Mikä ihmisten yleinen väärinkäsitys ärsyttää?
Mua esimerkiksi se kun niin pirun tietäväisinä muka puhutaan botoxilla täytetyistä huulista.
Kommentit (2597)
Vierailija kirjoitti:
\Pohjimmainen syy jengiytymiseen on rasismi ja heikko kotouttaminen.
Höpö höpö. Perseily ilman seurauksia ja helppo raha rötöstelemällä on syy jengiytymiselle. Katsokaapa yhteiskuntia, joista nämä näköalattomat ja hädänalaisimmat ovat lähteneet. Ne ovat paskamaita, jotka eivät ole saaneet järjestäytynyttä yhteiskuntaa rakennettua väestön heikkolahjaisuuden ja riidanhaluisuuden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hammaslääkärinä olen saanut kuulla kyllästymiseen asti, miten huono hammaslaatu on periytynyt. Tietysti kiilteen kehityshäiriöitä on, mutta ovat suhteellisen harvinaisia. Kun potilasta haastattelee niin todellinen syy ongelmiin on se, ettei hampaita harjata riittävästi ja hammasvälejäkin satunnaisesti jos ollenkaan. Ruokavalio on monella nuorella kyseenalainen ja tupakkaa kuluu vanhemmassa ikäpolvessa. Tällöin kysyn potilaalta, että jos oikeasti uskot että olet perinyt huonot hampaat niin silloin varmaan ymmärrät että niistä täytyy pitää erityisen hyvää huolta.
Turhauttaa, kun potilaat luulevat että hammaslääkäri laittaa hampaat kuntoon ja ite ei tartte tehdä mitään asian eteen. Tää pesemisen laiskuus maksaa yhteiskunnalle ihan hirveitä summia!
Luin tämän kommentin ja minulle tuli mieleen, että olet väärässä ammatissa.
Minusta tämä taas oli tosi asiallisesti kirjoitettu.
Päivähoidossa on turvallista ja jokaisen lapsen yksilöllistä kasvua ja kehitystä tukevaa. Ei ole.
Oma nuorimmainen lapsi nyt koulussa, mutta tuli huomattua etenkin eskarivuonna, miten retuperällä koko homma. Yksi lto oli poissa ainakin puoli vuotta ja hänen tilallaan vaihtui sijaiset koko ajan. Kerran kun hain lasta eskarista/hoidosta klo 15, nuori sijainen oli yksin ulkona vastuussa noin 20 lapsesta. Toisella eskariryhmällä oli kaksi aikuista. Kysyin sijaiselta, onko hän lähihoitaja. Ei ollut vaan kevään abiturientti. Minä laittaisin ihan maalaisjärjellä ajatellen 18-vuotiaan abiturientin vastuuseen korkeintaan 4 lapsesta kerrallaan. Eihän hänellä ole mitään koulutusta siihen työhön ja tuskin kovin pitkää kokemustakaan.
Toisella kerralla luki taululla metsäretki. Vanhempia oli kehotettu pakkaamaan pienet eväät mukaan. Kun hain lasta ja kysyin, miten metsäretki meni, työntekijä vastasi, että eivät he ole retkelle päässeet, kun talossa on henkilökuntavajausta.
Samalla tavalla kävi, kun eskareiden piti mennä koulun pihalle leikkimään koulukummien kanssa. Eivät menneetkään. Omalta lapselta kysyin, ketä oli töissä ja toisen nimeä hän ei muistanut ja toinen oli toisen ryhmän lto. Eli kahdella työntekijällä oli vedetty koko päivä ison ryhmän kanssa, ja toinen näistä ilmeisesti niin uusi sijainen, ettei lapsi edes nimeä muistanut, vaikka yleensä tietää kaikkien nimet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hammaslääkärinä olen saanut kuulla kyllästymiseen asti, miten huono hammaslaatu on periytynyt. Tietysti kiilteen kehityshäiriöitä on, mutta ovat suhteellisen harvinaisia. Kun potilasta haastattelee niin todellinen syy ongelmiin on se, ettei hampaita harjata riittävästi ja hammasvälejäkin satunnaisesti jos ollenkaan. Ruokavalio on monella nuorella kyseenalainen ja tupakkaa kuluu vanhemmassa ikäpolvessa. Tällöin kysyn potilaalta, että jos oikeasti uskot että olet perinyt huonot hampaat niin silloin varmaan ymmärrät että niistä täytyy pitää erityisen hyvää huolta.
Turhauttaa, kun potilaat luulevat että hammaslääkäri laittaa hampaat kuntoon ja ite ei tartte tehdä mitään asian eteen. Tää pesemisen laiskuus maksaa yhteiskunnalle ihan hirveitä summia!
Ylimielistä tuo oli. Sama kuin minä työterveyshoitajana sanoisin, että tulee yhteiskunnalle kalliiksi, kun ihmiset eivät liiku, syövät väärin ja tekevät istumatyötä. Käsihygieniasta ei huolehdita ja pärskitään flunssaisena toisia kohti.
Ihmisillä on syitä käyttäytyä kuten käyttäytyvät. Jos ei ole tarjolla kuin istumatyötä, sitä on tehtävä, eikä kaikki työnantajat säädettävää seisomapöytää jokaiselle osta. Liikkumisen vähyys johtuu autoilusta ja julkisen liikenteen määrästä kaupungeissa. Toisaalta työ voi olla niin kuluttavaa, ettei jaksa liikkua tai syö epäterveellisesti. Käsihygienia on monella sillä tasolla, mihin lapsena on tottunut ja mitä on vaadittu.
Koen itse, että työn perustehtävänä ei ole toitottaa, mitä kaikkea ihmiset tekevät väärin, vaan tukea muutoksissa ja motivoida. Minun tehtäväni ei ole arvioida, miten hyvin tai huonosti joku elää ja kuinka paljon yhteiskunnan rahoja hän valinnoillaan kuluttaa.
Se että yleisesti oletetaan ja pidetään itsestään selvänä että kaikki naiset haluaa lapsia.
Ja jos joku nuorena empii tai sanoo ääneen ettei halua, niin heidän määritellään olevan väärässä ja sanotaan että kyllä se "kello alkaa tikittää" ja luonto hoitaa tehtävänsä.
Se, kun jengi kenellä on kauhea räkä ja kurkkukipua jne klassiset flunssan oireet sanovat "ei minulla ole mitään flunssaa tms. Vilustuin, kun en laittanut kaulahuivia."
Kylmä ei itsessään aiheuta sairastumista! Siihen tarvitaan aina mikrobeja (yleensä viruksia tai bakteereja)!!
Mm rinovirun lisääntyy nopeammin kylmässä, joten mm. sen takia talvella jyllää taudit.
Jos olet räkätaudissa, sinulla on jokin mikrobin aiheuttama infektio! Ugh olen puhunut.
Monilla jopa itse naimisissa olevilla on ihan ihmeelliset käsitykset omaisuudenjaosta siinä tapauksessa, kun avioliitto päättyy - joko eroon tai toisen kuolemaan. Jatkuvasti kuulee tätä, että erossa vähemmän varakas saa "puolet toisen omaisuudesta", vaikka kyse on puolet yhteen lasketusta omaisuudesta - ja tämäkin vain, jos ei ole avioehtoa. Monet myös uskovat, että leski saa automaattisesti puolet puolisonsa omaisuudesta, vaikkei tämäkään pidä paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Se että yleisesti oletetaan ja pidetään itsestään selvänä että kaikki naiset haluaa lapsia.
Ja jos joku nuorena empii tai sanoo ääneen ettei halua, niin heidän määritellään olevan väärässä ja sanotaan että kyllä se "kello alkaa tikittää" ja luonto hoitaa tehtävänsä.
Minusta nykyisin on päin vastoin. Oletetaan, ettei kukaan halua lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylimielistä tuo oli. Sama kuin minä työterveyshoitajana sanoisin, että tulee yhteiskunnalle kalliiksi, kun ihmiset eivät liiku, syövät väärin ja tekevät istumatyötä. Käsihygieniasta ei huolehdita ja pärskitään flunssaisena toisia kohti.
Ihmisillä on syitä käyttäytyä kuten käyttäytyvät. Jos ei ole tarjolla kuin istumatyötä, sitä on tehtävä, eikä kaikki työnantajat säädettävää seisomapöytää jokaiselle osta. Liikkumisen vähyys johtuu autoilusta ja julkisen liikenteen määrästä kaupungeissa. Toisaalta työ voi olla niin kuluttavaa, ettei jaksa liikkua tai syö epäterveellisesti. Käsihygienia on monella sillä tasolla, mihin lapsena on tottunut ja mitä on vaadittu.
Koen itse, että työn perustehtävänä ei ole toitottaa, mitä kaikkea ihmiset tekevät väärin, vaan tukea muutoksissa ja motivoida. Minun tehtäväni ei ole arvioida, miten hyvin tai huonosti joku elää ja kuinka paljon yhteiskunnan rahoja hän valinnoillaan kuluttaa.
Sä oletkin varmaan hyvä työssäsi, siis työterveyshoitajana. Mulle on sattunut tielle niitä vähemmän hyviä. Viimeksi työhöntulotarkastuksessa hoitaja totesi, että selkäranka on vino, pystynköhän minä tekemään työtäni. Mulla on skolioosi, joka on kuvattu ja todettu aiemmin, että leikkausta ei tarvita. Hoitaja lähetti lääkärin tarkastettavaksi, koska hän ei pysty kirjoittamaan kuulemma lausuntoa, että olen sopiva työhön, kun on se selkä. Työterveyslääkäri (ortopedi koulutukseltaan) katseli minun kumartelua ja taivuttelua minuutin ja sanoi, että ei mitään estettä valita työhön eikä se skolioosi siitä parane, jos työelämästä jää pois.
Mä olen ollut tänä vuonna tasan yhden päivän saikulla, eikä sekään selästä johtunut vaan räkätaudista.
Tämä tyyli:
Vierailija kirjoitti:
Petyin lähetysjärjestöön,jota ole kannattanut 20v.
Johtaja vetää 12000e palkkaa. Ei auta puolustella,että lähettäähän se siitä apua muualle,sillä näin järjestää itselleen hyvän eläkkeenkin. Itse olen pienien tulojen saaja. Muutin toiseen avustuskohteeseen kannatukseni ja kirjoitan: lyhentämättömänä jne. sarakkeeseen,en numeroita.
Sua kusetettiin 20v !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että alapää menee tuusannuuskaksi synnyttäessä. Oikeasti monet lapsettomat tuttavat laukovat tällaista ihan minunkin kuulleni. Minulla on siis lapsi.
"Lapsi olisi ihan kiva, mutta en halua että alapää menee tuhannen pllun päreiksi".
Itselläni alakerta on tiukempi kuin ennen synnytystä. Kiitos lantionpohjalihastreenin.
Tuskin olisi ilman neuvolan innoitusta tullut jumpattua.
Toki voi huonostikin käydä ja jäädä vauriota, mutta ei kaikilla, niinkuin monet luulevat.Eräskin tuttu nainen ei muka halunnut lapsia, etteivät rinnat mene imetyksessä pilalle, mutta kun häneltä löytyi endometrioosi ja sen seurauksena lapsettomuus, niin se olikin itkun paikka, kun ei ollut enää mahdollisuutta valita ja jäädä tietoisesti lapsettomaksi.
Tämä. Jos ihmiset olisivat oikeasti niin varmoja siitä, etteivät halua ikinä lapsia, sterilisaatio ja varsinkin vasektomia olisivat paljon yleisempiä toimenpiteitä kuin mitä ovat. Todella moni tuskailee mieluummin epäsopivien ehkäisyjen kanssa kuin hankkii vaikka sen vasektomian, joka on aika simppeli homma. Naisella steri saattaa laukaista aikaiset vaihdevuodet, joten siinä suhteessa ymmärrän, ettei se ole mikään ykkösvalinta.
Miten sterilisaatio voi aiheuttaa vaihdevuodet?
Voisiko joku vastata.
"On myös viitteitä siitä, että sterilisaation seurauksena vaihdevuodet alkaisivat hieman tavallista aikaisemmin."
Lähde: Terveyskirjasto/ Duodecim-lehti
https://www.netlaakari.fi/naiset/artikkelit/sterilointi-on-loppuelaman-…
On myös julkaisuja, joissa väitetään, ettei tästä ole mitään todisteita. Samaan tapaanhan lääkärit ylistävät kierukkaa ja pillereitä, evätkä millään voi myöntää niiden haittavaikutuksia yhtään mihinkään.
Itselläni on tuttava, jolle on käynyt näin: sterin seurauksena vaihdevuodet alkoivat pian toimenpiteen jälkeen nelikymppisenä, kun ne useimmiten alkavat lähempänä 50 vuotta.
Ei voi tietää olisiko tuttavasi vaihdevuodet alkaneet muutenkin tuolloin.
Sterilisaation ei pitäisi vaikuttaa, mutta kohdunpoisto yleensä aikaistaa vaihdevuosia, ainakin vanhempana. Minulta poistettiin kohtu 47 v., vaihdevuodet alkoivat 50 vuotiaana.
Sinäkään et voi tietää olisiko vaihdevuodet joka tapauksessa alkaneet 50 vuotiaana. Mulle tehtiin steri 4 vuotta sitten, ja ekat epäilemäni vaihdevuosioireet ovat alkaneet nyt vuonna jona täytin 40. Toki voi olla muutakin kuin vaihdevuosia, ei nämä oireet niin selkeitä vielä ole. Mutta siskollani alkoivat ensimmäiset oireet myös 40 vuotiaana. Häneltä ei ole mitään osia poistettu tai tukittu.
Kain nyt lähes kaikilla alkaa vaihdevuodet n 50 v, oli sitten leikelty tai ei. Munasarjojen poisto aiheuttaa vaihdevuodet, mutta tiedän aikuisia ihmisiä, jotka eivät tajua kohdun ja munasarjojen eroa.
T.hoitsu
Vierailija kirjoitti:
Se, kun jengi kenellä on kauhea räkä ja kurkkukipua jne klassiset flunssan oireet sanovat "ei minulla ole mitään flunssaa tms. Vilustuin, kun en laittanut kaulahuivia."
Kylmä ei itsessään aiheuta sairastumista! Siihen tarvitaan aina mikrobeja (yleensä viruksia tai bakteereja)!!
Mm rinovirun lisääntyy nopeammin kylmässä, joten mm. sen takia talvella jyllää taudit.
Jos olet räkätaudissa, sinulla on jokin mikrobin aiheuttama infektio! Ugh olen puhunut.
Niinpä, ja esim viruksia säilyteään labroissa jopa pakastettuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos joku nuorena empii tai sanoo ääneen ettei halua, niin heidän määritellään olevan väärässä ja sanotaan että kyllä se "kello alkaa tikittää" ja luonto hoitaa tehtävänsä.Minusta nykyisin on päin vastoin. Oletetaan, ettei kukaan halua lapsia.
Ihmiset osaa olla törkeitäkin nykyisin. Kun meille oli tulossa kolmas lapsi, työkaverini kysyi, oliko vahinko. Millainen ihminen kehtaa mennä toiselta edes kysymään, oliko teidän lapsi vahinko. Vaikka se olisi jo kolmas lapsi, millä oikeudella toista pitää loukata.
Minun suvussani perinteisesti on ollut yksi lapsi perheessä. Poikkeuksena meillä oli kaksi lasta, minä ja siskoni. Siskoni on imenyt ihan täysin tuonkin ajatuksen, että lapsi olisi onnellisempi, kun sillä ei olisi sisaruksia. Silti aina itsellään kun on vaikeaa, keneltä muulta hän pyytää apua kuin minulta. Hän ei halua lapsia ja on tehnyt tiettäväksi, että ei halua hoitaa toisten lapsia. En ole ikinä pyytänytkään hoitamaan. On se silti erikoista, että kun hän tarvitsee kyydin kotoaan lentokentälle, hän yleensä soittaa minut paikalle kuskaamaan, koska ei luota, että taksi tulee. Jos minä tarvitsisin häntä vaikka katsomaan vanhempien lasten perään, kun vien nuorimmaisen neuvolaan, hän ei olisi käytettävissä tietenkään, koska ei hoida lapsia. Nyt ei kyllä ne vanhemmat lapset tarvitsekaan ketään katsomaan perään, kun ovat jo sen ikäisiä koululaisia. Ilmeisesti jotkut voi valita, auttaako sukulaisiaan vai ei ja silti itse olettaa, että sukulainen on aina halukas auttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
\Pohjimmainen syy jengiytymiseen on rasismi ja heikko kotouttaminen.
Höpö höpö. Perseily ilman seurauksia ja helppo raha rötöstelemällä on syy jengiytymiselle. Katsokaapa yhteiskuntia, joista nämä näköalattomat ja hädänalaisimmat ovat lähteneet. Ne ovat paskamaita, jotka eivät ole saaneet järjestäytynyttä yhteiskuntaa rakennettua väestön heikkolahjaisuuden ja riidanhaluisuuden vuoksi.
Sieltä sitten paetaan väkivaltaa esim. Suomeen ja saadaan se sama tilanne tänne kun on niin ikävä tappelua ja roistoilua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metsien hiilinielu ja hakkuut muka pienentää hiilen sidontaa.
Asia on juuri toisinpäin. Kun vanha kasvunsa lopettanut metsä kaadetaan alkaa metsäpalstalla uusi hiilen keruu puumassaan jo samana vuonna.
Yleensä kun kylvetään tai istutetaan uudet taimet. Lisäksi metsäpohjassa odottaneet vuosikymmenet isojen puiden varjossa makoilleet siemenet
alkaa itää. Tulee puolukkaa jne joita ei ollut ison metsän alla.Nyky professorit on kääntäneet kelkkansa täysin koska muuten menee virka. Kaikki on peloteltu samaan vasemmistoagendaan (venäjän tavoite?)
Se on tietysti oma asiansa mitä niille metsästä kaadetuille puille tehdään. Jos puuta poltetaan niin tietysti hiilidioksidi vapautuu ilmakehään samantien. Mutta jos puusta tehdään sahatavaraa, niin ainakin osa sidotusta hiilidioksidista säästyy kunnes se lauta tai lankku lahoo tai poltetaan.
Sellun teko (vessapaperi, sanomalehtipaperi) varmaankin tuottaa enemmän päästöjä kuin se itse puu mitä. käsitellään.
Järkevintä olisi tehdä puusta jotain mihin se hiili voisi sitoutua pitkäksi aikaa. Polttaminenkin käy jos polttolaitoksessa hiili saadaan talteen. Ja sitten vielä nopeakasvuista lehtipuuta niin a vot.
Näin me tehtiin. Kaadettin metsäpalstalta puut ja rakennettiin niistä hirsitalo ja luontaisena uudistumisena meillä on jo komea koivikko tilalla.
Kuusista ja kuusen ötököistä päästiin eroon ja kuusesta tuli vahva hirsirakennus.🤗
Se että sekoitetaan sanat sosiaalistaminen ja sosialisointi.
Ihan vähän ajan sisään on ollut ainakin kaksi lehtijuttua, joissa kerrotaan miten koiranpentuja sosialisoidaan
IL TV pentujooga ja HS koirapäivähoitola
Mä en ainakaan haluaisi omaa koiraani sosialisoitavan. Sosiaalistaminen sen sijaan olisi ihan ok.
Työttömien syyllistäminen harmittaa. Muu väestö ei ymmärrä, että mitä köyhyys merkitsee, vaikka puhutaan rahan vähyydestä ja samalla suunnitellaan tulevia ostoksia. Että minimissään rahaa voi olla oikeasti n. 400 euroa kulutusmenoihin ja saman verran asumistukea päälle. Ja jos on pieni ansiosidonnainen, niin käytännössä se on sama n. 800. Ja että voi olla oikeasti hankala saada sellaista työtä, jota pystyy tekemään. Työttömissä on paljon myös hyvin sairaita ihmisiä. Moni tarvisi hoitoa, jota ei saa. Pitkäaikaistyöttömien huono terveys on lääkärien suurin häpeä. Moni terveempi työtön tekee paljon työtä jo siinä, että hoitaa omat asiansa melkein ilman rahaa ja pitää itsensä ihmisenä.
Se kun ihmiset luulee, että korkea verenpaine ja korkea kolesteroli liittyy ainoastaan lihavuuteen ja että niitä voisi omilla toimillaan aina ja kaikkialla hallita. Ei muuten voi.
Että yhteiskunta huolehtii vanhuksista.