Turvavyö bussissa
Eikö tarvikaan käyttää kaukoliikenteen bussissa turvavyötä?
Kommentit (46)
Käytä oman turvallisuutesi, älä säädösten vuoksi.
Onnibussissa laitan automaattisesti, muissa jos kuski asiasta kuuluttaa.
Tottakai pitää käyttää. Tieliikennelaissakin niin sanotaan. Ihan oman järjenkin luulisi sanovan jotain.
Ihmetyttää että vanhemmat ei laita pienille lapsillekaan.
En käytä. Muutenkin ahdasta ja lähes parimetrisen on vaikea laskostaa itseään niihin penkkeihin. Tieliikennelaki varmaan sanoo asiasta jotain mutta ei juurikaan kiinnosta.
Kannattaa laittaa vyö jos nopeudet on yli 60km /h.
Lentää muuten ikkunasta läpi tai murtaa jotain.
Mä nukuin opiskelijana bussin lattialla kun mentiin Lappiin tai Alpeille.
En sit enää kun kaverit kuoli Konginkankaalla.
Vierailija kirjoitti:
En ole lentänyt enkä muttanut mitään vaikka linja-auto on ajanut pitkälti yli kuuttakymppiä.
En käytä busseissa vyötä silloin harvoin kun niillä matkustan.
Jokainen omalla vastuullaan ja tiedostaa riskit eiks niin
Miksi pitkanmatkanbusseissa on vyot mutta paikallisliikenteessa ei?
Utelias
Vierailija kirjoitti:
Mä nukuin opiskelijana bussin lattialla kun mentiin Lappiin tai Alpeille.
En sit enää kun kaverit kuoli Konginkankaalla.
Mullakin kuoli pari kaveria Konginkankaalla mutta sillä onnettomuudella ei ollut mitään tekemistä turvavöiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
En käytä. Muutenkin ahdasta ja lähes parimetrisen on vaikea laskostaa itseään niihin penkkeihin. Tieliikennelaki varmaan sanoo asiasta jotain mutta ei juurikaan kiinnosta.
Laitat kyllä, ainakin jos minun takanani istut.
En halua sinua selkääni kolarissa.
Sanon ensin suoraan, jollet usko, käyn sanomassa kuskille, joka siitä sitten sinulle huomauttaa.
Toimii, kannattaa kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole lentänyt enkä muttanut mitään vaikka linja-auto on ajanut pitkälti yli kuuttakymppiä.
On sulta ainakin kirjoitustaito hukkunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitat kyllä, ainakin jos minun takanani istut.
En halua sinua selkääni kolarissa.
Sanon ensin suoraan, jollet usko, käyn sanomassa kuskille, joka siitä sitten sinulle huomauttaa.
Toimii, kannattaa kokeilla.
Että semmoinen fantasia tällä kertaa. Kerrotko vielä joulupukillekin että olen ollut tuhma enkä saa lahjoja?
Jokainen omalla hengenlähtötyylillään.
En oikeastaan edes tiedä miksi, mutta en ole koskaan käyttänyt turvavyötä bussissa. Autossa kuitenkin laitan sen automaattisesti kiinni. Kai nää on niitä asioita mitä opitaan lapsena vanhemmilta. Mun mieleen on jostain syystä syöpynyt että bussissa ei tarvitse käyttää turvavyötä
N18
Vierailija kirjoitti:
En oikeastaan edes tiedä miksi, mutta en ole koskaan käyttänyt turvavyötä bussissa. Autossa kuitenkin laitan sen automaattisesti kiinni. Kai nää on niitä asioita mitä opitaan lapsena vanhemmilta. Mun mieleen on jostain syystä syöpynyt että bussissa ei tarvitse käyttää turvavyötä
N18
Autossa käytät. Ja bussi ei siis ole auto???
Vierailija kirjoitti:
N18
Autoissa on sellaiset penkit ja riittävästi tilaa että niissä turvavyötä voi käyttää järkevästi. Se bussien lantiovyö on lähinnä riesa.
Itse käytän aina jos mahdollista.