Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos teinisi haukkuisi sua näin: tyhmä pelle vammainen ruma akka

Vierailija
05.03.2018 |

Niin miten suhtautuisitte

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvatus 345 kirjoitti:

Sanoisin mulle et puhu niin, pyydä anteeks. Ja hän pyytäisi anteeksi, koska niin olen lapseni kasvattanut. Ei myöskään ikinä haukkuisi minua vammaiseksi, koska on opetettu arvostamaan kaikenlaisia ihmisiä eikä vammainen silloin ole haukkumasana.

Etkö miettisi yhtään, mitä olet tehnyt ansaitaksesi moisen kommentin?

Vierailija
42/86 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauraisin. Onhan tuota tullut kuultua vaikka mitä kun teini-ikä on leimunnut kovimmassa roihussaan. Kunnollisia noista silti on kasvanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisi älypuhelin takavarikkoon n. vuoden ajaksi.

Vierailija
44/86 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nauraisin ja toteaisin, että olen myös puhelinliittymäsi omistaja ja viikkorahojesi lähde, että kannattaisi vähän miettiä ketä solvaa. Ja tosiaan tuo geeneistä muistuttaminen kannattaa kanssa.

Eli henkinen kipu sammutetaan teillä rahalla?

Wou mikä ajatuksenjuoksu.

Ei sammuteta henkistä kipua rahalla, mutta osataan erottaa teini-ikään kuuluva perseily todellisesta hädästä. Tosihädässä kuunnellaan, lohdutetaan, etsitään ratkaisuja. Tavallisessa teiniperseilyssä -joka johtuu aivojen kehittymättömyydestä ja impulssikontrollien väliaikaisesta heittelystä, keskustellaan ja tarpeen mukaan, jos ei älytä muuten, laitetaan seurauksia jotka opettaa. Viikkorahan tai puhelimenkäytön väliaikainen evääminen ei liene "henkisen kivun sammuttamista rahalla" tai muuta vastaavaa. En oikein ymmärrä tuota sinun asennettasi enkä ajatuksenjuoksuasi.

Vierailija
45/86 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäisin varmaan, enkä edes lasten kasvatuksessa ole onnistunut.

Minut on haukkunut pahiten 6v, jonka kehoitin rauhoittumaan ja miettimään onko tuo ihan fiksua käytöstä. Tämä huusi justiinana, minä en haluakaan olla tuollainen nynny kuin sinä olet. Eipä siihen paljon ollut sanottavaa, totuuteen.

Vierailija
46/86 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan mitään "hassun hauskaa" kuittailua. Ole auktoriteetti äläkä hölmö. Jumanklavita, että ottaa päähän ihmiset, jotka ei osaa vaan yhtään mitään. Voi hellanlettas ja kauhistuksen kanahäkki! Lapseni haukkui minua! Minä loukkaannuin! Sun lapsi/lapset saa vetää ihan tarpeeks roolia tuolla maailmalla, et mitäpä jos antaisit teidän kodin olla paikka, jossa saa vihdoin näyttää tunteensa ja olla just sitä mitä on? Älä ole hiirulainen, ole aikuinen.

Vierailija
47/86 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia teinin käytöstä. Oma lapseni aikoinaan haukkui tyhmäksi. Totesin, että oot sen tyhmän lapsi. Ei yhteen aikaan kehdannut liikkua kanssani julkisella paikalla. Se menee ohi. Nykyään hyvät välit. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Kapinointi vanhempia vastaan liittyy teini-ikään. Huumorilla pärjää. Ja rakkautta se lapsi pohjimmiltaan kaipaa, puhui suu mitä tahansa.

Vierailija
48/86 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käskisin painua helvettiin ison ihmisen, tulee takaisin kun osaa käyttäytyä. Noin rumaan kielenkäyttöön voi vastata huolella samalla mitalla.

Vierailija
49/86 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jompikumpi omista teineistä sanoisi noin, niin mykistyisin. En osaisi ensimmäisenä edes loukkaantua, en vaan käsittäisi asiaa.

Mutta jos oletetaan, ettei tuollainen litania ihan puskista tullut, niin voisin naurahtaa ja todeta kuten aikaisemmat: tervetuloa perheeseen / ja nämä geenit olet sinäkin perinyt / enkö mä sulle tuon parempia latteuksia ole opettanut?

Vierailija
50/86 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveen teinin merkki, jos ei tule tavaksi.

Vierailija
51/86 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelisin, että normi teinikäytöstä ja kysysin tahtooko puhua asiasta.

Vierailija
52/86 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruma kielenkäyttö ja vanhempia vastaan rajusti kapinointi ei liity minään välttämättömänä osana murrosikään, vaan on suurelta osin kasvatuksen ja kulttuurin tulosta. Kaikilta nuorilta ei myöskään aivojen etulohko / empatiakyky kytkeydy kokonaan pois käytöstä, vaan kykenevät elämään ihmisiksi läpi murrosiän.

Itse olisin äärimmäisen yllättynyt, jos oma teinini haukkuisi minua. Selvittäisimme asian keskustelemalla, koska moiselle purkaukselle olisi varmasti jokin syy.

Vierailija
53/86 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatus ja auktoriteetti. Mun lapsi ei sanonut ikinä tuollaista kenellekään, eikä sano tulevaisuudessakaan.

Jos en olisi kasvattanut kunnolla ja hän olisi tuollaista sanonut, niin.... niin.... hmmm.... niin olisin.... ei, en osaa sanoa, mitä olisin tehnyt. Mun lapset ei tosiaan tuollaista sanoisi.

Vierailija
54/86 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nauraisin ja toteaisin, että olen myös puhelinliittymäsi omistaja ja viikkorahojesi lähde, että kannattaisi vähän miettiä ketä solvaa. Ja tosiaan tuo geeneistä muistuttaminen kannattaa kanssa.

Eli henkinen kipu sammutetaan teillä rahalla?

Wou mikä ajatuksenjuoksu.

Ei sammuteta henkistä kipua rahalla, mutta osataan erottaa teini-ikään kuuluva perseily todellisesta hädästä. Tosihädässä kuunnellaan, lohdutetaan, etsitään ratkaisuja. Tavallisessa teiniperseilyssä -joka johtuu aivojen kehittymättömyydestä ja impulssikontrollien väliaikaisesta heittelystä, keskustellaan ja tarpeen mukaan, jos ei älytä muuten, laitetaan seurauksia jotka opettaa. Viikkorahan tai puhelimenkäytön väliaikainen evääminen ei liene "henkisen kivun sammuttamista rahalla" tai muuta vastaavaa. En oikein ymmärrä tuota sinun asennettasi enkä ajatuksenjuoksuasi.

Todellakaan ET OSAA EROTTAA. Samaa se munkin äitini sanoi, IKINÄ ei ole ollut minun apunani asioissa, joissa oisin tarvinnut. Etkö tajua, että tuollainen puhe on jo merkki siitä, ettet ole teinille minkään arvoinen ja se johtuu sinusta?

Vierailija
55/86 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin tuli äitiä teininä haukuttua. Onneksi se teinivaihe meni ohi ja lukiossa olikin jo paljon paremmat tavat. Jotkut teinijutut hävettää ikuisesti ja ihmettelen yhä miten saatoin älykkäänä ihmisenä olla teininä ihan täysi idiootti.

Minusta on totta kun täällä joku sanoi että teininä aivot on kovassa myllerryksessä.

Teininä minuun olisi toiminut jos äiti olisi sanonut että häntä loukkaavat sanani ja tekevät hänet surulliseksi. Hän kuitenkin antoi minun vaahdota tyyliin toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos

Vierailija
56/86 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sylkisin päin näköä. Repisin hiuksista pihalle ja potkaisisin kovaa reidelle. Ovi kiinni ja soittaisin sosiaalihuoltoon että saa hakea koulukotiin.

Mulle ei nimittäin vittuilla. Ex sanoi kerran vähän samalla tavalla ja läimäytti poskelle.

Reaktiona lähti takasivupotku kaulaan ja ukko lähti sitä kautta suoraan ensiapuun kun meinasi tukehtua ja jäi haukkomaan henkeä. Takaisin ei ollut tulemista. Selvisi isolla mustelmalla ja ei kantanut kaunaa.

Tähtäsin leukaan mutta meni vähän ohi.

T: oranssi vyö karatessa

Vierailija
57/86 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opeta, että "vammainen" ei ole sovelias haukkumanimi.

Vierailija
58/86 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvatus ja auktoriteetti. Mun lapsi ei sanonut ikinä tuollaista kenellekään, eikä sano tulevaisuudessakaan.

Jos en olisi kasvattanut kunnolla ja hän olisi tuollaista sanonut, niin.... niin.... hmmm.... niin olisin.... ei, en osaa sanoa, mitä olisin tehnyt. Mun lapset ei tosiaan tuollaista sanoisi.

Tuo asia ei liity mitenkään kasvatukseen, vaan siihen, millaisena sinut nähdään. Kasvatus ei poista sitä, että olisit teineistäsi tuon kommentin arvoinen, mikäli et olisi vaatinut ansaitsematonta kunnioitusta voima-asemaasi aikuisena turvautumalla.

Vierailija
59/86 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin tuli äitiä teininä haukuttua. Onneksi se teinivaihe meni ohi ja lukiossa olikin jo paljon paremmat tavat. Jotkut teinijutut hävettää ikuisesti ja ihmettelen yhä miten saatoin älykkäänä ihmisenä olla teininä ihan täysi idiootti.

Minusta on totta kun täällä joku sanoi että teininä aivot on kovassa myllerryksessä.

Teininä minuun olisi toiminut jos äiti olisi sanonut että häntä loukkaavat sanani ja tekevät hänet surulliseksi. Hän kuitenkin antoi minun vaahdota tyyliin toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos

Äitisi olikin selkärangaton paskakasa.

Vierailija
60/86 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paskakasan lapselta ei voi paljon vaatia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi