Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä ihmisten yleinen väärinkäsitys ärsyttää?

Vierailija
01.03.2018 |

Mua esimerkiksi se kun niin pirun tietäväisinä muka puhutaan botoxilla täytetyistä huulista.

Kommentit (2597)

Vierailija
221/2597 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Otin influenssarokotuksen mutta silti on ollut flunssaa, yskää ja nuhaa."

"En tarvitse influenssarokotetta, en sairastu, koska en ole aiemminkaan sairastanut influenssaa."

"Rokote on haitallinen, siinä on eläviä viruksia ja siitä saa unitaudin."

Vierailija
222/2597 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että introvertti on automaattisesti epäsosiaalinen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/2597 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että introvertti on automaattisesti epäsosiaalinen...

Tai ujo!! Minä olen epäsosiaalinen intro, mutten pätkääkään ujo.

Vierailija
224/2597 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on käsittämätöntä, että jopa jotkut korkeasti koulutetut ihmiset luulevat, että verovähennys tarkoittaa sitä, että saa rahana sen vähennyksen määrän verottajalta. Esimerkkinä luullaan, ettei yrittäjän tartte maksaa mistään tavaroista tai palveluista mitään, kun saa verovähennyksinä...aaargghhh....

Vierailija
225/2597 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että sterilisaatioon tarvitaan puolison lupa, tai että lääkäri voi kieltäytyä antamasta lähetettä sterilisaatioon.

Armon vuonna 1992 tarvitsin mieheni luvan. Muistan liiankin hyvin, kun vein vastahankaisen mieheni lääkärin vastaanotolle antamaan sen saakelin suostumuksensa. Minulla oli useita nivelvaivoja ja myös kaksi synnytettyä lasta ja ikää 40-vuotta. Silti tarvitsin miehen luvan, että en enää halua lisääntyä. Prr****le.

Vierailija
226/2597 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on nuori äiti niin on tullut tietenkin vahingossa raskaaksi tai muuten tyhmä ja itsekäs. Myös nuori yh on täysin alinta wt porukkaa ja eronnut esim kyllästymisen tai pikkukinan vuoksi.

Toisen sanoen se että nuoret eivät ikinä ymmärrä mitään ja poikkeuksia ei ole

Vierailija
227/2597 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että keskustelupalstalla nostaa jonkun viestin lainaamalla sen ja lisää kommentin "tämä", toisi jotain lisäarvoa keskusteluun. Ei tuo. Turhaa työtä. Et ollut hyödyksi mitenkään.

Vierailija
228/2597 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koira kykenee tuntemaan häpeää.

Kissa "osoittaa mieltään", esim. tekemällä tarpeet väärään paikkaan, raapimalla huonekaluja jne.

Kissat eivät ole sosiaalisia eläimiä.

Eläimiin liittyy kyllä paljon harhaluuloja, jotka ärsyttävät, mutta nämä nyt tulivat mieleen.

Oletko eri mieltä vai miksi alapeukku?

Joku aika sitten uutisoitiin ihmisistä, jotka ottavat kissan ja luopuvat siitä, kun kissa alkaa pissiä muualle kuin laatikkoon. Kissoja ei ollut käytetty lääkärissä ja monilla oli hoitamaton virtsatietulehdus viikoista vuosiin. Ehkä nämä alapeukuttajat ovat niitä.

Vierailija
229/2597 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että suuret ikäluokat ja muutkin perässä tulevat ovat maksaneet jo omat eläkkeensä. Paskanmarjat, kyllä se nykyinen työssäkäyvä sukupolvi maksaa ne eläkkeet ja seuraava sukupolvi taas edellään menevän sukupolven. Jos jokainen ikäluokka saisi oikeasti sen verran eläkettä kun on maksanut omalla työurallaan, niin käytännössä nykyiset eläkeläiset eläisivät ilman tuloja, ne muutamat maksetut markat/eurot olisivat jo kulutettu.

Oikeasti tiedän paljon köyhyysrajalla sinnitteleviä eläkeläisiä, mutta vihaksi pistävät nämä etuoikeutetut, jotka ovat koko elämänsä tienanneet helpolla (sama työpaikka, ei pätkätöitä tai yt-neuvotteluja) omaisuuden ja saavat nyt eläkettä enemmän kuin vaikka lähihoitaja palkkaa. Omat vanhempani kuuluvat tähän joukkoon ja aina kun asiasta huomautan, niin vastaus on ”ihan itse ollaan maksettu eläkkeemme”. Argh! Olisi ihan oikein, että eläke olisi pienempi ja hankittua omaisuutta pitäisi ensin realisoida.

Koko eläkesysteemi on oikeastaan kuin Wincapita ja muut vastaavat pyramidihuijaukset. 

Tämä!

Ajatus siitä, että jokainen on ”säästänyt itse” oman eläkkeensä, on turhan sitkeä myytti. Tosiasiassa väitteellä ei ole minkäänlaista pohjaa, vaan kyse on aiemman sukupolven luomasta sitoumuksesta seuraavalle.

Eläkejärjestelmää on fiksumpaa ajatella kassajonona, jossa seuraava asiakas maksaa aina edellisen asiakkaan ostokset.

Kassajonoon asettuneiden ostajien ostosten määrä on kasvanut vuosien saatossa (= eläkkeelle jäädään aikaisin, eläkeläisten määrä kasvaa ja eläkkeet ovat suuria). Samaan aikaan jonon jatkoksi liittyy yhä vähävaraisempia asiakkaita (=nuoremmat sukupolvet tienaavat vähemmän kuin vanhempansa ikäisenään, työmarkkinat ovat epävarmempia ja työurat siten katkonaisempia).

Lopputulos on, että enemmin tai myöhemmin kassajonon asiakkaat eivät pysty enää maksamaan edeltäjän ostoksia, ja systeemi romahtaa mahdottomuuteensa.

Vierailija
230/2597 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun puhutaan "sukupuolenvaihdosleikkauksesta". Sellaista ei ole. Tätä käyttävät tarkoittavat todennäköisesti genitaalikirurgiaa koska yhdistävät sukupuolen pelkkiin sukupuolielimiin. Seuraavan kerran kun olet kysymässä "onko sinulle tehty sukupuolenvaihdosleikkaus", vaihda tilalle "genitaalikirurgia". Sukupuolenkorjaukseen liittyy useita leikkauksia kun myös ns. turhat sisäelimet poistetaan.

Vierailija
231/2597 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että elämässä on kaikki itsestä kiinni. Ja se, että kaikki syrjäytyneet ovat jotain kamalia ihmisiä. Täälläkin oli joskus kysely, että mitä asioita jokainen kumppanissaan hyväksyisi ja moni oli alapeukuttanut syrjäytyneen. Vähän kamala ajatus, että minäkin olen sitten tämän perusteella heikoilla. Terveisin nuori nainen. Muutenkin inhoan tuota syrjäytynyt termiä, koska itsekin olen mieluummin syrjäytetty kuin syrjäytynyt. Jos elämä olisi mennyt nuorempana toisin voisi minullakin olla iso ystäväporukka, mutta nyt olen siinä asiassa vielä alkuvaiheessa. Tietysti voin päästä vielä tähän pisteeseen, mutta aikaa se tulee viemään. Älä tuomitse ihmistä, kun et tiedä mitä luurankoja hänellä on kaapissaan. Jokaisella on oma taakkansa.

Vierailija
232/2597 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että lääkeyhtiöt ovat silkkaa pahuutta ja salaliittoa. Se, että lääkärit saavat rahaa lääketehtailta (ns rivilääkärit jotka normaaleissa lääkärintöissä) mitä enemmän saavat määrättyä lääkkeitä tms. Että lääkäreillä olisi tuossa "salaliitossa" sormet pelissä.

Tämä harhaluulo taitaa olla kovin yleinen..

Vierailija
233/2597 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran suu on puhtaampi kuin ihmisen.

Jos sheivaa karvoja, ne kasvavat tummempina ja paksumpina takaisin.

Vierailija
234/2597 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kun puhutaan "sukupuolenvaihdosleikkauksesta". Sellaista ei ole. Tätä käyttävät tarkoittavat todennäköisesti genitaalikirurgiaa koska yhdistävät sukupuolen pelkkiin sukupuolielimiin. Seuraavan kerran kun olet kysymässä "onko sinulle tehty sukupuolenvaihdosleikkaus", vaihda tilalle "genitaalikirurgia". Sukupuolenkorjaukseen liittyy useita leikkauksia kun myös ns. turhat sisäelimet poistetaan.

Ei sukupuolta voi vaihtaa, se on geeneissä.

Vierailija
235/2597 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki hoitajat vaan vaihtelevat vaippoja ja pesevät pyllyjä.

10 vuotta röntgenhoitajana, yhtään vaippaa en ole vaihtanut tai pyllyä pessyt.

Vierailija
236/2597 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että Helsingin pakkanen olisi muka meren läheisyyden vuoksi kylmemmän tuntuista kuin pakkanen Lapissa. Tämä ei vain yksinkertaisesti pidä paikkaansa. Pakkasen purevuus mainitaan säätiedoissa, siitä katsomaan vaan. Viima on viima Lapissakin.

Kun meri on jäätön, niin varmasti puraisee Helsingissä enemmän, siis samalla tuulennopeudella. Joutuu katsos ilman kosteudesta. Mutta eihän sitä tyhmät tajuu.

Terkkuja rovaniemeltä, missä ilmankosteus on talvipakkasilla yli 90%.

Vierailija
237/2597 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä-passiivin ymmärtämättömyys.

Esimerkiksi jos aiheena on ihan yleensä (eli kukaan kuulija ei ole kohde) rasvaisten hiusten huoltaminen ja puhun kuulijalle, että sinun kannattaa rasvaisten hiusten kanssa toimia miten nyt sitten toimitaankin. Niin se puhe vastaanottajan päässä kääntyykin niin, että olen antanut vihjeen, että hänen hiukset ovat rasvaiset ja sitten some on täynnä katkeraa valitusta. Näin puhujana siinä syntyy vielä sellainen ekstra ketutus, että eikö puheen vastaanottaja pysty yhtään eläytymään mihinkään muuhun kuin itseensä.

Vierailija
238/2597 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi jos aiheena on ihan yleensä (eli kukaan kuulija ei ole kohde) rasvaisten hiusten huoltaminen ja puhun kuulijalle, että sinun kannattaa rasvaisten hiusten kanssa toimia miten nyt sitten toimitaankin. Niin se puhe vastaanottajan päässä kääntyykin niin, että olen antanut vihjeen, että hänen hiukset ovat rasvaiset ja sitten some on täynnä katkeraa valitusta. Näin puhujana siinä syntyy vielä sellainen ekstra ketutus, että eikö puheen vastaanottaja pysty yhtään eläytymään mihinkään muuhun kuin itseensä.

Kun mä olin vielä koulussa, niin meille opetettiin, ettei suomen kielessä oo tuota sinä-passiivia, kuten vaikka englannissa on. Joko se on muuttunut? Hyväksytäänkö se jo vaikka äikän kirjoituksissa?

Vierailija
239/2597 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että kaikkia uskovia tunnutaan pitävän automaattisesti homofoobikkoina.

Kun niitä homoja on uskovienkin joukossa.

Vierailija
240/2597 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitä pitää käyttää kun se ei ole mitenkään pakollinen ja asian voi ilmaista ilmankin? Engl. kielessä ihan eri asia.