Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä ihmisten yleinen väärinkäsitys ärsyttää?

Vierailija
01.03.2018 |

Mua esimerkiksi se kun niin pirun tietäväisinä muka puhutaan botoxilla täytetyistä huulista.

Kommentit (2597)

Vierailija
2301/2597 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää kun sakki luulee että persut edustavat suomlaisia vaikka ova kiinalaisten kanssa veljeileviä kommunisteja ja kaikki oikeistopopulistijohtoiset maat ovat tuhoutuneet taloudellisesti ja demokratiallisesti.

Vierailija
2302/2597 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että hyvin usein korkeakoulutettua pidetään viisaampana,verrattuna vaikka pelkkään ammattikoulun käyneeseen. On ihmisiä,joilla olisi hyvät mahdollisuudet päästä vaikka yliopistoon opiskelemaan,mutta eivät ole kokeneet tarpeelliseksi omassa elämässään tai heitä ei yksinkertaisesti ole kiinnostanut lähteä opiskelemaan ja sitten joutuvat joidenkin koulutetuimpien ihmisten taholta kokemaan koko elämänsä,että ovat näitä koulutetuimpia 'alempana'. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2303/2597 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että Venäjä olisi jotenkin ykskaks vaan hyökännyt Ukrainaan ilman mitään taustasyitä ja olisi yksipuolisesti joku pahuuden imperiumi ja Ukraina pyhä ja viaton

Sellainen käsitys ärsyttää, että maailman suurimman valtion reunoilla tuhansia vuosia rauhassa elelevät pienet valtiot päättävät yht' äkkiä hyökätä tämän maailman suurimman valtion kimppuun ensin vuonna 1939 ja nyt vuonna 2022 jotta tämä pinta-alaltaan maailman suurin valtio voi sitten ottaa haltuunsa näiden pienten rauhanomaisten valtioiden maa-alueita ja liittää niitä itseensä jo ennestään maailman suurimpaan maa-alaansa. Näillä alueilla olleet alkuperäiset ihmiset sitten teloitetaan ja poltetaan kaatiksilla tämän pinta-alaltaan maailman suurimman valtion toimesta. Tämmöinen minua ärsyttää....

Vierailija
2304/2597 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että on jonkinlainen saavutus tai hieno asia saada paljon veronpalautuksia. Se kertoo vain siitä, ettei ole osannut laskea vuoden tuloja oikein. Myös suuren osan vähennyksistä voi laskea valmiiksi verokorttiin, eikä tarvitse odottaa seuraavan vuoden palautuksia. Järkevämpää olisi ottaa enemmän rahaa käteen ja sijoittaa nuo rahat eikä antaa valtiolle korotonta lainaa.

Tai no, mikäs siinä, jos haluaa mieluummin yhden könttäsumman, jos se sopii omaan talouteen paremmin. Silti en ymmärrä ihmisiä, jotka kailottavat ympäriinsä saaneensa niin ja niin paljon veronpalautuksia.

Huvittaa paljon enemmän he, jotka kuuluttavat suuria veromätkyjä. Heillä on enemmän matikka hukassa kuin palautuksia saavilla.

Vierailija
2305/2597 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitelma siitä, että yritykset valmistavat tuotteita muualla kuin Suomessa vain siksi, että halutaan tahkoa mahdollisimman suurta voittoa. Todellisuudessa Suomesta ei löydy monellekaan asialle valmistajaa vaikka kuinka haluaisi ja taas yhden yksittäisen tuotteen tai sen osan vuoksi harva yritys pystyy investoimaan älyttömiä summia rahaa koneisiin, työkaluihin ym joille ei ole sitten kuitenkaan 100% käyttöä. Lisäksi esim. Kiina on mennyt Suomesta ohi jo ajat sitten monessakin asiassa kehityksen ja laadun osalta. Kaikki tässä asiassa jeesustelijat haluan nähdä maksavan kaikista käyttötavaroistaan 3x enemmän ensin ennen kun kertovat näitä mielipiteitään.

Vierailija
2306/2597 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että on jonkinlainen saavutus tai hieno asia saada paljon veronpalautuksia. Se kertoo vain siitä, ettei ole osannut laskea vuoden tuloja oikein. Myös suuren osan vähennyksistä voi laskea valmiiksi verokorttiin, eikä tarvitse odottaa seuraavan vuoden palautuksia. Järkevämpää olisi ottaa enemmän rahaa käteen ja sijoittaa nuo rahat eikä antaa valtiolle korotonta lainaa.

Tai no, mikäs siinä, jos haluaa mieluummin yhden könttäsumman, jos se sopii omaan talouteen paremmin. Silti en ymmärrä ihmisiä, jotka kailottavat ympäriinsä saaneensa niin ja niin paljon veronpalautuksia.

Huvittaa paljon enemmän he, jotka kuuluttavat suuria veromätkyjä. Heillä on enemmän matikka hukassa kuin palautuksia saavilla.

Miksi ei ottaisi halpaa lainaa valtiolta, kun sellaista on tarjolla?

Vierailija
2307/2597 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että läh i- idän us kon to, ei ole pol iittinen(heillä ali stavat s h a r ia lait). Heidän päiväkodeissa opetetaan lapset vi haamaan kaikkia muita, päivittäin. Tätä vihaa myös suomalaiset lapset ovat alkaneet kokea eri puolilla suomea, syljetään ja hakataan koska väärä u s koinen, tai tytöillä ei hu n tua. Kaikki meidän verorahoilla,ä.

Sananvapaus tästä aiheesta on myös täysin olematonta, jokainen aiheesta mainitseva viesti poistetaan automaattisesti ilman kikkailua.

Ku staan omiin muroihin oikein urakalla jokaisen kohdalla joka tänne päästetään. Pahimman luokan pitkän tähtäimen ai ka - po mmeja joiden päämäärä on t uhota kaikki muut kulttuurit. Näin on käynyt jokaisessa maassa missä ovat nousseet enemmistöksi. Väki vallalla poistavat heidän mielestä väärät ihmiset perustuslain kumoamisen jälkeen.

Vierailija
2308/2597 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kun ihmiset luulee, että korkea verenpaine ja  korkea kolesteroli liittyy ainoastaan lihavuuteen ja että niitä voisi omilla toimillaan aina ja kaikkialla hallita. Ei muuten voi.

Tämä. Itselläkin ollut korkea verenpaine hyvin nuoresta. Olin ja olen normaalipainoinen, liikun tarpeeksi ja syön terveellisesti.

Just näin, itselläni on taas koko ikäni ollut liian matala verenpaine ja siihen nuoresta asti lääkitys. Ei auta liikunta eikä mikään. Lakritsi vähän nostaa, mutta epäterveellistä silloin paine heittelee miten sattuu.

Vierailija
2309/2597 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Svedupelle kirjoitti:

Se, että suomenruotsalaisuus tarkoittaisi että olisin jotenkin kallellani Ruotsiin. Ei pidä lainkaan paikkaansa. Olen ihan tavallinen suomalainen, satun vaan puhumaan äidinkielenäni ruotsin kielen murretta, jota ei Ruotsissa edes ymmärrettäisi.

Toinen väärinkäsitys on että olisimme kaikki aatelisia ja varakkaita. Itse en ole kumpaakaan, vaan tavallinen työläinen, kuten kaikki tunnetut esi-isäni niin pitkälle kun kirkonkirjat heitä valaisevat. Isäni oli sähkömies ja äiti lastentarhanopettaja, itse olen turvallisuusalalla.

Olen suomenkielinen, sukuni on aina ollut suomenkielistä suomenkieliseltä paikkakunnalta. Jostain on syntynyt käsitys että olemme alunperin ruotsalaisia tai ainakin ruotsinkielisiä. Meillä nyt vaan sattuu olemaan ruotsinkielinen sukunimi. Tästä saa aina vääntää, jopa omien sukulaisten kanssa. Koulussa minut jopa nakitettiin edustamaan ruotsinkielisiä johonkin suvaitsuuspäivän paneelikeskusteluun. Huoh mun ruotsintaidoilla (8P

Onhan tuo melkoinen virhepäätelmä tietysti. Mutta monethan kyllä suomalaistivat nimensä noin sata vuotta sitten, esimerkiksi isovanhemmistani kolmen neljästä suvussa oli tehty näin (ja yksi oli jo valmiiksi Lahtinen :)) ja siksi vanhemmillani oli suomenkieliset sukunimet.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Nimien_suomalaistaminen

Kun ensin olivat saaneet ruotsalaiset nimet kirkonkirjoihin tai ottaneet, kun alkoivat opiskella, esimerkkinä: Kukkonen muutti nimensä Rehnqvistiksi ja sitten Rehnqvistit suomensivat sen Reenpääksi.

Joillakin alueilla venäjävallan aikana ruotsinkieliset nimet olivat jopa muotia. Useimmat ruotsinkielisen nimen saaneet olivat käsityöläisten tai sotilaiden jälkeläisiä. Laki määräsi ottamaan tietyntyylisen nimen ruotsinvallan aikana. Omaa nimeäni (käsityöläisnimi) kuvittellaan harvinaiseksi vaikka se ei ole sitä. Siksi monet luulevat automaattisesti että olen sukua kaikille samannimisille ja jopa vaikka ei olisi sama nimikään. Ikäänkuin Blomqvist, Renqvist ja Grönqvist olisi sama sana.

Hassua kun sukuani on levinnyt ruotsinkieliselle alueellekin, heillä on lähes kaikilla suomalaisiin talonnimiin perustuvat sukunimet.

Vierailija
2310/2597 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettaja, ja kun kaverit kysyy esim. sunnuntaina johonkin rientoon ja vastaan, etten voi kun pitää tehdä töitä, niin voi sitä taivastelua: MITÄ ONKO TEILLÄ SUNNUNTAINAKIN KOULUA?!

Ei ole, mutta esim. 70 kpl kokeita korjattavana, alkavan jakson kurssit suunniteltavana jne jne. Niitä hommia ei oppituntien aikana tehdä, vaan omalla ajalla kotona.

Toinen luulo on, että opettaja voi ilmoittautua töihin missä vaan kun "koulujahan on joka paikassa!". Niin on, mutta niissä on kyllä jo opettajat olemassa (poikkeus lastentarhan- ja erityisopettajat, joista on pulaa).

Vierailija
2311/2597 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kun ihmiset luulee, että korkea verenpaine ja  korkea kolesteroli liittyy ainoastaan lihavuuteen ja että niitä voisi omilla toimillaan aina ja kaikkialla hallita. Ei muuten voi.

Tämä. Itselläkin ollut korkea verenpaine hyvin nuoresta. Olin ja olen normaalipainoinen, liikun tarpeeksi ja syön terveellisesti.

Joo, siis itse olen hoikka ja liikunnallinen kasvissyöjä. Ja verenpainelääkitys löytyy.

Vierailija
2312/2597 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että monet pyöräilijät luulee, että heillä on aina etuajo-oikeus autoilijaan nähden suojatiellä nykyään. Kävelijällä on aina, taluta sitä pyörää, jos et osaa liikennesääntöjä.

Vierailija
2313/2597 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pianoa kutsutaan pienoksi!

t. pianisti

Vierailija
2314/2597 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että laihduttaminen on helppoa.

N 100kg

Olen aina ihmetellyt noita lehtijuttuja, joissa kerrotaan, miten Veikko-Liisa teki vain aivan pienen muutoksen elintapoihinsa ja laihtui jopa kymmeniä kiloja. Uskovatko toimittaja, että tuollaiset tarut ovat totta. Itseään kunnioittava ja kriittinen toimittaja ei käsittääkseni suostu tuollaisia juttuja sorvaamaan. Ainoastaan, jos se muutos on se, että lopettaa kokonaan syömisen, niin laihtuu varmasti, mutta lopuksi käy kuin kansallispukuisen kansan hevoselle eli heittää henkensä.

Olen eri mieltä. Tein pari pientä muutosta elintapoihin, nimittäin korvasin lounaat salaatilla, jätin leivän pois ruokavaliosta ja siirryin täysrasvaisista rasvattomiin maitotuotteisiin. En pidä mitään näistä muutoksista isona. Paino putosi ylipainosta normaaliin, noin 15 kg, vain 3 kuukaudessa. Kaloreita en laskenut missään vaiheessa enkä lisännyt liikuntaa.

En koskaan palannut vanhoihin ruokatapoihini, joten muutos on ollut pysyvä.

Painon pudottaminen pienillä muutoksilla ja sen pitäminen poissa on ihan mahdollista.

Suuri tekijä on varmasti lähtöpainolla.

Jos lähtöpaino on vaikka 120kg niin tekemällä pieniä muutoksia putoaa varmasti useampi kilo todella helposti. Mitä vähemmän lähtöpainoa on sitä radikaalimpia muutoksia täytyy tehdä jos haluaa painoa tiputtaa.

Vierailija
2315/2597 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi saa kasteessa nimen.

Eihän tuo ole väärinkäsitys. Nimen ilmoittaminen kastetoimituksen aikana kertoo siitä, että lapsi kutsutaan NIMELTÄ seurakunnan jäseneksi. Kristillisen uskon mukaan lapsi saa nimen juurikin kasteessa.

Eikä saa. Lapsi kutsutaan nimeltä seurakunnan jäseneksi, pappi suorittaa kasteen, mutta nimen lapselle antavat vanhemmat ja se voi olla käytössä jo syntymästä asti - kastetaan lapsi tai ei.

Tai annetaan vasta kasteen hetkellä kuten meillä on tehty. Voin siis sanoa että kaikki 4 saivat kasteessa nimen. Meillä siis näin.

Niin että siinä samalla hetkellä, kun pappi valaa vettä päähän, ykskaks tuosta noin vaan keksitte sen nimen?  Olettehan te sen nimen antaneet lapselle siinä vaiheessa, kun olette päättäneet, millä nimellä alatte häntä kutsua. 

Vierailija
2316/2597 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just näin, itselläni on taas koko ikäni ollut liian matala verenpaine ja siihen nuoresta asti lääkitys. Ei auta liikunta eikä mikään. Lakritsi vähän nostaa, mutta epäterveellistä silloin paine heittelee miten sattuu.

Näitä eri palstoja seuratessa alhainen verenpaine nousee kummasti!

Vierailija
2317/2597 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilme/naama

Mieheni setä, jonka kanssa olimme puhelimitse tekemisissä päivittäin, kuoli. Sen jälkeen kuoli mieheni isä ja tämän jälkeen myös äiti. Tyttäreni poikaystävä teki itsemurhan. Tyttäreni oli uhrina seksuaalisessa hyväksikäyttö-jupakassa oikeudessa muiden uhrien joukossa ja oikeudenkäynti oli menossa (syytetty ei ollut tämä itsemurhan tehnyt). 

Isäni sai neljännen kerran sydänkohtauksen. Mieheni joutui sairaalaan vakavan sairauden vuoksi. Minä koitin pyörittää yksin talouttaa kaiken tämän keskellä. Kun en jaksanut laulaa ja tanssia ja hymyillä naapureille niin minusta mustamaalattiin joku "wannabe"- kovis. Kaikki noi edellämainitut tapaukset sattui lyhyellä aikavälillä. Minulle alettiin irvistelemään ja nauraa päin näköä. Ei ole kuvittelua koska muita on ollut todistamassa samaa.

Itse jos törmään ihmiseen joka on totisen näköinen ja saatika jos itkee, niin en todellakaan liitä sitä hänen olemustaan minuun. Korkeintaan ajattelen että hänellä on jotain murheita. Ehkä tervehdin ja jatkan matkaani.

Kaippa sitten muut ihmiset on kärsineet "vielä enemmän" joten ei saa murjottaa. 

Yksi nainen joka ei tiedä minun asioista yhtään mitään sanoi että hän on kärsinyt enemmän kuin minä. Lääkäri ammatiltaan. Mietin vaan että ei hevonhuilu. Taisi tarkoituksella vaan kettuilla.

2318/2597 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkohan jo kirjoittanut tähän ketjuun... Mutta nyt ärsyttää nämä kolme asiaa:

1. Moni luulee, että CP-vammaan liittyisi automaattisesti myös älyllinen kehitysvamma. Ärsyttävää siinä kohdassa, kun ei osata korjata toimintaa, vaikka CP-vammainen ilmaisee olevansa ihan normi kognitiivisesti. 

2. Olemuksen/asunnon/irtaimiston ja varallisuuden välille vedetyt yhtäläisyydet. Rikas on se kuka on rikas ja köyhä se joka on köyhä. Ei sitä mistään näe.

3. Että mies on aina talon omistaja, vaikka siinä asuu monta henkilöä. 

Vierailija
2319/2597 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää on väärä sana, mutta eniten huvittaa juniori-ikäisten salikävijöiden hellimä luulo, että  yksinään kova penkkaustulos olisi jotenkin vahvan miehen merkki.  Hiukan huvittavan ja säälittävän välimaastossa...

Vierailija
2320/2597 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1) se, että jos kirjoittaa tai puhuu asiasta x/y/z, niin heti oletetaan, että kirjoittaja/puhuja uskoo samaan asiaan / kannattaa sitä. Aivan kuin suurin osa ihmisistä kokisi ettei asioista voi puhua ilman että niitä kannattaa

2) se, jos sanoo ymmärtävänsä henkilöiden x/y/z ajatusmaailmaa ja sitä miten ajatusmaailma rakentuu, niin sisitä sitten heti päätellään, että kannattaa heidän ajatusmaailmaansa.

Tämä! Kun eihän ihminen voi TIETÄÄ TAI KESKUSTELLA asioista, tai tutkia asioita jotka eivät istu omaan maailmankatsomukseen, taikka ajatusmaailmaan. Hyvinkin kapeakatseiset ihmiset juuri helposti olettavat mainitsemiasi asioita.