Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kasvikipua vai supistuksia?

19.04.2006 |

Olen rv 18 ja minulla on alkanut olemaan varsinkin iltaisin mahakipuja. Alavatsalla vihloo ja koko kohdun aluetta jomottaa, ihan kuin joku painaisi kohtua kasaan.

Mulla oli alkuraskaudessa samanlaisia tuntemuksia ja olin ihan varma että raskaus menee kesken. Mutta ne onkin olleet vain kasvukipuja ja kaikki on tähän asti ollut ok. Nyt mietin että piäiskö minun kuitenkin soittaa neuvolaan....

Olisko kellään kokemuksia?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta terveydenhoitaja sanoi vaan että niin kauan kuin ei verta tule, kivut on normaaleja eikä tarvi tulla käymään.

Ite oon vähän pettynyt...olisin halunnut että lääkäri tarkistaa tilanteen:) Kun oon ollu niin huolissani. Mutta kaipa se täti tiesi mistä puhuu...

Vierailija
2/3 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli sekä esikoista odottaessa että tässä raskaudessa mahakipuja just noilla viikoilla. muistan sen siitä, että alkoivat ennen rakenneultraa ja ultrassa äitipolilla kyselin kätilöltä huolissani kivuista. kestivät muistaakseni viikon-pari eli about rv 18-19.

kuulemma johtuvat vaan kohdun kasvamisesta, siellä voi olla jotain kiinnikkeitä jotka venyy ja sekin voi aiheuttaa kipua.

jos oikein huolestuttaa, kannattaa soittaa äitipolille, siellä kätilöt osaavat neuvoa joskus paremmin kuin neuvolan th.

t.expatti rv 25+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...on ollu raskauden aikana pitkin matkaa kipuja. Välillä aivan järjettömiäkin, usean päivän kestäviä. Mm. palleassa ja oikealla alavatsassa, säteillen jalkaan+kylkeen niin, että henki salpautuu. Palleakipu oli viikoilla 17+ ja kylki/mahakipu vk 22+.

Noista kivuista soitin NKL:lle päivystykseen suoraan. Täti siellä sanoi, että jollei tule verta, ei tehdä mitään. Kehotti ottamaan panadolia/panacodia. Totesin, ettei noista napeista ole hyötyä, ja silti koskee. Sanoi vaan, että sitten ei voi mitään.... kattele rauhassa (tosi reilua?!?)