Oletko nähnyt miehesi itkevän? Millaisessa tilanteessa?
Minulla on 14 vuoden avioliitto miehen kanssa takana enkä nähnyt hänen kertaakaan itkevän, kunnes koiramme jouduttiin lopettamaan. Mies itki, itki ja itki varmaan kolme tuntia, vetäen välillä henkeä. Toki minäkin itkin mutta tuo oli sellaista itkua mitä en ollut koskaan kuullut. Niin sydäntä särkeävää ja raastavaa. Toki koira oli 15-vuotias ja meille molemmille äärimmäisen tärkeä.
Kommentit (93)
Sanoo itkevänsä ikävästä kun olemme erossa. Harvemmin silloin, ku olemme yhdessä, mutta kyllä jos jotain tosi raskasta tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime joulun alla kun hänen kissansa jouduttiin lopettamaan syövän takia. Toisen kerran tänä vuonna kun paras ystävä oli lähtenyt oman käden kautta.
Kissan! :D Koiran takia itkemisen ymmärtäisin mutta kissan! Akkamainen mies sulla!
Miksi kukaan itkisi jonkun koiran takia? Kissan ymmärrän mutta en koiraa. 😂
Viimeksi olen nähnyt mieheni itkevän, kun makkarin puolella oli hiljaista pitkään. Tähän oli syynä minun vaikea masennus, yritin vain selvitä päivästä toiseen elossa. Mies itki omaa menetystään eli seksin puutetta. Aika vähäiset on hänen murheensa, jos seksin perään itkee. Ainakin omaan henkiseen tuskaani verrattuna.
Saa kivittää.
Kolhin miehen ässämersua niin pillahti itkuun. Sentin mittainen viiru maalipinnassa elämää suurempi asia!
Itkeekö useimmat oikeasti lemmikkinsä kuollessa?
Olen monestikin vuosien varrella. Viimeksi hän itki, kun jouduimme luopumaan koiranpennusta. Hänelle oli tosi kova paikka luovuttaa koira, kun se oli jäänyt vinkumaan hänen peräänsä oven taakse. Tuli kotiin ja itki pitkään.
Meksikon-86 fudiksen mm-kisoissa vollotti kuin pieni lapsi, kun Zico mokasi pilkun ja Ranska voitti Brasilian rangaistuspotkukilpailussa. Platini ja Socrateskin mokasivat pilkut.
En kertaakaan. Ollaan oltu yhdessä 15v.
Mutta mitään hirveän kamalaa ei kyllä ole tänä aikana onneksi tapahtunutkaan. Lähimmät kuolleet on olleet täti ja eno.
En koskaan. Ei tunteita, ei heikkouksia. Tai no, kun persut voittivat sen yhden kerran, silloin hän itki ja pidän pidin päätä ja lohdutin ja hän unnutti itsensä uneen.
Kaksi kertaa olen nähnyt itkevän näiden 30 vuoden aikana. Olen pohtinut mikä vika miehessä on kun ei itke esim läheisten kuollessa, se tuntuu tosi oudolle että mitään reaktiota ei tule. Mutta tämän ketjun perusteella taitaa olla aika yleistä.
Ensimmäinen kerta oli kun ei saanut tavata tytärtään. Oli meidän suhteen alku ja ero lapsen äidistä taustalla ja fyysinen välimatka syynä, ettei pientä lasta voinut todellakaan tuoda/hakea helposti.
Toinen oli noin 20 vuotta myöhemmin kun meidän parisuhteessa meni todella huonosti ja oltiin eron partaalla. Itki sitä että ei halua erota ja rakastaa niin paljon. Oli pysäyttävä hetki, kun aiempina vuosina oli vanhempien kuolemat ym jotka ei olleet aiheuttaneet mitään lähellekään samaa reaktiota.
Elämme toistaiseksi etäsuhteessa, ja tapaamme muutaman viikon välein. Suhde on melko nuori, mutta vakaa. Mies itkee ikävästä erotessamme, ja ilosta kun taas tapaamme. Hän itkee myös kertoessaan tunteistaan ja muistellessaan lapsuuttaan. Minäkin itken toisinaan, mutta en niin usein kuin mieheni.
Mieheni saattaa herkistyä joskus kuunnellessaan musiikkia. Itki, kun jouduimme lopettamaan kissamme. Mutta hyvin harvoin olen nähnyt hänen ihan kunnolla itkevän, itse taas herkistyn melko helposti eri asioista, elokuvista, dokumenteista ja musiikista. Mielenkiintoinen kysymys.
Itkeminen on osa ihmisen anatomiaa ja biologiaa mutta silti jotku naiset ei anna miesten sitä tehdä ja surra. Suurin osa eläimistä ei kykene itkemään