Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihmisten yleinen väärinkäsitys ärsyttää?

Vierailija
01.03.2018 |

Mua esimerkiksi se kun niin pirun tietäväisinä muka puhutaan botoxilla täytetyistä huulista.

Kommentit (2597)

Vierailija
2221/2597 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset luulevat, että jos stockmannin eteen laitettaisiin ilmaisia parkkipaikkoja, he saisivat oman autonsa siihen kätevästi. Niin kuin joskus 50-luvulla oli. 

Ekat stockan työntekijät tulevat töihin klo 03.00, seuraavat klo 06.00 ja niin edelleen. Heitä on 700 talossa. Paikat olisi aina käytössä. Kätevä toki työntekijöille. Siihen päälle muiden lähellä olevien yritysten henkilökunta.

Silloin 50-luvulla ei asunut niin paljon porukkaa Helsingissä, kaikilla ei ollut sitä yhtäkään autoa. Osalla oli vielä jopa hevonen. Vähän huono niihin aikoihin verrata, että aina sai auton parkkiin johonkin.

Vierailija
2222/2597 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että töissä pitää aina olla mukavaa. Ei pidä. Sinne mennään tekemään töitä, mistä saa palkkaa. Minä en ole ikinä 45 ikävuoteen mennessä elänyt harhassa, että jokainen työpäivä olisi missään työssä ruusuilla tanssimista.

Toinen yleinen harha: että työkaverit voisivat täyttää sosiaalisen tuen tarpeen. Työkaverit on yleensä niin pitkään läheisiä kuin ollaan samassa työpaikassa. Suurin osa ei ole läheisiä edes silloin. Muistan kun olin noin v. 2003-2006 työpaikassa, jossa suorastaan vannottiin ikuista ystävyyttä. Kun yksikkö lopetti toiminnan, jäin mielenkiinnolla seuraamaan, kuinka tiiviisti ystävyys jatkuu. Kaksi kertaa tavattiin koko porukalla sen jälkeen. Minä olen edelleen tuttava yhden kollegan kanssa ja viestitellään silloin tällöin, kesällä pitkästä aikaa tavattiin. Hänkään ei ole ollut yhteyksissä kehenkään muuhun kuin minuun.

Tämä alkoi vähän naurattaa, koska tunnistan ilmiön. Saatanpa olla nytkin työpaikassa, jossa jokunen valittaa, jos aina ei ole kivaa. Meillä on myös tuommoinen työtiimi, jossa ollaan puitu jopa työnohjauksessa keskinäistä tunneilmastoa. No joo, myönnettäköön, että olin mukana keskustelussa, mutta onhan se vähän säälittävää, jos ihmiset odottaa työpaikan tunneilmaston olevan jatkuvasti jotain hurmoksellisen ja iloisen väliltä. Minulla on muutakin elämää, enkä odota joka päivän olevan paras työpäivä ikinä. Meitä mahtuu monenlaisia työpaikallekin. Itse en edes välittäisi sekoittaa liikaa työtä ja vapaa-aikaa, mutta joissain työpaikoissa sitä pidettäisiin töykeänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2223/2597 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hammaslääkärinä olen saanut kuulla kyllästymiseen asti, miten huono hammaslaatu on periytynyt. Tietysti kiilteen kehityshäiriöitä on, mutta ovat suhteellisen harvinaisia. Kun potilasta haastattelee niin todellinen syy ongelmiin on se, ettei hampaita harjata riittävästi ja hammasvälejäkin satunnaisesti jos ollenkaan. Ruokavalio on monella nuorella kyseenalainen ja tupakkaa kuluu vanhemmassa ikäpolvessa. Tällöin kysyn potilaalta, että jos oikeasti uskot että olet perinyt huonot hampaat niin silloin varmaan ymmärrät että niistä täytyy pitää erityisen hyvää huolta.

Turhauttaa, kun potilaat luulevat että hammaslääkäri laittaa hampaat kuntoon ja ite ei tartte tehdä mitään asian eteen. Tää pesemisen laiskuus maksaa yhteiskunnalle ihan hirveitä summia!

Luin tämän kommentin ja minulle tuli mieleen, että olet väärässä ammatissa.

Vierailija
2224/2597 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina sama jargon, kokoomus ottaa köyhiltä,ja antaa rikkaille. Kokoomus sitä ja kokoomus tätä. Kokoomus Suomen valtionhoitajapuolue.

Vierailija
2225/2597 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojelu, sairasta touhua.

Vierailija
2226/2597 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

o

Vierailija kirjoitti:

Hammaslääkärinä olen saanut kuulla kyllästymiseen asti, miten huono hammaslaatu on periytynyt. Tietysti kiilteen kehityshäiriöitä on, mutta ovat suhteellisen harvinaisia. Kun potilasta haastattelee niin todellinen syy ongelmiin on se, ettei hampaita harjata riittävästi ja hammasvälejäkin satunnaisesti jos ollenkaan. Ruokavalio on monella nuorella kyseenalainen ja tupakkaa kuluu vanhemmassa ikäpolvessa. Tällöin kysyn potilaalta, että jos oikeasti uskot että olet perinyt huonot hampaat niin silloin varmaan ymmärrät että niistä täytyy pitää erityisen hyvää huolta.

Turhauttaa, kun potilaat luulevat että hammaslääkäri laittaa hampaat kuntoon ja ite ei tartte tehdä mitään asian eteen. Tää pesemisen laiskuus maksaa yhteiskunnalle ihan hirveitä summia!

Luin tämän kommentin ja minulle tuli mieleen, että olet väärässä ammatissa.

Samaa mieltä. Kyllä hammasluustossa on eroa. Toisilla parempi kuin toisilla.

Tiedän ihmisiä jotka harvoin pesseet hampaita säännöllisesti, ikää yli 70 vuotta, omat hampaat tallella, vain pari pientä paikkaa hampaissa.

Sitten taas heitä, jotka pesevät hampaat aamuin illoin, syövät terveellisesti, silti joka vuosi joutuu korjauttamaan hampaita.

Vierailija
2227/2597 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että q-kirjain lausutaan 'guu'. Ei, se lausutaan 'kuu'.

Vierailija
2228/2597 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että ihmisten aineenvaihdunta hidastuisi vanhetessa ja aiheuttaisi lihoamista.

Ei pidä paikkansa. Aineenvaihdunnan hidastuminen vanhetessa on niin pientä, että se ei millään selitä keskimääräistä lihoamista. Tärkeimmät syyt ovat kasvanut ruuan määrä ja pienentynyt liikunnan määrä.

Mua ärsyttää aivan törkeästi väärinkäsitys että verbi lihoa taivutetaan lihoamista. Ei taivuteta. Se on lihomista.

Vierailija
2229/2597 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oletetaan että täällä saisi vastauksen oikeaan kysymykseen.

Vierailija
2230/2597 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ärsyttävä yleisluulo, että luullaan, etteivät kristityt lue muuta kuin Raamattua, ja kuuntele tai opiskele muuta kuin kristinuskoon ja Raamattuun liittyviä asioita.

Haloo: teemme työtä yhteiskunnassa muiden työtovereina, eri aloilla, ja olemme opiskelleet eri ammatteihin samoissa opinahjoissa kuin muutkin jne. Niiden LISÄKSI luemme myös Raamattua ja tutkimme muitakin uskoomme liittyviä asioita.

Mun kokemuksen mukaan kristityt nimenomaan eivät lue Raamattua.

Mun kokemuksen mukaan kristilliseksi itsensä mieltävät ovat mielellään vähän ylpeitä kristillisyydestään ja aina valmiita kertomaan muille miten kuuluu elää. Syyllistyvät tässä sitten ulkokultaisuuden ja ylpeyden syntiin ellen erehdy?

Riippuu ihmisistä, ei voi yleistää.

Ihminen voi uskoa, vaikkei käy kirkossa eikä lue Raamattua.

Vierailija
2231/2597 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alilämpö. Miten typerä ihminen viitsii väittää esimiehelleen että nyt tuli alilämpöä eikä pääse siksi töihin. Hypotermia on sen verran vakava tila että mieluummin sanoo olevansa vaikka krapulassa. Toki vakava kilpirauhasen vajaatointa voisi myös tätä aiheuttaa, mutta siinä vaiheessa on jo sairaalareissu tiedossa.

Kyllä alilämpö on tosi asia . Minulla ei koskaan nouse lämpö viruksen aiheuttamassa flunssassa, vaan laskee 34-35 asteen välille,vastaa kovan kuumeen tunnetta, paitsi että tuntuu kuin ei mikään enää toimisi, hyvä jos jaksaa hengittää.

Sairaalassa aamulämmön mittauksessa 34.3, hoitaja epäili että mittari rikki, haki toisen mutta sama tulos.

Mutta jos bakteeritulehdus, lämpö nousee, jo 38 astetta vie jalat alta.

Tiedätkö, että voi saada keuhkokuumeen ilman kuumetta.

Vierailija
2232/2597 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alilämpö. Miten typerä ihminen viitsii väittää esimiehelleen että nyt tuli alilämpöä eikä pääse siksi töihin. Hypotermia on sen verran vakava tila että mieluummin sanoo olevansa vaikka krapulassa. Toki vakava kilpirauhasen vajaatointa voisi myös tätä aiheuttaa, mutta siinä vaiheessa on jo sairaalareissu tiedossa.

Eihän se sellaista alilämpöä tosiaan ole, että sitä voisi mitenkään verrata hypotermiaan. Mulla ei ole noussut kuume erään vakavamman sairauden jälkeen 23 vuoteen yli 37,3 asteen vaikka olen maannut useamman yön sairaalassakin pahan tulehduksen kourissa antibioottitiputuksessa. Normaalilämpö mulla on 36,7. Sen sijaan, kun olen kipeä, mun lämpö alkaa sahaamaan 35,5-37,3 välissä. Yleensä se on tuolla alemmassa päässä. Omaan normaalilämpööni nähden se on matala, mutta ei tokikaan lähellä hypotermiaa. Jos lämpö nousisi yhtä paljon ylöspäin kuin se laskee alaspäin, olisi jo ihan selvä kuume. Olo on joka tapauksessa yhtä kamala kuin kuumeisena, tuo lämmön sahaaminen ylös ja alas on aika rankkaa. Itseä ärsyttää kun ei ole virallista kuumetta, vaikka en todellakaan ole työkykyinen. Onneksi työnantaja ei vaadi todisteita kuumeesta, vaan voin ihan omalla ilmoituksella olla saikulla sen verran, että tavanomaiset taudit hellittävät tarpeeksi.

Pahoittelut ohiksesta, tämä aihe on itselle tärkeä.

Vierailija
2233/2597 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun joku väittää, että päästä meni 'verisuoni poikki' tai 'tulppa sydämen läpi'.

Arrrrgh!

Nämä molemmat voi tapahtua.

Vierailija
2234/2597 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsyttää kun luullaan että jos mieheltä leikataan vehje poikki ja aloitetaan hormonit niin se onkin nainen yhtä-äkkiä.

Vierailija
2235/2597 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että alapää menee tuusannuuskaksi synnyttäessä. Oikeasti monet lapsettomat tuttavat laukovat tällaista ihan minunkin kuulleni. Minulla on siis lapsi.

"Lapsi olisi ihan kiva, mutta en halua että alapää menee tuhannen pllun päreiksi".

Itselläni alakerta on tiukempi kuin ennen synnytystä. Kiitos lantionpohjalihastreenin.

Tuskin olisi ilman neuvolan innoitusta tullut jumpattua.

Toki voi huonostikin käydä ja jäädä vauriota, mutta ei kaikilla, niinkuin monet luulevat.

Eräskin tuttu nainen ei muka halunnut lapsia, etteivät rinnat mene imetyksessä pilalle, mutta kun häneltä löytyi endometrioosi ja sen seurauksena lapsettomuus, niin se olikin itkun paikka, kun ei ollut enää mahdollisuutta valita ja jäädä tietoisesti lapsettomaksi.

Tämä. Jos ihmiset olisivat oikeasti niin varmoja siitä, etteivät halua ikinä lapsia, sterilisaatio ja varsinkin vasektomia olisivat paljon yleisempiä toimenpiteitä kuin mitä ovat. Todella moni tuskailee mieluummin epäsopivien ehkäisyjen kanssa kuin hankkii vaikka sen vasektomian, joka on aika simppeli homma. Naisella steri saattaa laukaista aikaiset vaihdevuodet, joten siinä suhteessa ymmärrän, ettei se ole mikään ykkösvalinta.

Miten sterilisaatio voi aiheuttaa vaihdevuodet?

Voisiko joku vastata.

"On myös viitteitä siitä, että sterilisaation seurauksena vaihdevuodet alkaisivat hieman tavallista aikaisemmin."

Lähde: Terveyskirjasto/ Duodecim-lehti

https://www.netlaakari.fi/naiset/artikkelit/sterilointi-on-loppuelaman-…

On myös julkaisuja, joissa väitetään, ettei tästä ole mitään todisteita. Samaan tapaanhan lääkärit ylistävät kierukkaa ja pillereitä, evätkä millään voi myöntää niiden haittavaikutuksia yhtään mihinkään.

Itselläni on tuttava, jolle on käynyt näin: sterin seurauksena vaihdevuodet alkoivat pian toimenpiteen jälkeen nelikymppisenä, kun ne useimmiten alkavat lähempänä 50 vuotta.

Ei voi tietää olisiko tuttavasi vaihdevuodet alkaneet muutenkin tuolloin.

Sterilisaation ei pitäisi vaikuttaa, mutta kohdunpoisto yleensä aikaistaa vaihdevuosia, ainakin vanhempana. Minulta poistettiin kohtu 47 v., vaihdevuodet alkoivat 50 vuotiaana.

Vierailija
2236/2597 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ärsyttää kun luullaan että jos mieheltä leikataan vehje poikki ja aloitetaan hormonit niin se onkin nainen yhtä-äkkiä.

Ei kukaan luule noin.

Sen sijaan meidän halutaan ajattelevan, että ihminen voi itse valita sukupuolensa, riippumatta siitä, mihin sukupuoleen on syntynyt.

Vierailija
2237/2597 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petyin lähetysjärjestöön,jota ole kannattanut 20v.

Johtaja vetää 12000e palkkaa. Ei auta puolustella,että lähettäähän se siitä apua muualle,sillä näin järjestää itselleen hyvän eläkkeenkin. Itse olen pienien tulojen saaja. Muutin toiseen avustuskohteeseen kannatukseni ja kirjoitan: lyhentämättömänä jne. sarakkeeseen,en numeroita.

Vierailija
2238/2597 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että alapää menee tuusannuuskaksi synnyttäessä. Oikeasti monet lapsettomat tuttavat laukovat tällaista ihan minunkin kuulleni. Minulla on siis lapsi.

"Lapsi olisi ihan kiva, mutta en halua että alapää menee tuhannen pllun päreiksi".

Itselläni alakerta on tiukempi kuin ennen synnytystä. Kiitos lantionpohjalihastreenin.

Tuskin olisi ilman neuvolan innoitusta tullut jumpattua.

Toki voi huonostikin käydä ja jäädä vauriota, mutta ei kaikilla, niinkuin monet luulevat.

Eräskin tuttu nainen ei muka halunnut lapsia, etteivät rinnat mene imetyksessä pilalle, mutta kun häneltä löytyi endometrioosi ja sen seurauksena lapsettomuus, niin se olikin itkun paikka, kun ei ollut enää mahdollisuutta valita ja jäädä tietoisesti lapsettomaksi.

Tämä. Jos ihmiset olisivat oikeasti niin varmoja siitä, etteivät halua ikinä lapsia, sterilisaatio ja varsinkin vasektomia olisivat paljon yleisempiä toimenpiteitä kuin mitä ovat. Todella moni tuskailee mieluummin epäsopivien ehkäisyjen kanssa kuin hankkii vaikka sen vasektomian, joka on aika simppeli homma. Naisella steri saattaa laukaista aikaiset vaihdevuodet, joten siinä suhteessa ymmärrän, ettei se ole mikään ykkösvalinta.

Miten sterilisaatio voi aiheuttaa vaihdevuodet?

Voisiko joku vastata.

"On myös viitteitä siitä, että sterilisaation seurauksena vaihdevuodet alkaisivat hieman tavallista aikaisemmin."

Lähde: Terveyskirjasto/ Duodecim-lehti

https://www.netlaakari.fi/naiset/artikkelit/sterilointi-on-loppuelaman-…

On myös julkaisuja, joissa väitetään, ettei tästä ole mitään todisteita. Samaan tapaanhan lääkärit ylistävät kierukkaa ja pillereitä, evätkä millään voi myöntää niiden haittavaikutuksia yhtään mihinkään.

Itselläni on tuttava, jolle on käynyt näin: sterin seurauksena vaihdevuodet alkoivat pian toimenpiteen jälkeen nelikymppisenä, kun ne useimmiten alkavat lähempänä 50 vuotta.

Ei voi tietää olisiko tuttavasi vaihdevuodet alkaneet muutenkin tuolloin.

Sterilisaation ei pitäisi vaikuttaa, mutta kohdunpoisto yleensä aikaistaa vaihdevuosia, ainakin vanhempana. Minulta poistettiin kohtu 47 v., vaihdevuodet alkoivat 50 vuotiaana.

Sinäkään et voi tietää olisiko vaihdevuodet joka tapauksessa alkaneet 50 vuotiaana. Mulle tehtiin steri 4 vuotta sitten, ja ekat epäilemäni vaihdevuosioireet ovat alkaneet nyt vuonna jona täytin 40. Toki voi olla muutakin kuin vaihdevuosia, ei nämä oireet niin selkeitä vielä ole. Mutta siskollani alkoivat ensimmäiset oireet myös 40 vuotiaana. Häneltä ei ole mitään osia poistettu tai tukittu.

Vierailija
2239/2597 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että töissä pitää aina olla mukavaa. Ei pidä. Sinne mennään tekemään töitä, mistä saa palkkaa. Minä en ole ikinä 45 ikävuoteen mennessä elänyt harhassa, että jokainen työpäivä olisi missään työssä ruusuilla tanssimista.

Toinen yleinen harha: että työkaverit voisivat täyttää sosiaalisen tuen tarpeen. Työkaverit on yleensä niin pitkään läheisiä kuin ollaan samassa työpaikassa. Suurin osa ei ole läheisiä edes silloin. Muistan kun olin noin v. 2003-2006 työpaikassa, jossa suorastaan vannottiin ikuista ystävyyttä. Kun yksikkö lopetti toiminnan, jäin mielenkiinnolla seuraamaan, kuinka tiiviisti ystävyys jatkuu. Kaksi kertaa tavattiin koko porukalla sen jälkeen. Minä olen edelleen tuttava yhden kollegan kanssa ja viestitellään silloin tällöin, kesällä pitkästä aikaa tavattiin. Hänkään ei ole ollut yhteyksissä kehenkään muuhun kuin minuun.

Tämä alkoi vähän naurattaa, koska tunnistan ilmiön. Saatanpa olla nytkin työpaikassa, jossa jokunen valittaa, jos aina ei ole kivaa. Meillä on myös tuommoinen työtiimi, jossa ollaan puitu jopa työnohjauksessa keskinäistä tunneilmastoa. No joo, myönnettäköön, että olin mukana keskustelussa, mutta onhan se vähän säälittävää, jos ihmiset odottaa työpaikan tunneilmaston olevan jatkuvasti jotain hurmoksellisen ja iloisen väliltä. Minulla on muutakin elämää, enkä odota joka päivän olevan paras työpäivä ikinä. Meitä mahtuu monenlaisia työpaikallekin. Itse en edes välittäisi sekoittaa liikaa työtä ja vapaa-aikaa, mutta joissain työpaikoissa sitä pidettäisiin töykeänä.

Tuo oli hyvä: työpaikan tunneilmaston pitää olla joka päivä hurmoksellisen ja iloisen väliltä. Otan tuon käyttöön, kun seuraavan kerran palaverissa hehkutetaan, miten meidän yksikkö on paras. Olen myyntialalla, ja tuskin meidän yksikkö ja meidän myyjät on maailman parhaita.

Vierailija
2240/2597 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

\Pohjimmainen syy jengiytymiseen on rasismi ja heikko kotouttaminen.

Höpö höpö. Perseily ilman seurauksia ja helppo raha rötöstelemällä on syy jengiytymistä. Katsokaapa yhteiskuntia, joita nämä näköakattomat ja hädänalaisimmat ovat lähteneet. Ne ovat padkamaita, jotka eivät ole saaneet järjestäytynyttä yhteiskuntaa rakennettua väestön heikkolahjaisuuden ja riidanhaluisuuden vuoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän