Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luetelkaa syitä miksi köyhän ei pidä tehdä lasta?

Vierailija
05.03.2018 |

Haluaisin lapsen, mutta töitä ja rahaa ei vaan ole. En halua lapsen kärsivän köyhyydestä ja haluan antaa hänelle paljon rakkautta.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä ei tarvitse elämäänsä mitään iloa ja rakkautta.

Vierailija
2/31 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juuri siksi ettei ole tarjota lapselle tarvittavaa. Lapsi kulkee aina muiden vanhoissa ryysyissä, ikinä ei pääse reissuun, ei saa hienoja leluja, kenties huonoa ruokaa ja asutaan ahtaasti ilman omaa huonetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhyys ja huono-osaisuus periytyy. Tulevaisuudessa entistä vahvemmin, kun hyvinvointiyhteiskuntaa romutetaan vauhdilla.

Vierailija
4/31 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsi valita köyhyyttä jos muut asiat on kunnossa. Toki voi joutua kiusaamisen kohteeksi "parempien vanhempien" lasten taholta.

Sinulla on oikeus lapseen.

Vierailija
5/31 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin tuo sinun taloudellinen tilanne.

Miten elätät lapsen? Harrastusmahdollisuudet? Terveellinen ja monipuolinen ruokinta? Vaatteet?

Lapsesta tulee paljon kuluja ja ne vain lisääntyvät mitä enemmän ikää tulee.

Vierailija
6/31 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten elätät lapsen? Harrastusmahdollisuudet? Terveellinen ja monipuolinen ruokinta? Vaatteet?

Tämä yhteiskunta pystyy kyllä elättämään lapsensa. On yhteiskunnan ykkösasia.

Vierailija
7/31 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen elin kädestä suuhun ja nyt tukirahoilla sekä poikaystävä ostelee ruokia. Yksin en pystyisi tarjoamaan lapselle harrastusmahdollisuutta, monipuolista ruokavaliota enkä vaatteita. Paljosta jäisi paitsi.

Vierailija
8/31 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla koulutusta? Kuinka vanha olet? Olin varsin köyhä, kunnes valmistuin ammattiin ja aloitin työelämässä. Sen jälkeen sain lapsia. Nyt taas olen työtön, koska lähisuku paahtaa töissä pitkää päivää ja en tahdo lapsille arkea ilman mahdollisuutta hakeutua edes yhden aikuisen seuraan. Vain osa-aikatyö tuntuu sopivalta ratkaisulta minulle.

Taloushuolet eivät paina. Ehdin laittamaan edullisesti hyvää ruokaa, tehdä edullisia hankintoja lapsille, opettaa lapsille selvitymistaitoja ja harrastamaan yhdessä lasten kanssa. Ei ole työmatkakulujakaan!

Sanoisin, että jos elämänhallintasi on hyvää, niin kyllä köyhälläkin on varaa ainakin yhteen lapseen.

Vierailija
9/31 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen "köyhä" kuuluu maailman rikkaimpaan kolmannekseen.

Suomalaisen "köyhän" lapsi ei joudu elämään suojattomana, kylmässä tai nälässä, vaan pääsee terveydenhuollon ja sosiaaliturvan piiriin, saa hoitoa ja koulutusta.

Suomalainen "köyhyys" ei ole mikään este elämiselle.

Vierailija
10/31 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi on ihmisen olla koskaan syntymättä, kuin joutua elämään tässä maailman paskimmassa kehitysmaassa.

Vierailija
11/31 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siksi että jos sinulla joskus sattuu olemaan vaikka 100e ylimääräistä, niin tulet laittamaan sen aina lapseen. Et saa itse koskaan mitään kivaa. Ei itsensä hemmottelua kampaajalla, ei uutta kivaa puseroa tai muuta, jota kaipaat muutaman vuoden kitkuttelun jälkeen. Jopa vähemmän materialistit tarvitsevat silloin tällöin rahaa, jotta voisivat pitää itsestään huolta myös sillä tavoin, johon noita maallisia pelimerkkejä välttämättä tarvitaan. Lapsi tulee aina menemään edellesi, aina.

Terveisin lapseton N42

Vierailija
12/31 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä yhteiskunta pystyy kyllä elättämään lapsensa. On yhteiskunnan ykkösasia.

No mikäs siinä sitten, tee vaikka kymmenen ja ota muutama koira siihen päälle! Sossu maksaa!

Vierailija
13/31 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me parhaat vanhemmat ei muuten kiusata köyhempiä! Ne tahtoo olla toisia köyhiä, jotka kiusaavat, koska itse elävät velaksi! Päinvastoin, meillä on tapana opettaa lapsille, että eivät saa kaikkea valmiina, että täytyy ponnistella itse ja arvostaa sitä, mitä on jo saanut.

Vierailija
14/31 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen elin kädestä suuhun ja nyt tukirahoilla sekä poikaystävä ostelee ruokia. Yksin en pystyisi tarjoamaan lapselle harrastusmahdollisuutta, monipuolista ruokavaliota enkä vaatteita. Paljosta jäisi paitsi.

Et halua sitten joustaa harrastuksista lapsen takia? Ei lapsi tarvitse kalliita harrastuksia. Asia riippuu ihan sinusta.

On paljon ihmisiä jotka haluaa auttaa lapsiperheitä ja joilla on varaa siihen.

Vierailija
15/31 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla koulutusta? Kuinka vanha olet? Olin varsin köyhä, kunnes valmistuin ammattiin ja aloitin työelämässä. Sen jälkeen sain lapsia. Nyt taas olen työtön, koska lähisuku paahtaa töissä pitkää päivää ja en tahdo lapsille arkea ilman mahdollisuutta hakeutua edes yhden aikuisen seuraan. Vain osa-aikatyö tuntuu sopivalta ratkaisulta minulle.

Taloushuolet eivät paina. Ehdin laittamaan edullisesti hyvää ruokaa, tehdä edullisia hankintoja lapsille, opettaa lapsille selvitymistaitoja ja harrastamaan yhdessä lasten kanssa. Ei ole työmatkakulujakaan!

Sanoisin, että jos elämänhallintasi on hyvää, niin kyllä köyhälläkin on varaa ainakin yhteen lapseen.

30v ja koulutus löytyy, mutta olen työtön.

Vierailija
16/31 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestä kahteen.

Ainakin.

Vierailija
17/31 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iän puolesta on aika saada lapsi. Asutko paikkakunnalla, jossa ei ole töitä tarjolla? Onko lapselle sopivaa isää? Oletko köyhä vaiko velkainen? (jälkimmäinen iso miinus)

Sinuna liittyisin ammattiliittoon. Hankkisin työpaikan, vaikka toiselta paikkakunnalta. Tulisin raskaaksi. Saisin ansiosidonnaisia etuuksia. Yrittäisin pysyä yhdessä lapsen isän kanssa.

Vierailija
18/31 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää enemmän massia omaan käyttöön.

Vierailija
19/31 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iän puolesta on aika saada lapsi. Asutko paikkakunnalla, jossa ei ole töitä tarjolla? Onko lapselle sopivaa isää? Oletko köyhä vaiko velkainen? (jälkimmäinen iso miinus)

Sinuna liittyisin ammattiliittoon. Hankkisin työpaikan, vaikka toiselta paikkakunnalta. Tulisin raskaaksi. Saisin ansiosidonnaisia etuuksia. Yrittäisin pysyä yhdessä lapsen isän kanssa.

Seurustelen vakituisesti kaukosuhteessa ja poikaystävä on sopiva isä, koska hänellä on vauvakuume. Paikkakunnallani ei ole töitä tarjolla ja olen köyhä (ei velkaa).

Vierailija
20/31 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lapsi valita köyhyyttä jos muut asiat on kunnossa. Toki voi joutua kiusaamisen kohteeksi "parempien vanhempien" lasten taholta.

Sinulla on oikeus lapseen.

Ei kenelläkään ole syntymäoikeutta lapseen. Minusta on tosi vastuullista miettiä, onko itsestä vanhemmaksi. En usko, että köyhyys sinällään on mikään suuri ongelma, JOS perusasiat, kuten ravinto, koulutus ja terveydenhoito tulevat asiallisesti hoidetuiksi köyhyydestä huolimatta. Ilmaisia harrastuksia on vaikka kuinka paljon, joten hengenköyhyydestä tuskin tarvitsee vapaa-ajalla huolehtia, jos ei sohvaperunaksi heittäydy. Ehkä tässä se köydän suurin ongelma saattaa olla: onko henkisiä resursseja rahahuolten ja työnetsimisen lisäksi mielekkääseen vapaa-aikaan, jota ei voi rahalla ostaa? Olenko turvallinen vanhempi ja henkisesti tasapainoinen köydyydestä huolimatta? (Samat kysymykset koskevat tietenkin rikkaitakin hieman muunneltuina.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi