Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lasken kuukausipalkasta tuntipalkan?

Vierailija
02.03.2018 |

Ei nyt taivu kun kuukauden työtunnit kuitenkin vaihtelevat (37.5 viikossa)

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaat kk-palkkasi 160:lla.

Onko 37,5 * 4 = 160?

Onko neljä viikkoa täysyi kuukausi?

Palkanlaskennallisesti on kuukausipalkkalaisella.

Vierailija
22/28 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

21 työpäivää on tosiaan usein käytetty keskimääräinen työpäivien määrä kuukaudessa, ja yksittäisen työpäivän pituus, joka tosiaan vaihtelee, sulla varmasti onkin tiedossa että tiedät käydä oikean ajan töissä :P

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ei muuten selviä, niin kysy palkanlaskennasta. Kyllä ne tietää minkä tuntipalkan mukaan esim. ylityöpalkkasi lasketaan.

Ainakin ennen TES:sta löytyi laskennassa käytetty kuukausituntimäärä.

Vierailija
24/28 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko joku olla oikeasti noin tyhmä? XDDD minä olen aina ollut aivan totaalisen paska matikassa, mutta laskeskelen kaikkia oman elämäni budjettijuttuja ja palkkoja ihan omaksi huvikseni ja myös jotta pystyn perillä asioista. Niin ja ihan OIKEIN lasken, en vain sinnepäin.

Vierailija
25/28 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko joku olla oikeasti noin tyhmä? XDDD minä olen aina ollut aivan totaalisen paska matikassa, mutta laskeskelen kaikkia oman elämäni budjettijuttuja ja palkkoja ihan omaksi huvikseni ja myös jotta pystyn perillä asioista. Niin ja ihan OIKEIN lasken, en vain sinnepäin.

Kyllä voi. Puolet työntekijöistä on niin tyhmiä, että eivät osaa laskea mitä ylitöistä kuuluisi saada liksaa ja että minkä verran veroja tulee maksaa. Ja tämä luku on amk ja yliopisto koulutuksen omaavalle porukalle. Näille voi työnantaja maksaa mitä huvittaa

t. pomonakin toiminut

Vierailija
26/28 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

*Pysyn

Helvetin puhelin.

Vierailija
27/28 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaat kk-palkkasi 160:lla.

Onko 37,5 * 4 = 160?

Siis mitä? Kyllon vaikeeta😊 jaat brutto palkkasi tehdyillä tunneilla!

Vierailija
28/28 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä palkanlaskussa käytetään työehtosopimuksessa sovittua jakajaa. Esimerkiksi kunnallinen yleinen virka-ja työehtosopimus (kvtes) määrää jakajan olevan 163. Eli jos työskentelet kvtessin alaisessa työpaikassa, kuten esim. yliopistollisessa keskussairaalassa tuntipalkkasi lasketaan jakajalla 163.

Kuukausipalkka: 2000€

2000€/163= 12,27€

Metalliliiton jakaja on 165,8

Kaupan alan jakaja on 16