Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etelä-Afrikassa valmistellaan maiden pakkolunastusta ja palauttamista alkuperäiskansoille. Linkki. Entäs USA?

Vierailija
06.03.2018 |

https://m.iltalehti.fi/ulkomaat/201803062200788605_ul.shtml

Miettikää, jos Usassakin palautettaisiin alkuperäiskansoille heiltä vallatut maat. Ei onnistu, koska alkuperäiskansoja on siellä äänestämässä hyvin vähän. Etelä-Afrikassa niillä on suuri enemmistö parlamentissa.

Tarinan opetus: kansan määrä on loppujen lopuksi se voittava tekijä. Sen tiesi jo muinainen Kiinan keisari, joka halusi kansalaistensa lisääntyvän valtavasti, jotta heistä tulisi vahva kansa. (myöhemmin tätä kumottiin yhden lapsen politiikalla, josta ollaan nykyään luopumassa)

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti palauttavat minun elinaikanani, haluaisin nähdä sen.

Vierailija
2/51 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tapahtuu käänteisesti euroopassa kun matuista tulee enemmistö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hyvä. Käy Zimbabwet. Musta on tehokas vain silloin kun saa ottaa rusinat pullasta. Minkäänlaista intoa itse työntekoon ei niillä geeneillä vaan ole. Ja turha vauhkoontua, lukekaa vaikka tuosta Zimbabwesta ja miten Afrikan viljavarastolle kävi kun alettiin "ymmärtää".

Mitäs jos lukisit kuule itse? Jos ihan tosissasi luulet, että kyse on jostain geeneistä niin se saa kyllä epäilemään vähän sinun geenejäsi.

Vierailija
4/51 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hyvä. Käy Zimbabwet. Musta on tehokas vain silloin kun saa ottaa rusinat pullasta. Minkäänlaista intoa itse työntekoon ei niillä geeneillä vaan ole. Ja turha vauhkoontua, lukekaa vaikka tuosta Zimbabwesta ja miten Afrikan viljavarastolle kävi kun alettiin "ymmärtää".

Kas, joku kirjoittikin tuon Zimbabwen esimerkin puolestani. 

Vierailija
5/51 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos lukisit kuule itse? Jos ihan tosissasi luulet, että kyse on jostain geeneistä niin se saa kyllä epäilemään vähän sinun geenejäsi.

Älä nyt kantoliinaas tukehdu vaan ota oikeesti faktoista selvää.

Vierailija
6/51 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulet näkemään. Tuo porukka ei ole koskaan onnistunut missään muussa kuin jälkeläisten tekemisessä.

M40

Vierailija
7/51 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kun selitäs nyt, miten geenit selittävät Zimbabwen kriisin ja mikä on niiden yhteys pakkolunastuksiin?

Vierailija
8/51 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nythän myös etelä-afrikka on romahtamassa näiden mustien hypätessä puikkoihin.Jännä ettei ikinä ole valkoisilla tunkua noiden maihin mutta toisinpäin on ruuhkaa :)

Tai no taitaa suomiporsailla olla Gampiaan tunkua kun kotimaassa ei kelpaa ;)

Vierailija
9/51 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista. Valkoiset asuttivat aikalailla autiota etelä-afrikkaa kun bantut alkoivat saapua pohjoisesta 1770 luvulla. Kummat ovat alkuperäisempiä asukkaita?

Vierailija
10/51 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä Etelä-Afrikassa tehdään laki erilailla. Tuo on lähtöisin vanhasta laista milloin mustat ei saanut omistaa maata. Omistusoikeus oli vain valkoisilla. Ainakin lakia on viilattu pitkään ja yritys on tehdä se fiksusti.

Zimbabwessa asia oli erilainen siinä, että.maat.otwttin pois ja jaettiin palkkioina poliitikoille ja pressanvaaleis sukulaisille.

Ugandassa Idi Amin teki saman. Vaikka maa on köyhä, niin moni on tyytyväinen että omistus on ugandalaisten käsissä

. Miten tuo eroo siitä, että moni haluaa ulkomaalaiset pois Suomesta? Itsekin olen huolissani maan ja kiinteistöjen myymisestä ulkomaalaisille ilman rajoituksia. Venäläiset omistavat hyvän osuuden Itä-Suomesta.

Vierailija
11/51 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessakin pitäisi tehdä sama. Maat pois imperialistisilta ruotsinkielisiltä ja takaisin suomenkielisille!

Vierailija
12/51 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuossa on persujen mielestä jotain negatiivista? Mitäs itse kelaisitte jos omistus olisi Suomessa keskittynyt yhtä voimakkaasti ruotsinkielisille? Tälläkin palstalla ottaa jo pelkkä pakkoruotsi aivan tajuttoman koville.

Vierailija
13/51 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista. Valkoiset asuttivat aikalailla autiota etelä-afrikkaa kun bantut alkoivat saapua pohjoisesta 1770 luvulla. Kummat ovat alkuperäisempiä asukkaita?

Vaikka tuo ei ole totta, niin tuolla logiikalla johonkin Lapin perukoille saisi vaikka venäläiset levittäytyä, koska siellä on tyhjää tilaa?

Vierailija
14/51 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä Etelä-Afrikassa tehdään laki erilailla. Tuo on lähtöisin vanhasta laista milloin mustat ei saanut omistaa maata. Omistusoikeus oli vain valkoisilla. Ainakin lakia on viilattu pitkään ja yritys on tehdä se fiksusti.

Zimbabwessa asia oli erilainen siinä, että.maat.otwttin pois ja jaettiin palkkioina poliitikoille ja pressanvaaleis sukulaisille.

Ugandassa Idi Amin teki saman. Vaikka maa on köyhä, niin moni on tyytyväinen että omistus on ugandalaisten käsissä

. Miten tuo eroo siitä, että moni haluaa ulkomaalaiset pois Suomesta? Itsekin olen huolissani maan ja kiinteistöjen myymisestä ulkomaalaisille ilman rajoituksia. Venäläiset omistavat hyvän osuuden Itä-Suomesta.

Idi Amin oli islamisti, joka massamurhasi myös maansa mustia kristittyjä ja luonnonuskontojen edustajia. Aminin joukot myös joukkoraiskailivat ja aiheuttivat maahan hirvittävän AIDS-epidemian...

Amin tuhosi käytännössä Ugandan talouden.

"Amin muistetaan parhaiten hallintokautensa aikana harjoittamastaan kansanmurhasta, jonka aikana murhien, kidutusten ja sieppausten uhreiksi joutui satojatuhansia ugandalaisia."

---

"Aminin myös tiedetään ihailleen Adolf Hitleriä, ja hänellä oli jopa suunnitelmia Hitleriä esittävän patsaan pystyttämisestä Kampalaan. ---

Hänen on muiden muassa kerrottu harjoittaneen kannibalismia, säilyttäneen poliittisten vastustajiensa irtileikattuja päitä pakastimessa ja keittäneen kuoliaaksi vihollisiaan."

L: Wikipedia

Mutta nythän Uganda on taas varsin kristillinen, Luojan kiitos - ja maalla pyyhkii kohtuullisesti Afrikan tasoon nähden.

Vierailija
15/51 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annetaan afrikka vaan takaisin afrikkalaisille jos siellä vielä on jotain valkoisen miehen valtarakenteita pystyssä. Mutta sitten samalla myös lähetetään afrikkalaiset takaisin kotiinsa euroopasta ja rakennetaan muuri välimerelle.

Vierailija
16/51 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palautetaan kaikki matút takaisin afrikkalaisille.

Vierailija
17/51 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyse ole enää siitä ketkä alueella ensin olivat, näkeehän sen jo ihonväristä kummat sinne kuuluvat tuolla logiikalla. Kysymys on siitä, että valkoiset britit ja buurit rakensivat tuon maan niin, että siitä tuli yksi mantereen kehittyneimmistä valtioista. Ilman tuota porukkaa maa olisi kuin mikä tahansa afrikkalainen kehitysmaa. Nyt sitten heidän oikeudet halutaan polkea enemmistön toimesta ja tämä enemmistö haluaa omistaa tuon tehdyn työn hedelmät. Mandela oli ihan kova jätkä, mutta Apartheidin jälkeisestä "tasa-arvoisesta" Etelä-Afrikasta ei tullutkaan niin tasa-arvoinen, koska sorrettu ryhmä vaihdettiin vaan toiseen. Vähän on uutisoitu siitä kuinka valkoisilta oppineilta vietiin duunit yms. koska haluttiin antaa niitä mustille ja värillisille, jotka eivät olleet yhtä oppineita.

Vierailija
18/51 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvaitsevaisuus on syöpä

Vierailija
19/51 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vasta nyt uutisoidaan ?

Vierailija
20/51 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuossa on persujen mielestä jotain negatiivista? Mitäs itse kelaisitte jos omistus olisi Suomessa keskittynyt yhtä voimakkaasti ruotsinkielisille? Tälläkin palstalla ottaa jo pelkkä pakkoruotsi aivan tajuttoman koville.

Suomessa oli satoja vuosia kieliapartheid ja on osin vieläkin.

Ja kyllä omistus on yhä keskittynyt ruotsinkielisille, siellä se ns. vanha raha on ja etenkin vallitseva kaksikielisyys suosii heitä monin tavoin.  Suruilla on privilegioita, kuten automaattinen pääsy korkeakouluopintoihin ylisuurten kiintiöiden kautta esim. kaupallisella alalla jne.

Surut eivät aikanaan joutuneet luovuttamaan maata karjalaisille, vaikka omistuksensa oli suurinta jne.

Ei tätä silti pidä kostaa suruille - esim. ottamalla heidän maitaan haltuun, vaikka syytä olisikin puuttua joihinkin yhä vallitseviin epäkohtiin.  Ei yksi vääryys korjaudu toisella vääryydellä. Kosto on huono keino ratkoa ongelmia.

Etelä-Afrikka toki tarvitsee tasa-arvoa ja uudistuksia, mutta siellä on aivan rutiköyhiä valkoisiakin.

Nykeinen musta hallintokin on tehnyt huonoja ratkaisuja.  Ei huono musta johtaja ole parempi kuin huono valkoinenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan