Kannattaako vai vastustatko sote-uudistusta. Hämäännyn, kun Vartiainen vastustaa
Olen aina vastustanut , kun eihän sillä saa parempaa palvelua eikä halvempaan hintaan edes. Lisäksi asiakas maksuja alettaisiin lopulta korottaa.
Tarkoitushan on, että yksityiset firmat saavat voittoa sote-palveluista, jolloin hinta tietty nousee. Ja luonnollisesti ne eivät tarjoa hyvää saatavuutta, vaan sen minimin. (Vain hölmö luulee, että jotain itsemaksavan tasoista saa. Noille soten asiakkaille laitetaan oma rajattu palveli siellä lääkäriasema sisällä) Voitot vois mennä lähes kaikki ulkomaalaisille sijoittajille.
Mutta nyt kun Vartiainen (Ylen uutisissa) ja Harkimokin vastustavat, niin en tiedä, mitä mieltä enää olen.
Olen aina ollut eri mieltä kuin Vartiainen.
Se tässä on riski, että jos sote tällaisena kaatuu, sitä muokataan taviksille huonommaksi ja omistajille paremmaksi, eli tulee rajoituksia palveluiden käyttäjille tai lisämaksuja.
Mitä te sotesta tuumaatte?
Kommentit (11)
En kannata. Vain tyhmä luulee saavansa parempaa palvelua. Suurta tyhmyyttä tuhota julkinen terveydenhuolto.
Pelkään tämän siten olevan portti kaiken julkisen tuhoamiseen. Ja että jäljelle jää lopulta se, että kaikki vähänkin kelvollinen on ostettava yksityiseltä itse maksaen.
Samaan tapaan kuin ennen vanhaan oli rupu julkinen sairaala ja sitten parempi yksityinen palvelu.
Vartiainen vastustaa koska nyt ei olla tekemässä "tarpeeksi vapaita" markkinoita, eli veronkiertoa ja valtion huijausta ei ole tarpeeksi tässä mallissa (hänelle).
Parempaa ei tietenkään voi tulla sote-palveluista yksityisellä.
Nehän ottavat suuren siivun voittona omistajilleen. Usein monikansallisille omistajille ulkomailla.
Vanhainkotiin lakkautus ja siirtyminen potilaalle kalliiseen palvelutalosysteemiin oli esimakua. Vanhainkodissa otettiin tietty prosenttiosuus tuloista ja maksulla sai aivan kaiken. Palvelutalot lypsävät omaisuudenkin tai asut siellä todella kurjasti palveluitta, vaikka oot vaivainen.
Vastustan koska a) organisointi on kaikkien asiantuntijoiden mukaan katastrofi (alueita on liikaa, säästöä ei synny), b) osittainenkin yksityistäminen huolestuttaa, en ole varma voidaanko turvata se, että hoito ja tutkimukset perustellaan aina puhtaan lääketieteellisesti, ei palveluntarjoajan taloudellisten etujen mukaisesti ja c) terveyspalvelujen sijainti lähellä on ihmisille, varsinkin vanhuksille hyvin tärkeää ja uudistuksessa terveyskeskuksia (tai mitä ne niide korvaajat nyt ovatkaan) harvennettaisiin.
Lol, vassarit on kyllä hassuja, vastaus riippuu siiitä, mitä toinen sanoo, järkeä kun ei ole, niin vastustetaan ihan vastustamisen vuoksi
Vierailija kirjoitti:
Lol, vassarit on kyllä hassuja, vastaus riippuu siiitä, mitä toinen sanoo, järkeä kun ei ole, niin vastustetaan ihan vastustamisen vuoksi
En ole vassari. Olen vähätuloinen kylläkin, mutta en ole koskaan äänestänyt Vasemmistoliittoa enkä vihreitä.
Olen vaan huomannut, että Vartiainen kannattaa aina eri arvoja kuin minä. Jos hän vastustaa sotea, hänellä on varmasti tarkemmat tiedot asiasta kuin minulla.
Jos Sote toteutuu, mielenosoituksia tulee, KELTALIIVIT lähtee liikkeelle, turvallisuus tulee heikkenemään.
Mitä mieltä olette?
Vastustan, koska olen kokoomuslainen. Vastustan
-maakuntahallintoa
-sitä että kustannukset nousisivat nykyiseen verrattuna
-sitä että valinnanvapaus todellisuudessa VÄHENISI sote-mallissa, vaikka oppositiopropaganda on lyönyt tehokkaasti läpi kansan keskuudessa. Esim kela-korvaus yksityisistä lääkärikäynneistä poistuisi.
Samasta syystä kokoomus puolueena todellisuudessa vastustaa sote, se on vain joutunut teeskentelemään kannattavansa sitä, jotta hallitus on pysynyt kasassa, kepu olisi näet ehdottomasti halunnut maakuntauudistuksen.
Harkimo Tässä puhuu
https://m.iltalehti.fi/politiikka/201803022200782951_pi.shtml