Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lennolla tapahtui outoja

Vierailija
05.03.2018 |

Eli tultiin sukulaisista amerikasta. Saimme perheelle ”oman” rivin eli 4 vierekkäistä istuinta, meitä 3. Eli 1 istuin jäi vapaaksi. No pari tuntia nousun jälkeen joku poika tuli kyselemään että onko tämä 4. Paikka vapaa, halusi ilmeisesti siihen istumaan. Mieheni vastasi tähän että menisi omalle paikalleen (halusimme ylimääräisen paikan koska siinä pystyi pitämään tavaroita yms). No tämä poika sanoi että ei hänellä ole paikkaa!? Hetken väittelyn jälkeen lentoemo tuli sanomaan että poika pitää päästää tähän istumaan. Miten hänellä ei ollut paikkaa?? Oli siis ihan teini-ikäinen, että ei todellakaan ole istunut kenenkään sylissä sitä ennen. Miten tuollainen oli koneessa ylipäätään ja miksi lentoemäntä päästi siihen meidän paikalle??

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli tuon teorian mukaan jos minä näen koneessa jonkun hyvän paikan jossa kukaan muu ei istu, niin voin mennä siihen että mä tulin nyt sitten tähän!?? :)

Mä teen niin usein. Kun Euroopan reittilennolla koneen takaosa on tyhjä, menen sinne istumaan rauhaan. Ei tarvitse toisten kyynerpäitä varoa, voi lukea kirjaa rauhassa, ehkä torkahtaa. Paikkani jätän toki tiptop kuntoon lähtiessäni.

Vierailija
42/64 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette ap&co kyllä uskomattoman törkeitä ihmisiä kun jäitte vielä väittelemään pojan kanssa paikasta joka ei ollut teidän! Taas esimerkki siitä miten saa suomalaisia hävetä joka paikassa.

Word.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oopiumi on kielletty suomessa.

Vierailija
44/64 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli tuon teorian mukaan jos minä näen koneessa jonkun hyvän paikan jossa kukaan muu ei istu, niin voin mennä siihen että mä tulin nyt sitten tähän!?? :)

Kohteliaasti kysyt lentohenkilökunnalta, että sopiiko, että vaihdan paikkaa? Yleensä voit aina vaihtaa paikkaa sanan luokan sisällä ilman ongelmia.

Tätä tapahtuu usein esim. jos yhdellä rivillä istuu vain 1 ihminen ja muualla kolme; tällöin on kaikin puolin järkevää vaihtaa paikka, jolloin molemmille riveille jää keskipalkka tyhjäksi. Tai jos varauloskäyntipaikka on tyhjä, moni pitkäjalkainen vaihtaa mieluusti siihen.

Sitten on tietysti timantti-ja kultakorttimatkustajat, joiden viereen jätetään tyhjä paikka niin kauan kuin kone ei ole viimeistä paikkaa myöten täysi. Tällöin varausjärjestelmä näyttää check-in-vaiheessa, että paikka on varattu vaikka se oikeasti on tyhjä. Juuri viimeksi paluulennolla istuin käytäväpaikalla, joku mies ikkunapaikalla ja hän sitten ihmetteli, että miksi hän ja vaimonsa eivät voineet varata eilen paikkaa, vaikka se on tyhjä. Vastasin, että koska minulla on kultakortti ja selitin lyhyesti systeemin, mutta en tiedä ymmärsikö. Vaimonsa istui käytävän toisella puolella ikkunapaikalla myös. Mies kuitenkin totesi, että kävipä säkä, kun näin on paremmin tilaa.

Vierailija
45/64 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilökunnan sukulainen.

Veikkaan tätä. Esim. kapteenin/perämiehen/? poika. On nousun ajan ollut ohjaamossa. Lentohenkilökunnan perheenjäsenillä ei ole varattua paikkaa vaan lennolle pääsee mukaan jos koneessa on tilaa. Ellei tilaa matkustamossa ole, voi hätätilassa olla koko lennon ajan ohjaamossa.

Olen itse ollut kaksi kertaa ohjaamossa sekä nousut että laskut kun veljeni on ollut lentämässä. Koko lentoa ei siellä jaksa istua koska se ylimääräinen penkki ohjaamossa ei ole kovin mukava. NY-Hki lentoa ei ole mukava siinä istua.

Vierailija
46/64 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkilökunnan sukulainen.

Veikkaan tätä. Esim. kapteenin/perämiehen/? poika. On nousun ajan ollut ohjaamossa. Lentohenkilökunnan perheenjäsenillä ei ole varattua paikkaa vaan lennolle pääsee mukaan jos koneessa on tilaa. Ellei tilaa matkustamossa ole, voi hätätilassa olla koko lennon ajan ohjaamossa.

Olen itse ollut kaksi kertaa ohjaamossa sekä nousut että laskut kun veljeni on ollut lentämässä. Koko lentoa ei siellä jaksa istua koska se ylimääräinen penkki ohjaamossa ei ole kovin mukava. NY-Hki lentoa ei ole mukava siinä istua.

Ohjaamossa istuminenhan on parasta! Ainakin AA:lla ihan huipputarjoilut lentäjille (ja sukulaisille) ja muutenkin mielenkiintoista. Ja onhan ne ohjaamon penkit paljon mukavampia, niissä kun lentäjät istuvat useita tunteja putkeen.

Vierailija
47/64 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan tätä. Esim. putkimiehen poika. On nousun ajan ollut vessassa. Putkimiehen perheenjäsenillä ei ole varattua paikkaa vaan lennolle pääsee mukaan jos koneessa on tilaa. Ellei tilaa matkustamossa ole, voi hätätilassa olla koko lennon ajan vessassa.

Olen itse ollut 201 kertaa vessassa sekä nousut että laskut kun serkkuni on ollut putkimiehena. Koko lentoa ei siellä jaksa istua koska se WC-istuin ei ole kovin mukava. NY-Hki lentoa ei ole mukava siinä istua.

Vierailija
48/64 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette ap&co kyllä uskomattoman törkeitä ihmisiä kun jäitte vielä väittelemään pojan kanssa paikasta joka ei ollut teidän! Taas esimerkki siitä miten saa suomalaisia hävetä joka paikassa.

Törkeitä olivat juu mutta miksi pitää hävetä jonkun muun tekemisiä? En mä ainakaan jaksais..

Vierailija
49/64 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ap? Tippuiko se sen kone, kun se ei oo täällä kertomassa, miten loppulento sujui. Haluis vaan tietää...

Vierailija
50/64 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on ensimmäistä kertaa lentokoneella reissussa.

Kuule matkusta enemmän, se avartaa.

Ei tulis mieleenkään tehdä tuollaisesta numeroa. Paljon olen lentänyt.

Vierailija
51/64 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söpöä, junttiperhe matkustaa ja luulevat olevansa jotain. 🤣🤣

Vierailija
52/64 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 3 matkustajaa voi varata 4 matkustajan paikkaa. AP:llä ei ole mitään syytä närkästyä.

Vierailija
53/64 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos te oikein väittelitte asiasta, niin miten ei tullut puheeksi miksi hän tarvitsee paikkaa? 

Vierailija
54/64 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tää poika jonkun lentoemon kakara jolla stand by lippu (=ilmainen) ja siksi ei voitu perustella siirtoa..

Vierailija
55/64 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko tää poika jonkun lentoemon kakara jolla stand by lippu (=ilmainen) ja siksi ei voitu perustella siirtoa..

Stand by-lippulaisetkin matkustaa ihan normaalisti siellä matkustamossa, jos istuimia on vapaana.

Vierailija
56/64 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stand by-lippulaisetkin matkustaa ihan normaalisti siellä matkustamossa, jos istuimia on vapaana.

Siis what? Eikö se nimi just tarkoita että STAND by (eli seistään muiden matkustajien vierellä tai oikeesti tiellä)?

Vierailija
57/64 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa ongelma on se, että jos olitte maksaneet 4 paikasta, vaikka matkustajia on vain 3, niin silloin teille kuulusi korvaus siitä, että ette saaneet lisäpaikkaa käyttöönne.

Ongelmaa ei tässä tosin ole: jokaisella matkustajalla on se yksi nimetty paikka. Jos neljännen paikan matkustaja ei checkaa itseään lennolle eikä sille paikalle/hänelle ole siten olemassa boarding passia, puhumattakaan siitä ettei hän ole edes boardannut koneeseen, on paikka menetetty lentoyhtiön pohjattomaan kassaan ja se saa tehdä sillä mitä huvittaa.

Vierailija
58/64 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa ongelma on se, että jos olitte maksaneet 4 paikasta, vaikka matkustajia on vain 3, niin silloin teille kuulusi korvaus siitä, että ette saaneet lisäpaikkaa käyttöönne.

Ongelmaa ei tässä tosin ole: jokaisella matkustajalla on se yksi nimetty paikka. Jos neljännen paikan matkustaja ei checkaa itseään lennolle eikä sille paikalle/hänelle ole siten olemassa boarding passia, puhumattakaan siitä ettei hän ole edes boardannut koneeseen, on paikka menetetty lentoyhtiön pohjattomaan kassaan ja se saa tehdä sillä mitä huvittaa.

Ei nyt ihan niinkään. Kyllä sinulla on mahdollisuus ostaa kaksi paikkaa itsellesi ja näin on suotavaakin tehdä, jos esim. on niin lihava, että yhdelle istuimelle on vaikea mahtua.

Vierailija
59/64 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

täys provo

Vierailija
60/64 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miten ihmeessä se paikka oli mielestäsi teidän, kun teitä oli kolme ja paikkoja 4?

No joo, ei se ollutkaan. Mutta poitti olikin se että miksi tämä poika tuli siihen kesken lennon. Tällä ei siis ollut siihen paikkaan oikeuttavaa lippua

Jos se tuli kyytiin kesken matkan joltakin väliasemalta?