Jos teinisi haukkuisi sua näin: tyhmä pelle vammainen ruma akka
Kommentit (86)
Riippuisi hyvin paljon siitä, mitä sitä ennen on toisillemme sanottu. Jos ihan tyhjästä tulisi, niin kysyisin, että mikäs sua vaivaa, matoko pyllyä kaivaa?
Vierailija kirjoitti:
Teineillä on otsolohkossa niin suuria muutoksia, että mm. empaattisuus häviää joksikin aikaa liki kokonaan, ihan hyvin kasvatettu lapsi voi sanoa/huutaa ihan mitä vai.
Siinä on vaan sitten pystyttävä itse olemaan viisas aikuinen.
Kiintoisa näkökulma, pistetään korvan taakse sitä aikaa odottamaan. Pitäisi kuitenkin jotenkin pitää dialogia yllä, joten ei voi ihan täysin huomiottakaan jättää (siinä olen todella hyvä ja huonokuuloinen).
Vierailija kirjoitti:
Teineillä on otsolohkossa niin suuria muutoksia, että mm. empaattisuus häviää joksikin aikaa liki kokonaan, ihan hyvin kasvatettu lapsi voi sanoa/huutaa ihan mitä vai.
Ei hyvin kasvatettu lapsi huuda äidilleen eikä kenelläkään muullekaan aloittajan kaltaista lausetta missään eikä milloinkaan. Omat lapseni eivät ikimaailmassa ole huudelleet lapsenakaan minulle tai isälleen mitään noin alhaista kuin aloittajan lapsi, olkootpa vaikkapa minkälainen murrosikäkausi tahansa ollut ja mennyt menojaan aikoinaan.
Vierailija kirjoitti:
Riippuisi hyvin paljon siitä, mitä sitä ennen on toisillemme sanottu. Jos ihan tyhjästä tulisi, niin kysyisin, että mikäs sua vaivaa, matoko pyllyä kaivaa?
Hyi miten rahvasta huono-osaisen puhetta. Lapsi parka.
Kääntäisin selkäni ja lähtisin kotoa. Jättäisin loukkaajan isälleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hyvin kasvatettu lapsi huuda äidilleen eikä kenelläkään muullekaan aloittajan kaltaista lausetta missään eikä milloinkaan. Omat lapseni eivät ikimaailmassa ole huudelleet lapsenakaan minulle tai isälleen mitään noin alhaista kuin aloittajan lapsi, olkootpa vaikkapa minkälainen murrosikäkausi tahansa ollut ja mennyt menojaan aikoinaan.
Entäs kun vanhempi vain kuvittelee olleensa hyvä kasvattaja, ja itseasiassa onkin loukannut lastaan typeryydellään eikä kykene tulemaan alas pilvilinnoistaan erinomaisena kasvattajana ja tunnistaa virheitään, ja saa tuollaista kieltä osakseen? Katsooko vanhempi sitten peiliin?
Varmaankin lausuisin vanhan kansanviisauden: Joka toiselle sanoo, se on ite se.
Eipä ihmetytä tämän päivän nuorten aikuisten kielenkäyttö yhtään, kun jo lapsena sallitaan tuonkaltainen äitinsä haukkuminen, ja nämä ohjeet täällä ovat aivan älyttömiä osittain, kuinka tuonkaltaisessa tilanteessa pitäisi äidin suhtautua teininsä haukkumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee lasu, jos asia jää kalvamaan sisintäsi.
Nauraisin ja toteaisin, että olen myös puhelinliittymäsi omistaja ja viikkorahojesi lähde, että kannattaisi vähän miettiä ketä solvaa. Ja tosiaan tuo geeneistä muistuttaminen kannattaa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee lasu, jos asia jää kalvamaan sisintäsi.
Ei siihen lastensuojelu puutu, että huono-osaisilla ei ole hyvän maun tajua.
Vierailija kirjoitti:
Nauraisin ja toteaisin, että olen myös puhelinliittymäsi omistaja ja viikkorahojesi lähde, että kannattaisi vähän miettiä ketä solvaa. Ja tosiaan tuo geeneistä muistuttaminen kannattaa kanssa.
Eli henkinen kipu sammutetaan teillä rahalla?
Vierailija kirjoitti:
Niin miten suhtautuisitte
Meillähän olisivat asiat menneet ilmeisen hyvin ja teini kokisi tuntevansa olonsa seurassani turvalliseksi kun noin uskaltaisi kokeilla rajojaan. Turvattomassa suhteessa oleva lapsi tai teini ei uskalla älläköidä.
Leipoisin hänelle pullaa, halisin ja pusuttelisin heti, kun olisin tehnyt hänen läksynsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin, että itteäspä haukut, kun sulla on samat geenit.[/quote
Tää oli mustakin oikeesti hyvän kasvattajan lohkaisu, kiitti tästä, seuraavaan murkun möläisyyn otetaan käyttöön!
Lapsen geenit tulevat sekä äidiltä että isältä. Lapsi ei ole äitinsä klooni kuten Dolly-lammas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin, että itteäspä haukut, kun sulla on samat geenit.
Tää oli hyvä👍😉
Mulla on tytär vasta 6.v, joskus hänelläkin tulee kiukunpuuskia ja sanoo"Äiti, sä olet ihan tyhmä". Niin toimii hyvin, jos sanon että säkin taidat sit olla, kun oot perinyt mun geenit. Loppuu arvostelu yleensä nopeaan 🤣
Sanoisin mulle et puhu niin, pyydä anteeks. Ja hän pyytäisi anteeksi, koska niin olen lapseni kasvattanut. Ei myöskään ikinä haukkuisi minua vammaiseksi, koska on opetettu arvostamaan kaikenlaisia ihmisiä eikä vammainen silloin ole haukkumasana.
Sanoisin huomaavani et olet tosi vihainen. Ja minua ei silti nimitellä tuolla lailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin, että itteäspä haukut, kun sulla on samat geenit.
Tää oli hyvä👍😉
Mulla on tytär vasta 6.v, joskus hänelläkin tulee kiukunpuuskia ja sanoo"Äiti, sä olet ihan tyhmä". Niin toimii hyvin, jos sanon että säkin taidat sit olla, kun oot perinyt mun geenit. Loppuu arvostelu yleensä nopeaan 🤣
Sun pitäis antaaa lapsesi arvostella itseäsi, koska se on ihmisoikeus.
Minulla ei ole teiniä, mutta oikeassahan se olisi.😕