Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

”En ole koskaan harrastanut seksiä...” – Merja, 42, kertoo, mitä miesten kanssa tapahtuu kerta toisensa jälkeen

Kommentit (292)

Vierailija
121/292 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin artikkelissa näkyy hyvin ero naisten ja miesten välillä ja miten yhteiskunta edelleen suosii miehiä ja heidän itsetuntonsa pönkittämistä. Naisia saamattomat miehet syyttävät naisia, yhteiskuntaa ja kaikkia muita kuin itseään yksinäisyydestään. Ilman miestä jäänyt nainen syyttää vain itseään ja omaa estyneisyyttään. 

Vierailija
122/292 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Nykyisin en edes käy ulkona."

No ei sitten pidä ihmetellä jos ei ole ketään. Ei ne kotoa tule hakemaan.

Luitko juttua?

Tuollainen tilanne on valtava häpeän aihe ja taakka hartioilla. Tietyn pisteen jälkeen ihminen luonnostaan vetäytyy kuoreensa, kun ei kykene selittämään tilannetta itselleen saati sitten toisille. Epäilys ihmisten ymmärtämättömyydestä on niinkyllä suuri, että ei yksinkertaisesti uskalleta laittaa itseä avoimeksi mahdolliselle satutukselle.

No tartteeko sitä nelikymppisenä impenä ensimmäiseksi treffeillä alkaa toitottaa että mää muuten oon neitsyt. Mitä jos olisi siitä hiljaa?

Ei tietenkään tarvi. Siltikin se ajatus omasta poikkeavuudesta on aina läsnä ja vaikuttamassa käytökseen. Sinulla pitää olla selitys/valhe valmiina, jos entiset seurustelut ja muut liittyvät asiat tulevat treffeillä esiin keskusteluissa. Vaikea yhtälö ratkaistavaksi.

Ja kyllähän se puheeksi tulee, ennemmin tai myöhemmin. Jostain syystä se pitkän ja vakavan parisuhteen puuttuminen on päälle kolmekymppisellä melkoisen mittainen miinus ja karkottaa muuten potentiaaliset miehet. Tuntuu ihan järjettömältä, että pitäisi valehdella itselleen menneisyys jotta se ei tuhoaisi myös tulevaisuutta. 

N41

Tämä! 

"Sinulla ei ole lapsia".

- "juu, ei ole". 

"Etkä niitä haluakaan?" 

- "Tykkään lapsista ja haluaisin omiakin"

"Aaa, exäsi ei niitä halunnut... ymmärrän".

- "ei, kun... ei ihan niinkään, ei ole tullut sellaista mahdollisuutta tähän mennessä"

"Okei, toisella oli lapset hankittuna eikä halunnut uusperhettä?" / "Etkö ole ollut niin pitkässä parisuhteessa, jossa lasten hankkimista on pohdittu? "/ Joku muu tarkentava kysymys

- "tuota noin.... ei ole ollut niitä parisuhteita...."

Seuraa syvä hiljaisuus ja miehelle tulee kiire jonnekin. 

Itse kuittasin lapsettomuuden sanomalla ettei ole sopivaa miestä osunut kohdalle, eikä tarkentavia kysymyksiä kukaan esittänyt. En tosin ikinä myöskään myöntänyt kokemattomuuttani jos joku aiemmista seurusteluista kysyi, vaan vastasin jotain ympäripyöreää tapailusuhteista...

Ympäripyöreät tapailusuhteet on vielä pahempi kuin kokemattomuus. Toki kumpikaan ei ole hyvä asia, mutta kokemattomuus on naisella pienempi paha.

Höpö höpö, ei pari tapailusuhdetta tarkoita että kyseessä olis joku jakorasia. Ainakaan normaalit miehet ei niin ajattele.

Ei tietenkään. Siinä kuitenkin on melkoinen ero onko niitä tapailusuhteita oikeasti pari vai pari per vuosi jos sinkkuutta on takana vaikka kaksikin vuosikymmentä. Toisaalta jossain kepeässä tapailusuhteessa harvemmin on vielä edes tarvetta harrastaa seksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/292 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Nykyisin en edes käy ulkona."

No ei sitten pidä ihmetellä jos ei ole ketään. Ei ne kotoa tule hakemaan.

Luitko juttua?

Tuollainen tilanne on valtava häpeän aihe ja taakka hartioilla. Tietyn pisteen jälkeen ihminen luonnostaan vetäytyy kuoreensa, kun ei kykene selittämään tilannetta itselleen saati sitten toisille. Epäilys ihmisten ymmärtämättömyydestä on niinkyllä suuri, että ei yksinkertaisesti uskalleta laittaa itseä avoimeksi mahdolliselle satutukselle.

No tartteeko sitä nelikymppisenä impenä ensimmäiseksi treffeillä alkaa toitottaa että mää muuten oon neitsyt. Mitä jos olisi siitä hiljaa?

Kannattaa etsiä uskovainen mies joko Suomesta tai sitten ulkomailta. Useissa kulttuureissa asiaa arvostetaan.

Tämän arvostuksen mukana tulee liuta ei-toivottavia ominaisuuksia. Hyödyn suhde haittoihin on pahasti negatiivinen.

Vierailija
124/292 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin artikkelissa näkyy hyvin ero naisten ja miesten välillä ja miten yhteiskunta edelleen suosii miehiä ja heidän itsetuntonsa pönkittämistä. Naisia saamattomat miehet syyttävät naisia, yhteiskuntaa ja kaikkia muita kuin itseään yksinäisyydestään. Ilman miestä jäänyt nainen syyttää vain itseään ja omaa estyneisyyttään. 

Näkyy muitakin eroja. 

Kuten se, että naisia saamaton mies on tyypillisesti valmis ottamaan aivan millaisen tahansa naisen ja on tyypillisesti yrittänyt kaikenlaisia naisia maan ja taivaan väliltä. Miestä "saamaton" nainen taas istuu norsunluutornissaan ja latelee sieltä mitä moninaisempia vaatimuksia miehille - ja käytännössähän tämä yleensä tarkoittaakin sitä, että nainen ei ole saanut varakasta kalsarimallin näköistä pukumiestä. 

Vierailija
125/292 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen78-- kirjoitti:

Olen noin tuon ikäinen nainen. Lapsi löytyy mutta vuosiin en ole seksiä harrastanut ja vain ollut pari tapailusuhdetta. Enimmkseen elänyt ilman suhteita. Fyysisesti tulen helposti raskaaksi.

No onneksi et psyykkisesti.

Vierailija
126/292 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkyy muitakin eroja. 

Kuten se, että naisia saamaton mies on tyypillisesti valmis ottamaan aivan millaisen tahansa naisen ja on tyypillisesti yrittänyt kaikenlaisia naisia maan ja taivaan väliltä. Miestä "saamaton" nainen taas istuu norsunluutornissaan ja latelee sieltä mitä moninaisempia vaatimuksia miehille - ja käytännössähän tämä yleensä tarkoittaakin sitä, että nainen ei ole saanut varakasta kalsarimallin näköistä pukumiestä. 

Tämä! Tokkopa Merjallekaan kelpaa esim. pieni ja pyöreä pienituloinen tai työtön mies. Itselleni taas pieni ja pyöreä nainen sopisi kuin nyrkki silmään, tykkään sellaisista. Sanomattakin on selvää, ettei naisen työssäkäynnillä tai käymättömyydellä olisi itselleni mitään merkitystä. Edes ryyppääminen ei haittaisi, vaikken itse nauti alkoholia säännöllisesti. Tupakoinnilla ei olisi väliä, vaikken itse polta. Ja niin edelleen, ja niin edelleen. 

Vierailija
127/292 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiseton mies vs. miehetön nainen. 

Naiseton mies = ei oikeasti saa ketään naista vaikka tekisi mitä. 

Miehetön nainen = ei ole tarpeeksi tasokas kaikkien naisten tavoittelemille miehille. 

Vierailija
128/292 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa ei ollut mitään erikoista ujolle, hiljaiselle ja huono-itsetuntoiselle ihmiselle. Samanlaisia tapauksia on paljon molemmissa sukupuolissa. Jos ei ole täysin fyysisesti kykenemätön tai vakavasti sairas, niin ainoa keino päästä eteenpäin on alkaa toimia.

Ihmisen täytyy alkaa auttaa itseään. Esim. hankkiutumalla terapiaan. Sitten hankkiutumalla lenkille, kuntosalille, uimaan tai mihin tahansa, että fyysinen kunto alkaa nousta. Sitten kun itsetunto on edes hitusen parempi, niin alkaa netin kautta ottamaan ihmisiin kontaktia. Ihan keneen tahansa, että saa jonkinlaisia positiivisia kontakteja. Pikkuhiljaa hommassa pääsee eteenpäin.

Jos jää itkemään yksin kotiin, ei mitään kehitystä tule tapahtumaan.

Vierailija
129/292 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas sanoisin, että on naisille tyypillistä liioitella ja uhriutua, mikä ehkä näissä yksin jääneissä miehissä aiheuttaa harmitusta, kun naiset yrittävät esittää, että olisivat ihan yhtä hankalassa asemassa kuin miehet. 

Vierailija
130/292 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkyy muitakin eroja. 

Tämä! Tokkopa Merjallekaan kelpaa esim. pieni ja pyöreä pienituloinen tai työtön mies. Itselleni taas pieni ja pyöreä nainen sopisi kuin nyrkki silmään, tykkään sellaisista. Sanomattakin on selvää, ettei naisen työssäkäynnillä tai käymättömyydellä olisi itselleni mitään merkitystä. Edes ryyppääminen ei haittaisi, vaikken itse nauti alkoholia säännöllisesti. Tupakoinnilla ei olisi väliä, vaikken itse polta. Ja niin edelleen, ja niin edelleen. 

Kyllä pitää olla jo melkoisissa mitoissa seksin puutteen, jos on ihan sama, keneltä sitä saa. Mutta jos tuo mitä kirjoitit pitää paikkansa, niin eihän sinulla ole mitään ongelmaa. Meidänkin kylän puliporukassa pyörii parikin naista, jotka varmasti ilomielin tulisivat sinulle kumppaniksi. Uskon, että omaltakin paikkakunnaltasi löytyy vastaavia, ja ihan nuoriakin tyttöjä näissä porukoissa pyörii, että ei tarvitse edes sitä hedelmätöntä eläkeläistä ottaa. Go for it!

Vierailija
131/292 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkyy muitakin eroja. 

Sääliksi käy tuon asteinen lukutaidottomuus yhdistyneenä noin valtavaan naisen pelkoon.

Jos ei sinulla ole keskusteluun mitään muuta annettavaa kuin henkilöhyökkäys toista keskustelijaa kohtaan, niin ole jatkossa hiljaa. Jooko? Normaalit ihmiset osaavat keskustella itse aiheesta, vaikka kuinka tunteisiin menisi, kuten sinulla taisi käydä.

Vierailija
132/292 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taas sanoisin, että on naisille tyypillistä liioitella ja uhriutua, mikä ehkä näissä yksin jääneissä miehissä aiheuttaa harmitusta, kun naiset yrittävät esittää, että olisivat ihan yhtä hankalassa asemassa kuin miehet. 

No kerropa nyt ihan selkokielellä, miksi yksinäisyys on miehelle isompi ongelma kuin naiselle. Äläkä tempaise esiin sitä 50 000 nuorta miestä - miksi ikä olisi merkittävämpi kriteeri kuin alkoholin liikakäyttö, väkivaltaisuus, sovinistisuus tai elämänhallinnan puute?

Vierailija
133/292 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No laittoihan se is vastaavanlaisen jutun miesnäkökulmasta katsottuna. Varmaan ihan tyypillinen seksitön ja parisuhteeton mies tapaus.

Vierailija
134/292 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että tulen kymmenen vuoden päästä olemaan Merjan tilanteessa. Nyt olen "vasta" 30 ja niin ikään täysin kokematon. En ole omasta tahdostani edes suudellut.  Tulin teini-ikäisenä hyväksikäytetyksi ja siitä jäi vahva ahdistus ja epäluottamus miehiin. Tarvitsisin miehen, joka jaksaisi olla kanssani kärsivällinen, eikä veisi keskustelua samantien seksiin, joka laukaisee minussa välittömän ahdistuksen ja vastenmielisyyden miestä kohtaan. Tämä on osoittautunut liian suureksi odotukseksi, joten vaikka kaipaan läheisyyttä ja parisuhdetta, en usko koskaan saavani sellaista. Toisaalta minulla on muuten hyvin onnellinen ja rikas elämä, joten tuskin se jää liikaa hampaan koloon. Toivoisin vain, että ihmisillä olisi vähän enemmän avarakatseisuutta muiden tilanteisiin.

Vierailija
135/292 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrottiinko tuossa tosiaan, miten joka kerta käy? En huomannut jutusta muuta kuin että ei edes päästä siihen pisteeseen, että jotain tapahtuisi. 

ei niitä tilanteida vissiin synny, koska sanoi miehen kyllä lähestyvän jos on kiinnostunut. Eli ei ole ollut aloitteellinen koskaan. Myöhemmin ei edes kämpästään päässyt ulos. Odotellut prinssiä.

Ei suurimman osan naisista tarvitse miehiä mitenkään erityisesti lähestyä. Kyllä se menee juuri niinkuin tuo sanoikin, että mies kyllä lähestyy. Jos ei lähestyisi niin eipä meillä olisi näitä ahdistelumetakoitakaan...

Oma kokemukseni naisena on, että kiinnostunut mies useinmiten tekee sen varsinaisen lähestymisen, mutta useimmat varmaan tarvitsevat naiselta jonkinlaista rohkaisevaa signaalia ensin. Ei mua ainakaan ole elämäni aikana kuin pari hassua kertaa mies tullut juttusille niin, että en ole itse edes hymyillyt häneen päin tms. Sitten jos tällä Merjalla on vaikeaa antaa niitä rohkaisevia signaaleja, niin en mä ihmettele jos lopputulos jää pakkasen puolelle.

Ahdistelijat eivät sinänsä kyllä liity koko asiaan. En mä ainakaan sitä miksikään vilpittömäksi kiinnostuksenosoitukseksi tulkitse, jos tuntematon äijä tulee perseestä kourimaan. Harva nainen varmaan sellaisen kanssa alkaa tuttavuutta tekemään, että kiva kun lähestyit.

Vierailija
136/292 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että tulen kymmenen vuoden päästä olemaan Merjan tilanteessa. Nyt olen "vasta" 30 ja niin ikään täysin kokematon. En ole omasta tahdostani edes suudellut.  Tulin teini-ikäisenä hyväksikäytetyksi ja siitä jäi vahva ahdistus ja epäluottamus miehiin. Tarvitsisin miehen, joka jaksaisi olla kanssani kärsivällinen, eikä veisi keskustelua samantien seksiin, joka laukaisee minussa välittömän ahdistuksen ja vastenmielisyyden miestä kohtaan. Tämä on osoittautunut liian suureksi odotukseksi, joten vaikka kaipaan läheisyyttä ja parisuhdetta, en usko koskaan saavani sellaista. Toisaalta minulla on muuten hyvin onnellinen ja rikas elämä, joten tuskin se jää liikaa hampaan koloon. Toivoisin vain, että ihmisillä olisi vähän enemmän avarakatseisuutta muiden tilanteisiin.

Ihan oikeastiko epäilet, ettei kellään miehellä ole avarakatseisuutta? Sinun täytyy käsitellä tuota ongelmaasi jollain ammattilaisella, mutta sen lisäksi tavata erilaisia miehiä, niin tulet huomaamaan, että miehiä löytyy joka lähtöön.

Vierailija
137/292 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkyy muitakin eroja. 

Sääliksi käy tuon asteinen lukutaidottomuus yhdistyneenä noin valtavaan naisen pelkoon.

Jos ei sinulla ole keskusteluun mitään muuta annettavaa kuin henkilöhyökkäys toista keskustelijaa kohtaan, niin ole jatkossa hiljaa. Jooko? Normaalit ihmiset osaavat keskustella itse aiheesta, vaikka kuinka tunteisiin menisi, kuten sinulla taisi käydä.

Kuule, tuo edellinen ei tosiaankaan ole ainoa, jota alkaa rasittaa sinun lukutaitosi, ymmärryksesi ja sanavarastosi rajallisuus. Nuo norsunluutorissa istuvat kalsarimalleja jahtaavat prinsessat ovat pelkästään oman mielikuvitusesi tuotetta, joten voisitko jo ystävällisesti vaikka keksiä jonkin uuden irvikuvan jolla revitellä. Tämä kalsarimallijuttu on jo so last season.

Vierailija
138/292 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkyy muitakin eroja. 

Kyllä pitää olla jo melkoisissa mitoissa seksin puutteen, jos on ihan sama, keneltä sitä saa. Mutta jos tuo mitä kirjoitit pitää paikkansa, niin eihän sinulla ole mitään ongelmaa. Meidänkin kylän puliporukassa pyörii parikin naista, jotka varmasti ilomielin tulisivat sinulle kumppaniksi. Uskon, että omaltakin paikkakunnaltasi löytyy vastaavia, ja ihan nuoriakin tyttöjä näissä porukoissa pyörii, että ei tarvitse edes sitä hedelmätöntä eläkeläistä ottaa. Go for it!

Haha, tämä näyttää nyt huonolta minulle. 

Nimittäin olen saanut pakit yhdeltä ns. pubiruusulta ja yhdeltä "pulinaiselta". 

Kuvaillakseni leveliä jolla liikutaan; pubiruusu oli ehkä n. 50-vuotias ja mm. poimi puoliksi polttamansa tupakan omasta oksennuksestaan baarin röökikopissa. Yksin jouduin kuitenkin palaamaan kotiin silläkin kertaa. Ja tämä tarina on tosi! 

Vierailija
139/292 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on satavarmasti av mamma, joka täälläkin katkeroi aina välillä.

Vierailija
140/292 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeastiko epäilet, ettei kellään miehellä ole avarakatseisuutta? Sinun täytyy käsitellä tuota ongelmaasi jollain ammattilaisella, mutta sen lisäksi tavata erilaisia miehiä, niin tulet huomaamaan, että miehiä löytyy joka lähtöön.

En sanonut niin. Avarakatseisuuden osalta puhuin ihan yleisesti ihmisistä. Tässäkin keskustelussa on tullut ihan ihme asenteita aiheen tiimoilta. Miehiltä toivoin kykyä tutustua ilman välitöntä seksikeskeisyyttä. 

Ongelmaa on käsitelty ammattilaisten kanssa jo vuosikaudet. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan