Te vähäosaiset (alle 1200 netto) jotka olette hakeneet vuokra-asuntoa!
Saitteko sitä? Paljonko oli vuokra? Oliko asunnon saaaminen vaikeaa? Mitä esteitä kohtasitte? Ja jos ette saaneet niin asutteko vielä vanhempienne nurkissa?
Kommentit (3)
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut, että vähävaraisena ja luottotiedottomana asunnon saa helpoiten yksityiseltä puhumalla. Täytyy olla hyvä suustaan, etsiä ns. "yhdistäviä juttuja" vuokranantajan kanssa, tutkia vähän taustoja, ikään kuin olla vanha tuttu. Tosin yksityisten vuokranantajien luotettavuus on vähän niin ja näin.
Itsellä on täysin päin vastainen kokemus yksityisistä. Ovat todella tarkkoja siitä onko luottotiedot kunnossa ja mitä vuokralainen asunnossa tekee tai ketä siellä käy kylässä. Lisäksi paljon sääntöjä kuten ei lemmikkejä, ei tauluja, ei seksia, ei vessasaa käyntejä hiljaisuuden jälkeen.
Ymmärrän huolen aiheen, itse asun miehen työsuhdeasunnossa, joten ei ole vuosiin kokemusta.
Olen huomannut, että vähävaraisena ja luottotiedottomana asunnon saa helpoiten yksityiseltä puhumalla. Täytyy olla hyvä suustaan, etsiä ns. "yhdistäviä juttuja" vuokranantajan kanssa, tutkia vähän taustoja, ikään kuin olla vanha tuttu. Tosin yksityisten vuokranantajien luotettavuus on vähän niin ja näin.