Sipilä käyttäytyy kuin uhmaikäinen
Ensin uhkaillaan jos te ette suostu niin minä teen sitä ja tätä. Kun kansa antaa periksi niin ehkä muistetaan sanoa kiitos mutta unohdetaan heti mitä itse tuli luvattua. Sokerina pohjalla käyttäytymismallina on ollut koko hallitusajan jos te ette suostu tähän "niin silloin tulee uudet vaalit" Mistään ei voi neuvotella vaan asiat pitää tehdä kuten Sipilä haluaa ja kun virheitä on tehty niin syy on aina muissa. Kaikkihan sen tietää että ei uhmaikäisen kanssa pitäisi edes neuvotella, joten toivottavasti Sote kaatuisi äkkiä ja Elina Lepomäki hoitaisi tähän tarvittavan ryhtiliikkeen.
Kommentit (30)
Jos Lepomäki onnistuu kaatamaan Sipilän hallituksen, voin äänestää häntä tästä kiitollisena seuraavissa vaaleissa. Terv. Demari
Vierailija kirjoitti:
Olisipa hauska nähdä mitä vasemmisto tekisi hallituksessa vastaavassa tilanteessa. Heidän olisi itse asiassa tehtävä samoja toimenpiteitä kuin mitä Sipilä tekee. Mitään vaihtoehtoja ei käytännössä ole, koska tilanne on oikeasti huono, vaikka nyt pientä nousukautta eletäänkin.
Näin vasemmistolaisena ehdottaisin, että lopetetaan ainakin ne yritystuet, joiden lopettamista Suomen Yrittäjät suosittelee. Sillä säästettäisiin heti ensi alkuun miljardi vuodessa. Luultavasti lopettamisen arvoisia yritystukia olisi muitakin, yrityksiä kun tuetaan verovaroin n. neljällä miljardilla vuodessa. Yritysmaailmassa pääsisi puhaltamaan kunnollinen luova tuho, eli tukiaisilla keinohengitetyt tuottamattomat yritykset kaatuisivat (joo, ymmärrän, siitä seuraisi työttömyyttäkin), mutta tilalle voisi kasvaa uusia ja toimivampia pienistä ja keskisuurista. Toivottavasti ne myös työllistäisivät, ja ennen muuta toivon, että viennin rakenne monipuolistuisi käsittämään myös kulutustuotteita.
Sitten tietenkään Sote-uudistusta ei nyt ehdotetussa muodossa pidä toteuttaa, sillä se vasta kalliiksi tulisikin. Samaan syssyyn on luontevaa kuopata Kepun maakuntahimmeli.
Työllisyydessä pitäisi kaiken kaikkiaan tuijottaa enemmän tehtyjen työtuntien määrää ja palkkasummaa kuin idioottimaisesti luokitella työllisiksi tunninkin viikossa töitä tehneet henkilöt. Eli työttömyysongelman hoidossa pitäisi ensinnäkin tietopohjan olla kunnossa, sen sijaan että oikein tarkoituksella sumutetaan ja kaunistellaan lukuja. Toivottavasti käyttöön otettava tulorekisteri auttaa tässä. Lisäksi olisi pikimmiten ruvettava ala- ja aluekohtaisesti selvittämään, mistä työnantajien kokema työvoimapula johtuu. En nimittäin pätkääkään usko, että sama selitys pätee joka alalla. Itsekin olen työtön alalla jolla muka on huutava työvoimapula, enkä siltikään, hakemisestani huolimatta, onnistu työllistymään. Vahvasti epäilen, että työnantajien rekrytointiosaamisessa on puutteita, heille pitäisi jotain apua siihen järkätä. Rekrytoivaan koulutukseen pistäisin paljon rahaa siitä mikä yritystuista säästettäisiin.
Sitten sellaiset asiat kuin asuminen ja päivähoito pitäisi pyrkiä laittamaan kuntoon. Tietysti ensin tuo että vanhemmuuden kulut jakautuisivat tasan työnantajille olisi tärkeää (sikäli kuin työnantajien yleensä niitä pitää maksaa). Asumisen määräykset sellaisiksi ettei jokaisen asunnon tarvitse soveltua inva-asumiseen, ja kasvukeskusten tonttipolitiikka sellaiseksi että voi rakentaa halpoja pieniä vuokra-asuntoja. Kyllä ne pienipalkkaiselle duunarille kelpaa. Tietenkään se ei ole hallituksen asia vain, mutta tässä uskon että kokoomusvetoiset isot kaupungit voivat olla hyvinkin yhteistyöhaluisia.
Vasemmistoliiton pienyrittäjäohjelma (http://www.vasemmisto.fi/politiikka/pienyrittaejaeohjelma-turvaa-ja-jat…) sisältää järjellisiä ehdotuksia, niistä pyrkisin ainakin osan toteuttamaan.
Pienimuotoisten pätkäduunien tekemistä vaikka pienyrittäjänä laskutusosuuskunnan kautta on edistettävä kaikin keinoin. Nyt esteenä mm. se, ettei voi koskaan etukäteen tietää, mitä se vaikuttaa sosiaalietuuksiin. Ei yksinkertaisesti uskalla eväänsä liikauttaa. Samoin olisi saatava työttömänä opiskella ahkerammin kuin se nykyään sallittu 5 op kuukaudessa, siitä huolimatta että moinen oikeus herättää tietysti ankaraa kateutta.
Vierailija kirjoitti:
Ensin uhkaillaan jos te ette suostu niin minä teen sitä ja tätä. Kun kansa antaa periksi niin ehkä muistetaan sanoa kiitos mutta unohdetaan heti mitä itse tuli luvattua. Sokerina pohjalla käyttäytymismallina on ollut koko hallitusajan jos te ette suostu tähän "niin silloin tulee uudet vaalit" Mistään ei voi neuvotella vaan asiat pitää tehdä kuten Sipilä haluaa ja kun virheitä on tehty niin syy on aina muissa. Kaikkihan sen tietää että ei uhmaikäisen kanssa pitäisi edes neuvotella, joten toivottavasti Sote kaatuisi äkkiä ja Elina Lepomäki hoitaisi tähän tarvittavan ryhtiliikkeen.
Perinteisen äärikiihtouskovan käytösmalli: "Ette voi kiistää tätä asiaa, koska Jumala kertoi minulle että se on näin!"
"uskovaiset"ovat tuollaisia kun ovat huomanneet tuhlanneensa elämänsä pelossa elämiseen.Tosin nämä "uskovaiset" eivät ole kirjaansa lukeneet tai sitten eivät vain ymmärrä lukemaasa kuten soini ja pipilä.Näitä mies ja nais vauvoja on yhteiskuntamme täynnä.
Ei yks kansanedustaja pysty hallitusta kaatamaan.
Hallituksella on kuitenkin enemmistö edustajista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tätä katsotaan isossa kuvassa niin selitätkö minulle miten maakuntauudistus auttaa suomen vientiteollisuutta? Maakuntauudistus ei auta kuin kepun vallan maksimointia ja siksi se on puolueelle tärkeä. Soten nyt olisi vielä voinutkin kustannusmielessä ostaa mutta tehty malli suosii vain kokoomuslaisia lääkärifirmojen omistajia joten sekin hyöty meni siinä. Tässä sitä ollaan Suomen asialla kahdessa "hallituksen tärkeimmässä tavoitteessa" kuten Sipilä asian ilmaisi. Viennistä on ollutkin sitten aika hiljaa. ps. ahtiumkin (lue Talvivaara) on sitten menossa taas konkkaan ja sekin on pitänyt Sipilän tuella pelastaa jo monta kertaa.
Ei mitenkään, eli olen täysin samaa mieltä. Se on valitettavaa, että hallitus keskittyy osin vääriin asioihin. Saisivat keskittyä täysillä kilpailukyvyn kehittämiseen ja valtion menojen karsimiseen.
Ei markkinatalous toimi noin, että se hyöty valuu vain yrittäjille, joiden bisnes kukoistaa _juuri nyt_. Jos alan kilpailumahdollisuudet paranevat, niin siitä hyötyy potentiaalisesti todella moni tekijä. Suomessa toki on se hankaluus, että sisämarkkinat ovat niin kovin pienet ja monopolisoituminen todennäköisempää kuin isossa markkinassa.
Talvivaarasta olen kanssa samaa mieltä - alasajosuunnitelma pitäisi tehdä välittömästi ja kärsiä tappiot.
Talvivaaran jokainen työntekijä maksaa Suomelle noin 30 000 € per pää kuussa.
Eikä tuollaista palkkaa saa kuin konkurssimenettelyn välttävä Pekka Perän tytäryhtiön johtokunta eli Perä itse ja sen juristit.
Vierailija kirjoitti:
Halltuksella on 105 edustajaa 199:stä.
Väyrynen voi pelmahtaa hetkenä minä hyvänsä takaisin ja Lepomäen "tiimissä" lienee pari ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Yksi edustaja voi laukaista ketjureaktion, jos osaa perustella kantansa hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Näin vasemmistolaisena ehdottaisin, että lopetetaan ainakin ne yritystuet, joiden lopettamista Suomen Yrittäjät suosittelee. Sillä säästettäisiin heti ensi alkuun miljardi vuodessa. Luultavasti lopettamisen arvoisia yritystukia olisi muitakin, yrityksiä kun tuetaan verovaroin n. neljällä miljardilla vuodessa. Yritysmaailmassa pääsisi puhaltamaan kunnollinen luova tuho, eli tukiaisilla keinohengitetyt tuottamattomat yritykset kaatuisivat (joo, ymmärrän, siitä seuraisi työttömyyttäkin), mutta tilalle voisi kasvaa uusia ja toimivampia pienistä ja keskisuurista. Toivottavasti ne myös työllistäisivät, ja ennen muuta toivon, että viennin rakenne monipuolistuisi käsittämään myös kulutustuotteita.
Sitten tietenkään Sote-uudistusta ei nyt ehdotetussa muodossa pidä toteuttaa, sillä se vasta kalliiksi tulisikin. Samaan syssyyn on luontevaa kuopata Kepun maakuntahimmeli.
Työllisyydessä pitäisi kaiken kaikkiaan tuijottaa enemmän tehtyjen työtuntien määrää ja palkkasummaa kuin idioottimaisesti luokitella työllisiksi tunninkin viikossa töitä tehneet henkilöt. Eli työttömyysongelman hoidossa pitäisi ensinnäkin tietopohjan olla kunnossa, sen sijaan että oikein tarkoituksella sumutetaan ja kaunistellaan lukuja. Toivottavasti käyttöön otettava tulorekisteri auttaa tässä. Lisäksi olisi pikimmiten ruvettava ala- ja aluekohtaisesti selvittämään, mistä työnantajien kokema työvoimapula johtuu. En nimittäin pätkääkään usko, että sama selitys pätee joka alalla. Itsekin olen työtön alalla jolla muka on huutava työvoimapula, enkä siltikään, hakemisestani huolimatta, onnistu työllistymään. Vahvasti epäilen, että työnantajien rekrytointiosaamisessa on puutteita, heille pitäisi jotain apua siihen järkätä. Rekrytoivaan koulutukseen pistäisin paljon rahaa siitä mikä yritystuista säästettäisiin.
Sitten sellaiset asiat kuin asuminen ja päivähoito pitäisi pyrkiä laittamaan kuntoon. Tietysti ensin tuo että vanhemmuuden kulut jakautuisivat tasan työnantajille olisi tärkeää (sikäli kuin työnantajien yleensä niitä pitää maksaa). Asumisen määräykset sellaisiksi ettei jokaisen asunnon tarvitse soveltua inva-asumiseen, ja kasvukeskusten tonttipolitiikka sellaiseksi että voi rakentaa halpoja pieniä vuokra-asuntoja. Kyllä ne pienipalkkaiselle duunarille kelpaa. Tietenkään se ei ole hallituksen asia vain, mutta tässä uskon että kokoomusvetoiset isot kaupungit voivat olla hyvinkin yhteistyöhaluisia.
Vasemmistoliiton pienyrittäjäohjelma (http://www.vasemmisto.fi/politiikka/pienyrittaejaeohjelma-turvaa-ja-jat…) sisältää järjellisiä ehdotuksia, niistä pyrkisin ainakin osan toteuttamaan.
Pienimuotoisten pätkäduunien tekemistä vaikka pienyrittäjänä laskutusosuuskunnan kautta on edistettävä kaikin keinoin. Nyt esteenä mm. se, ettei voi koskaan etukäteen tietää, mitä se vaikuttaa sosiaalietuuksiin. Ei yksinkertaisesti uskalla eväänsä liikauttaa. Samoin olisi saatava työttömänä opiskella ahkerammin kuin se nykyään sallittu 5 op kuukaudessa, siitä huolimatta että moinen oikeus herättää tietysti ankaraa kateutta.
Kiitos erittäin asiallisesta viestistä.
Olen ehdottomasti samaa mieltä yritystukien poistamisesta. Tätä maailmaan läheltä nähneenä voin kertoa, että siellä vallitsee aivan täysi villi länsi ja korruptio rehottaa. Suurimmat tuet saavat yritykset, jotka eivät niitä mihinkään tarvitse.
Työttömyysongelman hoitamisesta oli myös pitkälti samoilla linjoilla - tärkeimmältä näyttää tilastojen sumutus, joka tosin kansainvälinen trendi ongelman hoitamisessa.
En ole Vasemmiston ohjelmaan tutustunut, mutta lupaan tutustua, koska näit vaivaa viestisi kirjoituksessa.
Ainoa kannuste minkä työnantaja tarvitsee on yritysten toimintaehtojen kohentaminen. Se riittää - mitään muuta ei tarvita. Työnantajat palkkaavat erittäin mielellään ihmisiä, joilla on rahan arvoista osaamista.
No juu, toki on mahdollisuuksia, siinä olet oikeassa. Se toinen mahdollisuus on kurjistuminen. Ihan hauska ehdotus tuo vähempään tyytyminen - olen itse kuvitellut että se 'vähempään tyytyminen' on nimenomaan se ongelma esim. aktiivimallissa, koska työttömät ei halua tyytyä vähempään:).
Vakavasti ottaen, jos yrittäjä alkaa tyytymään vähempään, niin se tarkoittaa välittömästi YT -neuvotteluja. Jos bisneksessä alat tyytymään vähempään, niin putoat hetkessä pois pelistä. Jos yrität täysillä, niin ehkä pärjäät ehkä et, mutta minkäänlainen downshiftaus ei toimi, se on varmaa.
Se vähempään tyytyminen tarkoittaa myös sitten vähemmän verotuloja, joka tarkoittaa taas sitä kurjistumista niille kaikkein köyhimmille.