Voi teitä, miehet. Miksi valehtelette pituutenne.
Ihan kuin se ei tuli ilmi sitten tavatessa. Tulee heti ajatus, että mitä kaikkea muuta on tullut sepitettyä ennen näkemistä. Hommahan kaatuu sitten eka treffeillä. Ei pituuden takia, vaan muunnellun totuuden.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies ilmoittaa 180 niin hän on sen alle. Aika harva kun on tasan 180 cm. Yli 180 ilmoittaa lisäsentit, esim. 183.
Itse olen tasan 180cm ja sen myös ilmoittanut aina. Eipä ole kyllä menestystä ollut deittisivuilla pahemmin.
M35
Taidatkin olla oikeasti 179 ja se näkyy kirjoituksestasi läpi.
Aaargh, mitä väliä pituudella on?? Niin vaikeaa tuntuu eräillä olevan se parin löytäminen, että pituus nyt on aivan joutava määre jos muuten on hyvä ja sopiva!
Vierailija kirjoitti:
Todella monella naisella on deittiprofiileissa miehelle pituusraja "olethan minua pidempi" tai ihan vähimmäispituus. Itseä tuo ei ole haitannut, mutta olenpa vain pannut merkille asian.
M35
Jep nämä tulee aina skipattua, vaikka täyttäisinkin vähimmäispituuden. Ihan hyvä, että ilmoittaa typeryytensä jo profiilissa niin ei tarvitse tuhlata aikaa
Siskolle on varattu pitkät ja komeat, mulle lyhyet ja tuliset. Pitkät ja komeat on minusta tylsiä.
On jotenkin outoa, näin lyhyehkönä miehenä, katsoa kuinka pituudella tuntuu olevan niin suuri merkitys siihen miten ihmiseen suhtaudutaan. Baareissa sen huomasi nuorempana hyvin kuinka ne pidemmät kaverit saivat paljon helpommin seuraa. Ja usein nämä pidemmät tuttuni saattoivat olla mielestäni aivan typeriä ja jopa tyhmiä.
Itsetuntooni pituuteni ei ole juuri vaikuttanut, sillä pidän itsestäni. Lähinnä ihmettelen naisten pituusfetissiä ja sitä kuinka yleinen se on. Miehenä minun on helpompi ymmärtää, että komeilla kasvoilla on merkitystä, mutta en millään kykene näkemään pituutta muuna kuin neutraalina ominaisuutena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies ilmoittaa 180 niin hän on sen alle. Aika harva kun on tasan 180 cm. Yli 180 ilmoittaa lisäsentit, esim. 183.
Itse olen tasan 180cm ja sen myös ilmoittanut aina. Eipä ole kyllä menestystä ollut deittisivuilla pahemmin.
M35
181cm ja sama vika.
Mulle kelpaisi. En tykkää pitemmistä miehistä. 180 cm on juuri se sopiva miehen pituus mulle. En tykkää nähdä itseäni tappina miehen vieressä. Olen 170 cm nainen.
En ymmärrä miksi naiset, haluavat ylipitkän miehen vaikka nainen itse on lyhyt.
Vierailija kirjoitti:
Naisten kyky hahmottaa pituuksia on usein melko huono. Pitää kuitenkin olla yli 180 cm. 170 cm pitkä mies voi väittää olevansa 180 cm eikä nainen välttämättä tajua epäillä mitään. Sattumalta pituutta vaativat naiset ovat melko huonoja arvioimaan pituuksia.
Höpö höpö. Olen itse 182 cm pitkä ja osaan kyllä arvioida onko mies alle vai yli 180 cm.
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt lomalla katsellut tuota Sinkkuillallinen sarjaa, ja aivan uskomatonta on nuo kriteerit, joita siihen kumppaniin asetetaan. Miehen pitäisi olla pitkä ja lihaksikas ja monille vielä tummakin. Jotenkin luulisi menevän hukkaan suuri osa mahdollisista hyvistä elämän kumppaneista, kun ei hän ei ole "minun tyyppiäni". Kun kuitenkin ikää tulee, ja ihan muut asiat suhteessa ovat lopulta tärkeitä kuin se ulkonäkö ja sekin rapistuu vuosien mittaan.
Sama juttu miesten haluamista tyypeistä kanssa. luettelevat jopa perseen ja tissit, millaiset ne pitäisi olla. Ja tietysti se pituus muistetaan aina mainita, eli nainen ei saa olla pitempi kuin herra kumppanin etsijä-
Nuorempana seurustelin muutaman miehen kanssa ennen sen oikean löytämistä, ja heissä oli kyllä monen pituisia. Jotkut asiat sujuvat paremmin, kun kumppani on lähellä omaa pituutta, kuten pussaaminen ja tanssiminen esimerkiksi.
Kuinka ollakaan kun sopiva persoona osui kohdalle sinkkuillallisparit päätyivät seurustelemaan. Hiljattain nähdyissä.uusinnoissa oli kaksi sellasta naista joilla oli tarkat kriteerit mm pituudelle mutta pituudella ei ollutkaan merkitystä kun tutustuivat. Terve piirre kerrankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella monella naisella on deittiprofiileissa miehelle pituusraja "olethan minua pidempi" tai ihan vähimmäispituus. Itseä tuo ei ole haitannut, mutta olenpa vain pannut merkille asian.
M35
Jep nämä tulee aina skipattua, vaikka täyttäisinkin vähimmäispituuden. Ihan hyvä, että ilmoittaa typeryytensä jo profiilissa niin ei tarvitse tuhlata aikaa
Tuo on yhtä tökeröä kuin jos mies ilmoittaisi ”olethan minua kevyempi”. Ihmeellistä ettei jotkut naiset näe asiaa noin. Lyhyet voi sitten hylätä vaivihkaa, ilman että näyttäytyy huonokäytöksisenä.
Kuten jo mainittu, naiset vuorostaan huijaavat painoaan. Ja radikaalisti myös ulkonäköään.
Kun poistin itseni somesta, näen nyt hyvin selkeästi niiden kuvamuokkausten taakse. Esim. Whatsapp-keskustelukuvakkeissakin on joistain ihmisistä vaikea erottaa, että keitä he edes ovat. Kuvien täydellisyyttä hipovat naiset eivät vastaakaan luonnossa olevaa perus-jaanaa. Auts. :D
Osa ihmisistä sukupuoleen katsomatta valehtelee profiilissaan. Kuinka tyhmää. Eräs mies valehteli ikänsä 11 vuotta nuoremmaksi. Juu, eihän sitä treffeillä huomannut, ei! Ja vielä ihmetteli, haittaako se.
Vierailija kirjoitti:
Naisten kyky hahmottaa pituuksia on usein melko huono. Pitää kuitenkin olla yli 180 cm. 170 cm pitkä mies voi väittää olevansa 180 cm eikä nainen välttämättä tajua epäillä mitään. Sattumalta pituutta vaativat naiset ovat melko huonoja arvioimaan pituuksia.
No minä olen 175 cm pitkä nainen ja ystävänikin on tällaisia pitkiä kuin minä. Kyllä me huomaamme jos 170 cm mies väittää olevansa 180 cm :D . Valehtelu on yleensäkin ihmisissä aika iso turn off. Haen rehellistä miestä, en valehtelevaa miestä. Jos valehtelee jo alussa niin valehtelee kyllä helposti myöhemminkin.
Tilastojen mukaan suomalaisten nuorten naisten keskipituus on 168 cm. Koska ihmisen pituus väestötasolla jakautuu gaussin käyrän mukaisesti niin suomalaisista nuorista naisista yli 49 % on yli 168 cm pitkiä. Korkokengät jalkaan, niin yli puolet nuorista naisista on yli 171 cm pitkiä. Eli yli puolet nuorista naisista huomaa, että 170 cm pitkä mies valehtelee olevansa 180 cm :D .
Eikä liioitella. Minäkin olen 287cm ihan oikeasti.