Köyhää on turha syyllistää varojensa yli elämisestä kun varat on sellaiset ettei niillä ihminen pärjää.
Kommentit (341)
Vierailija kirjoitti:
Jep, voi tulla kokeilemaan, millaista on elää 400e kuussa, ja ihmetellä, kun "ethän sä käy missään", esim. Finnkinon superpäiväkin on vaan tyyliin kerran kuussa..........
Oko köyhän pakko käydä missään? Jos haluaa luksusta ja muuta ylellisyyttä elämään, niin sitten kannattaa joko säästää tai hankkia parempi duuni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, voi tulla kokeilemaan, millaista on elää 400e kuussa, ja ihmetellä, kun "ethän sä käy missään", esim. Finnkinon superpäiväkin on vaan tyyliin kerran kuussa..........
Oko köyhän pakko käydä missään? Jos haluaa luksusta ja muuta ylellisyyttä elämään, niin sitten kannattaa joko säästää tai hankkia parempi duuni.
Olen sairaslomalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sairaslomalla.
Eikä leffassa käynti, ulkona syömässä käynti, kahvilla käynti ja matkustelu ole mitään luksusta, vaan lähihoitajakin tekee noita kaikkia juttuja. Ihan perus. Kunhan ei mitään kerjäläiselämää pidä elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästähän se köyhän syrjäytyminen alkaa. Kaverit näkevät toisiaan kaupungilla kahvittelun merkeissä mutta eipä köyhällä ole sinne mitään asiaa. Koko elämä alkaa rajoittua oman pienen kämpän ja viikottaisen kirjastokäynnin ympärille, ja ahdistuneisuus ja työkyvyttömyys senkun pahenee.
Toi 400€ on kaiketi asumiskulujen jälkeen?
Eläähän sillä ja jotain voi vähän tehdäkin joskus, mikäli ei ole kalliita paheita (esim. tupakka, tai baarittelu). Ei kuitenkaan kroisosteluun ole varaa.
Kaikki meistä nyt ei vain voi olla 4 000-10 000 euroa kuussa tienaavia ökyjä. Eikä me elämäämme luksusta tarvita, kunhan voisi edes jotain tehdä! Se että haluaa leffaan, kerran kuussa ravintolaan tai viikonloppureissulle huvipuistoon ei ole mitään luksusta. Kyllä tuollaisiin normaaleihin juttuihin pitäisi jokaisella olla mahdollisuus, mielenterveyshän se menee jos elämä on vain nukkumista ja kaurapuuron syöntiä.
Niin ja pointti ei ollut kannustaa varojen yli elämiseen koska se johtaa entistä vaikeampaan tilanteeseen. Mutta kunhan sanoin. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just, että leffassa tai kaupungilla käyntikin on jo nykyään ylellisyyttä, jonka ansaitsevat vain varakkaat. Köyhän pitäisi pysyä pirtissään ja olla kiitollinen, että hän saa edes elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästähän se köyhän syrjäytyminen alkaa. Kaverit näkevät toisiaan kaupungilla kahvittelun merkeissä mutta eipä köyhällä ole sinne mitään asiaa. Koko elämä alkaa rajoittua oman pienen kämpän ja viikottaisen kirjastokäynnin ympärille, ja ahdistuneisuus ja työkyvyttömyys senkun pahenee.
No eipäs ala. Olen ihan keskituloinen ihminen enkä IKINÄ istuskele kaupungilla kahvilla kavereiden kanssa. En edes keskituloisena raaski ostaa jotain vitosen latteja. Kavereita voi nähdä lukuisissa ilmaisissa paikoissa, kuten kotona tai kuntopolulla.
Juu kyllä sitä tuhlailemallakin voi köyhtyä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipäs ala. Olen ihan keskituloinen ihminen enkä IKINÄ istuskele kaupungilla kahvilla kavereiden kanssa. En edes keskituloisena raaski ostaa jotain vitosen latteja. Kavereita voi nähdä lukuisissa ilmaisissa paikoissa, kuten kotona tai kuntopolulla.
Ihanko totta? :DD Ei oikeesti kiinnosta.
Täydentävää toimeentulotukea pitää hakea aina välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teoriassa näin. Mutta olen omassa lähipiirissäni nähnyt miten porukasta on tipahtanut se työtön henkilö pois kun sillä ei ole ikinä varaa mennä minnekään. Ja jos asuu syrjäisessä lähiössä pienessä asunnossa niin ei sinne niitä kavereita niin usein eksy, ikävä kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo 400 e on jotain käyttörahaa asumiskulujen päälle niin on melkoista luksusta.
Minä olen köyhä eikä minulla ole lainkaan velkaa. Kerran otin pikavipin ja tajusin, etten missään nimessä lähde siihen kierteeseen mukaan.
En elä yli varojeni ja kyllä tällä hetkellä pärjään jotenkuten. En tupakoi, en juo alkoholia enkä käy ulkona syömässä, jos ei nyt lasketa 2 kuukaudessa subileivän hintaa. Kyllä tällä ihminen elää eikä kuole. Kyllä tällä rahalla voi syödä terveellisesti, jos tahtoo itse panostaa.
Olen ollut köyhä aika kauan jo, ettei tämä ole tämän hetken juttu.
Vierailija kirjoitti:
Eläähän sillä ja jotain voi vähän tehdäkin joskus, mikäli ei ole kalliita paheita (esim. tupakka, tai baarittelu). Ei kuitenkaan kroisosteluun ole varaa.
Viinat kannattaa keittää itse. Käydä marjassa ja sienessä. Hommata joku hyvä ystävä jonka kanssa harrastaa. Hommata puutarhapalsta kesäksi.
Ihanaa elämää.
Minulla jää vuokran (joka muuten on alle 500e), sähkön, netin ja puhelimen jälkeen ruokaan ja välttämättömyyksiin, niinkin paljon kuin 200-300e.
Kahvilla voin käydä, voin käydä ravintolassa, voin käydä vaikka matkalla. Se vaan meinaa sitä, että ruokaa ei voi ostaa.
Tykkään syödä päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläähän sillä ja jotain voi vähän tehdäkin joskus, mikäli ei ole kalliita paheita (esim. tupakka, tai baarittelu). Ei kuitenkaan kroisosteluun ole varaa.Viinat kannattaa keittää itse. Käydä marjassa ja sienessä. Hommata joku hyvä ystävä jonka kanssa harrastaa. Hommata puutarhapalsta kesäksi.
Ihanaa elämää.
Tosta 400e menee: salimaksu, bussikortti, kukaan parikymppinen ei käy marjassa/sienessä, öö alkaisinko vielä viinaakin keitellä? Puutarhapalsta? Mitä v*ttua nää ehdotukset on? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen köyhä eikä minulla ole lainkaan velkaa. Kerran otin pikavipin ja tajusin, etten missään nimessä lähde siihen kierteeseen mukaan.
En elä yli varojeni ja kyllä tällä hetkellä pärjään jotenkuten. En tupakoi, en juo alkoholia enkä käy ulkona syömässä, jos ei nyt lasketa 2 kuukaudessa subileivän hintaa. Kyllä tällä ihminen elää eikä kuole. Kyllä tällä rahalla voi syödä terveellisesti, jos tahtoo itse panostaa.
Olen ollut köyhä aika kauan jo, ettei tämä ole tämän hetken juttu.
Olet ilmeisesti pysynyt suht terveenä, eikä sinulla ole lapsia? Itse sairaana kolmatta vuotta, diagnosoinneissa on kestänyt, joten monet viulut olen itse maksanut. Ihmisillä on erilaisia tilanteita, tiedätkö.
Olen sairas. Lääkkeet maksaa aika paljon. Ei ole lapsia kun en niitä köyhyyteen halunnut hankkia. Eli ei, en ole onnekas terve ihminen joka on köyhä, vaan juuri niitä joilla on paljon menoja terveyden takia. Silti selviän, koska lasken ja suunnittelen kaiken tarkkaan. Helposti sitä kyllä törsää, jos ei yhtään suunnittele menoja ja tuloja.
Ainiin ja opiskelen vielä, joten kirjoihin menee myös rahaa. Silti selviän.