Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihmisten yleinen väärinkäsitys ärsyttää?

Vierailija
01.03.2018 |

Mua esimerkiksi se kun niin pirun tietäväisinä muka puhutaan botoxilla täytetyistä huulista.

Kommentit (2597)

Vierailija
301/2597 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että sterilisaatioon tarvitaan puolison lupa, tai että lääkäri voi kieltäytyä antamasta lähetettä sterilisaatioon.

Ainakin Espoossa 2009 tarvittiin puolison lupa. Lääkärin kieltäytymisestä en tiedä, kun itsellä molemmat kriteerit täyttyi.

Vierailija
302/2597 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen kuin nainen saa miehen. Joo panemiseen kyllä mutta ei suhteeseen. T. 29 v ikisinkku

Haluaisitko parisuhteeseen kanssani?

Katso nyt miten helppoa se on.

t. mies

Joo, noin miehet saattavat tehdä, lähdetään seurusteluun miettimättä onko nainen itselle sopiva. Se on edesvastuutonta.

Eikö tämä ole juuri vastuullista? Lähdetään kokeilemaan seurustelua jos toinen ei herätä mitään kuvottavia tunteita. Aika nopeasti seurustelun alettu sitten näkee tuleeko siitä mitään vai ei. Useinhan ihmistä ei opi tuntemaan täysin ensi tapaamisella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/2597 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että keskustelupalstalla nostaa jonkun viestin lainaamalla sen ja lisää kommentin "tämä", toisi jotain lisäarvoa keskusteluun. Ei tuo. Turhaa työtä. Et ollut hyödyksi mitenkään.

Tämä.

Vierailija
304/2597 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyysosamäärä on tarkka ja luotettava numeerinen arvo, jonka voi mitata siinä missä pituuden ja painon.

Vierailija
305/2597 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että vihaan sitä diipadaapaa, että muka ihan jokainen voisi säästää johonkin h**vetin rahastoon, tienata osakkeilla tai sijoitusasunnoilla. Kun osa meistä joutuu arpomaan halvan ja vielä halvemman tonnikalapurkin välillä...

Se, että tonnikala on halpaa.

Se, että kuvitellaan sen olevan tonnikalaa vaikka se on boniittia.

Vierailija
306/2597 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että huumeidenkäyttäjät ovat automaattisesti narkkareita.

Mutta kun ne ovat.

Vierailija
307/2597 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun ne ovat.

No eiväthän ole. Narkomaani = huumausaineista riippuvainen. Huumeiden käyttäjä = huumeiden käyttäjä. Vai onko mielestäsi jokainen alkoholin käyttäjä myös alkoholisti?

Vierailija
308/2597 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun mä olin vielä koulussa, niin meille opetettiin, ettei suomen kielessä oo tuota sinä-passiivia, kuten vaikka englannissa on. Joko se on muuttunut? Hyväksytäänkö se jo vaikka äikän kirjoituksissa?

Huvittavaa kun urheilija kertoo toimittajalle: kun sä ylität maaliviivan ja sä oot voittanu ittes... MIten vaikeaa on osata puhua itsestään minä-muodossa tai yleisellä tasolla passiivimuodossa. 

Minusta tuossa ei ole mitään väärää. Itselleni tuolla tavoin "sä ajat maaliin ja voitat kisan" tyylillä kerrottuna, asiat on helpompi samaistaa.

Pitää olla tosi vähä-älyinen jos ei ymmärrä tuota sinä-kieltä.

Vähä-älyinen sekoittaa suomen ja englannin kielen. Englannissa saa käyttää you-pronominia passiivissa, suomen kielessä on persoonaton passiivi. " kun ajaa maaliin ja voittaa kisan " Tai  "kun ajetaan maaliin ja voitetaan kisa".

Vierailija
309/2597 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanonta: Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa.

Puolustin itseäni vääriä syytöksiä vastaan.

Jotenka minä siis olin syyllinen!

Vi.... nerokkaita ihmisiä!

(Eläimiä ei saa lyödä).

Samaan kategoriaan menee sanonta "hiljaisuus on myöntymisen merkki". Oikeasti en vain enää jaksa oikoa jonkun minusta kehittelemiään päähänpistoja noin sadatta kertaa. Ei ole aiemminkaan ottanut kuuleviin korviinsa, kun olen yrittänyt hänelle selvittää asian oikeaa laitaa. Tyydyn vain siis olemaan hiljaa ja poistumaan paikalta, säästyypähän sekin energia johonkin kehittävämpään.

Vierailija
310/2597 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun ne ovat.

No eiväthän ole. Narkomaani = huumausaineista riippuvainen. Huumeiden käyttäjä = huumeiden käyttäjä. Vai onko mielestäsi jokainen alkoholin käyttäjä myös alkoholisti?

En ole edellinen, mutta mielestäni alkoholisti voi olla myös sellainen, joka ei elämässään pärjää ilman alkoholia, oli se sitten pieni hiukka joka ilta, tai viikottainen kenties sosiaalisista syistä johtuva alkoholin nauttiminen. Rappioalkoholistit on taas oma lukunsa. Ja samoin, jos on pakonomainen tarve käyttää aineita, vaikka käyttäisikin satunnaisesti kohtuullisia määriä, on mielestäni riippuvainen noista aineista. Ja voikohan sitä pidemmän päälle kontrolloida omaa käyttöään? Jotenkin se rappioalkoholismikin alkaa, tuskin kukaan aloittaa kossupullolla per päivä. Toisilla se riippuvuuden alkaminen on myös herkemmässä kuin toisilla. Olisi todella surullista, jos joku ajattelisi pystyvänsä myös pysymään ns.viihdekäyttäjänä, muttei pystyisikään.

Vierailija
311/2597 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun mä olin vielä koulussa, niin meille opetettiin, ettei suomen kielessä oo tuota sinä-passiivia, kuten vaikka englannissa on. Joko se on muuttunut? Hyväksytäänkö se jo vaikka äikän kirjoituksissa?

Huvittavaa kun urheilija kertoo toimittajalle: kun sä ylität maaliviivan ja sä oot voittanu ittes... MIten vaikeaa on osata puhua itsestään minä-muodossa tai yleisellä tasolla passiivimuodossa. 

Minusta tuossa ei ole mitään väärää. Itselleni tuolla tavoin "sä ajat maaliin ja voitat kisan" tyylillä kerrottuna, asiat on helpompi samaistaa.

Pitää olla tosi vähä-älyinen jos ei ymmärrä tuota sinä-kieltä.

Vähä-älyinen sekoittaa suomen ja englannin kielen. Englannissa saa käyttää you-pronominia passiivissa, suomen kielessä on persoonaton passiivi. " kun ajaa maaliin ja voittaa kisan " Tai  "kun ajetaan maaliin ja voitetaan kisa".

Mikä ihmisiä häiritsee tässä "sä-passiivissa" niin paljon? Se on puhekieltä, ja ihmiset puhuu miten lystää. Kaikki tajuaa. Eri asia jos sitä käytettäisiin jossain asiatekstissä. Silloin tuolla voisi päteäkin, ettei suomessa ole mitään sä-passiivia. Puhekielessä on, ja sen huomaa siitä, että ihmiset käyttää sellaista! Ihan sama mitä joku äikänope sanoo. Ei ihmiset yleensäkään rajoita puhekieltään kielioppisääntöjen mukaan.

Vierailija
312/2597 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että laivatyöntekijät (risteilyaluksilla töissä olevat) söisivät päivittäin buffetissa / a'la cartessa / muussa laivan ravintolassa.

Ei, meillä on ihan oma työpaikkaruokala. Siis sellainen, jossa on aamulla tajrolla aamupala, lounaalla lounas, päivällisellä päivällinen ja illalla voi olla jotain extraakin. Ja kyllä, siellä on tarjolla hernekeittoa, jauhelihapihvejä, makaronilaatikkoa, kasvisruokaa, salaattia jne. JA näitä varten on ihan oma kokki, joka tekee joka päivä pelkästään vain ja ainoastaan työntekijöille ruuat.

Ja tähän ruokalaan ei luonnollisestikaan pääse matkustajat.

Vierailija
313/2597 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

75d-kokoisella on isot rinnat.

Vierailija
314/2597 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että esim.urheilun jälkeinen ulkona olo aiheuttaa "vilustumisen" ja siitä sairastuu.

Mitään vilustumista ei edes ole olemassa,ei se bakteeri/virus itsestään sinne kehoon kylmässä säntää.

Kaiken lisäksi terveen ja ravitun ihmisen vastustuskyky ei hetkellisen "kylmettymisen" seurauksena laske niin,että asialla olisi mitään merkitystä. Eri asia, jos on yön alasti -30 pakkasessa...

Vierailija
315/2597 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että Helsingin pakkanen olisi muka meren läheisyyden vuoksi kylmemmän tuntuista kuin pakkanen Lapissa. Tämä ei vain yksinkertaisesti pidä paikkaansa. Pakkasen purevuus mainitaan säätiedoissa, siitä katsomaan vaan. Viima on viima Lapissakin.

Jos ei tiedä, niin kannattaa tulla käymään.

Tervetuloa Helsinkiin! :)

Minä olen käynyt Lapissa monta kertaa. Tyyntä ja kylmää.

Satunnaisia viimehetkiä pahoittelen.

Vierailija
316/2597 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksittäistapauksesta yleistäminen: Kun mummo/kaveri/minä/kummin kaiman serkku teki näin ja sitten kävi noin, se menee samalla tavalla kaikilla muillakin.

Ja sama tietysti myös linjalla mummo/kaveri/minä/kummin kaiman serkku on jousimies/insinööri/uskovainen/vasemmistolainen niin kaikki jousimiehet/insinöörit/uskovaiset/vasemmistolaiset on samanlaisia.

Minulla ja äidilläni sama horoskooppimerkki, ja hän sanoo, että TÄMÄ hajuvesi ei sovi meille. Ikäero on 21 vuotta

Vierailija
317/2597 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"älä kylmetä itseäsi, tulet kipeäksi!" -paskat. Ei se tauti pelkästään siitä kylmästä tule! Kyllä siihen tarvitaan ne virukset/bakteerit ensin.. Joo, altistaa voi, mutta ei tarkoita sitä, että kävin ilman  takkia pihalla ja sen takia tulin kipeäksi. ARGH!

Mutta kun nitä bakteereja ja viruksia on käytännössä kaikkialla, myös sinussa itsessäsi "odottamassa tilaisuutta". Kylmettymisen aiheuttamat sairastumiset ovat tuttuja esim. vaeltajille, jotka saavat flunssan vaikka eivät ole olleet pariin viikkoon missään ihmiskontaktissa.

Tutkimuksissa ei ole pystytty osoittamaan,että tällä olisi mitään vaikutusta asian suhteen. Tullaan toki taas siihen,että esim.hiihtäjä on kylmässä ja märissä vaatteissa varmaan max.1h ja vaeltaja voi olla pahimmillaan jopa 12-24h....

Älä sekoita tätä asiaa nyt huonoon hygieniaan, joka yleisimmin aiheuttaa nuo vaeltajien sairastumiset.

Vierailija
318/2597 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töölöö. Hankoo. "Mun kaveri asuu Töölöössä."  "Lähdetään kesällä Hankooseen." Sietämätöntä!!! Ne ovat Töölö, Hanko = Töölössä, Hankoon. Vain näin muutaman esimerkin mainitakseni. 

Thaimaaseen.

Töölöö ja töölööseen on vanhaa suomenkieltä, jota käytettiin silloin kun ei ollut sähkövaloja eikä televiiisiuunia edes joka torpassa.

Jonnet ei tajuu.

Vierailija
319/2597 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko tämä jo tullu esille.

Mutta siis jotkut väittävät, että mies ja nainen eivät olla vain kavereita. Vaan aina pitäisi olla joku seksisuhde.  Itse olen mies ja minulla on monta naispuolista ystävää. Yhdenkään kanssa en haluaisi harrastaa seksiä. 

Vierailija
320/2597 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua tuossa häiritsee se, että sä-passiivin käyttäjä saattaa puhua omasta kokemuksestaan, mutta silti kertoo, kuinka esim. "sää meet ihan lukkoon siinä tilanteessa". Käyttäisi sitä persoonatonta passiivia tai puhuisi ihan vaan omasta kokemuksestaan, eikä puhuessaan olettaisi minun toimivan samoin. Monet tosin puhuvat omista kokemuksistaan ihan perus passiivissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä