Mikä ihmisten yleinen väärinkäsitys ärsyttää?
Mua esimerkiksi se kun niin pirun tietäväisinä muka puhutaan botoxilla täytetyistä huulista.
Kommentit (2597)
Vierailija kirjoitti:
Puhuvat neulomisesta, kun tarkoittavat ompelemista. Puhuvat kutomisesta, kun tarkoittavat neulomista.
Neulalla neulotaan = ommellaan, puikoilla ja kangaspuilla kudotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhuvat neulomisesta, kun tarkoittavat ompelemista. Puhuvat kutomisesta, kun tarkoittavat neulomista.
Ekan ymmärrän, mutta eikö kutominen juuri ole samaa kuin neulominen?
Vai onko se puhekielen ilmaus josta et pidä?
Kangaspuilla kudotaan, laitetaan kudetta loimien väliin eli tehdään kangasta/kudosta tavallisesti suht joustamattomalla rakenteella. Puikoilla taas tehdään esim. villalangasta neuletta/neulosta, eli neulotaan.
Se että vapaaehtoisesti lapsettomat naiset ärsyttäisi niitä joilla jo on lapsia.
Eivät ärsytä minua, enkä ole koskaan tavannut ketään, joka kehtaisi livenä myöntää sellaista. Nyt vauva.fi tuntuu olevan niitä pullollaan. Jotkut meistä kuitenkin nauttivat ihan aidosti lapsistaan, ja osaavat myös iloita toisen puolesta, hänen valinnastaan nauttia omasta elämästä ilman lapsia. On todella käsittämätöntä että tällä palstalla tuntuu olevan niin katkeran kateellisia ihmisiä. Ja vielä kehdataan mainostaa omaa ”rehellisyyttä”. Se ei ole pelkkää rehellisyyttä. Se on myös huonoa käytöstä ja kyllä-niin noloa, että harva kehtaisi sellaisia tunteita ääneen myöntää. Takana voi olla tietysti kaikenlaista- joku voi vaikka haluta niin paljon lastenlasta, että kiusaa lapsetonta. Sekin on huonoa käytöstä. Toivon, että he saavat elämäänsä iloa muista asioista. Joku voi olla lapseton, vaikka haluaisi lapsia. Ne ovat varmasti tosi kipeitä tunteita, mutta eivät oikeuta loukkaamaan toisia. Toivon, että heillä olisi olkapää, jota vasten itkeä. Jotkut vanhemmat voivat olla tosi väsyneitä unettomista öistä tai lasten sairastumisesta. Toivon, että he eivät silloin erehdy lukemaan tiettyjä vauva.fi-palstan keskusteluja, vaan pyytävät ja saavat apua. Tuetaan toisiamme. Ja joku on onnellinen ilman lapsia. Sehän on mahtavaa. Onnellisuus on todella hieno asia. Mitä jonkun toisen onni ottaa itseltä pois? Kateus on ihmeellinen tunne, kun sitä oikein pysähtyy miettimään. Ja kaikille meille, pidetään huoli kaikkien lasten hyvinvoinnista ja suojellaan heitä.
Lapsi saa nimen kasteessa
Liitto maksaa työttömyyskorvausta
Kaikki työttömät saavat lapsilleen ilmaisen päivähoidon
Kaikki kokopäivätyötä tekevät maksavat lasten päivähoidosta maksimisumman
Kaikki vakituisessa työsuhteessa olevat saavat äitiysloman ekat 3kk täyttä palkkaa
Pakkoruotsia vastustavat henkilöt vastustavat ruotsin kieltä/ruotsin opiskelua
Ei pysty ostamaan omaa asuntoa = luottotiedot menneet
Vierailija kirjoitti:
Se että jalankulkijan pitäisi kulkea oikeaa laitaa kun jalankulkija saa ihan itse valita reunansa ja varsinkin koiran kanssa loogisempi reuna on vasen.
Tämä! Minua turhauttaa kun ei voi olla oikeanpuoleista liikennettä vaan kävelijät menevät kummalla puolella sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töölöö. Hankoo. "Mun kaveri asuu Töölöössä." "Lähdetään kesällä Hankooseen." Sietämätöntä!!! Ne ovat Töölö, Hanko = Töölössä, Hankoon. Vain näin muutaman esimerkin mainitakseni.
Thaimaaseen.
Helsinkiiseen.
Se käsitys, että vain ensimmäinen nimi on etunimi. (Tosin vain av-palstalla olen törmännyt tähän väärinkäsitykseen, elävässä elämässä en koskaan).
Etunimiä voi olla kolme. Näistä ensimmäinen on yleensä - ei silti aina - kutsumanimi.
Vierailija kirjoitti:
Että sterilisaatioon tarvitaan puolison lupa, tai että lääkäri voi kieltäytyä antamasta lähetettä sterilisaatioon.
Ennen tarvittiin. Isäni on joutunut allekirjoittamaan suostumuksen äitini steriin. Meillä steriin meni mies. Lääkäri oli kuulemma kysynyt, että tietääkö vaimo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua esimerkiksi se kun niin pirun tietäväisinä muka puhutaan botoxilla täytetyistä huulista.
Mä puhun tahallani botoxilla täytetyistä huulista, en kyllä omasta mielestäni "pirun tietäväisenä" vaan ihan vaan jos tulee puhe aiheesta = lähinnä kritisoidakseni tyhmännäköisiä ankkanaamoja. En jaksa opetella eri täyteaineiden nimiä, niin paljon ei kiinnosta.
Ihan sama kuin jengi puhuu esim. farkuista, vaikka tarkoitetaan jegginsejä tai farkunnäköisestä kankaasta tehtyjä housuja. Ketä kiinnostaa? Pointti on ihan muualla.
Puhu sitten vain täytetyistä huulista. Botoksilla täytetyistä huulista puhuminen kuulostaa yhtä hölmöltä kuin Buranalla tai Strepsilseillä täytetyistä... Botox ei liity huulien täyttämiseen. Se ei ole täyteaine.
Vierailija kirjoitti:
Itseä ärsyttää ihmisten tietämättömyys mitä tulee perus biologiaan. Kun kerron että olen kaksonen niin ihmiset olettavat että olen biologisesti identtisempi ns. erimuinaisen kaksoseni kanssa kuin muiden sisarusteni.
Raskaudenaikaiset olosuhteet vaikuttavat sikiöön, eli vaikka DNA-sekvenssi ei siitä muutu, teillä on ripaus enemmän biologista yhtenevyyttä.
Kun edelleenkin luullaan että kanit on jyrsijöitä ja/tai häkkieläimiä
Pasta on makarooni, mutta makarooni ei ole pastaa.
Äidillä ja sikiöllä on yhteinen verenkierto. Kehitysvammat ja kaikki kromosomihäiriöt selviävät raskauden aikana. Sijaisvanhemmat tienaavat hirveät summat tekemättä mitään. Lähihoitaja on sama kuin apuhoitaja tai perushoitaja. Lasu ilmoitus tehdään vanhemmista.
Vähillä kaloreilla laihtuu. Joillekin käy niin, että matala energiansaanti ajaa ahmimaan, jolloin laihtuminen ei onnistu. Tällöinkin lihominen johtuu liian suuresta kalorimäärästä.[/quote]
Väärin. Ainakin omalla kohdallani. Mulle laihtumisesta on tullut täysi mahdottomuus.
Kaloriensaantini olen laskenut niin vähiin, että hädin tuskin jaksan elää - enkä todellakaan laihdu.
Vielä pahempaa on se, että tiedän lihovani välittömästi jos vähänkään syömistä lisään.
Elimistön säästöliekkitila on mennyt aivan järjettömäksi.
Niin siis, kaloreita mulla kertyy päivässä 100-500. Mutta ahmiminen silti syynä painonhallintaongelmiini?
Että kaikki huulet joihin on laitettu täyteainetta, näyttävät epäluonnollisilta.
Että kaikki joille on tehty kauneusleikkauksia, näyttävät epäluonnollisilta.
Johtuu varmaan siitä, ihmiset eivät kiinnitä huomiota niihin luonnollisen näköisiin lopputuloksiin. Tai ehkä joillakin on vain niin hyvä kyky tunnistaa, milloin joillekin on tehtyä kauneusleikkauksia tai laitettu huulitäytettä. Itse en erota kuin ilmiselvät tapaukset tai ne, joita voin verrata entiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vähillä kaloreilla laihtuu. Joillekin käy niin, että matala energiansaanti ajaa ahmimaan, jolloin laihtuminen ei onnistu. Tällöinkin lihominen johtuu liian suuresta kalorimäärästä.
Väärin. Ainakin omalla kohdallani. Mulle laihtumisesta on tullut täysi mahdottomuus.
Kaloriensaantini olen laskenut niin vähiin, että hädin tuskin jaksan elää - enkä todellakaan laihdu.
Vielä pahempaa on se, että tiedän lihovani välittömästi jos vähänkään syömistä lisään.
Elimistön säästöliekkitila on mennyt aivan järjettömäksi.
Niin siis, kaloreita mulla kertyy päivässä 100-500. Mutta ahmiminen silti syynä painonhallintaongelmiini?
Onko sulla mitään lääkitystä? Mullakin laihtuminen tuntui mahdottomalta kun käytin mialialalääkkeitä, tuntui että paino vain nousi koko ajan ja olin menettänyt hallinnan kehostani. Kun lopetin lääkkeet, laihduin kuin itsestään.
Jos sinulla ei ole mitään tällaista syytä, niin en sitten tiedä mikä auttaisi. Tsemppiä. :/
Vierailija kirjoitti:
1. Sodoma ja Gomorra tuhottiin homoseksuaalisuuden takia
(Ei tuhottu vaan Raamatunmukaan kaupunkien itsekkyyden ja epävueraanvaraisuuden vuoksi)
2. Teini tulee englannin kielen lukusanan päättestä -teen.
(Seuomessa sana tarkoittaa perinteisesti 14-24 vuotiaita opiskeluikäisiä nuoria ja tulee kreikans anasta diakonos)
3. Konmaritus on vain tavaroiden karsimista.
(Taas meni väärin, epämieluisten ja iloa tuottamattomien tavaroiden karsiminen on vasta vain puolet koko ideasta)
Kyllä Suomessakin se teini-ikä päättyy siihen parikymppiseen, moni ajattelee sen jopa päättyvän jossain määrin juridiseen aikuisuuteen eli 18 ikävuoteen. Mutta ei kukaan pidä mitään 20-24-vuotiasta enää teininä.
Vierailija kirjoitti:
Että vihaan sitä diipadaapaa, että muka ihan jokainen voisi säästää johonkin h**vetin rahastoon, tienata osakkeilla tai sijoitusasunnoilla. Kun osa meistä joutuu arpomaan halvan ja vielä halvemman tonnikalapurkin välillä...
Se, että tonnikala on halpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neulalla neulotaan = ommellaan, puikoilla ja kangaspuilla kudotaan.
Neulalla ommellaan, puikoilla neulotaan, kangaspuilla kudotaan.
Ja nainen tuntee itsensä varmasti todella erityiseksi, rakkaaksi ja halutuksi kun miehelle kelpaa kuka tahansa. Luvassa pitkä ja onnellinen intohimon täyttämä parisuhde.