Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksulliset 50-v synttärit. Mielipiteitä!!

Vierailija
03.03.2018 |

Eli tuttavamme järjestää 50-vuotis syntymäpäivät siten, että itse esiintyy siellä (on siis muusikko, mutta ei kuuluisa). Hän on kutsunut ystävät ja tutut juhlimaan 50-v synttäreitä. Tarjolla on musiikkia ja buffet pöytä hinta 25€. Aika jännä systeemi?!?Me muut ystävät olemme kutsuneet juhliimme vieraita jossa on tarjolla ohjelmaa ja ruokaa. Hinta 0€. Saatan toki olla vähän vanhanaikainen, mutta onko tuo yleistä nykyään? Toki olemme mieheni kanssa menossa juhliin ja lahjankin ostan, mutta silti on erikoista minusta.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloa noin enkä kyllä edes menisi

Vierailija
2/49 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin maksulliset 50v juhlat, koska halusin rahaa enkä tavaraa. Roinaa on kaapit täynnä, joten tein hääkutsun tapaan "lystin runon" ja pyysin rahaa. Sainkin mukavasti 1500 e, vieraita oli noin 60. Ilman muuta kannattaa suoraa sanoa, että kippoja ja kuppeja riittää, minua ilahduttaa enemmän pankkitilille siirretty summa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyppi ei halua tavaralahjoja.

Vierailija
4/49 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kehtaisi pyytää maksua. En silloinkaan ole pyytänyt, kun on ollut tarjoilua tai esiintyjä.

Joskus ollaan muutaman läheisen ihmisen kanssa tehty niin, että mennään synttäri-illalliselle raflaan ja jokainen maksaa oman annoksensa, mutta en laskisi sitä ihan samaksi asiaksi.

Vierailija
5/49 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos menette ja maksatte siitä ilosta viisikymppiä, niin jättäkää edes se lahja ostamatta, ei päivänsankari taida sitä kaivata.

Vierailija
6/49 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää pääsymaksuista yksityisiin juhliin. Tarjoilut ja ohjelma kannattaa suunnitella niin, ettei kustannukset käy ylivoimaisiksi ja juhlat on mahdollisimman rennot.

Vierailija
7/49 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

todennäköisesti on jo riittävästi tavaraa. onhan se kätevämpää antaa rahaa, kuin jotain turhanpäivästä kiinassa tehtyä rojua. rahan lisäksi voit vietä vaikka suunnilleen kymmenen euron hintaista viiniä.

Vierailija
8/49 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin kuulostaa hieman mauttomalta ja kohtuuttomalta mielestäni.

Vierailija
9/49 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut maksullisilla synttäreillä. Todella kummallinen ajatus. Ei ole pakko järjestää juhlia jos ei ole varaa. Ei ole pakko myöskään tarjota ruokaa. Sekin on minusta vähän outoa. 

Kolme ystävääni täytti 50v pari vuotta sitten . Heillä siis synttäri parin kk sisällä kaikilla. He vuokrasivat kivan kesäravintolan ja siellä jokainen maksoi oman juomansa, paitsi yhden kuohuvan  sai lipukkeella hakea. Ihmiset sai tulla ja mennä tyyliin klo 16-02. Ruokaa ei ollut. Kolme bändiä soitti, heille oli kustannettu ruokailu jossain takahuoneessa. Lahjapöytä oli. En montaa pakettia nähnyt, lähinnä kukkia. Jokaiselle "sankarille" oli tehty oma nimetty ns. säästöpossu ja sinne sai sujauttaa rahaa.

Se oli mun mielestä hyvä idea.  Itse laitoin kaikkiin boxeihin 5e. Yksi "sankareista" on mun tosi läheinen ystävä, hänelle annoin sitte erikseen oman arvokkaamman ja toiveen mukaisen lahjan henkilökohtaisesti. Tuossa "säästöpossu" ideassa oli kai ajatus, että saavat vähän katettua paikan vuokraa. Bändit soitti ilmaiseksi, lahjana juhlakaluille. 

Oli ihan hemmetin mukavat ja rennot juhlat. Vieraita kävi kaikkiaan vajaa 200, mutta osa tosiaan vain käväisi, osa viihtyi pidempään. Mä viihdyin melkein koko illan :).

Vierailija
10/49 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mautonta mutta saahan sitä pyytää. Itse keksisin jonkun tekosyyn etten pääse.

Vierailija
11/49 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidin maksulliset 50v juhlat, koska halusin rahaa enkä tavaraa. Roinaa on kaapit täynnä, joten tein hääkutsun tapaan "lystin runon" ja pyysin rahaa. Sainkin mukavasti 1500 e, vieraita oli noin 60. Ilman muuta kannattaa suoraa sanoa, että kippoja ja kuppeja riittää, minua ilahduttaa enemmän pankkitilille siirretty summa.

Minusta taas on omituinen ajatus, että juhlien pitämisen lähtökohtana ylipäätään olisi lahjojen tai rahan lypsäminen vierailta. Minua ilahduttaa juhlissa enemmän se mukava yhdessäolo ja vieraanvaraisuuden osoittaminen kutsutuille. Tästä olen myös nauttinut vastavuoroisesti omassa tuttavapiirissäni, tuollainen rahan tai tavaran pyytäminen ei ole yleinen tapa kaikilla ihmisillä.

Vierailija
12/49 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näihin juhliin kuitenkin kaikki varmaan ostaa vielä lahjan, kun ei kehtaa ilmankaan mennä. Lahjat ovat luonnollisesti lahjakortteja, kun viisikymppisillä usein on jo kaikkea. Ap

Vierailija
13/49 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella mautonta.

Vierailija
14/49 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisen työssäkäyvän ihmisen on noloa pyytää rahaa vierailtaan millään muotoa. Juhlat järjestetään omien varojen mukaan. Jos lahjoja ei toivota, ne voi kieltää ja mahdollisesti osoittaa itseä kiinnostavan hyväntekeväisyyskohteen, mutta itselle rahan pyynti on noloa. Nuorilla se on anteeksiannettavaa.

Vierailija
15/49 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta taas on omituinen ajatus, että juhlien pitämisen lähtökohtana ylipäätään olisi lahjojen tai rahan lypsäminen vierailta. Minua ilahduttaa juhlissa enemmän se mukava yhdessäolo ja vieraanvaraisuuden osoittaminen kutsutuille. Tästä olen myös nauttinut vastavuoroisesti omassa tuttavapiirissäni, tuollainen rahan tai tavaran pyytäminen ei ole yleinen tapa kaikilla ihmisillä.

Halusin mukavat ja rennot juhlat ja ne on nimenomaan sellaiset, että ei pönötetä lahjojen ja puheiden kanssa vaan jokainen laittaa etukäteen tilille sopivan summan. Mukava yhdessäolo tulee siitä, että ei joudu miettimään, että hitto, lahjapöydällä on jo hassunhauska kynttilälyhty ja me toimme toisen. Saa olla rennosti ja keskittyä juhliin.

Vierailija
16/49 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini piti maksulliset synttärit viimme vuonna. En mennyt

Vierailija
17/49 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

20-vuotiaalta vielä ymmärtäisi maksullisena tai nyyttäreinä.

Vierailija
18/49 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi häät saa olla maksulliset, 50v synttärit ei?

Vierailija
19/49 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Maksullisten perhetilaisuuksien ja  syntymäpäivien kannattaja-' hullu iski siis taas jälleen...

No vielä kerran :EN menisi, EN missään tapauksessa ,enkä KENENKÄÄN maksullisille,edes  nimipäiville ,enkä muillekaan päiville. 

Jos juhlat haluaa pitää ja vieraita sinne kutsua , niin EDES jotain on heille oltava varaa tarjota.

(...seuraavaksi ehdotat kai pääsymaksua hautajaisiinkin ??) 

Tulee mieleen amerikkalainen sanonta:'Smartie gave a party, and nobody came' Niin siinä sitten voi kuitenkin käydä.

Vierailija
20/49 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, itse olen saanut 1v syntymäpäiväkutsun, jossa ilmoitettiin, ettei päviänsankari tarvitse mitään tavaraa ja äidin tilinumero on: . En osallistunut, vaikka ns. sukua olikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi