Anoppi ja appi raahaa koiraansa mukaan joka paikkaan.
Koiraa kun ei ole ikinä opetettu olemaan yksin kotona. Se piski kulkee heidän mukana ihan joka paikkaan, jopa hautajaisiin. Kauppaan kun menevät niin koira autossa.
Meillä oli kerran yhden yön ja voi kiesus sitä ulinaa. Jatkuvasti hyppäs sänkyyn.
Itse en ole lainkaan koiraihminen ja en tuosta koirasta välitä yhtään sen jälkeen kun syyttä hyökkäs käden kimppuun ja puri kun tuli sisään. Ei ole koulutettu lainkaan.
Ulisee ja haukkuu jos jää mun kans yksin. Mieheni jos on paikalla niin on suht hiljaa.
En halua edes halua kuvitella miten meillä vietettävät lakkiaiset menee ens kesänä. Koira häärää ympäriinsä ja kerjää ruokaa pöydästä ja kuolaa. Terassin ovea ei voi pitää auki kun koira karkaa.
Ai että mä vihaan sitä koiraa. Anoppi vielä lepertelee sille kun pienelle vauvalle. Aaaaarrrgghhh.
Kommentit (22)
Ton takia koira pitäisi heti pennusta lähtien opettaa olemaan yksin. Kaverillani oli juuri tuollainen koira, joka paikkaan oli pakko ottaa mukaan tai alkoi sellainen ulina ja kämpän tuhoaminen. Ei voinut edes roskia viedä ilman että koira huusi kuin syötävä oven takana. Sairasta.
Koira aistii sun vihan..pysy kaukana siitä, ettet sekoita sen mieltä.
Vanha sanonta pitää paikkansa: jos ei rakasta eläimiä, ei pysty rakastamaan ketään.
Et kutsu heitä? Tai jos kutsut, niin voithan sanoa, että koiraa ei voi ottaa mukaan, kun joku vieraista on pahasti allerginen tai astma.
Voit kieltää koiran tuomisen myös sillä syyllä, että se on purrut sinua ilman syytä, mitä jos puree juhlissa jotakin lasta? Et kai muuten jättänyt asiaa siihen, kun koira sinua puri?
Vierailija kirjoitti:
Vanha sanonta pitää paikkansa: jos ei rakasta eläimiä, ei pysty rakastamaan ketään.
No just ja höpö löpö. Koirat pitää kouluttaa, etteivät joudu elämässään inhon kohteeksi. Syylliset tässä ovat koiran omistajat, ei koira eivätkä sivulliset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha sanonta pitää paikkansa: jos ei rakasta eläimiä, ei pysty rakastamaan ketään.No just ja höpö löpö. Koirat pitää kouluttaa, etteivät joudu elämässään inhon kohteeksi. Syylliset tässä ovat koiran omistajat, ei koira eivätkä sivulliset.
Älä sinä ota ikinä koiraa.
Mitä mieltä tuleva ylioppilas on koirasta ja sen omistajista.
Onneksi et ole minun miniäni etkä lastenlasteni äiti.
Koitahan rentoutua ja nauttia elämästä ja juhlista!
Meille ei anopin piski ole tervetullut. Ei ole ikinä yritettykään kouluttaa, se toki ei ole koiran vaan omistajan vika. Järsii huonekaluja, lasten leluja jne. Saattaapa innostuessaan napata kädestä, nilkasta tai hameenhelmasta kiinni. Anoppi joskus uhosi, ettei tule meille, jos piski ei pääse. Ihan hyvä, eipä häntä täällä kukaan kaipaa :D
Voithan antaa koiran tulla, mutta komenna sitten sitä kun ei tottele. Minun anopillani on myös koira, jota ei ole kouluttanut. On vielä isokin koira.
Muistan vieläkin, kun esikoisemme oli syntynyt ja käytiin anopilla, kun lapsi oli parin kuukauden ikäinen. Lapsi nukkui rauhassa kaukalossaan ja koira meni katsomaan, ihme kyllä nätisti. Kauhean lähelle en silti päästänyt, kun koiralla on tapana näykkiä, vaikka onkin jo yli 5-vuotias.
Otin lapsen syliin kaukalosta, kun alkoi inisemään, niin tämä koira sitten päätti, että sehän on lelu ja alkoi hyppiä ja näykkäsi lapsen potkuhousuista, onneksi ei osunut lapsen jalkaan, kun oli hiukan isohkot potkuhousut. Tämän jälkeen lapsi meni hyvin nopeasti isänsä syliin ja koira sai minulta sellaiset huudot ja komennukset, ettei ole eläessään saanut. Mutta ihme tapahtui, koira totteli ja rauhoittui omaan petiinsä. Anopin ilme oli kyllä kaikkein paras, kun oli niiiiin järkyttynyt, muttei mitään sanonut.
Eikä koira muuten enää riehunut lapsen ympärillä, nätisti olisi tullut katsomaan muutamaan kertaan, mutta totesin, että sillä rakilla ei ole enää mitään asiaa lähellekään minun lastani, en ota mitään riskejä kouluttamattoman koiran kanssa. Minuakin on lapsena iso koira purrut kasvoihin, en halua sitä lapselleni.
Anoppi ei muuten vielä muutaman vuoden tuon jälkeen ymmärrä, miksei koira saisi olla lapsen kanssa. Joka kerta muistutan häntä tuosta tapahtuneesta, että aivan oma vikansa kun ei koiraansa ole kouluttanut. Ihmettelen kyllä, että koira tottelee muita jonkin verran, jos korottaa ääntään ja on tosissaan.
Pelottaa jo valmiiksi tulevaisuus kun minulla on kaksi poikaa, sen verran nihkeästi täällä suhtaudutaan anoppeihin. Muistakaa että monesta mammasta itsestään tulee anoppi yhtenä päivänä.
Itse annan anopin olla mikä on ja touhuta mitä haluaa. Jos se toisi koiran joka paikkaan niin sitten tuo. Tuokoon samalla vaikka kanitarhan. Tuo vaan väriä elämään. Ja olisi taas puheenaiheita.
Sitäpaitsi hesarissa oli just juttu että ne elää pisimpään keitä ketuttaa vähiten :)
Vierailija kirjoitti:
Pelottaa jo valmiiksi tulevaisuus kun minulla on kaksi poikaa, sen verran nihkeästi täällä suhtaudutaan anoppeihin. Muistakaa että monesta mammasta itsestään tulee anoppi yhtenä päivänä.
Itse annan anopin olla mikä on ja touhuta mitä haluaa. Jos se toisi koiran joka paikkaan niin sitten tuo. Tuokoon samalla vaikka kanitarhan. Tuo vaan väriä elämään. Ja olisi taas puheenaiheita.
Sitäpaitsi hesarissa oli just juttu että ne elää pisimpään keitä ketuttaa vähiten :)
Minulla ainakaan ei ole mitään hätää, teen vain kaiken juuri päinvastoin, kuin oma anoppini. Ja luuletko, että tyttöjen äideistä ei tule anoppeja vai?
Kaikki ihmiset eivät halua eläimiä kotiinsa ja tätä pitäisi kunnioittaa. Jos ei kyläily onnistu ilman koiraa, niin sitten ei kyläillä.
Meidänkin perheessä on hysteerinen miniä joka avoimesti paheksuu anopin kouluttamatonta piskiä eikä päästä lähelle lapsiaan.
Siskolla on kolme lasta: 5v 3v ja 6kk vauva. Isommat leikkii mummolassaan aina koiran kanssa ja vauvana kukin aina olleet lattialla koiran nuuskittavana.
Ulkopuolisesta tää kuvio on aika erikoinen seurata.
No ei tietenkään mitään likaisia koiria ruokajuhliin!
Kädet pitää pestä jos on koskenut koiraan ennen kuin syö tai koskee ruokiin.
Ei ravintoloissakaan juokse piskejä jaloissa.
En ole ikinä ollut juhlissa joissa olisi koiria tai kissoja tai marsuja pitkin lattioita....
Eläintarhat on erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha sanonta pitää paikkansa: jos ei rakasta eläimiä, ei pysty rakastamaan ketään.No just ja höpö löpö. Koirat pitää kouluttaa, etteivät joudu elämässään inhon kohteeksi. Syylliset tässä ovat koiran omistajat, ei koira eivätkä sivulliset.
Älä sinä ota ikinä koiraa.
Toivottavasti et sinäkää.
Ilman rajoja kasvaneet pelokkaat koirat ovat vaarallisia. Yksi sellainen yksin kaupan eteen jätetty mamin pikkupuudeli puraisi miestäni jalkaan. Omistajan ensimmäinen kysymys oli, mitä te teitte koiralle. No ei mitään, käveltiin kävelyreittiä pitkin kauppaan ja kulkureitin varteen löysään hihnaan jätetty koira puri jalkaan. Omistaja kertoi koiran olevan todella arka.... ei kyllä omistajan päässä montaa aivosolua ollut.
Muuten asia on ihan täysin heidän oma asiansa, joka ei sinulle kuulu, mutta eihän sinun tarvitse koiraa kotiisi ottaa - jos miehesi on samaa mieltä kanssasi.
Vierailija kirjoitti:
Meidänkin perheessä on hysteerinen miniä joka avoimesti paheksuu anopin kouluttamatonta piskiä eikä päästä lähelle lapsiaan.
Siskolla on kolme lasta: 5v 3v ja 6kk vauva. Isommat leikkii mummolassaan aina koiran kanssa ja vauvana kukin aina olleet lattialla koiran nuuskittavana.
Ulkopuolisesta tää kuvio on aika erikoinen seurata.
Onko miniän mies eli siskon veli yhtä hysteerinen?
Vai hoitaako mummi 24/7 vain tyttärensä lapsia, joten koirakin on tuttu?
Tosi outo tapa. Pysykööt kotona kaikki jos koiraa ei ole opetettu tapoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ainakaan ei ole mitään hätää, teen vain kaiken juuri päinvastoin, kuin oma anoppini. Ja luuletko, että tyttöjen äideistä ei tule anoppeja vai?
On minulla tyttökin, mutta ei minua tuleva vävypoika huolestuta. Harvemmin kuulee että vävyllä ja anopilla olisi ongelmia. Miehet ottaa ehkä rennommin
Eipähän tuossa muuta ole tehtävissä kuin että vaadit heitä palkkaamaan koiralle hoitajan kotiin juhlien ajaksi. On myös paikkoja, jotka ottavat lemmikkejä hoitoon. Maksusta tietenkin. Ihan selvää, ettei sitä pidä ottaa mihinkään juhliin mukaan.
Taitaa olla liian myöhäistä sanoa heille, että koira pitää kouluttaa.