Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksulliset 50-v synttärit. Mielipiteitä!!

Vierailija
03.03.2018 |

Eli tuttavamme järjestää 50-vuotis syntymäpäivät siten, että itse esiintyy siellä (on siis muusikko, mutta ei kuuluisa). Hän on kutsunut ystävät ja tutut juhlimaan 50-v synttäreitä. Tarjolla on musiikkia ja buffet pöytä hinta 25€. Aika jännä systeemi?!?Me muut ystävät olemme kutsuneet juhliimme vieraita jossa on tarjolla ohjelmaa ja ruokaa. Hinta 0€. Saatan toki olla vähän vanhanaikainen, mutta onko tuo yleistä nykyään? Toki olemme mieheni kanssa menossa juhliin ja lahjankin ostan, mutta silti on erikoista minusta.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidin maksulliset 50v juhlat, koska halusin rahaa enkä tavaraa. Roinaa on kaapit täynnä, joten tein hääkutsun tapaan "lystin runon" ja pyysin rahaa. Sainkin mukavasti 1500 e, vieraita oli noin 60. Ilman muuta kannattaa suoraa sanoa, että kippoja ja kuppeja riittää, minua ilahduttaa enemmän pankkitilille siirretty summa.

Minusta taas on omituinen ajatus, että juhlien pitämisen lähtökohtana ylipäätään olisi lahjojen tai rahan lypsäminen vierailta. Minua ilahduttaa juhlissa enemmän se mukava yhdessäolo ja vieraanvaraisuuden osoittaminen kutsutuille. Tästä olen myös nauttinut vastavuoroisesti omassa tuttavapiirissäni, tuollainen rahan tai tavaran pyytäminen ei ole yleinen tapa kaikilla ihmisillä.

No tämä. Tuntuu oudolta mikään muu tapa.

Vierailija
22/49 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi häät saa olla maksulliset, 50v synttärit ei?

Miten niin häät saa olla maksulliset?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kutsussa kerrotaan, että emme halua lahjaksi tavaraa vaan rahaa.

Vierailija
24/49 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän kahden vuoden kuluttua 50-vuotisjuhlat, mutta en halua mitään lahjoja saatikka rahaa. 

Haluan vain vietää mukavan illan ystävien kanssa. 

Vierailija
25/49 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saahan mikä vaan olla maksullista. Tässä vaan kysellään ihmisten tuntoja.

Ite en järjestäis juhlia joihin mulla ei ole varaa. Jos en halua turhaa krääsää, kerron kutsutuille, että jos ei ole erityistä lahjaa mielessä en tarvitse, enkä halua mitään muuta kuin osallistumista hyvillä mielin juhliin.

Vierailija
26/49 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä mennään aika nuorena naimisiin, jolloin sitä rahaa tarvitsee. Mihin 50-vuotias tarvitsee rahaa, kun velat on maksettu ja lapset ovat jo muuttaneet kotoa pois? 

Vierailija
27/49 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli:

"Tervetuloa, asulla ei ole niin väliä, pääasia että muistatte ottaa lompakkonne ja kukkaronne, sillä muuten ei ole tulemista, eikä teille siinä tapauksessa tarjota mitään vaikka tulisittekin.

Jos kuitenkin päätätte olla tulematta, niin ei se mitään, sillä ohessa on tili- ja viitenumerot, joilla voitte ohjata suorituksenne suoraan  tililleni..."

Vierailija
28/49 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta asian voisi ilmaista toisellakin tapaa (jos tavaraa on, ja ei halua mitään ns. "paketteja") ja rahaa haluaa. Esim. Tervetuloa 50-v juhliini .......... lahjaksi en kaipaa tavaraa, sitä on jo liikaakin, mutta aion toteuttaa Suuren Unelmani (tähän vaikka matka Perun Inka-temppeliin tmv.) johon saa halutessaan rahaa antaa juhlapaikalla olevaan säästöpossuun/tilille nro.

Vierailija
29/49 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko mä ainoa, jonka mielestä lahjojen saaminen on jotenkin noloa?

Paras lahja on ne juhlat ja vieraat, mitä minä millään tavaralla tai rahalla..

Vierailija
30/49 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaapa tiedustella Onko juhlan järjestäjällä anniskeluluvat voimassa. Maksullisessa tilaisuudessa ne täytyy olla.

Vierailija
31/49 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta asian voisi ilmaista toisellakin tapaa (jos tavaraa on, ja ei halua mitään ns. "paketteja") ja rahaa haluaa. Esim. Tervetuloa 50-v juhliini .......... lahjaksi en kaipaa tavaraa, sitä on jo liikaakin, mutta aion toteuttaa Suuren Unelmani (tähän vaikka matka Perun Inka-temppeliin tmv.) johon saa halutessaan rahaa antaa juhlapaikalla olevaan säästöpossuun/tilille nro.

Huom. tuollaisten matkaunelmien unelmamatkojen  toteuttaminen käytännössä vaatisi kyllä  minimissäänkin jo eräitä tuhansia euroja ...

Vierailija
32/49 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin voisi menetellä että täsmennetään ettei mitään lahjaa tarvitse tuoda.

Miksei voi olla käyttökelpoinen idea.

Vierailija
33/49 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muuten pyytänyt lahjaa, vai että ette toisi?

Vierailija
34/49 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää William oli eilen ainakin Helsingissä, joten miksiköhän nyt ois muka takaisin Britteihin mennyt, luulin että tuli seuraamaan UMK:ta...

Vierailija
35/49 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Ohhoh! En ole ikinä kuullut, että juhliin olisi pääsymaksu!

Itse pidin viisikymppiseni hyvässä, tyylikkäässä ravintolassa, tarjolla oli 3 ruokalajin menu, viinit, oluet ja soft-drinkit. Ruokailun jälkeen oli lasten järjestämää ohjelmaa ja sen jälkeen tanssiorkesteri soitti muutaman tunnin ja baari (ilmainen) oli auki loppuillan. Bileet loppuivat kahden maissa aamuyöllä.

Kutsukortissa kerroin, että minulla on kaikkea enkä toivo lahjoja, mutta jos joku ei osaa tulla ilman lahjaa, niin omavalintainen hyväntekeväisyys on hyvä idea. Ja tulihan sieltä sitten vuohia, kanoja, koulutarvikkeita, kaivorahoitusta jne.

Vierailija
36/49 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö joku maksullisia häitä? En muista itse kuulleeni sellaisista. 

Vierailija
37/49 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidin maksulliset 50v juhlat, koska halusin rahaa enkä tavaraa. Roinaa on kaapit täynnä, joten tein hääkutsun tapaan "lystin runon" ja pyysin rahaa. Sainkin mukavasti 1500 e, vieraita oli noin 60. Ilman muuta kannattaa suoraa sanoa, että kippoja ja kuppeja riittää, minua ilahduttaa enemmän pankkitilille siirretty summa.

Niin, sinulla on kaikkea jo yllin kyllin, mutta ei vielä tarpeeksi, vaan halusit rahaa, jolla ostaa lisää roinaa ja palveluita ja lisätä kulutusta entisestään, koska sinulla on parempi tyylitaju kuin lahjanantajalla.

Ymmärrän rahan kerjuun, vain jos ne menevät suoraan hyväntekeväisyyteen, mutta silloinkin on oltava varovainen ja kerrottava sen perustuvan vapaaehtoisuuteen.

Vierailija
38/49 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpointa kun ei pidä juhlia lainkaan.

Vierailija
39/49 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo omaa kieltä ja moukkamaisuutta päivänsankarista. Kerjätä nyt rahaa kutsuvierailta.

Jos joku ei halua lahjoja, niin sen voi kertoa kutsussa ja jos joku välttämättä haluaa antaa jotakin, sen voi ohjata hyväntekeväisyyteen.

Ikävää, kun nykyään perhejuhlista on tullut bisnettä ja ollaan rahan kiilto silmissä. Ja missä on vieraanvaraisuus?

Ihan sama jos ystäviä pyytäisi kylään tai illalliselle ja vieraiden pois lähtiessä isäntäpari vetäisi kassakuitin esille ja alkaisi laskemaan kuinka paljon tarjoilut ovat maksaneet ja vaatisi tarjoilusta rahaan.

Nyyttikestit nuorilla on erikseen ja se sopii kulttuuriin, mutta ei enää tuon ikäisiltä. Ja siinäkin on syötävä, ei raha tai tavara.

Vierailija
40/49 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi ilmaista toisin sanoin, eli jotain tyyliin "voit osallistua juhlan kustannuksiin" tai " kartuta matkakassaa" ja tarkentaa vielä, että kaikkea tavaraa on jo tarpeeksi. Tökeröä ilmoittaa rahasumma. Moni maksaa enemmäkin ...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi