Mikä ihmisten yleinen väärinkäsitys ärsyttää?
Mua esimerkiksi se kun niin pirun tietäväisinä muka puhutaan botoxilla täytetyistä huulista.
Kommentit (2597)
Vierailija kirjoitti:
Kun ihmiset luulevat että tykkään ryhmäseksistä tai olen polyamorinen vain koska olen biseksuaali. Yleensäkin seksuaalisuuteni fetisointi ottaa pannuun, siksi en sitä kauheasti mainosta. Naiset luulevat, että automaattisesti haluan sänkyyn heidän kanssaan, miehet taas alkavat intoilemaan jostain kolmen kimpoista. Ei kiitos!
N21
Kuka höppänä yleensäkään seksuaalisuuttaan mainostaa?
Kuussa käynti on kyseenalaistettu jo -69, ei se oo mikään uus juttu. Rokotukset aiheuttaa paljon kaikenlaista trabelia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että töitä saa kunhan vain hakee.
Tämä. Mieheni väittää kivenkovaa, että kaikille kyllä on töitä kun vaan hakee.
Ei se niin mene. Ajatellaan että työpaikkoja on 50 tuhatta ja työttömiä työnhakijoita 100 tuhatta. Niin onko sittenkään töitä kaikille.
Lähes yhtä paljon ärsyttää tästä seuraava väite: ei kannata hakeakaan töitä kun niitä ei riitä kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Sori, en jaksa lukea ketjua joten tämä voi olla täällä jo.
Se, kun ihmiset luulee, että sitä suojatien nappia pitää painaa, vaikka se merkkivalo palaa jo.
Jos se palaa, valot kyllä vaihtuvat ajallaan eikä asia muutu vaikka painaisit 5 kertaa.
Minä tykkään painaa sitä, kun siitä tulee kiva "klik". Halpa huvi valon vaihtumista odotellessa.
Yleistä asevelvollisuutta ei enää ole.
Vierailija kirjoitti:
Jos on pikkulapsena kiduttanut eläimiä, on aikuisena automaattisesti psykopaatti tai muuten paha ihminen.
Jos jo pikkulapsena kiduttaa eläimiä enemmän ku pari kärpästä, siis että se on niinku tapana ja lapsi nauttii siitä, niin kyllä se on syvästi häiriintyny.
Feminismi = yleinen tasa-arvo vaikkakin egalitarismi on sitä mitä tasa-arvo oikeasti on.
Vierailija kirjoitti:
Että Bruce Springsteenin Born in the USA olisi hehkutusbiisi amerikkalaiselle mahtavuudelle.
Samoin moni luulee, että CCR:n Fortunate Son on USAa ylistävä patrioottibiisi.
Ärsyttää se, että jos on esim. näitä hyväksikäyttäviä tai huonosti käyttäytyviä opettajia, niin uhreja ei uskota, vaan toiset oppilaat jopa nostavat opettajat jalustalle, kun ”Ei se mulle tehnyt mitään”. Olen itse opettaja, enkä voi hyväksyä sitä, että joidenkin on annettu kohdella lapsia ja nuoria niin huonosti. Aikuiset, hävetkää, ettette ole puuttuneet tilanteeseen järeämmin. Toiset oppilaatkin saatte hävetä, jos olette menneet pahan puolelle. Sympatiani on täysin uhrien puolella ja toivon teille oikeutta.
Kun talo on harjakorkeudessa pidetään HARJANNOSTAJAISET.
Kun tehdään hevoskaupat, juodaan HARJAKAISET!
Kaikki eivät tätä ymmärrä. Harmillista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että maapalloa nimensä mukaisesti luullaan palloksi, vaikka se on selvä pannukakku!
Tämä osoittaa, miten oma mielipide ohittaa tieteellisesti tutkitun tiedon. Koska minä en lentokoneella lentäessä näe allani pyöreää palloa, palloa ei sitten ole.
Tieteellisesti ei ole eroa pakkasen purevuudessa Helsingissä ja Rovaniemellä. Mutta kun av-mamma kirjoittaa, ett "MINÄ olen käynyt molemmissa ja Helsingissä on pakkasella kylmempää", niin tulee silkkaa yläpeukkua.
Tieteellisesti maa on pyöreä. Tieteellisesti pakkasen purevuus voidaan mitata. Tieteellisesti viima ja kosteus Rovaniemellä tekee pakkasesta yhtä purevan kuin viima Helsingissä.
Yhtään tieteellistä todistetta ei ole sille, että Helsingissä pakkanen olisi purevampi kuin Rovaniemellä.
Ihmisten yleisin väärinkäsitys on se, että toiset ihmiset ajattelevat samalla tavalla asioista.
Jokainen ajattelee lapsena sen mukaan, missä ympäristössä on kasvanut ja minkälaiset geenit on saanut. Sitä mukaa kun kysy ajatella itse kasvaa, osa muuttuu, osa ei, mutta kaikki ovat silti erilaisia.
Ärsyttää sietämättömän paljon nämä ihmiset, jotka ällistelevät/paheksuvat muiden ihmisten poliittista, uskonnollista tai seksuaalista näkemystä. Suurin väärinkäsitys on ajatella, että kaikki on mustavalkoista.
Vierailija kirjoitti:
Feminismi = yleinen tasa-arvo vaikkakin egalitarismi on sitä mitä tasa-arvo oikeasti on.
Mua ärsyttää tämä yleinen väärinkäsitys. Feminismi on egalitarismin alalaji. Egalitarismi on kattokäsite mm. antirasismille, feminismille ja LGBT-liikkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Kun talo on harjakorkeudessa pidetään HARJANNOSTAJAISET.
Kun tehdään hevoskaupat, juodaan HARJAKAISET!
Kaikki eivät tätä ymmärrä. Harmillista!
Harjannostajaiset eli harjakaiset.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen alkio saa alussa ravintonsa ruskuaispussista.
Tätä palstaa lukemalla voisi päätellä, että moni on saanut ravintonsa virtsarakosta.
Vain vihreillä valoilla saa kävellä suojatien yli.
Vierailija kirjoitti:
Punaisilla ylitys on kielletty ja siitä saa rikesakon. Sitten on tietysti valoton ylitys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Punaisilla ylitys on kielletty ja siitä saa rikesakon. Sitten on tietysti valoton ylitys.
En ole koskaan kuullut tai nähnyt kenenkään saaneen rikesakkoa, vaikka kävelee muilla valoilla kuin vihreillä suojatien yli. Olet taas väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan valot olla pois päältä. Silloin ei pala mikään valo.
Lähtökohtaisesti jos puhutaan jostain ryhmästä tyyliin ”helsinkiläiset sitä ja tätä”, se ei tarkoita ”kaikki helsinkiläiset” vaan ”enemmistö helsinkiläisistä”. ”Jotkut helsinkiläiset” taas tarkoittaa osaa helsinkiläisistä, joka voi olla yksi helsinkiläinen tai vaikka 99.9% helsinkiläisistä.
Avaudun tästä siksi, että kommunikaation kannalta on arvokasta, että asioista, ilmiöistä ja ihmisryhmistä voidaan puhua yleisellä tasolla, ja että tällöin kaikki ymmärtäisivät ilman erillistä pohjustustakin että silloin ei puhuta ryhmän joka ikisestä yksilöstä, vaan siitä mitä ryhmä edustaa kokonaisuutena.
Kiitos.