Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä saikulla saa tehdä? Pomolta tuli soitto, että minut on nähty "naureskelemassa kahvilassa"

Vierailija
05.03.2018 |

Olen siis saikulla selän vuoksi, perjantaina kävin apteekissa ja istuskelin hetken kahvilassa, kun odotin veljeäni hakemaan. Pitäisi näköään pysyä jossain pimeässä komerossa!

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli paras ehdotus: kerro pomollesi, että sait niin vahvat lääkkeet, että ne saivat ihan naureskelemaan.

Luulisi yksinkertaisemmankin pomon ymmärtävän, että sairaanakin täytyy liikkua ihmisten ilmoilla. Jos ei muuten niin lääkärissä, ja lääkkeitä ja ruokaa hakemassa kun ei kukaan palvele kotiin. Suomessa ei taida lääkärit tehdä kotikäyntejä.

Suomessakin työnantaja voi tarjota korvaavaa työtä. Jos on vasen käsi poikki, voi tarjota työtä jota voi tehdä käyttämällä vain oikeaa kättä. Se on sitten eri juttu, onko kipu ja lääkitys sellaisia, että estää myös sen oikeankädentyön.

Joskus mietin sitä, mitä tapahtuisi jos olisi täysin työkykyinen (esim. jalat poikki mutta työ on tietokoneella istumista), mutta et yksinkertaisesti pääse työpaikalle koska työpaikalle kulkeminen on mahdotonta jalat poikki.

Tuollaisessa tilanteessa pomo voisi järkätä etätöitä, jos on ihan pakko töihin saada. Tämä tietysti sopii vain osaan töistä.

Vierailija
62/73 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saikullakin on pakko käydä asioilla (kaupassa, apteekissa) jos vain pystyy liikkumaan, kaikilla ei ole miestä jota laittaa asioille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin sanonut, etten pääse kunnolla edes sohvalta ylös mutta oikeat lääkkeet ja lepo auttoivat. Lääkäri oli muös sanonut että saa ja pitääkin liikkua varovasti.

ap

Ehkä pomosi ihmetteli sitä, ettei tuo ’en pääse ylös sohvalta’ nyt ihan pitänytkään paikkansa.

Hän myös varmaan vähän koitti kepillä jäätä, onhan selkävaivat juurikin se syy, millä verukkeella moni hakee omaa lomaa, niitä kun ei välttämättä edes magneettikuvauksien kautta näy...

Mutta tuskin hän sen enempää pahaa tarkoitti.

Vierailija
64/73 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin sanonut, etten pääse kunnolla edes sohvalta ylös mutta oikeat lääkkeet ja lepo auttoivat. Lääkäri oli muös sanonut että saa ja pitääkin liikkua varovasti.

ap

Jos itse noin sanoit ja seuraavaksi sinut nähdään kahvilassa, niin ihmetteletkö muiden ihmetystä?

Vierailija
65/73 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen työkaveri edes stalkkaa toisen istuskeluja ja raportoi pomolle...

Vierailija
66/73 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen työkaveri edes stalkkaa toisen istuskeluja ja raportoi pomolle...

Se jonka selkänahasta se saikuttelu otetaan lisääntyneen työmäärän tai sijaisen perehdyttämisen muodossa.

Vierailija
67/73 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano sille pomollesi että kyllä selkävaivaiselle nimenomaan suositellaan liikuntaa ja saa naurella kahvilassakin. 

Itse oli pakko äsken siivota kun eivät nämä pölypallerot yskää ainakaan helpota...

Mutta selkä on kumminkin niin kipeä, että töissä ei voi olla vaikka voidaan siivota kotia tai reippailla iloisesti kaupungilla ja liikkua sekä hymyillä?

Vierailija
68/73 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain Suomessa naureskelu on huono asia...

Ehkä sun pitäis pomollesi linkittää tutkimuksia, joissa positiivinen asenne parantaa terveyttä ja nopeuttaa toipumista.

Olisko pomo ollut iloisempi, jos aloittaja olisi nähty itkemässä kahvilassa? Jotenkin sairas ajatus.

Kyllä ja lisäksi ne jotka nauravat eniten poissollesaan töistä ja vähiten kun olevat työssä, ovat tutkitusti turhia palkollisia työnantajalle.

Vierailija
69/73 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin pomona ottanut asian hieman toisella tavalla esille.  Eli soittanut sinulle ja kysynyt mikä on vointisi? Lisäksi olisin kysynyt miten toipuminen etenee ja onko töihinpaluusi todennäköinen nykyisen sairauspoissaolojakson jälkeen. Eli hieman pehmeämpi lähestyminen.

On kuitenkin hyvä tietää, että lääkäri ei ole se, joka sairauspoissaolon myöntää. Myöntäjä on aina työnantaja ja sen edustajana esimies. Tätä eivät kaikki tainneet tiedostaa. Toki useimmiten yritys sen poissaolon myöntää, jos lääkäri on todennut tilapäisesti kokonaan tai osittain työkyvyttömäksi. Työnantaja voi myös käyttää harkintaa ja teettää normaalien hommien sijaan muita töitä, joita osittain työkyvyttömänä työntekijä pystyy tekemään.

Vierailija
70/73 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi muuta kuin ihmetellä, miten urpoja esimiehiä joillakin on. Olen ammatiltani kokki. Muutama vuosi sitten sain äkillisen vatsataudin, joka kesti yhden vuorokauden (ruokamyrkytys?). Mulla olisi ollut töitä, joten soitin pomolleni että nyt tuli pieni muuttuja. Kusipää pomoni alkoi heti syyttää minua siitä, että "olet ihan varmasti ollut eilen ryyppäämässä! Mä tiedän sen, älä yritä väittää muuta!". Ei saatana. Olin tuohon aikaan 19-vuotias, työpaikan nuorin työntekijä ja tottakai pomon silmätikku, joka kohteli mua kuin sontaa. En ollut antanut mielestäni mitään aihetta pomolleni tähän käytökseen, olin aina ajoissa töissä, asiakkaat antoivat hyvää palautetta tekemästäni ruuasta ja muutenkin hoidin hommani parhaani mukaan, mutta silti sain aina vaan haukut kaikesta mitä tein tai mitä en ollut tehnyt. Pomo ei vissiin ymmärtänyt, että olen todellakin se nuorin työntekijä, vasta vähän aikaa sitten valmistunut ja näin ollen vähiten kokenut työntekijä, joten en osannut tehdä yhtä tehokkaasti töitä kuin muut, pidempään alalla olleet työkaverit. Olin silloin koeajalla ja ollut jo ainakin kuukauden aivan helvetin kypsä tuohon touhuun. Tämä sitten sai mun kuppini nurin ja otin loparit. Olis varmaan pomo + työkaverit nauttineet, jos olisin mennyt töihin tekemään ruokaa ja käynyt 10 minuutin välein vessassa oksentamassa/ripuloimassa.

Vierailija
71/73 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvässä kunnossa selkä, kun pystyit istumaan.

Vierailija
72/73 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano sille pomollesi että kyllä selkävaivaiselle nimenomaan suositellaan liikuntaa ja saa naurella kahvilassakin. 

Itse oli pakko äsken siivota kun eivät nämä pölypallerot yskää ainakaan helpota...

Olisi mielenkiintoista tietää työsi luonne. Jos pystyt siivoamaan niin moni työkin luonnistuisi.

No toki voin tulla pärskimään päin naamasi kun tulet asiakkaakseni.

Tiesitkö ettei ole mikään pakko pärskiä kenenkään naamalle? Meillä on lapsetkin jo 3-vuotiaasta osanneet oikeaoppisen, mahdollisimman hygienisen tavan... Kyllä säkin voit oppia. Ja sama se mulle on pärskitkö mun päälle ruokakaupassa, hississä vai silloin ku olen asiakkaana.

Ohis

Vierailija
73/73 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi mielenkiintoista tietää työsi luonne. Jos pystyt siivoamaan niin moni työkin luonnistuisi.

No toki voin tulla pärskimään päin naamasi kun tulet asiakkaakseni.

Tiesitkö ettei ole mikään pakko pärskiä kenenkään naamalle? Meillä on lapsetkin jo 3-vuotiaasta osanneet oikeaoppisen, mahdollisimman hygienisen tavan... Kyllä säkin voit oppia. Ja sama se mulle on pärskitkö mun päälle ruokakaupassa, hississä vai silloin ku olen asiakkaana.

Ohis

Minkä hemmein takia pitäisi oma terveys vaarantaa töiden takia? Flunssassakin on niin paljon pahemmat jälkitaudit kuin se itse flunssa. Isompi ongelma työnantajalle tulee siitä, kun yksi työntekijä tulee flunssaisena töihin ja tartuttaa kaikki muut, tai paraneminen viivästyy ja kohta ollaan saikulla 2 viikkoa 3 päivän sijasta. Ei tätä asiaa voi ajatella niin yksioikoisesti, että kuinka työkykyinen tietty henkilö on. Pitää ottaa huomioon mahdolliset vaikutukset koko työyhteisöön myös.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi