuin maanviljelijöitä. Esim opettajaperhe Hämeenlinnan lähellä pystyy varmasti ostamaan teineilleen mopoautot joilla kulkea lukioon Hämeenlinnaan. Ja vieläpä ne ikeakalusteet ekaan asuntoon.
En väittänyt hänen AINA kustantaneen elämäänsä vaan totesin, että kai hän nyt on töissä. Eikä kaikki opettajienkaan lapset mene lukioon. Ei minunkaan isosiskoni mennyt.
Olet siis samaa mieltä siitä että Larin ja Neean elintaso Suomessa oli keskivertonuoren yläpuolella ja siksi Neealle oli kulttuurishokki Pikku Haitin perhe? Ei kokonaan, mutta selkeä osa oli kiinni elintasosta.
Missä sanottiin että ko mopoauto oli hankittu noin vain? Ja kyllä, Hämeenlinna seudulla on enemmän kuin aika halpaa.
Ne molemmat (Neea ja Lari) olivat rahallisesti suomalaisen nuoren keskitason yläpuolella.
Case closed.
Perusnuoriko Yhdysvaltoihin mennessään alkaisi itkemään, kun näkee matalia taloja ("nää talot on niin mataliaki"), vanhemman mallisia autoja ("autotki on täällä niin ränsistyneitä ja vanhoja") ja huoneen sisustuksen ("siis en ikinä kehtais esitellä mun kavereille tällasta huonetta").
Neea lähti tuosta perheestä nimenomaan, koska halusi varakkaaseen perheeseen. Harmi, että leimasi perheen huonoksi perheeksi, vaikka todellinen ongelma oli se, ettei hänen psyykkinen kanttinsa kestänyt, kun oli odottanut pääsevänsä varakkaaseen perheeseen.
Kyllä mä ymmärrän sen fyysisen kurituksen ja ruokapuolenkin, mutta olisi ollut mielenkiintoista nähdä miten neiti olisi jaksanut 3kk, ellei näitä epäkohtia, ainakaan näin räikeinä olisi ollut "köyhälistöperheessä".
Neea sai itse hakea kaupasta, mitä ruokaa halusi ja hakikin vihanneksia, kanaa ja riisiä. Joten siinä mielessä vaikea ymmärtää, miksi se ruoka olisi ollut ongelma.
Au pairilla ei ole mikään hehkeä palkka (vai miten ne palkkajutut on sovittu ohjelmassa?), joten ei hänellä olisi ollut rahaa ruokkia 6 lasta omasta pussista. Ja olisi ollut törkeää ostaa vain itselle ruokaa, kun lapset on nälässä.
Se osti perheen rahoilla ne ruuat, koska siinä oli myös lasten ruuat. Tottakai vanhemmat lasten ruuat maksaa au pairille. Ei kannata kommentoida, jos ei ole katsonut sarjaa.
Olen katsonut. Kyse on nyt siitä, että jos "oikea" ruoka on kalliimpaa kuin valmis- ja pikaruoka, niin miten ne vanhemmat ois antanut rahaa Neealle jatkuvasti ostaa sitä ruokaa? Toisaalta emme tiedä olivatko vanhemmat laiskoja vai köyhiä. Varmaan tekivät yhden poikkeuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mopoauto ole mikään statusesine vaan ihan saatavilla monenlaisissa perheissä.
Kuka tahansa normaali olisi kavahtanut perhettä ja asuinaluetta. Ainoastaan joku kaupungin vuokratalossa luunappien ja ranujen voimalla kasvanut, olisi voinut tuntea olonsa normaaliksi siellä.
Sanopa jotain konkreettista siitä asuinalueesta, mikä siinä näytti olevan vialla? Tasakattoisia matalia omakotitaloja, joissa on omat pihat. Ainoastaan hienohelma porvari ei siellä pystyisi asumaan, koska kuten Neea asian ilmaisi "nää talot on niin mataliaki".
Alue ei ollut betoniviidakkoa eikä trailer-parkkia.
Onhan se tavallaan hauskaakin, kun suomalainen hienohelma lähtee toiselle puolelle maailmaa tekemään itsestään naurunalaisen.
Sama ihminen jänkyttää ties kuinka monetta smansisältöistä kommenttiaan. Jos se Little-Haiti on sulle joku ihannepaikka, niin mene hyvä ihminen sinne! Mikään normaali nuoren tytön paikka se ei ole eikä mikään tavallinen au pair -paikka.
Jokainen pystyy näistä tilastoista lukemaan, että mistään lintukodosta ei tosiaankaan ole kyse. Kaikissa rikostilastoissa ihan pahinta kastia koko USA:ssa, eniten työttömyyttä, vähiten koulutusta. http://www.areavibes.com/miami-fl/little+haiti/crime/
On muuten useampia jotka arvostelevat Neeaa "hienohelmailusta".
Edelleen epäselvää miksi oli mennossa sinne "voodoo-alueelle".
Kusettiko Yle, vai jättikö itse taustatyöt tekemättä?
Vai oliko koko sarja käsikirjoitettua "realityä"?
Linkki ei toimi.
Tässä lukuja. Keskitulot alueella ovat suhteellisen matalat, mutta asuntojen keskihinnat ovat kuitenkin 130 000 dollaria. Jos keskivertotulot on vajaa 30 000, luonnollisesti siellä asuu silloin kaikenlaista väkeä tulottomista työttömistä 50 000-100 000 vuodessa tienaaviin.
Niin sanottua valkokaulustyötä (virkamiehet jne) tekeviä asuu tilastollisesti enemmän kuin duunareita.
Average Household Income $28,180
Median Household Income $22,258
Percent Increase/Decrease in Income Since 2000 37%
Percent Increase/Decrease in Income Since 2010 3%
Average Household Net Worth $205,007
Median Home Sale Price $136,550
Sales Tax Rate 6.905%
Average Household Total Expenditure $30,734
https://www.point2homes.com/US/Neighborhood/FL/Little-Havana-Demographi…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkkiä?
Linkkiä mihin?
Case closed.
Olen katsonut. Kyse on nyt siitä, että jos "oikea" ruoka on kalliimpaa kuin valmis- ja pikaruoka, niin miten ne vanhemmat ois antanut rahaa Neealle jatkuvasti ostaa sitä ruokaa? Toisaalta emme tiedä olivatko vanhemmat laiskoja vai köyhiä. Varmaan tekivät yhden poikkeuksen.
Siis nehän antoi Neealle rahaa ja Neea osti, mitä halusi. Meinaatko, että ne olis jatkossa sitten jotain lappuja jättänyt, että PAKKO ostaa hamppareita ja pizzaa. Mistä sinä tiedät, mikä ruoka USA:ssa maksaa enemmän? Ei einekset ja karkit Suomessakaan halpoja ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkkiä?
Linkkiä mihin?
Case closed.
Rahatilanteen (ainakin) kannalta pumpulissa eläneitä.
Eivät ole.
Pumpulissa kasvaneilla on designilla vuoratut aaunnon Etelä-Helsingissä ja Amerikkaan lähdetään Ivy league -yliopistoon, ei palvelijaksi. Sen jälkeen odottaa vanhempien järjestämä hyväpalkkainen työpaikka.
Kyllä Suomessakin voi kasvaa "pumpulissa" ja "luxuspumpulissa".
Miksi hienohelma joutui muuttamaan pois kotoaan 17-vuotiaana? Kai siihen joku syy on? Oliko hankala ja vaativa kotonakin? Tuon ikäisille ei käsittääkseni makseta tukia, jos vanhemmilla on hyvät tulot, joten varmaan heillä on ollut syy käskeä tyttö muuttamaan. Heidän on kuitenkin pitänyt maksaa Neean asuminen omassa asunnossa alaikäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea kuvitella, että Neean kaltaisella ihmisellä menisi helposti vanhempien kanssa sukset ristiin. Etenkin noin pahasti ettei ees olla vanhojen tansseja katsomassa.
Itse olin perheemme lapsista vanhin, molemmat vanhemmat töissä omissa firmoissaan. Oli itsestäänselvyys, että minä siivosin, tiskasin, pyykkäsin, laitoin ruokaa ja huolehdin nuoremmista vaikka sisko oli vain pari vuotta nuorempi, toinen 10 v nuorempi. Yläkouluajan selvisin vielä jotenkuten, mutta ei silloinkaan ollut mitään omaa vapaa-aikaa, että olisin saanut olla kavereiden kanssa tai vaikka harrastaa jotain.
Minä olin kiltti tyttö, kympin tyttö eikä meillä saanut sanoa vastaan eikä kukaan olisi kuunnellut vaikka olisit sanonutkin, joten koetin vain tehdä mitä käskettiin. Erikoislukioon päästyäni aika ei enää tahtonut riittää kaikkeen millään, aloin kyseenalaistaa miksei silloin yläkoululaisen siskoni tarvinnut edelleenkään osallistua kotitöihin vaikka itse olin aloittanut ne jo alle 10-vuotiaana. Väsyin todella pahasti, stressasin huononevista arvosanoista, olin ärtynyt kaiken aikaa ja vanhempani suuttuivat todella. Olin kuulemma kapinallinen ja häirikkö ja vaikka mitä. Kerran en ollut ehtinyt koululta kotiin, kun isäni oli tullut töistä ja koska ruoka ei ollut valmiina lensivät vähäiset tavarani pihalle. Huusi perään että nyt on mitta täynnä eikä luoja laiskoja elätä jne jne.
Ennen kuin edes sain elämäni järjestykseen, olin älyttömän helpottunut. Todella huojentunut että sain vain keskittyä kouluuni ja itseeni. Oliko ikävä kotiin? No oli, todella ikävä sekä vanhempia että sisaruksia, mutta koetin keskittyä vain kouluun. Myöhemmin muutin isommalle paikkakunnalle jatko-opintoihin ja välit vanhempiin jäivät vähintäänkin etäisiksi. Olisinko tarvinnut tukea ja kannustusta? Aivan varmasti, siinä missä kuka tahansa teini-ikäinen. Kaipaan edelleen perhettäni vaikka on jo oma lapsi ja olen tosi iloinen Neean puolesta että on välit vanhempiin ja perheeseen parantuneet ja voivat olla tekemisissä. Kyllä perhe on iso voimavara ja tärkeä, mutta elämä ei aina mene niin kuin kuvittelisi tai haluaisi.
Neeahan sanoi, että hänen siskollaan on niin helppoa verrattuna perheen 10-vuotiaaseen lapseen eli ei siellä ilmeisesti kotitöitä ole juuri tarvinnut tehdä. Ja muutenkin vertasi omaa perhettään niin, että siinä oli kaikki niin hyvä ja au pair-perheessä taas ei. Ristiriitaista, että omassa perheessä olisi kaikki ollut niin hyvin ja kuitenkin alaikäisenä joutui muuttamaan pois kotoa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi hienohelma joutui muuttamaan pois kotoaan 17-vuotiaana? Kai siihen joku syy on? Oliko hankala ja vaativa kotonakin? Tuon ikäisille ei käsittääkseni makseta tukia, jos vanhemmilla on hyvät tulot, joten varmaan heillä on ollut syy käskeä tyttö muuttamaan. Heidän on kuitenkin pitänyt maksaa Neean asuminen omassa asunnossa alaikäisenä.
En ymmärrä jos Neea on joutunut kotoa muuttamaan lukiovaiheessa. Lukio on tärkeä ja on hyvä olla kannustavat vanhemmat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liisa (tai "Jane") näyttää toisinaan aika paljon Anna Abreulta.
Moi Jane, Et todellakaan näytä ! Oot harhanen ja kukaan ei ole sulle kateellinen. Oon itsekin sua paljon kauniimpi ja oon tavallinen nainen. Perus kauppareissullakin tulee monta kauniimpaa naista vastaan.
Ja mistä lähtien tappipersejalkainen Anna Abröö on ollut hyvännäköinen?
Sama täällä. melkein nolotti täällä kotisohvalla :D