Jos teinisi haukkuisi sua näin: tyhmä pelle vammainen ruma akka
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Teineillä on otsolohkossa niin suuria muutoksia, että mm. empaattisuus häviää joksikin aikaa liki kokonaan, ihan hyvin kasvatettu lapsi voi sanoa/huutaa ihan mitä vai.
Siinä on vaan sitten pystyttävä itse olemaan viisas aikuinen.
Elkää höpöttäkä. Tämä on pään laittamista pensaaseen. Valtavan suuri enemmistö ihmisistä ei edes murrosiässä hauku vanhempiaa hriksi, vammaisiksi tai ylipäätään miksikään.
Minä niin nautin, kun penskat antaa vihdoinkin vanhemmilleen sitä niiden kasvatuksen hedelmää - yleensähän kasvattamattomuudesta saa kärsiä ensin muut - kaupan täti, naapurin täti tai setä, kerhon täti, tarhan täti, opettajatäti ja -setä jne . Onneksi teini-iässä nämä rakkauvven hetelmät kertoo mielipiteensä velttoilevista ja vastuutaan väistelevistä vanhemmistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nauraisin ja toteaisin, että olen myös puhelinliittymäsi omistaja ja viikkorahojesi lähde, että kannattaisi vähän miettiä ketä solvaa. Ja tosiaan tuo geeneistä muistuttaminen kannattaa kanssa.
Eli henkinen kipu sammutetaan teillä rahalla?
Löysää nyt vähän pipoasi!
Eiköhän se kuitenkin tarkoita sitä, että teinille vastataan siten, että teinikin hätkähtää, tietäen kuitenkin, että kukaan ei ole mitään rahalla korvaamassa.
Sanoin teinille kun hän lähti aamulla kouluun että veisitkö samalla sen roskapussin.
Teini käveli nenä pystyssä eteisessä odottavan roskapussin ohi ja tuumasi että ei vie. Ja pihalla siis kävelee talon roskiksen ohi ettei edes tarvitse mitää ylimääräistä kiekkaa tehdä.
No roskis odottaa teiniä tuossa ja kun tulee koulusta niin lykkään pussin hänen käteensä ja KÄSKEN viemään roskat. Ei mitään kauniisti pyytelyä tai turhia neuvotteluja. Vie roskat ja PISTE.
Joku raja kun ei muutenkaan tee mitään kotihommia niin tuskin on kuolemaksi osallistua roskien viemiseen.
Mun teini haukkuu mua juopoksi.
Se on totta, joten minkäs teet.
Vierailija kirjoitti:
Sylkisin päin näköä. Repisin hiuksista pihalle ja potkaisisin kovaa reidelle. Ovi kiinni ja soittaisin sosiaalihuoltoon että saa hakea koulukotiin.
Mulle ei nimittäin vittuilla. Ex sanoi kerran vähän samalla tavalla ja läimäytti poskelle.
Reaktiona lähti takasivupotku kaulaan ja ukko lähti sitä kautta suoraan ensiapuun kun meinasi tukehtua ja jäi haukkomaan henkeä. Takaisin ei ollut tulemista. Selvisi isolla mustelmalla ja ei kantanut kaunaa.
Tähtäsin leukaan mutta meni vähän ohi.
T: oranssi vyö karatessa
Toivottavasti et hanki lapsia. Väkivalta ei ole ratkaisu. Pahoinpitely on rikos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sylkisin päin näköä. Repisin hiuksista pihalle ja potkaisisin kovaa reidelle. Ovi kiinni ja soittaisin sosiaalihuoltoon että saa hakea koulukotiin.
Mulle ei nimittäin vittuilla. Ex sanoi kerran vähän samalla tavalla ja läimäytti poskelle.
Reaktiona lähti takasivupotku kaulaan ja ukko lähti sitä kautta suoraan ensiapuun kun meinasi tukehtua ja jäi haukkomaan henkeä. Takaisin ei ollut tulemista. Selvisi isolla mustelmalla ja ei kantanut kaunaa.
Toivottavasti et hanki lapsia. Väkivalta ei ole ratkaisu. Pahoinpitely on rikos.
Kai lapsiltakin voi jotain puolustautumista odottaa asiaan, jos kerran katsovat olevasna oikeassa?
Kylläpä täällä on tiukkapipoista porukkaa! Ettekö te ymmärrä, että tuollainen kuuluu murrosikään, että saadaan raivareita vanhemmille? Tuossahan on hyvää se, että teini tuntee olonsa turvalliseksi, kun uskaltaa äidille sanoa noin pahasti. Toki jälkikäteen pahimman raivon mentyä ohi kannattaa keskustella, että miltä toisesta tuntuu, kun noin pahasti sanoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai lapsiltakin voi jotain puolustautumista odottaa asiaan, jos kerran katsovat olevasna oikeassa?
Lyömistä ei pidä keneltäkään hyväksyä eikä hiuksista repimistä. Ja lain mukaan se on rikos. Kun järki loppuu niin otetaan nyrkit käyttöön. Tältä oranssi vyö karatessa on järki loppunut.
Jaa, lapsuudessani/teini-iässäni se oli kyllä äitini joka haukkui minua juuri noilla sanoilla, siis tyhmäksi vammaiseksi pelleksi. Rumaksi akaksi ei sentään. Enkä osannut sanoa mitään takaisin, itkin vain.. :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lyömistä ei pidä keneltäkään hyväksyä eikä hiuksista repimistä. Ja lain mukaan se on rikos. Kun järki loppuu niin otetaan nyrkit käyttöön. Tältä oranssi vyö karatessa on järki loppunut.
No ei tuollaista kielenkäyttöäkään. Teinihän itse valitsisi sada turpiin tuossa.
Kuuluu murrosikään. Antaisin nyrkkeilysäkin ja hanskat tai muuta vastaavaa. ja sanoisin että hakkaa tuota tai suosittelisin paikkaa johon voi mennä räyhäämään? :D Kun rauhottuu niin koittaisin keskustella ja kertoisin että ymmärrän vaikka tuntui pahalta. Jos aikuinen lapsi toimisi näin, suhtautuisin kyllä eri tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tuollaista kielenkäyttöäkään. Teinihän itse valitsisi sada turpiin tuossa.
Teinihän todellakin sanoisi sinusta totuuden. Etkö kestäisi kuulla totuutta? Vain tyhmät lyö. Onko joku aukko sivistyksessä kun et puhumalla selviä? Siis et selviä puhumalla lapsen kanssa?
Murrosikäisen nuppi on sekaisin. Siinä ei aina paljoa ehdi tai osaa miettiä, mitä suusta tulee tai miten käyttäytyy. Vanhemmilla on oltava järki päässä.
Ennenvanhaan ei hyväksytty tällaista käytöstä, vaan lapset keräsivät tunteet sisälleen ja purkivat sitten myöhemmin kuka mitenkin, itseen tai muihin. Ei sekään ole hyvä juttu.
Toteaisin, että huonostipa olen sinut kasvattanut. Ole hyvä ja poistu tästä tilasta äläkä puhu minulle mitään ennenkuin sekä pyydät anteeksi että opit puhumaan kauniisti. Viikkoraha ja kaikenlainen palvelu (pyykki, ruoka jne) siihen asti poikki.
Kyllä se on kuulkaa vanhemman tehtävä olla se vakaa ja turvallinen peili nuoren sekaville tunteille.
Loukkaantuisin ja tekisin selväksi että omassa kodissani minua ei haukuta vaikka kuinka ottaisi päähän. Jos tiukka puhe ei auttaisi niin tuumaisin vaan että koska siis olen näin paska pelle vammainen niin kk-raha loppui nyt ja lopettaisin kännykkäliittymän ja tietokone pois. Jääkaapissa olisi vain kaurapuuroa ja omenoita koska paska pelle vammainen ei jaksa enää herkkuja ostella. Muutenkin paska palvelu loppuisi ja teini saisi itse pestä pyykkinsä ym mitä olen hyvää hyvyyttäni tehnyt. Jos ei tykätä ja arvosteta niin ehkä Siperia opettaa!