Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lantiopohjalihakset, apua! Kuula ei pysy sisällä yhtään.

Vierailija
05.03.2018 |

Ilman mitään kuulaa ainakin kuvittelen pystyväni puristelemaan lihaksia, mut aika surkeesti ilmeisesti. Onko mitään toivoa?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä kuula jokin jonka saa synnytyksen jälkeen vai mistä on kyse? 

https://www.kaalimato.com/catalog/GEISHAKUULAT%20?%20PALLOT_c_126.html&…

Vierailija
22/43 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, millainen kuula? Esim. Funfactoryn Smartball on hyvä aloittelijalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä kuula jokin jonka saa synnytyksen jälkeen vai mistä on kyse? 

Kuula tuli synytyksestä ja huutaa ja valvoo läpi yön. Ei pysy sisällä n. 9 kk enempää.

aloittaja tarkoittaa varmaan ”geishakuulaa” jolla voisi lantiopohjan lihaksia harjoitella. Kannattaa ensin saada ohjeet fysioterapeutilta ja netistäkin löytyy ohjeita ihan pelkkiin lihasharjoituksiin ennen kuulaa. Neuvolan kautta tulisi saada ohjeita jos on synnyttänyt juuri, muuten voi mennä lääkäriin jos on oireita että pidätyskyky tai muu vaivaa. Saa lähetteen fyssarille.

Itsenäisesti voi harjoitella jos ei ole vielä ongelmia.

Vierailija
24/43 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli fysioterapeutille pääsee vain lääkärin lähetteellä. Pitääkö olla virtsankarkailua että sen lähetteen saa?

Mulle tuli.10v sitten synnytyksessä.IV: n asteen repeämät. Molemmat sulkijalihakset repesivät emättimestä alkaen. Muutaman kuukauden päästä oli naistenkilinilan fyssarilla aika ja mittasi jollakin laitteella, että puristusvoimaa löytyy alapäästä hyvin.

Oon kuitenkin aina epäillyt, että huijasiko vai onko miehellä vaan liian pieni, kun aina kehoittelee jumppasmaan alapäätä.

Vierailija
25/43 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin lohduttaa, ettei yhdelläkään synnyttäneellä naisella pysy kuula (yleisurheilukuulaa ei lasketa) sisällä, on nimittäin sen verran paljon värkeissä "varaa".

Mihin perustat tämän "tietosi"?

Vierailija
26/43 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli fysioterapeutille pääsee vain lääkärin lähetteellä. Pitääkö olla virtsankarkailua että sen lähetteen saa?

Mulle tuli.10v sitten synnytyksessä.IV: n asteen repeämät. Molemmat sulkijalihakset repesivät emättimestä alkaen. Muutaman kuukauden päästä oli naistenkilinilan fyssarilla aika ja mittasi jollakin laitteella, että puristusvoimaa löytyy alapäästä hyvin.

Oon kuitenkin aina epäillyt, että huijasiko vai onko miehellä vaan liian pieni, kun aina kehoittelee jumppasmaan alapäätä.

Tietenkin toki synnytyksen jälkeen alapää ommeltiin kahden kirurgin voimin kasaan leikkaussalissa. Aikaa meni 1,5h ja tikkien määrää kyn kysin, toinen sanoi että suunnilleen 180.

Vierailija
27/43 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mää sanoisin että vaihda se keilapallo pienempi paunaiseen, olis vähän kevyempi noin aloittelijalle

Vierailija
28/43 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin lohduttaa, ettei yhdelläkään synnyttäneellä naisella pysy kuula (yleisurheilukuulaa ei lasketa) sisällä, on nimittäin sen verran paljon värkeissä "varaa".

Empiirisiin havaintoihin.

Vierailija
29/43 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Empiirisiin havaintoihin.

XD

Vierailija
30/43 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kuula on se huippukiva.fi:n ilmaisena kylkiäinä tuleva 'treenikaveri'

Ap.

Vierailija
31/43 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
32/43 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile kiväärin kuulaa.

Vierailija
33/43 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mulla ne perhanat eivät meinanneet tulla ulos....

Lihaksia voi treenanta ilman kuuliakin.

Vierailija
34/43 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman mitään kuulaa ainakin kuvittelen pystyväni puristelemaan lihaksia, mut aika surkeesti ilmeisesti. Onko mitään toivoa?

Aloita ensin nuorten kuulalla. Se on P9 sarjassa vain 2000g ja P10-11 ikäluokassakin 2500g

Tuo aikuisten 7260g voi olla liikaa jopa ns. "ammattilaisille"

Vierailija
35/43 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käynyt lantionpohjaan erikoistuneella fysioterapeutilla. Ensiksi fyssari haastattelee ja kartoittaa ongelmaa. Sitten asetetaan emättimeen anturi, mistä lähtee johdot ja ne kiinnitetään koneeseen. Sitten fyssarin ohjeiden mukaan joko jännität tai rentoutat lihaksia. Kone antaa puristusvoimalle arvoja, samoin rentoutumiselle. Sen jälkeen fyssari antaa harjoitteet, joita voi tehdä kotona. Kontrolli jokusen ajan päästä. Näin minulla. Toisaalta sekin voi olla ongelmana, että emätin on venynyt synnytyksessä ja vaikka lantionpohjan lihakset olisivat täyttä rautaa ei kuula välttämättä pysy ylhäällä. Etenkin jos suuaukko on kokenut kovia. Omat lihakseni olivat todella hyvässä kunnossa ja sain liiallisen harjoittelun seurauksena ylijäykkyyden ja fyssari opasti rentouttamaan lihaksia. Oma ongelmani poistui laskeumaleikkauksen myötä ja alakerta on nyt tiukka ja hyvä. Edelleen teen rentouttavia harjoituksia lantionpohjan lihaksistolle, koska liiallinen kireys aiheuttaa lihasten väsymistä ja epämukavaa oloa sekä virtsankarkailua. Muistakaa siis myös lepo harjoittelujen välissä.

Vierailija
36/43 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita vaikka tennispallo?

Tai jos lentopallo pysyisi?

Vierailija
37/43 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huomannut että säännöllinen pakaroiden ja reisien treenaus, kyykkäilyt yms. tiukentavat niin paljon alakertaa (ja ihan huomaamatta) ettei mitään kuulia tarvitse edes harkita. Ja kaksi lasta olen minäkin tähän maailmaan punnertanut parikymmentä vuotta sitten.

Harrastakaa urheilua! Siitä on oikeesti muutakin hyötyä kun pelkkä kunnon kohoaminen!

Vierailija
38/43 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fysioterapia (jotta osaa treenata oikein), treenaus ensin ilman kuulia (mms.hissiliike, kelloliike, joka tiukentaa vaginaa) kuulat pikkuhiljaa kevyemmästä painavampaan, yritä aina pitää vatsa tiukkana joka tilanteessa, Pilatus on hyvä. Näitä ehdotuksia on tainnut tullakin jo. Ja lopulta saatat pystyä nostamaan jopa täyden olutpullon näillä lihaksilla. Näitä lihaksia on tosiaan hyvä treenata oli synnyttänyt tai ei.

Vierailija
39/43 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla pysyy kymmenen kilon kahvakuula rectumissani.

T: maho neitsyt

Vierailija
40/43 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla pysyy kymmenen kilon kahvakuula rectumissani.

T: maho neitsyt

Meppä nukkumaan nyt. Se on koulupäivä taas humenna ja aikainen herätys.