Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puoliso käyttäytyy minun mielestäni huonosti kun meillä käy vieraita

Vierailija
04.03.2018 |

Ymmärrän tietyn ujouden tai ihmiselon, mutta kuitenkin..
Mies saattaa vetäytyä varsinkin silloin kun minun sukulaisiani tulee kylään, omiin oloihinsa. Ei tule kahville eikä juttelemaan.
Olen vuosien varrella oppinut tarkkailemaan miestä, että koska puhun typeryyksiä tai liikaa, esim nyt kahvipöydässä ja hiljenen tai siirryn muualle, kun leukapielensä kiristyvät tarpeeksi.
Eilen kuitenkin mokasin ja uppouduin keskusteluun vieraiden kanssa, enkä huomannut varoitusmerkkejä.. Pöytä tyhjeni vauhdilla miehen toimesta ja kahvikupit vietiin vieraiden nenän edestä..
Kun en tajunnut, mies siirtyi tappelemaan verisesti lasten kanssa, meni siis kiljumaan ja repimään heitä koska leikkivät hänen mielestään väärällä tavalla.
No vieraat tajusivat viimein luikkia kotiinsa..

Mikä ihme tämä käytösmalli on ja voiko tälle tehdä jotain?

Huomaa että vieraillekin tulee ahdistunut olo, kun isäntä on niin kireänä ja pahantuulisen oloinen. Apua?!?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituinen mies. Oletko ihan oikeasti jutellut hänen kanssaan asiasta jälkeen päin? Kyllä aikuisen olettaiai osaavan perus käytöstavat. Miten se kykenee olemaan työpaikalla ihmisten kanssa, eihän sielläkään voi seuraansa valita. 

Keskustele.

Kutsu vieraita, kun se on poissa.

Tai sano sille suoraan, kun tilanne on päällä vieraiden läsnäollessa. Noloahan tuo on.

Vierailija
22/40 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kannattaa selkeästi miehen kanssa sopia, että hän poistuu paikalta näille keksityille asioille heti, kun hänellä ns. alkaa keittää. Keksii jo ennalta, mikä se tekosyy olisi, miksi poistuu paikalta. Kyllä sun täytyy saada kutsua vieraita vähintään kerran viikossa pari kolme tuntia ilman häiriköintiä. Vastaavasti miestä ei tulisi pakottaa osallistumaan. Tervehtii ja lähtee vaikka samalla ovenavauksella pois, jos ei hermo kestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hieman mun mieheltäni, joka vetäytyy vieraiden tullessa omiin oloihinsa, ei tule oma-aloitteisesti tervehtimään, ei osallistu keskusteluun. Että se osaa hävettää minua.

Eipä meillä enää käykään muita kuin sukulaisvieraita mun puolelta muutama.

Omat kaverini kestitän silloin, kun mies ei ole kotona. Kerron tulevasta tapaamisesta hyvissä ajoin, niin hän ehtii keksiä jotain parempaa tekemistä.

Tuo vetäytyminen muiden seurasta tuntui erityisen ikävältä silloin, kun mieheni veli toi muutama vuosi sitten näytille uuden naisystävänsä. Minä seurustelin onnellisen parin kanssa ja tutustuin uuteen henkilöön, kun taas mieheni puuhaili jotakin pojan kanssa toisessa huoneessa. Naisystävä ilmeisesti koki tämän käytöksen erittäin loukkaavana (ja sitä se olikin), eikä meitä ole milloinkaan kutsuttu heillä käymään. Ei edes minua. He eivät myöskään tule meille edes pyynnöstä. Aina on jotain muuta tai vähintään sairautta.

Vierailija
24/40 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kenelläkään itsellä tälläistä että ahdistutte vieraiden läsnäollessa?

Apua kaipaan, ihan totta.

Itse taidan syyllistyä myös epäsosiaalisuuteen, varsinkin kun miehen vieraita tulee (vanhemmat, kavereita, yms.). En ole muutenkaan mitenkään seurallinen ja vielä hankalampaa se on sellaisten ihmisten kanssa, jotka eivät ole minulle läheisiä. Yritän tosin olla kohtelias, istua seurassa ja kuunnella puheita, mutta itse en sano juuri mitään ellei kukaan suoraan kysy.

Vierailija
25/40 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vuosien varrella oppinut tarkkailemaan miestä, että koska puhun typeryyksiä tai liikaa, esim nyt kahvipöydässä ja hiljenen tai siirryn muualle, kun leukapielensä kiristyvät tarpeeksi.

Tää on musta huolestuttavaa. Miksi sä et saisi puhua mitä haluat? Ei se miehen asia ole. Kuulostat jotenkin alistetulta, mies haluaa että teillä ei vierailla, huutaa ja repii lapsia ilman syytä. Mieti ihan rauhassa teidän tilannetta. Musta kuulostaa siltä, että sun mies käyttäytyy huonosti ja epäkohteliaasti ja kontrolloivasti sua kohtaan liian usein ja liian paljon.

Se mitä tilanteelle pitäisi tehdä on tämä: pidä puolesi. Suutu miehelle.

Vierailija
26/40 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus ei voi pitää paikkansa.

Kyllä voi. Se ettet sitä ole todistanut moista tapausta ei tee siitä fiktiota.

Vierailija
27/40 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kyllä pitää.

Kysynkin neuvoa, pitääkö mun myötäillä miehen käytöstä, olla kutsumatta ikäviä ihmisiä ja pysytellä itse poissa ja niiden lasten kanssa, ettei häneltä mene hermo vai mitä tekisin.

Et ainakaan myötäile koska sillä tavalla annat periksi miehelle ja se saa sut eristettyä ja omaan valtaansa vielä  entistä paremmin.

Sanot että tuo käytös ei ole aikuista ja että sinä et sellaista hyväksy. Sulla on oikeus kutsua sulle mieluisia ihmisiä kotiisi ja miehesi käytös on epäkohteliasta ja suorastaan törkeää kontrollointia ja henkistä väkivaltaa. Älä annan sen eristää sua, pidä kiinni sulle tärkeistä ihmisistä. Käske ukko ulos siksi aikaa kun kutsut niitä hänen mielestä ikäviä ihmisiä kotiinne. Jos silta menee hermo  vieraiden läsnäollessa, sukulaiset ymmärtävät paremmin jos päätät hänestä erota. Älä ylläpidä kulisseja, vaan anna niiden romahtaa.

Mä suosittelen kyllä sua harkitsemaan haluatko olla tuollaisen juntin kanssa. Itse en moista katselisi.

Vierailija
28/40 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kenelläkään itsellä tälläistä että ahdistutte vieraiden läsnäollessa?

Apua kaipaan, ihan totta.

Itse taidan syyllistyä myös epäsosiaalisuuteen, varsinkin kun miehen vieraita tulee (vanhemmat, kavereita, yms.). En ole muutenkaan mitenkään seurallinen ja vielä hankalampaa se on sellaisten ihmisten kanssa, jotka eivät ole minulle läheisiä. Yritän tosin olla kohtelias, istua seurassa ja kuunnella puheita, mutta itse en sano juuri mitään ellei kukaan suoraan kysy.

Minä olen samanlainen. En vain keksi mitään juteltavaa, jos meillä ei ole mitään yhteistä. Tällaiset vierailut ovat kamalan väsyttäviä ja toivon vain niitten olevan pian ohi. Ehkä se jopa näkyy naamasta leukaperien kireytenä. Yritän itsekin tsempata ja olla kohtelias, mutta rentoa minusta ei saa tekemälläkään tällaisten vierailujen aikana.

Vierailija
29/40 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Plääh. Huono.

Mun faijani oli ihan samanlainen kuin ap:n mies.

Kyllähän näitä autotallimiehiä on ollut maailman sivu..

Tuo kuitenkin että rupeaa keräämään kupit pois tai siivoamaan kesken vierailun ja varsinkin se, että vanhempiani ei välttämättä edes tervehtinyt, vaan painui ulos. Mulkoilee ja tiuskii muille sukulaisilleni ja eipä heille mitään juttele. Tasan osaa tehdä vieraille sen olon, etteivät ole tervetulleita.

Tiedän tapauksen joka alkoi vaimon äidin aikana piereskelemään.

Siis oikeasti, täys ihmissika.

Nykyään on sen naisen exä.

Vierailija
30/40 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset teille.

Välillä tuntuu että mies on ääliö narsisti ja toisaalta huomaan että hän kärsii itsekin tilanteesta ja käy sääliksi.

Ollaan juteltu ja sanoo suoraan ettei kestä tiettyjä tilanteita ja tiettyjä ihmisiä.. Haukkuu paljon ihmisiä takanapäin, siksi ajattelen välillä että hän on vain ilkeä ja kuspäinen.

Toisaalta tiedän että on ihmisiä jotka ei vaan kestä sosiaalisia tilanteita ja on erityisen huonoja niissä..

Vierailija
31/40 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitokset teille.

Välillä tuntuu että mies on ääliö narsisti ja toisaalta huomaan että hän kärsii itsekin tilanteesta ja käy sääliksi.

Ollaan juteltu ja sanoo suoraan ettei kestä tiettyjä tilanteita ja tiettyjä ihmisiä.. Haukkuu paljon ihmisiä takanapäin, siksi ajattelen välillä että hän on vain ilkeä ja kuspäinen.

Toisaalta tiedän että on ihmisiä jotka ei vaan kestä sosiaalisia tilanteita ja on erityisen huonoja niissä..

Komenna se yksilöterapiaan.

Vierailija
32/40 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vähän samanlaista. Mies voi olla tosi töykee, ei esim tervehdi eikä juttele. Tämä köytös ilmenee jos minä kutsumunen ei ole ollut hänen ideansa. Näin vaikkakin ollaan keskusteltu asiasta ja miehellekin sopii vieraiden tulo. Äitini sanoikin joskus ettei tunne itsensä tervetulleeksi. Jos vanhempani tuli käymään yllättäen, niin ei välttämättä tervehdi ja voi jopa kävellä ohi tervehtimättä.

Ollaan keskusteltu tästä mutta mies ei osaa kertoa syytä käytökseensä.

Ota nyt noista sit selvää mitä niiden päässä liikkuu kun ei alkeellisimpia käytöstapoja edes osaa. Kasvatuksen puutetta.

Vierailija
33/40 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex-miehellä oli tapana mennä sänkyyn katsomaan leffaa läppäriltä kuulokkeet päässä, kun meillä oli vieraita

Vierailija
34/40 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exä oli samanlainen. Alkoi usein vieraiden läsnäollessa murjottaa ja tympeällä olemuksellaan pilasi tunnelman. Alkoi usein myös kontrolloida tilanteita tuolla käytöksellään. Vierailut menivät usein pilalle. 

Jälkikäteen olen tullut siihen tulokseen, että varmaan tarvitsi paljon huomiota. Oli myös hyvin herkkä kaikenlaisille asioille, eikä kestänyt sitä tunnetta, ettei pystynyt pitämään yliotetta tilanteesta. Sen vuoksi taantui aina pienen lapsen tasolle noissa tilanteissa.

Vierailija
35/40 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on passiivis-vihamielistä käytöstä. Osoittaa raivoaan vetäytymällä ja luomalla jännitteitä tilanteisiin. Ongelma siis vihansäätelyssä ja kyvyttömyydessä tuoda esille negatiivisia tunteita hallitusti.

Vierailija
36/40 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä näin joinain päivinä, ei aina: pisteliäitä vastauksia asioihin joista juttelemme vieraiden kanssa, minun sanomisten korjaamista, vieraille töksäyttelyä tai sitten ei puhu mitään, vastaa parilla sanalla jos kysytään jotain. Huumoria vain jos ollaan todella tutussa seurassa. Itse ei tätä huomaa. Kaikki eivät ole small talk-ihmisiä, puolisoni viihtyy esim parhaiten perheen parissa ja kokee vieraiden tullessa että häneltä odotetaan tai kysytään jotain yllättävää.

Näissä tilanteissa kuten ap:nkin kohdalla ongelma on se häpeäntunne jonka mies käytöksellään muille aiheuttaa. Vieraat voivat ihmetellä, miksi joku haluaa olla tuollaisen kanssa ja sitä onkin siinä hetkessä vaikea itsekään ymmärtää. Syyllistäminen on turhaa. Me on puhuttu aiheesta kymmeniä kertoja ja silti näin saattaa käydä. Minun on ekstroverttinä vaikea ymmärtää miten joku ei osaa "lukea" tilannetta ja käyttäytyä sen mukaan. Miehen taas introverttinä vaikea mukautua höpölöpökeskusteluun.

Vierailija
37/40 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti mikä äijä. Kai nyt alkeellisimmat käytöstavat pitäisi hallita. Mä en sietäis sekuntiakaan moista hullua ja viimeistään sais lapikasta siinä kohtaan kun alkaa lapsille räyhäämään. Miks hitossa siedät poista psykopaattia?

Vierailija
38/40 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä olet nainut tällaisen helmen mieheksi? Ja tehnyt vielä lapsiakin. En katselisi päivääkään.

Vierailija
39/40 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
40/40 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kyllä pitää.

Kysynkin neuvoa, pitääkö mun myötäillä miehen käytöstä, olla kutsumatta ikäviä ihmisiä ja pysytellä itse poissa ja niiden lasten kanssa, ettei häneltä mene hermo vai mitä tekisin.

Kysytkö sinä ihan tosissasi? Teillä on kummallakin oikeus tavata ystäviä ja sukulaisia eikä kummankaan saa alkaa möllistelemään ja kiukuttelemaan seurassa. Huomaathan sinä itsekin olevasi vallankäytön kohteena. Jos et itsestäsi välitä niin ajattele edes lapsia ja sitä mitä heille tekee nähdä noin vinksahtanutta perhe-elämää. Miten pitkään tuota on jatkunut?