Auttakaa "rajatussa" hautajaiskutsussa?
Olen lupautunut järjestämään omaiseni hautajaiset.
Ongelmana kutsun lähetyksessä erääseen perheeseen on, että vainajan tahdon mukaan perheestä kutsutaan vain isä, ei missään tapauksessa halunnut isän vaimoa ja lapsia näihin hautajaisiin...
Miten muotoilen kutsun kohteliaasti, mutta niin, että se vaimo ja heidän lapsensa eivät missään tapauksessa ole tervetulleita, eivätkä änkeä hautajaisiin.
Kyseinen eukko on niin röyhkeä, että se voi koittaa tulla sinne, niin kutsu on muokattava niin, ettei ole epäselvyyksiä, kenelle kutsu perheestä on.
help?
Kommentit (20)
Onko perheen isä entinen sussu, jota ei saanut omakseen?
Jätä kutsumatta kaikki.
Aika röyhkeä olet sinäkin kun eukoittelet.
En soita, vaan laitan kutsun. Emme ole "puheväleissä", tai siis missään tekemisissä muutenkaan. Ja ajattelin, että kutsukortissa painetulla tekstillä menisi perille.. :)
ap
Vainajan toivetta kunnioittaen, kutsumme vain sinut xxxxx xxxxxxxxx hautajaisiin ja sen jälkeen muistotilaisuuteen jne.
Joteskin noin, vaikka toikin näyttää kieltämättä vähän tökeröltä.
Tuo soittaminen on hyvä. Selitä, että vainajan viimeinen tahto oli, että vain X osallistuu ko perheestä. Sano, että et tiedä syytä miksi, mutta toivot että vainajan tahtoa kunnioitetaan. Olet vain viestintuoja.
Kuoreen kutsutun nimi. ”Kutsu ei koske perheenjäseniä”
Laita kutsu pelkästään miehen nimellä. Normaalijärjellä varustetun pitäisi siitä ymmärtää, että kutsu koskettaa vain miestä, ei koko perhettä.
Minulla on henkilökohtainen lupa mielessäni "eukotella"---- kyseinen eukko on äitipuoleni, joka hakkasi minua koko lapsuuteni ajan, ja niistä pieksemisen hedelmistä nautin yhä edelleen, koko aikuisuuteni on kulkenut nuo asiat muistuttaen niistä hänen pahoista teoista.
ap
Vierailija kirjoitti:
Tuo soittaminen on hyvä. Selitä, että vainajan viimeinen tahto oli, että vain X osallistuu ko perheestä. Sano, että et tiedä syytä miksi, mutta toivot että vainajan tahtoa kunnioitetaan. Olet vain viestintuoja.
Mielestäni tuo olisi ehkä se neutraalein tapa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on henkilökohtainen lupa mielessäni "eukotella"---- kyseinen eukko on äitipuoleni, joka hakkasi minua koko lapsuuteni ajan, ja niistä pieksemisen hedelmistä nautin yhä edelleen, koko aikuisuuteni on kulkenut nuo asiat muistuttaen niistä hänen pahoista teoista.
ap
Tuolla historialla voit vaan kirjoittaa kutsuun, että on henkilökohtainen ja koskee vain x:ää. Tulee ymmärretyksi eikä väliä vaikka kutsun ulkopuolelle jääneet loukkaantuu.
Ei tuota voi tehdä kohteliaasti.
Oli vainajan toive mikä hyvänsä, tuota ei voi tehdä kohteliaasti. Vainaja siis on toivonut, että toimit epäkohteliaasti ja tökerösti. Voit itse valita, suostutko siihen.
Vierailija kirjoitti:
ap
Miksi sua tällä historialla huolettaa kohteliaisuus? Kirjoitat vaan, että kutsu koskee vain tätä yhtä ihmistä, ilmeisesti isääsi? Jos loukkaantuu, niin sitten loukkaantuu.
Vierailija kirjoitti:
En soita, vaan laitan kutsun. Emme ole "puheväleissä", tai siis missään tekemisissä muutenkaan. Ja ajattelin, että kutsukortissa painetulla tekstillä menisi perille.. :)
ap
Älä kutsu ollenkaan! Ei ole hyvä ajatus kutsua ihmisiä joiden kanssa ei ole puheväleissä
Vainaja ei tätä enää tiedä
Kutsut isäsi jonka kanssa et ole tekemisissä kenen hautajaisiin? Kuka kuoli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Miksi sua tällä historialla huolettaa kohteliaisuus? Kirjoitat vaan, että kutsu koskee vain tätä yhtä ihmistä, ilmeisesti isääsi? Jos loukkaantuu, niin sitten loukkaantuu.
Haluan ehkä vaan olla ns. tuon pahan ihmisen yläpuolella, en alentua hänen tasolleen.
ap
Kirjekuoreen merkintä "Henkilökohtainen".
Toivottavasti tämä provo kuolee hetimiten.
Soittaminen tai tekstari tai sähköposti olisi siitä hyvä, että ei-toivottu henkilö ei näkisi koko kutsua ja kutsuttu henkilö voi itse päättää, kertooko kutsusta. Ajattelin vain, jos tuo nainen on niin törkeä, että availee myös toisten kirjeitä.
Vierailija kirjoitti:
ap
Ehkä kutsuun sitten on viisainta laittaa vainajan toivomus on että vain x on kutsuttuna hautajaisiin eivätkä muut ole tilaisuuteen tervetulleita.
Soita sille isälle ja selitä asia.