Miten lasken kuukausipalkasta tuntipalkan?
Ei nyt taivu kun kuukauden työtunnit kuitenkin vaihtelevat (37.5 viikossa)
Kommentit (28)
21 työpäivää on tosiaan usein käytetty keskimääräinen työpäivien määrä kuukaudessa, ja yksittäisen työpäivän pituus, joka tosiaan vaihtelee, sulla varmasti onkin tiedossa että tiedät käydä oikean ajan töissä :P
No jos ei muuten selviä, niin kysy palkanlaskennasta. Kyllä ne tietää minkä tuntipalkan mukaan esim. ylityöpalkkasi lasketaan.
Ainakin ennen TES:sta löytyi laskennassa käytetty kuukausituntimäärä.
Voiko joku olla oikeasti noin tyhmä? XDDD minä olen aina ollut aivan totaalisen paska matikassa, mutta laskeskelen kaikkia oman elämäni budjettijuttuja ja palkkoja ihan omaksi huvikseni ja myös jotta pystyn perillä asioista. Niin ja ihan OIKEIN lasken, en vain sinnepäin.
Vierailija kirjoitti:
Voiko joku olla oikeasti noin tyhmä? XDDD minä olen aina ollut aivan totaalisen paska matikassa, mutta laskeskelen kaikkia oman elämäni budjettijuttuja ja palkkoja ihan omaksi huvikseni ja myös jotta pystyn perillä asioista. Niin ja ihan OIKEIN lasken, en vain sinnepäin.
Kyllä voi. Puolet työntekijöistä on niin tyhmiä, että eivät osaa laskea mitä ylitöistä kuuluisi saada liksaa ja että minkä verran veroja tulee maksaa. Ja tämä luku on amk ja yliopisto koulutuksen omaavalle porukalle. Näille voi työnantaja maksaa mitä huvittaa
t. pomonakin toiminut
Vierailija kirjoitti:
*Pysyn
Helvetin puhelin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaat kk-palkkasi 160:lla.
Onko 37,5 * 4 = 160?
Siis mitä? Kyllon vaikeeta😊 jaat brutto palkkasi tehdyillä tunneilla!
Yleensä palkanlaskussa käytetään työehtosopimuksessa sovittua jakajaa. Esimerkiksi kunnallinen yleinen virka-ja työehtosopimus (kvtes) määrää jakajan olevan 163. Eli jos työskentelet kvtessin alaisessa työpaikassa, kuten esim. yliopistollisessa keskussairaalassa tuntipalkkasi lasketaan jakajalla 163.
Kuukausipalkka: 2000€
2000€/163= 12,27€
Metalliliiton jakaja on 165,8
Kaupan alan jakaja on 16
Palkanlaskennallisesti on kuukausipalkkalaisella.