Jos sun pitäisi ottaa itsellesi uusi etunimi, niin minkä nimen ottaisit?
Miehet vastaa tietenkin miehen nimellä ja naiset naisten nimellä. Mitään omista nimistä ei saa valita.
Itse olisin varmaankin Maria tai Matilda. 😂
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Liv.
Sopisi sukunimeni kanssa.
Ekala?
(I'll get me coat...)
Vanamo tai Mesimarja 😀.
Oma nimeni on kyllä hyvä, jokainen päivä Ritvana on täydellinen.
Vierailija kirjoitti:
Olisin Mimosa. Mä näytän ihan oikeasti Mimosa- nimiseltä, se sopisi mulle täydellisesti nimeksi. Nykyinenkään nimi ei kovin kaukana siitä ole. Jos saisin joskus tytön niin hänestä tulisi varmaan Mimosa, jos hän vaan näyttäisi sen nimiseltä. :)
Jaahas, mun puolesta vastasikin jo joku sukulaissielu, kiitos!
Muita lukematta..,
Aika moni on varmaan mielessään todennut, että ei ole montaa nimeä, jotka haluaisi itselleen nimeksi.
Kun antaa lapselleen nimeä, onkin hyvä miettiä sitä, ottaisinko itselleni kyseisen nimen, jos voisin vielä valita?
Anne
Helena
Maria
Vierailija kirjoitti:
Hautausmaalla käydessäni törmäsin nimeen Agda ja jotenkin tykästyin heti. (Muistuttaa myös vähän omaa oikeaa nimeäni.)
Toiseksi nimeksi voisin huolia jonkun suvussani kulkevista nimistä, esimerkiksi. Kat(a)riina tai Helena.
Olen monesti ihmetellyt almanakkaa katsoessani, miksi Agda nimeä ei juurikaan näy annettavan, vaikka se on niin lähellä Aada. Se on ruotsalainen nimi. Tykkään siitä myös.
Agda Katriina
Agda Johanna
Agda Emilia
Agda Eliisa
Vierailija kirjoitti:
Heta. Rimmaisi sukunimen kanssa ja napakan asenteikas (vrt. Niskavuoren Heta)
Heta Lovisa
Heta Katriina
Heta Johanna
Olisivat sopivia yhdistelmiä.
Heta ja Emma sopisivat sisaruksille.
Edith. On kaunis nimi ja sopisi sukunimeen. Lisäksi nimi sopisi mun luonteeseen ja ulkonäköön mielestäni hyvin. Tai sitten joku suomalainen versio siitä, Eedit tai Edit.
Mä ottaisin käyttöön jonkun eksoottisen nimen joka ollut käytössä mun karjalaisessa suvussa rajan takana.
Zinaida, Jeudokia, Akilina, Ofimje, Malanja, tai Moarie.