Au pairit Miamissa
Sarjan tähdet esitellään Seiskassa. On Seiskan tähtityttöä, vähemmistön edustajaa..
Aiotteko katsoa? Sarja tulee kokonaisuudessaan areenaan 29.3
Kommentit (1327)
Katsoin koko kauden nyt pääsiäisenä (jep, olis ehkä jotain järkevämpääkin voinut tehdä..) ja täällä on jo melkeinpä kaikki sanottu mitä olen ajatellut esim Janen käytöksestä.
Mutta se mikä myös ärsytti oli Joonan äidin naureskelevat kyselyt ennen Joonan lähtöä, osaatko sitä tai tätä (esim imurointia). Jos poika ei osannut kyseisiä kotitöitä niin äidin olisi syytä katsoa peiliin, kotonahan ne taidot opetetaan! Ihmettelen myös miten se Joona siellä hevostilalla on oikeasti lapsia auttanut kun tässä sarjassa oli kyllä niin flegu, keitetty spagetti oli kyllä joltain täydellinen kuvaus :D
Matleena muuttui sympaattisemmaksi sarjan edetessä ja Neean myös itsekin ottaisin aupairiksi. Ymmärrän kyllä miksi muita otti päähän Neean silmienpyörittely (mahtavaa kun Lari sanoi siitä Neealle niin nätisti) mutta olihan Janen käytös järkyttävää Neeaa kohtaan.
Mutta käsittämätöntä tuo miten edelleen jotkut suhtautuu jos joku seurueesta ei juo. Olin jotenkin siinä uskossa, että nykyään se ei ole niin ehdotonta niin kuin ysärillä. Että on ihan normaalia myös olla juomatta. Itse olen ollut juomatta noin 10 vuotta ja edelleen jotkut näkevät siitä juhlissa vaivaa. Saan joko kyselyjä "etkö sä siis tosiaan juo, siis et koskaan" tai että "toi on kyllä hieno saavutus". Asia ei ole mulle mikään saavutus, mä en vaan tykkää juoda. Oon sen verran syntymähumalassa että ns.oikeat kaverit kyllä jaksaa katsella juhlissa vaikka oon selvinpäinkin. Mutta sen verran asiasta jankkaaminen puuduttaa että sillon harvoin kun ruuhkavuosina jotkut kekkerit järjestetään tai jonnekin niin mennään niin yhtä tuttua välttelen silloin kun en jaksa kuunnella sitä päivittelyä kun en todellakaan juo enkä ole raskaana tms. En ymmärrä miten se on muilta pois kun en istu kädet puuskassa ja paheksu muita..
No se siitä, ei ollut tarkoitus aloittaa monologia mun juomattomuudesta :D Mutta pointti oli että luulin parikymppisten suhtautuvan näihin juttuihin nykyään ihan toisin eikä alkoholinkäyttö ole niin pakollista kuin silloin kivikaudella kun itse olin teini. Harmillista :(
En ihmettele tuota Neean reaktiota perheen asuinalueeseen ekassa jaksossa. Näitte varmaan hänen oman kotinsa? Kenellä 19-vuotiaalla juuri lukiosta (?) Valmistuneella on oma koti, jossa huonekalut kaikki viimeisen päälle ja uusia? Ehkä heillä on poikaystävän kanssa todella rikkaat perheet, jitka rahoittaneet tuon. Sitten, kun yleensä odotetaan, että USAssa kaikki on vauraita ja kaikki on prameaa, on varmaan shokki joutua perheeseen, jonka elintaso ei vastaa oman lapsuusperheen elintasoa.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin koko kauden nyt pääsiäisenä (jep, olis ehkä jotain järkevämpääkin voinut tehdä..) ja täällä on jo melkeinpä kaikki sanottu mitä olen ajatellut esim Janen käytöksestä.
Mutta se mikä myös ärsytti oli Joonan äidin naureskelevat kyselyt ennen Joonan lähtöä, osaatko sitä tai tätä (esim imurointia). Jos poika ei osannut kyseisiä kotitöitä niin äidin olisi syytä katsoa peiliin, kotonahan ne taidot opetetaan! Ihmettelen myös miten se Joona siellä hevostilalla on oikeasti lapsia auttanut kun tässä sarjassa oli kyllä niin flegu, keitetty spagetti oli kyllä joltain täydellinen kuvaus :D
Matleena muuttui sympaattisemmaksi sarjan edetessä ja Neean myös itsekin ottaisin aupairiksi. Ymmärrän kyllä miksi muita otti päähän Neean silmienpyörittely (mahtavaa kun Lari sanoi siitä Neealle niin nätisti) mutta olihan Janen käytös järkyttävää Neeaa kohtaan.
Mutta käsittämätöntä tuo miten edelleen jotkut suhtautuu jos joku seurueesta ei juo. Olin jotenkin siinä uskossa, että nykyään se ei ole niin ehdotonta niin kuin ysärillä. Että on ihan normaalia myös olla juomatta. Itse olen ollut juomatta noin 10 vuotta ja edelleen jotkut näkevät siitä juhlissa vaivaa. Saan joko kyselyjä "etkö sä siis tosiaan juo, siis et koskaan" tai että "toi on kyllä hieno saavutus". Asia ei ole mulle mikään saavutus, mä en vaan tykkää juoda. Oon sen verran syntymähumalassa että ns.oikeat kaverit kyllä jaksaa katsella juhlissa vaikka oon selvinpäinkin. Mutta sen verran asiasta jankkaaminen puuduttaa että sillon harvoin kun ruuhkavuosina jotkut kekkerit järjestetään tai jonnekin niin mennään niin yhtä tuttua välttelen silloin kun en jaksa kuunnella sitä päivittelyä kun en todellakaan juo enkä ole raskaana tms. En ymmärrä miten se on muilta pois kun en istu kädet puuskassa ja paheksu muita..
No se siitä, ei ollut tarkoitus aloittaa monologia mun juomattomuudesta :D Mutta pointti oli että luulin parikymppisten suhtautuvan näihin juttuihin nykyään ihan toisin eikä alkoholinkäyttö ole niin pakollista kuin silloin kivikaudella kun itse olin teini. Harmillista :(
Neean uskovaisuus lienee ollut se oikea syy. Ja ylipäätään sellainen muiden yläpuolelle asettuminen.
Australia-jaksoissa on myös uskovainen tyttö, mutta hän ei olllut tuollainen pätijä.
Vierailija kirjoitti:
En ihmettele tuota Neean reaktiota perheen asuinalueeseen ekassa jaksossa. Näitte varmaan hänen oman kotinsa? Kenellä 19-vuotiaalla juuri lukiosta (?) Valmistuneella on oma koti, jossa huonekalut kaikki viimeisen päälle ja uusia? Ehkä heillä on poikaystävän kanssa todella rikkaat perheet, jitka rahoittaneet tuon. Sitten, kun yleensä odotetaan, että USAssa kaikki on vauraita ja kaikki on prameaa, on varmaan shokki joutua perheeseen, jonka elintaso ei vastaa oman lapsuusperheen elintasoa.
Ei vaadi elintasoa, että on valkoinen minimalistinen ikea-koti. Siinä olen samaa mieltä, että Neean siisti ja puhdas koti oli jotain aivan muuta kuin ensimmäisessä perheessä.
Sanoiko Neea olevansa uskovainen, vai onko se automattinen oletus, kun ei juominen ja miesseikkailut kiinnosta? Ei kiinnosta nimittäin minuakaan ja olen ateisti.
Vierailija kirjoitti:
Sanoiko Neea olevansa uskovainen, vai onko se automattinen oletus, kun ei juominen ja miesseikkailut kiinnosta? Ei kiinnosta nimittäin minuakaan ja olen ateisti.
Kyllä se sanottiin ihan selkeästi.
Sorry tää menee nyt aiheen vierestä, mutta mikä kausi se oli, jossa yksi nuori au pair asui hetken aikaa host-isän kanssa kahdestaan kun lapsi oli muualla?
Kausi katottuna. Opin ainakin kiroilemaan, jos ei muuta. Se yks ällöttävä muija opetti.
M25
Missä vaiheessa uskosta puhuttiin? Multa meni ihan kokonaan ohi? Siinä vaiheessa oli puhetta, kun juutalaisperheen äiti kysyi, onko juutalaisuus Neealle ongelmallista. Aivan outo kysymys kyllä sinänsä. Miksi ihmeessä se olisi ongelma? Onko Usassa oikeasti uskonnolla niin.suuri merkitys, että juutalaisuus voisi olla ongelma ei-juutalaiselle? (No ehkä joku fundamentalistinen ortodoksijuutalaisuus voisi olla kuten minkä tahansa uskonnon äärimuoto.)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se sanottiin ihan selkeästi.
Muistatko missä kohtaa ja miten?
Vierailija kirjoitti:
Sorry tää menee nyt aiheen vierestä, mutta mikä kausi se oli, jossa yksi nuori au pair asui hetken aikaa host-isän kanssa kahdestaan kun lapsi oli muualla?
Australia Isabella.
Vierailija kirjoitti:
Missä vaiheessa uskosta puhuttiin? Multa meni ihan kokonaan ohi? Siinä vaiheessa oli puhetta, kun juutalaisperheen äiti kysyi, onko juutalaisuus Neealle ongelmallista. Aivan outo kysymys kyllä sinänsä. Miksi ihmeessä se olisi ongelma? Onko Usassa oikeasti uskonnolla niin.suuri merkitys, että juutalaisuus voisi olla ongelma ei-juutalaiselle? (No ehkä joku fundamentalistinen ortodoksijuutalaisuus voisi olla kuten minkä tahansa uskonnon äärimuoto.)
On.
Ja se perheen uskontohan vaatii sitten tietysti uusiin tapoihin sopeutumista jne. Eli on tavallaan lisätyötä sille au pairillekin.
Joonaksella on enkelimäisen kauniit kasvonpiirteet, hänestä saisi meikattua upean drag-queenin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaadi elintasoa, että on valkoinen minimalistinen ikea-koti. Siinä olen samaa mieltä, että Neean siisti ja puhdas koti oli jotain aivan muuta kuin ensimmäisessä perheessä.
Jollain rahalla se Ikeakotikin ja vuokra on rahoitettu. Harva 19v voi omalla rahalla maksaa edes vuokraa saati hankkia uusia huonekaluja edes ikeasta.
Vierailija kirjoitti:
Joonaksella on enkelimäisen kauniit kasvonpiirteet, hänestä saisi meikattua upean drag-queenin.
Jep. Leukaperät ja profiili myös hienot. Aistillinen suu. Oikeasti ihan malliainesta. Se löysä olemis vain hämää ja hirveät hiukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jollain rahalla se Ikeakotikin ja vuokra on rahoitettu. Harva 19v voi omalla rahalla maksaa edes vuokraa saati hankkia uusia huonekaluja edes ikeasta.
No kai se poikaystävä oli töissä?
Vierailija kirjoitti:
Eniten ihmettelin tuota Matleena joka menee au pairiksi ja vielä monen lapsen vauvaperheeseen ja sitten itkee kun (ei mulle ole annettu mahdollisuutta hoitaa lapsia).
En tajua tällaista järjenjuoksua. Mitä hän ajatteli au pairin tekevän? Ja kuvitteliko hän ettei hän joutuisi vauvaperheessä hoitamaan vauvaa?
Ja miten hän ajattelee elämässään selvitä jos kaikki pitää muiden jotenkin kantaa eteen?
Eihän Matleena (tai sen puoleen eka perhekään) tiennyt olevansa menossa vauvaperheeseen. Aivan naurettavaa draamanhakua tuotannolta valita kokemattomalle tuollainen perhe, kun lopputulos oli jo ennalta ihan selvä. Miksei lapsien kanssa kokenutta Neeaa voitu laittaa alun perinkin tuohon vauvaperheeseen?
Matleenahan olisi halunnut jäädä ekaan perheeseensä yrittämään ja oppimaan, mutta ymmärrettävistä syistä vanhemmat eivät häntä halunneet ja perustelivat sen sillä, ettei Matleena pärjäisi vavan kanssa. Tämä sitten jäi kaihertamaan, eikä Matleena halunnut edes haastattelua siihen perheeseen, jossa kävivät Neean kanssa, koska uskoi ettei tosiaan vauvan kanssa pärjäisi.
Eli toisinsanoen Matleena oli kyllä halukas hoitamaan vaikka vauvaakin, kunnes hänet sen suhteen torjuttiin. Tuotannon moka, ettei tuommoisia asioita selvitetä au pairille ja perheelle etukäteen ja heitä "pariteta" sen mukaan, mitkä ovat perheen tarpeet ja au pairin osaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On.
Ja se perheen uskontohan vaatii sitten tietysti uusiin tapoihin sopeutumista jne. Eli on tavallaan lisätyötä sille au pairillekin.
Mun ystäväni oli Jenkeissä aupairina juutalaisperheessä. Eri ruoka-aineille oli uskonnon säädösten mukaan eri ruoanlaitto- ja ruokailuvälineet. Muitakin sääntöjä oli. Hankalaa oli se, että eri ruoka-aineille oli omat aterimet, mutta ne oli samaa sarjaa ja meni helposti sekaisin.
Perheen äiti valitteli, kun heillä ei ollut kahta eri keittiötä, toinen lihalle ja toinen kalalle. Heidän tuttavaperheillä oli näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kai se poikaystävä oli töissä?
Oliko? Neea sanoo vaan, että kun ollaan just valmistuttu. Ei mun lukioaikana kyllä lukion ohessa tehtävillä osa-aikatöillä mitään uusia huonekaluja pystynyt ostamaan.
Oli miten oli, Neea selvästi tottunut parempaan elintasoon kuin aupairperheellä oli. Ja odotti tietty jotain rikasta perhettä. Muu kuin roska- ja valmisruoka on USAssa kallista.
Siis se eka alue jossa Neea oli oli kuin suoraan kaikista jenkkiläisistä tositv-pikkurikollisohjelmista missä alemman keskiluokan ihmiset selvittelevät välejään. Rysän päältä, Catfish ja mitä näitä nyt on. Kyllä minuakin olisi siellä pelottanut jos olisi nuorena joutunut aupairiksi moiseen paikkaan. Niissä ruokajutuissa ei ollut pelkästään kyse ruoan epäterveellisyydestä vaan myös pitkistä ateriaväleistä, jopa 8-11 tuntia. Itse en kestäisi hetkeäkään jos en saisi ruokaa 8 tuntiin. Jenkeissä muuten on todellinen ongelma siinä, että monilta köyhien alueilta ei ole edes mahdollista saada terveellistä ruokaa, kaupoissa on pelkkää pikaruokaa.