Tanssii hullu Amalia kamalia tansseja tanssii
Vai oliko se sittenkin Laura Jenna Ellinoora Alexandra Camilla Jurvanen... Äiti Tyyris Tyllerö ja isä Igor from Frankenstein Junior.
Häh.
Kommentit (163)
Korkealla kunnahalla hongat huminoi, kirves paukkaa, puuta haukkaa pokasaha soi. Jätkät siellä päänsä hiellä leivän saada voi, mut huilatessaan unelmoi.
Vierailija kirjoitti:
Jää velkainen talo ja nälkäiset mahat, saa lapion myydä kun loppuu rahat
...juna hiljaista miestä jyskyttää ...
Mä lainoihin ja lyhennyksiin sotkeuduin, sulle tärkein oli kaakeloitu paskahuussi.
Käy siskokseni tuuli, yö, ne laulaa laulujaan
Laskut tulee ajallaan mut maksan myöhässä. Ei riitä tili tuli, tili meni Korvaako kela? Pikavippikierre, kuka kuittaa velat?
Makaa joulukuusi kaatuneena miksi itket pikku-Leena komerossa piilossa vanhemmilta. miksi isi ja äiti riitelitte tuskin edes huomasitte nythän on jouluilta.
Meit oli poikia raitilla viis, oli tyttöjäkin mut ei välitetty niist
En tahdo sinua enää
Nyt on aika lähteä kauas pois
Junan ikkunasta katsoin sua silmiin
En enää tahtoisi elää
Kuin uneni lävitse äänesi kuulla voin
Näen silmieni edessä juoksevan elämän filmin
En näe sinua enää
Juna kauas pois minut kuljettaa
Silti tunnen sinun istuvan penkillä mua vastapäätä
En tästä unesta herää
En enää käsillä voi sua koskettaa
Ja nyt se kaikki mitä sinulle annoin on kylmää jäätä
Olisitko kenenkään rakas
Enemmän kuin hyytävä syli
Missä nukkua voit yhden yön yli
Kun sanot vaimollesi: "Karataan"
Tässä on terveiset siltojen alle
Siellä se on Jarkka ja Niemisen Kalle
Ne innosta hehkuen lähtivät maailmalle
Taivas oli kattona seikkailijalle
Kumpikin nyt on jo vuosia juonut
Ja rantojen miehiksi nahkansa luonut
Tai ehkä ne onkin jo maatuneet mullan alle
Pieni pala taivasta onnettomalle
Voitte juopotella keskenänne
kysyä vaikka itseltänne
miksi me näytimme katkerilta
kun on lattialla lahjasukset katkenneet
ja oksennukset riippuvat rinnuksilta
Pikkuveljen kanssa lähden
meidän kotoa nyt on pakko päästä pois
Näkyy loiste joulutähden
joka mummon luokse johtaa meidät vois
Pihvinuijaksi käy vellikauha, spagetiksi pelkkä kanttinauha, säilyy järkkymätön mielenrauha kun ei piittaa riskeistä. Voi kakunkoristeeksi saippuaa vuolla, ja ruokamyrkytykseen kaikki kuolla, kun jälkiruuaksi saa lautaset nuolla, niin päästään tiskeistä.
Mä joskus valintamyymälän kassajonossa huomaan jonkun vanhemman naisen mua siinä mielessä kiinnostavan. Mä niinkuin janoinen katselen kuivuneen joen uomaa. Ei tätä janoa juomalla sammumaan saa, ei vaikka laulujansa renkuttaa ja täällä ikuisen nuoruuden lähteellä vanhenee.
Sä vielä vuosia myöhemmin joskus muistut mieleen. Jokin tuoksu tai tunnelma tuttuja tunteita aiheuttaa. Kun siinä kiireiden keskellä kyyneleitään nielee ja vaikka kadulla tuskin sua tuntisinkaan, voit olla varma että kenkuttaa, kun täällä sinua etsien päättömästi harhailen
Mä löysin paperikaupasta Marjatan, se siellä kirjekuoria myi, kun sulle rakkauskirjeitä innoissani kirjoitin. Sä kai iskitkin sen postinkantajan, et tiedä kuinka hämmästyin kun kuulin teidän ehtineen mennä jo naimisiin.
Mä sulle kymmenen kirjettä päivässä saatoin laittaa ja niihin kirjoitin sen mitä kirjoita en enää uudestaan, kun niistä kirjeistä taisikin koitua pelkkää haittaa, kuinka syvältä silloin se kouraisekaan
kun aivan yllättäen kuulla saa: sä olit postinkantajan kanssa mennyt naimisiin.
Ja jos yksi oli yksin ja toinen oli toisen mä kolmanneksi jäädä sain, kun en oikein edes tiennyt mistä siinä kilpailtiin. Mä en usko selityksiin, niihin uskoa vois en kun tunteillani leikit vain ja olit postinkantajan kanssa mennyt naimisiin.
Sä vielä vuosia myöhemmin joskus muistut mieleen. Jokin tuoksu tai tunnelma tuttuja tunteita aiheuttaa. Ne silti saavat vain tuntemaan kaiken menneen pieleen. Ei ole helppoa sammuttaa kaipaustaan kun näitä laulujansa renkuttaa ja täällä ikuisen nuoruuden lähteellä vanhenee.
On turha rakentaa polkua jatkuvaa, jos kaikki katoaa.
Olin tulossa duunista himaan, oli helvetillinen helle ja mun ulko ovella seisoi joku hämärän näköinen pelle. Mä pysähdyin siihen ja meinasin ladata kaalin, mut se naurahti kuivasti kerran, kai se arvasi saaneensa saaliin.
Se kuiskasi hiljaa: "olet matkalla kadotukseen, mutta saat mitä ikinä tahdot, jos vain pääsemme sopimukseen". Voi jeesus ne kiiluvat silmät ja ne kasvoilla märkivät arvet. Mä huomasin vasta silloin että sen päästä kasvoi sarvet
Minkä tähden kaikki hylkeet on lähes sukupuuttoon pyydetty. Ja meri oksentaen sylkee kaiken paskan mitä sinne on syydetty. Kenen syytä ovat saasteet, ja kohtapuolin koditon delfiini. Lajirikkaus on haaste, jos säilyä voi sokea pingviini. Omantunnon ääntä kuunnella saahan, jos melomalla Frans Joosefin maahan itse suhteemme luonnonsuojeluun ratkaistiin. Ryöstökalastus ei tulosta tuota, kun vedenpintakin on hyllyvää suota. Me trooliverkkojen vaijerit pihdeillä katkaistiin, ja syvään sukellettiin. Jos vielä omatunto soimaa niitä jotka ovat kaikkeen myöntyneet. Ehkä joukossa on voimaa, vaikka mukaan ovat harvat työntyneet. Niin moni elämäänsä tuhlaa vain lojumalla tv-tuolissaan. Se ei voi olla pelkkää juhlaa, jos myöntää olevansa joskus huolissaan.
Itkisitkö onnesta
jos panisin sua kunnolla?
Tosimiehen mittainen, vaikka millä sitten mittaat sen. Kun pyyhin kyyneleet pois, kuin tulla vois huominen.
Siellä se penkoo
Kakkulapioita kapioita kirstusta penkoo
Lakanoissa on kauniisti kirjailtu "A"
Ja välillä se itkee
Sodassa kaatunutta maatunutta majuria itkee
Joka sieltä jostan ei palannutkaan
Kahvipöydässä
Sama homeinen pullakranssi
Josta homeen pois voi raaputtaa
Särky hellittää
Tai sen unohtaa kun tanssii
Ja muistoihinsa nukahtaa