Annoin miehelleni luvan käydä vieraissa
Annoin miehelleni luvan yhdenillan juttuihin, minulla vastaavaa lupaa ei ole, koska mies ei sitä halua. En halua kieltää häntä vain periaatteen vuoksi itse, koska en hyödy siitä mitään ja haluan elää omien elämänarvojeni mukaisesti. Aihe on valtava tabu enkä voi edes ystävilleni puhua. Kysyttävää?
Kommentit (26)
Tunnetko mustasukkaisuutta? Onko miehesi jo käynyt vieraissa? Miksi mies saa mutta sinä et? Mitkä ovat nämä "omat elämänarvosi"?
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos joku miehesi panoista tulee raskaaksi? Onko se ok?
Riski on kylläkin erittäin pieni, kun käyttää kondomia. En pidä sitä riskiä niin isona, että sen takia alkaisin hermoilemaan mitään. Jos niin kävisi niin sitten se asia pitää käsitellä. Jos mieheni saisi lapsen niin kyllä minä sen hyväksyisin. En ymmärrä, miksi en hyväksyisi, ei se lapsen syy ole.
Ap
Minkä ikäisiä olette ja kuinka kauan olette yhdessä olleet? Miksi sinä pihtaat? Mitä hyödyt siitä?
Oletkohan nyt ihan aikuisten oikeasti sinut asian kanssa ja kaikkiin mahdollisiin riskeihin (ja mahdatko edes osata kuvitella mitä kaikkea voi tulla eteen..).
Rakastatko miestäsi? Onko teillä seksiä?
Vierailija kirjoitti:
Tunnetko mustasukkaisuutta? Onko miehesi jo käynyt vieraissa? Miksi mies saa mutta sinä et? Mitkä ovat nämä "omat elämänarvosi"?
Uskon, ettei parisuhde ole riittävä syy rajoittaa ihmisen seksuaalisuutta. En myöskään usko, että seksuaalisuus ja halu voivat hyvin yksiavioisessa suhteessa, vaan vaihtelu on piristänyt huomattavasti myös meidän suhdettamme ja tuonut uutta jännitystä ja himoa. Mies on kyllä harrastanut pari yhdenillan juttua.
Suhteemme on hyvä ja keskustelemme kaikesta. Kun aikoinaan rakastuimme, löysin sielunkumppanin. En ole siksi mustasukkainen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon, ettei parisuhde ole riittävä syy rajoittaa ihmisen seksuaalisuutta. En myöskään usko, että seksuaalisuus ja halu voivat hyvin yksiavioisessa suhteessa, vaan vaihtelu on piristänyt huomattavasti myös meidän suhdettamme ja tuonut uutta jännitystä ja himoa. Mies on kyllä harrastanut pari yhdenillan juttua.
Suhteemme on hyvä ja keskustelemme kaikesta. Kun aikoinaan rakastuimme, löysin sielunkumppanin. En ole siksi mustasukkainen.
Ap
Miten miehesi perusteli sen, ettei antanut sinulle lupaa samaan? Puoli-avoin liitto? Säälin sinua.
Vierailija kirjoitti:
Oletkohan nyt ihan aikuisten oikeasti sinut asian kanssa ja kaikkiin mahdollisiin riskeihin (ja mahdatko edes osata kuvitella mitä kaikkea voi tulla eteen..).
Rakastatko miestäsi? Onko teillä seksiä?
En ole mikään uhri, jos sitä tarkoitat. Yleisin sukupuolutauti on klamydia ja sen saa pois antibiooteilla. En ole kuitenkaan huolissani, mielestäni niitä riskejä nyt liioitellaan.
Rakastan tottakai miestäni hyvin paljon. Hän on sielunkumppanini ja meillä oli pitkä histoia ennenkuin edes päädyimme yhteen. Seksiä meillä on säännöllisesti, rakastan seksiä ja se on hyvää
En koe tarvetta rajoittaa miestäni ja hänen elämäänsä. Ei hän vieraissa juoksemalla juokse, joskus tulee tilanne eteen ja en vain yksinkertaisesti koe, että se voisi olla mitenkään minulta pis. Eikä ole toistaiseksi ollutkaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiä olette ja kuinka kauan olette yhdessä olleet? Miksi sinä pihtaat? Mitä hyödyt siitä?
Mistä ihmeestä päätelmä, että pihtaan? :D Olen hyvin seksuaalinen ja harrastan sitä kyllä aina, kun mies haluaa. Olen kieltäytynyt alle 10 kertaa vuosien varrella ja nekin, kun olen ollut kipeänä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo asia voisi olla vaimon vastuulla? Miehen hommahan se on ehkäisynsä hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo asia voisi olla vaimon vastuulla? Miehen hommahan se on ehkäisynsä hoitaa.
Et ymmärtänyt. Nainen on kyllä antanut miehelleen luvan pettää, mutta kestäisikö kuitenkaan sitä että joku naisista tulisikin raskaaksi.
Onhan toi aika erikoinen ratkaisu ja en osaa omalle kohdalleni moista ajatella. Olen sen verran mustasukkainen tyyppi etten osaa jakaa omaani ;)
Mutta mikäs tuossa jos se oikeasti on sinulle ok.
Mä en kuitenkaan ehkä kertoisi muutenkaan ystävilleni moisesta luvasta miehelläni, osa kaveripiiristäni on sen verran munankipeätä rouvaa, että kyllä nekin haluaisi oman osansa. Ja sitä mä en ehkä kestäisi millään.
miksi miehesi rakastaisi sinua jos pettää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ymmärtänyt. Nainen on kyllä antanut miehelleen luvan pettää, mutta kestäisikö kuitenkaan sitä että joku naisista tulisikin raskaaksi.
Eiköhän se joka tapauksessa ole sen miehen ongelma eniten. Sillähän on tuossa vaarana menettää puolisonsa vain siksi että on ollut pakko päästä uittamaan kaluaan ties missä ilman kortsua.
Minusta on hiukan outoa että ihminen joka ei hyväksy vieraissa käyntiä tekee sitä itse. Lähinnä se kuulostaa oman moraalin pettämiseltä. Itse periaatteessa voisin hyväksyä avoimen suhteen jos toinen sen hyväksyy vaikka en oikeasti usko että itse haluaisin yhden illan juttuja vaikka kumppani niitä haluaisi. Pettäminen tai avoin suhde kuitenkin rikkoisi tällä hetkellä enemmän puolison moraali käsitystä kuin minun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riski on kylläkin erittäin pieni, kun käyttää kondomia. En pidä sitä riskiä niin isona, että sen takia alkaisin hermoilemaan mitään. Jos niin kävisi niin sitten se asia pitää käsitellä. Jos mieheni saisi lapsen niin kyllä minä sen hyväksyisin. En ymmärrä, miksi en hyväksyisi, ei se lapsen syy ole.
Ap
Nuoleeko miehesi vierasta p i m p p a a ja kantaa sitten viruksia...
Nostetaanpas tämä vielä, jäi hieman epäselväksi mitä mies saa tehdä ja mitä ei.
Eli annoit luvan vain "yhden illan" kestäville panoille? Mitäs jos mies löytääkin ihanan naisen, jota haluaa useampana iltana? Tai hän jopa ihastuu johonkin mukavaan naiseen? Kuinka usein mies saa mennä? Kortsu on käytössä, se on selvä, mutta saako mies nuolla? Miten mies etsii suhteensa? Saako pariskunta tulla teidän kotiin panolle vai meneekö mies aina naisen luokse? Saako hän jäädä koko yöksi vai pitääkö tulla kotiin panon jälkeen? Minkälaisen tilannekatsauksen haluat mieheltä ja miten hän vahtii, että sinä et tee mitään sopimatonta? :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen pettämistä se on, jos kerran luvan kanssa touhuaa?
Ap:n mies on tyypillinen huonolla itsetunnolla oleva mies. Monia vieraissa hyppiviä tuttujankin olen kiusannut. Sanonut, että ihan ok käydä vieraissa jos siltä tuntuu, mutta tokihan kaverin vaimolla on sama lupa käydä vieraissa. Ei ole ollut. Kaverit ovat saaneet hepulin, kun ehdottanut vaimolle samoja oikeuksia. Hyvä ettei ole saanut kuonoon, kun väittänyt, että tottakai vaimo saa samat oikeudet. Arvata saattaa, että useimmat parisuhteet ovat kariutuneet juntin miehen takia.
Erikoinen sopimus teillä tosiaan, en muista aiemmin kuulleeni tuollaisesta yksipuolisesta avoimesta suhteesta. Merkillistä on nimenomaan miehen suhtautuminen, sinun pitää olla yksiavioinen, mutta hän haluaa monta irtosuhdetta. Ehkä tuossa on jotain samaa kuin polygyniassa, sillä erolla että miehen muut suhteet eivät ole rakkaussuhteita.
Vaikka tehdäänhän tuota ilman sopimuksiakin toki ja paljonkin, eli monet pettävät puolisoaan salaa ja kumppani haluaa seksisuhteen vain oman kanssa ja pysyy uskollisena. Parempihan se on tuo sopimus, vaikkakin äärimmäisen harvinaista käsittääkseni.
Minä en suostuisi, virkistäisi se muakin panna välillä toista joten jos avoimeen mentäisi, haluan naisena samat oikeudet.