Raskaus + koira valeraskaana?
Kuulin, että naisen raskaus saattaisi vaikuttaa narttukoiraan niin että se tulisi valeraskaaksi... Mulla on nyt siis rv 33+6.
Haimme narttukoiramme kotiin parisen viikkoa sitten (ollut "hoitopaikassa") ja nyt vajaa viikko sitten huomasimme, että koiran takanisistä tihkuu maitoa; myös muitakin tiineyden oireita on ilmennyt. Emme usko, että koiramme olisi OIKEASTI tiineenä mutta ihan satavarmoja emme voi olla asiasta...
Mietinkin nyt, että onko koiramme valeraskaana vai ei...?
Onko kenelläkään ollut mitään vastaavaa eli että naisen raskaana ollessa koira olisi tullut valeraskaaksi?
Kommentit (2)
Meilläkin koira on nyt valeraskaana, heti ensimmäisten juoksujen jälkeen... Mä en oo kyllä niin pitkällä vielä itse raskaana, mutta tiedä sitten olisiko koira tullut jos mä en olisi raskaana... Huomattiin, kun se alko pissiä sisälle öisin ja päivällä kun oli pitkään yksin vaikka sisäsiisti ollut jo pitkään... Vietiin lääkäriin, kun ajattelin että olisi pissatulehdusta... Ei ollut tulehdus vaan valeraskaus ja kato kun on "iso maha" niin se "painaa" virtsarakkoa että ei voi pidättää normaalisti ;D - tiedättehän te itsekin :D
fantasy rv16+1
Ei tuo nyt niin mahdotonta ole, koiralle valeraskaus on ihan luonnollinen olotila. Meillä ainakin kaikki narttukoirat ovat olleet valeraskaana jokaisen juoksun jälkeen. Nykyinen narttu poksahtaa kunnolla valeraskaaksi vasta "pentujen" syntymisen aikoihin: silloin sillä tulee ihan ehtaa maitoa. Yksi entinen koira taas kasvatti mahaansa koko tiineysajan, ja yritti sitten imettää "pentuaan".
Eiköhän tuo valeraskaus voi olla ihan normaalia koiran hormonitoimintaa, eikä sillä luultavasti ole mitään tekemistä sinun raskautesi kanssa. Toisaalta, jos haluat etsiskellä teille henkistä yhteyttä, niin susilaumoissa nartuille tulee valeraskaus nimenomaan siksi, että ne voisivat imettää ja hoitaa johtajanartun pentuja. Että jos sinulta ei tule maitoa, niin koiran tissi vaan suuhun. :)