Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~HEINÄMASSUJEN keskiviikko~~

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä hassu olo kun ei tiedä kumpaa merkkiä mahassa oleva otkuttelija on. Vaikea jotenkin miettiä tyypin ulkonäköä ja luonnetta, kun ei tiedä kuka sieltä tulee. Toisaalta niinhän se kaikilla on. Eihän sukupuoli, vaikka sen tietäisikin, kerro vauvasta oikeastaan mitään muuta kuin sen, kumman sukupuolen nimeä voi alkaa miettiä.

Mulla on nimien miettiminen ihan jäänyt nyt, en oikein keksi nyt hyviä. Pitäis lainata uusia nimikirjoja. Mitä olette muuten mieltä, pitääkö lasten nimet sopia toisiinsa? Saako ne olla ihan eri paria vai olisiko kiva olla samantyyliset? Mä en oikein tiedä. Tytölle on yksi nimisuosikki, joka alkaa samalla alkukirjaimella kuin esikoisen nimi,. Toisaalta taas mietin ihan erilaisiakin nimiä. Tällä kertaa en hylkää yhtään nimeä sen takia, että naapurilla/kaverilla/serkulla on sama nimi. Sillä ei ole mitään väliä. Viimeksi ajateltiin niin ja ihania nimiä jouduttiin hylkäämään. Antakaa just se nimi, jonka haluatte!

Meillä siis mies ottaa sitten kantaa nimiin kun vauva on syntynyt. Tuskin hän taaskaan itse miettii, kertoo vaan mun listalta mikä miellyttää. Mulle se sopii :)

Suviande: kumman paketin sait ja joko kerroitte isosiskolle? Kertokaa nyt ihmeessä ettei anoppi kerro!!

Meillä tyttö 2,5v odottaa kovasti vauvaa. Se puhuu kaikille, että hän on kesällä isosisko ja miten hän sitten hoitaa vauvaa. Kun olen katsellut vauvan vaatteita on se tullut silittämään mahaa ja kysynyt, että onko ne TÄLLE vauvalle. Hassusti tavallaan ymmärtää ja tavallaan taas ei. Oon luvannu ostaa sille polkupyörän kesällä. Vauvaa ja VAALEANPUNAISTA polkupyörää se odottaa ihan malttamattomana ja puhuu niistä päivittäin :)

Eipä tänä aamuna muuta. Pikkuinen potkii taas kovasti.

Liinaharja 29+6. Huomenna pitää ottaa taas valokuva mahasta, kun tulee 30+0 :)

Vierailija
2/8 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tänä aamuna ajan neuvolaan. Ottivat minut vain väkisin johonkin väliin vaikka koko päivä oli ihan täysi! Onneksi, koska kirvelee ja kutkuttaa aika kiitettävästi! Verta tuli pikkaisen vielä yöllä vessassa käynnin yhteydessä, mutta ei enää.. Neuvolatäti arveli myös jotain hiivatulehdusta ja näin ollen kuivumista tai sitten suonikohjua (kun kysyin olisiko mahdollista..)..Onneksi pääsee näytille!

Kävin sitten illalla hakemassa sen äippäpaketin ja minusta se oli tosi mukava! Sain siis viime vuoden pakkauksen, jota toivoinkin :) Ei ne värit mitään kamalia olleet! Uutena esikoisen pakkaukseen verrattuna siellä oli liukuvoide ja sitten joku muu ihovoide tms. ;) Ja se vesipullokin tuli..Edellinen pullo taitaakin olla uusiokäytössä tuolla navetalla ;) Niin ja nyt oli se käsihelistin..esikoisella ei mun mielestä ollut..

Perjantaina lähdetään käymään ylivieskassa, käyn työpaikalle palauttamassa avaimet ja sitten sukuloidaan. Käydään kattomassa mun serkun 8 kk:n ikäistä poikaa (+vanhempia poikia..) ja sitten mun tätiä ja sen miestä. Lähdetään tytön kanssa kahdestaan, kun ukko ei kerkeä..Parisen tuntia on ajoa, mutta onneksi on tiet jo sulat ja kuivat, ellei mun tuurilla tule taivaan täydeltä lunta niinkuin eilen! Samalla käydään shoppailemassa kärkkäisellä :) Tehdään " viimeiset vauvan vaate/tarvikeostokset" sekä pitäisi etsiä 3:lle tytölle yo-lahja!! Apuva, mitähän sitä osaa ostaa?! Ja tuleehan sitä sitten muutakin ostettua, listakin on jo ihan kiitettävä ;) Ja varsinkin kun tyttö lähtee mukaan..

Olisiko kenelläkään ehdotuksia yo-lahjaksi?

Parin tunnin päästä lähden linkkiin, että kerkeän sinne neuvolaan. Joudun olemaan 4 tuntia pois koulusta, mutta se ei nyt haittaa mitään!

Laitan sitten kotosalla illemmalla teille kuulumisia mitä neuvolassa ilmeni..

~suviande ja öttiäinen 29+5~

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kerrottu vielä esikoiselle.

Eilen käytiin sitten illalla anopin ja appiukon luona, eikä ne ainakaan kysyneet/puhuneet mitään! Mä nostan metelin, jos menevät kertomaan. Sitten ei muuten niillä ole mitään asiaa meille eikä tytölle! Tietävät sen itsekin!! Mutta sen näkee pian. Luulisi niiden ymmärtävän, että tyttö ei tiedä, kun ei ole kertonut ja joka päivä kuitenkin nähdään..

Mutta pian kerrotaan. Enää ei ole niin pitkä aikakaan odotella kesää. Sillä kun on nyt päällimmäisenä mielessä kuinka pitkä aika sen synttäreihin (24.5.) ym. on ;)

Vierailija
4/8 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltavuoroon täytyisi jaksaa lähteä, tosin aika pirtsakka olotila tänään, keväästäkö johtunee sekä hyvin nukutusta yöstä! :D Motivaatio työntekoon alkaa olla aika vähäinen, mutta onneksi enää kk jäljellä...

Suviande: Toivottavasti kaikki on hyvin ja hyvä, että pääset tutkimuksiin. Itselläni oli edellisessä raskaudessa vastaanvanlainen juttu, johtui kuivahtaneista limakalvoista, tai mitään muuta selittävää syytä ei ainakaan löytynyt. Ultrattiin ja tarkastettiin kohdunsuuntilanne, kaikki oli ok. Käskivät ottaa pari päivää rennommin ja seurailemaan tilannetta. Minä tein niin, eikä verenvuoto sen pidemmälle onneksi jatkunut.

Mitenköhän päin tämä pikku neiti massussani oikein on? Jotain liikehdintää tunnen häpyluun takana ja välillä potkuja tuntuu kuitenkin siinä noin navan korkeudella. Edellisessä raskaudessa liikkeet eivät mielestäni tuntuneet noin alhaalla..mistäköhän johtuisi? Kaikkea sitä miettiikin! :D Masun päältä tunnustellen en vielä oikein erota itse tuota tarjontaa. Neuvolalääkäriin olisi vielä pari viikkoa aikaa...

Täytyy varmaan ryhtyä valmistautumaan työpäivään, vai sanoisinko iltaan.

Mukavaa päivän jatketta!

t. Saraida ja pikkuruinen neiti rv 25+6

Vierailija
5/8 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullahan tuli joskus viikolla 17 monta päivää verta seksin jälkeen. Syynä oli ihan limakalvot, joten varmasti sullakin on sama syy! Muistan kyllä miten pelottavaa verentulo on!

Vierailija
6/8 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kaikki on?!?!?

Sainpas käytyä neuvolassa! Neuvolatäti laittoi pissanäytteen labraan ja sitten otti hiivanäytteenkin viljelyyn. Oli kuulemma aika paha hiiva siellä, joka puolella ja suurin osa limakalvoista RIKKI! Sanoi vaan, että mahtaa oikeasti olla kipeät!!!! Käski saman tien hakea sen hiivakuurin ja sitten vielä soitella perjantai-aamuna tuon viljelyn tulokset. Kovasti oli kuulemma ärtsyn näköinen tulehdus, joten epäili, ettei välttämättä mene ohi noilla tavallisilla kuureilla :(

No, kyllä se niin kipeä onkin, kun ei välillä oikein pysty olemaan mitenkään päin.. :´( Jospa se kuuri nyt tehoaisi. Saa ukko laittaa nuo puikot, mä en itse saa, kun raskaana ollessahan ei saa sitä asetinta käyttää!

Niin ja sitten vielä pikapikaa ultrattiin ja siellä se vauveli köllötteli tyytyväisenä pää alaspäin ja sydän löi normaalisti. Viimeksihän se istui sillai ihan ihme asennossa ;)

Mutta nyt pitäisi yrittää motivoitua lukemaan huomiseen tenttiin. Voipi olla, että käyn sitten taas uusimassa sen. Nyt kun ei ole sitten yhtään motivaatiota, sen verran on ajatukset jo muualla!

Vierailija
7/8 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tosiaan hiljaista! Minäkin ehdin vasta nyt (vaikka olenkin saikulla....) tänne koneelle, kun sain lapset yöunille miehen ollessa iltavuorossa.

Suviande, jos sulla on noin paha hiivatulehdus, voisit yrittää muutamaa luontaiskikkaa kipujen helpottamiseksi. Toinen on piimän tai maustamattoman jogortin siveleminen alapäähän ja toinen on suolakylpy. Laita vatiin lämmintä vettä ja sinne reilusti suolaa ja istahdat siihen siksi aikaa, kun tuntuu hyvältä. Ainakin minulla on tepsinyt oikein hyvin. Kannattaa kokeilla:)

Vielä Suviandelle ja muillekin pohjanmaalta oleville, jos olette menossa Ylivieskaan, kannattaa ehdottomasti ajaa keskustaan ja vierailla Marit ja Muksut liikkeessä, joka löytyy Tiimaria vastapäätä. Siellä on II-luokkaisia äitiyspakkauksen vaatteita todella halvalla, eikä ne viat ole silmin havaittavia suurimmassa osassa vaatteista. Sieltä löytyy kietaisubodeja, tavallisia bodeja, puolipotkareita, potkareita, myssyjä, pikkuhousuja, olkainhousuja ym. kauden mukaan.

Vaunuosastokin on maakunnan mahtavimpia Asunmaalla ja jos haluatte todella asiantuntevaa ja hyvää palvelua, kysykää myyjäksi Maritaa. Kannattaa tinkata, alennusta tulee yleensä hyvin sekä kaupanpäällisiä. Suosittelen lämpimästi. Vauinujen lisäksi sieltä löytyy kaikkea ihanaa vauvansänkyyn. Itse olin heti ihan myyty ja esikoisen vaunut ja sängyn vaatteet lähtivät heti mukaan sekä turvakaukalo.

Vatsassa voidaan vilkkaasti ja supistuksetkin ovat heikentyneet eilisestä. Toivottavasti olivat vaan tuosta Lapin reissusta johtuvia.

Carelia ja Tiitiäinen

Vierailija
8/8 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, eipä ole kovin pitkä keskiviikon lista. Itse ehdin nyt katsomaan ja lukemaan kuulumisia,kun päivä tuli touhuttua lasten kanssa, ja nyt illasta olen viimeistellyt viimeisiä opiskelujuttuja, jospa saisi viettää kesäkuun alussa taas valmistujaisia, toivoa sopii :-)

Pitäisi käydä nukkumaan ja ottaa viljatyyny sänkyyn. Viime yönä jalka taas kramppasi aika pahasti ja tänään kävely on ollut aika kipeää, toivottavasti menisi nyt ohi. Magnesiumia olen syönyt, mutta rupee tuntumaan ettei se auta minulla, mitähän sitä seuraavaksi kokeilisi. Jostain olen lukenut että suolan syönti auttaisi kramppeihin, pitääköhän paikkansa???

Mutta nyt ei ajatus enää kulje, mukavaa viikon jatkoa kaikille!

T:Tupuhupuna ja huomenna taisi olla 26 viikkoa kasassa