Varokaa Vaihtoautomaata !!!
Jumalauta, kun ottaa aivoon.
3 viikkoa sitten, ostimme auton Vaihtoautomaan liikkeestä.
Autossa ilmeni kaksi vikaa koeajossa, joista huomautimme. Myyjä oli ihan ihmeissään, ja lupasi, että kylläkyllä ne toimii, ihan ehdottomasti. Jos ei toimi, niin korjataan.
No näillä lupauksilla kaupat tehtiin - olihan kyseiset lisäosat mainittu myynti-ilmoituksessa ja kauppakirjassa.
Noutopäivänä mieheni soitti vielä myyjälle, että toimivathan lisäosat, muutoin emme autoa hae.
"Juu toi tekninen kaveri tarkisti ja toimii toimii, on vaan jäässä, että pari päivää kun ajelee, toimii kaikki."
Luotimme tähän ja noutohetkellä opasti lisälaitteiden käytössä.
Nyt kolmen viikon aikana, lisäosat eivät ole toiminnassa. On käynyt ilmi, että ne pitää vaihtaa kokonaan tai korjata. On ilmennyt myös lisää vikoja, joiden johdosta auto ei ole turvallinen esimerkiksi lapsille ja eläimille.
Autoliike pesee kätensä. Heidän mielestään heillä ei ole vastuuta mistään. Suosittelivat ottamaan yhteyttä kuluttajansuojaan. Näin teimme, mutta prosessi on hidas, eikä ole mikään takuu, että autoliike joutuisi vastuuta ottamaan (mitä nyt olen ennakkopäätöksiä netistä lukenut).
Meillä ei ole varaa korjata, ja korjaushinta-arvio liikkuu 1500-3500 euron välillä.
Tämä on painajainen.
Varokaa kyseistä liikettä! Olen useampia samanlaisia tapauksia lukenut nyt jälkikäteen tästä autoliikkeestä.
Hassuinta tässä on, että myyjä, joka meille auton möi, ei ole millään tavalla samassa linjassa autoliikkeen kanssa, vaan hänen mielestään autoliikkeellä on vastuu. Myyjän on käsketty olla hiljaa, eikä hän saa enää kommentoida tapausta kenellekään.
Jos olisimme ostaneet auton toisesta liikkeestä, olisimme saaneet samanlaisen auton, samoilla kilometreillä, samoilla lisäosilla, samaan hintaan. Nyt häviämme useamman tonnin.
Kommentit (78)
ap567 kirjoitti:
Lisäosia en viitsi mainita, ettei mene liian yksityiskohtaiseksi, ja kukaan tunnista.
Mutta liikeen maineen pilaat kertomatta kaikkia yksityiskohtia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisimme ostaneet auton toisesta liikkeestä, olisimme saaneet samanlaisen auton, samoilla kilometreillä, samoilla lisäosilla, samaan hintaan. Nyt häviämme useamman tonnin.
Teitte ihan itse päätöksen tuon auton sijaa ostaa tuon jossa niitä vikoja oli :D
Tää oli varmaan nätimmän värinen ja siinä oli käheemmät vanteet :D
Siellähän just myydään juppipelleille niitä saksasta roudattuja kuuden euron audeja.
CD-vaihtaja takakontissa?
Navigaattori?
Turvatyynyn lapsiasento?
Vierailija kirjoitti:
CD-vaihtaja takakontissa?
Navigaattori?
Turvatyynyn lapsiasento?
Moottori?
Ikävää että autosi ei ollut toivotun mukainen, mutta myyjien tehtävänä on vain myydä ja vain myydä!!!
Ihan sama mitä skeidaa ruuvattuja kolariautoja myyvät tälläkin hetkellä..
Sen ei tarvii olla isokaan vika kun se on päässä.
Itse olen myös vaikeimman kautta todennut, että tästä liikkeestä ei kannata ostaa yhtään mitään. En olisi ikinä uskonut suomesta löytyvän näin epärehellisiä ihmisiä. Myyvät pelkkää skeidaa.
Kiertäkää ja kaukaa. Myyjän epäonneksi puhelimessani oli äänitys päällä kun kauppoja tehtiin. "Viaton" kulkupeli paljastui tarkistettaessa vialliseksi, vaikka lähes jokaien osa-alue oli käyty myyjän kanssa läpi. No, Tuusulan autojobbari maksoi rahat takaisin korkoineen ja kuluineen. Seuraava aste olisi ollut petossyyte.
VMP! Mitkä helvetin "lisäosat"? Koko juttu kuulostaa täydelliseltä paskapuheelta.
Kannattaako ostaa käytetty auto viimeisillä rahoilla?
Vanhaa ostaessa saa AINA varautua parin tonnin remonttiin ja muihin lisäkuluihin..
Eikö ne kaikki käytettyjen autojen liikkeet ole samanlaisia koijaajia, etenkin pienemmät. Itsekin ostin auton eräältä pikkukauppiaalta, joka alkoi hetken päästä kolisemaan tolkuttomasti moottorin suunnalta, autokauppiaan mielipide asiaan että "ajele menemään vaan, korjataan sitten kun hajoaa kun onhan siinä takuu!". Kauppias selvästi toivoi, että olisi sen puoli vuotta kestänyt ettei olisi enää tarvinut korjautella. Kolina kuitenkin alkoi häiritä siinämäärin että oli pakko mennä ja vaatia ääntä korottaen tutkimaan asiaa, jolloin autokauppias alkoi selvittämään että mistä löytyisi joku tekninen osaaja kun heillähän ei ollut mitään huoltomiehiä omasta takaa. Sain sentään sijaisauton jolla ajelin ainakin kuukauden päivät, jolloin sain tarpeekseni ja tehtiin sitten paperit siitä autosta kun vaikutti ainakin toimivalta. Myöhemmin yksi ilta autokauppias soitteli, että joo siinä oli vaan hihna löysällä ja että sitähän hän alkuun epäilikin. En tiedä miten se asia enää minulle kuului kun auto ei ollut minun, sellainen v*ttuilusoitto nähtävästi jolla piti saada egoaan pönkitettyä.
ap567 kirjoitti:
Lisäosia en viitsi mainita, ettei mene liian yksityiskohtaiseksi, ja kukaan tunnista.
Myöhäistä. Tunnistin jo. Tässä miehen kanssa naureskellaan, kun tännekin piti tämä tarina jakaa.
ap567 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teitte ihan itse päätöksen tuon auton sijaa ostaa tuon jossa niitä vikoja oli :D
Tää oli varmaan nätimmän värinen ja siinä oli käheemmät vanteet :D
Olisikin, niin olisimme tutkineet vaihtoehtoja paremmin.
Toinen auto sijaitsi 500 km päässä, yksi 750 km ja yksi 230 km päässä. Tämä "yksilö" oli 75 km päässä.
Autokaupalla oli sinänsä kiire, että auto todella tarvittiin mahd nopeasti. Se tuli meille kalliiksi.
Käytetyn auton ostopäätöstä ei tehdä sillä perusteella missä liike sijaitsee.
On tosiasia, että jobbarit kusettavat, mut miksiköhän kaikki paskat ja pommit päätyvät heille? Siksi koska kuluttujat vievät ne sinne vaihdossa :D Eivät kerro vioista, kun tietävät ettei auto ole minkään arvoinen. Sitten valitetaan, kun paska vaihdettiin toiseen paskaan, sillä myös se innostuksen kohde on siellä samasta syystä. Jostain syystä se sitten on yksin autoliikkeen syytä.
Aloittajaa en tässä syytä mistään. Viimeisin auto ostokseni meni samalla tavalla persiilleen. Eri autoliike kylläkin.
Kertokaa itse liikkeelle REHELLISESTI, autonne viat. Olisi joka osapuolelle paras vaihtoehto
Eivät varmaan saa uusia autoja myytäväksi.
joppariliike tämäkin on. Kuulemma henkilökunta vaihtuu nopeammin kuin vaihtoautovarasto. Se kertoo jotakin toimintatavoista. Rehelliset myyjät eivät kauaa viihdy.
Ostin juuri transportterin Helsingin liikkeestä Kokkolaan tuotuna.
Auto oli juuri sellainen kuin myyjä (Kortelahti) kuvaili,olen tosityytyväinen myyjän ammattitaitoon ja rehellisyyteen.Voin suositella kyseistä liikettä,rehellistä ja reilua kaupankäyntiä
Vältä Vaihtoautomaan liikkeitä. Erittäin epäluotettava!!!
Ilmastointi lisäosa?
Ei riitä mielikuvitus täälläkään...