Oletko nähnyt miehesi itkevän? Millaisessa tilanteessa?
Minulla on 14 vuoden avioliitto miehen kanssa takana enkä nähnyt hänen kertaakaan itkevän, kunnes koiramme jouduttiin lopettamaan. Mies itki, itki ja itki varmaan kolme tuntia, vetäen välillä henkeä. Toki minäkin itkin mutta tuo oli sellaista itkua mitä en ollut koskaan kuullut. Niin sydäntä särkeävää ja raastavaa. Toki koira oli 15-vuotias ja meille molemmille äärimmäisen tärkeä.
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Usemman kerran kun on puhunut lapsuudestaan ja kuolleesta äidistään.
Se nyt on selvää, että pojat pillittävät äitinsä perään.
Vierailija kirjoitti:
Ihme tunnevammasia, jotka itkee vain kerran kymmenessä vuodessa.
Onko itku sitten ainoa "oikea" tapa näyttää tunteita? Aika tunnevammainen pitää olla, jos pitää vain itkevää ihmistä tuntevana.
Vierailija kirjoitti:
Tosimies ei itke!
Vai niin, sitten en ole sun mukaan tosimies. Mummoni ja enoni kuolemaa itkin. Jotain muutakin olen itkenyt mutta kaikkea ei huvita tämmöisillä sivuilla kertoa. Mielipide mutta mun mielestä on hyvä tuntea myös surua. Ainakin parempi niin kuin olla tunteeton joka ei muka itke. En muuten usko yhtään ettei tosimies itke.
Olen, en tosin pitkään aikaan. Silloin kun mies oli masentunut ja ahdistus hän itki muutaman kerran kuukaudessa olkaani. Lohdutin parhaani mukaan ja pyrin olemaan hyvä kuuntelija. Nykyisin hän voi henkisesti paremmin joten itkemiselle on harvemmin syytä. Nykyisin minä taidan itse itkeä useammin hänen seurassaan kuin hän minun seurassani
En voisi mennä naimisiin sellaisen miehen kanssa, jonka en ole nähnyt itkevän. Kyllä nyt tunteita pitää kyetä näyttämään, tai sen tietää jo että toista oikeasti lähelle ei koskaan tule pääsemään eikä suhteesta tule mitään ja kaikki rakkaus ja henkinen yhteys on kuviteltua.
Vierailija kirjoitti:
Ei itke.
Ei minunkaan mies, koskaan. Ei ole silti ollenkaan tunnekylmä, ei vaan tuota kyyneleitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme tunnevammasia, jotka itkee vain kerran kymmenessä vuodessa.
Onko itku sitten ainoa "oikea" tapa näyttää tunteita? Aika tunnevammainen pitää olla, jos pitää vain itkevää ihmistä tuntevana.
No se on se pelottavin tapa, johon liittyy eniten haavoittuvuutta. Muut tavat on yhtä oikeita, mutta helpompia. Vaikka ei nekään tietenkään kaikilta Suomessa onnistu.
Sexi leikeissä panin straponilla kuivana kakkoseen. Itki onnesta.
Kyllä se vaan on niin että tosimiehet itkee. Jos miehuus on niin hauras että itkusta särkyy, niin eihän se silloin ole mies eikä mikään. Minulla on upea mies joka itkee silloin kun itkettää. Itkenhän minäkin. Hänellä on itsetunto kohdallaan eikä hänen miehuutensa kaadu muutamaan kyyneleeseen :)
Olen nähnyt mieheni itkevän 16 vuoden suhteen aikana yhden ainoan kerran. Kun selvisin kolarista parilla leikkauksella ja heräsin sairaalasta. Vaikka jouduin rullatuoliin, mutta kaikki muut toimii kyllä paitsi jalat, niin mieheni sanoin että sitten kannan vaikka sinua lopunelämää. Mietin silloin että hän jättää minut, kun en voi kävellä enää. Mutta ymmärrän että hän todella rakastaa minua ja minä häntä.
En ole kertaakaan nähnyt hänen itkevän sillee kunnolla, mutta huomasin että Hakekaa kätilö -sarjaa katsoessa pyyhki joskus silmäkulmiaan. x) Oli jotenkin lutuista ja tosi yllättävää, on kuienkin aika jäyhis muuten. Lapsista kylä tykkää paljon ja meillä oli aikamolista draamaa lasten saaminen aikanaan, voi liittyä siihenkin.
Oman mieheni näin itkevän ensimmäisen kerran silloin, kun hän tuli hakemaan minua, kun oma äitini oli kaapannut minut. Silloin hän itki aika paljonkin, kun yritti auttaa minut irti sairaasta äidistäni. Silloinkin hän itkee, kun näkee, mitä kaikkea tuo ihminen on minulle aiheuttanut.
Kun kissamme jouduttiin lopettamaan, hautajaisissa, elokuvissa... minulla on tunteellinen mies, joka silti on Mies isolla M:llä, menestynyt uraohjus.
Vierailija kirjoitti:
Oman mieheni näin itkevän ensimmäisen kerran silloin, kun hän tuli hakemaan minua, kun oma äitini oli kaapannut minut. Silloin hän itki aika paljonkin, kun yritti auttaa minut irti sairaasta äidistäni. Silloinkin hän itkee, kun näkee, mitä kaikkea tuo ihminen on minulle aiheuttanut.
Mitä ihmettä? Kerro nyt vähän lisää.
Tämäkin ketju osoittaa, kuinka sairaita suomalaiset naiset oikeasti on.
Meillä meni 20v ennen kun näin mieheni itkevän. Mies ei itkenyt isovanhempiensa eikä ystävänsä kuolemaa, mikä oli mielestäni outoa. Äitinsä kuollessa mies sulkeutui täysin ja vasta kun sanoin, että anna surun tulla, mies itki.
En ole nähnyt mieheni koskaan itkevän. Sen verran liikuttuvan olen nähnyt, että silmät kostuu. Itse kyllä välillä liikuttunut kyyneliin helposti. Jotta mun mies itkisi, niin varmasti pitää jotain tosi järkyttävää tapahtua
Ei ole itkenyt kertaakaan näiden 27 vuoden aikana.
Kun varvas murtui niin tuskanhiki pukkasi otsalle. Ja kun tyttö 1v. joutui sairaalaan ja lääkäri sanoi että nyt ei ole enää hätää niin melkein pyörtyi helpotuksesta.
No voi niitä tunteita olla vaikka niitä ei itkemällä näyttäisikään. Ja jotkut voi itkeä omissa oloissaan ilman että kukaan tietää.