Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä ihmisten yleinen väärinkäsitys ärsyttää?

Vierailija
01.03.2018 |

Mua esimerkiksi se kun niin pirun tietäväisinä muka puhutaan botoxilla täytetyistä huulista.

Kommentit (2598)

Vierailija
1461/2598 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ateistit ovat joillekin saatananpalvojia. Wat?

"Mä oon ateisti"

"Niin, että 666 ja pentagrammeja ja vuohien uhrauksia?"

Ei kai kukaan näin luule. Saatananpalvojathan uskoo jumalan olemassaoloon.

Vierailija
1462/2598 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että Helsingin pakkanen olisi muka meren läheisyyden vuoksi kylmemmän tuntuista kuin pakkanen Lapissa. Tämä ei vain yksinkertaisesti pidä paikkaansa. Pakkasen purevuus mainitaan säätiedoissa, siitä katsomaan vaan. Viima on viima Lapissakin.

Kun meri on jäätön, niin varmasti puraisee Helsingissä enemmän, siis samalla tuulennopeudella. Joutuu katsos ilman kosteudesta. Mutta eihän sitä tyhmät tajuu.

Heh heh! Aikamoista jaskaa kirjoittelet :D

No ei, kyllä Helsingissä nimenomana on raaka ilmasto. Siihen vaikuttaa nimenomaan ilmankosteus.

Kuiva tuuleton pakkassää voi tuntua vähemmän raa'an kylmältä kuin muutaman asteen pakkanen, jos tuuli on kova (viimaindeksi!) ja ilmankosteus korkeampi.

Samalla lailla kesähelteillä korkea ilmankosteus aiheuttaa tunteen että helle on kovempi ja tukalampi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1463/2598 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sijoittaja on rikas kapitalisti. Kiitos vaan vassareille hienosta veromallista. Nalle maksaa vähemmän veroja kuin piensijoittaja siis suhteessa

Nalle ei maksa Suomeen veroja ollenkaan. Jokainen työtön ja eläkeläinen Suomessa maksaa enemmän veroja kuin hän.

Vierailija
1464/2598 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sairaanhoitajat olisi älykkäämpiä kuin muut,kun ollaan terveydenhuollon ammattilaisia. Mun tytär on ainakin täysi aasi vaikka aina hokee tätä lausetta. On aina joku ohje asiaan kuin asiaan vaikka ei tiedä siitä todellisuudessa mitään. Ainoa asia jonka osaa hyvin on viinipullon aukaisu,sen oppi opiskeluaikana turhan hyvin kuin työkaverit kun tuntuneet oppineen.

Vierailija
1465/2598 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että kaikki kehitysvammat vaikuttaisivat älyyn.

Mutta tämähän on totta, eikä mikään väärinkäsitys. Kehitysvamma tarkoittaa älyllistä vammaa.

Minua ärsyttää, kun ihmiset puhuvat "fyysisestä kehitysvammasta", lehdissäkin kirjoitetaan joskus noin. Eihän ole olemassa sellaista asiaa, kuin fyysinen kehitysvamma!

Jos ihmisellä on vaikeuksia vaikka liikkumisen kanssa, niin hän on LIIKUNTAVAMMAINEN. Sokea on näkövammainen, kuuro kuulovammainen, ja älyllisiä haasteita omaava ihminen kehitysvammainen. Joillakuilla voi olla yhtä aikaa esim. liikunta- ja kehitysvamma, mutta ne ovat kaksi erillistä diagnoosia.

Jos syntyy esim. ilman raajaa, niin kyllä se on fyysinen kehitysvamma.

Kehitysvamma on älyllinen ei fyysinen.

Oletko siis sitä mieltä että aivot eivät osallistu mitenkään kehon toimintaan?

Vierailija
1466/2598 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokotukset aiheuttavat autismia. 

Maapallo on litteä. 

Kuussa käynti on Nasan hämäystä. 

Yleistykset: miehet sitä - naiset tätä 

Ärsyttää sellainen väärikäsitys että monta väittämää yhdessä viestissä on jotenkin peukutettavissa.

Kuussa ei ole käyty. Sori vaan.

Niin että muuten vaan se lippu on siellä ja astronautit käyvät läpi kalliit ja kauan kestävät koulutukset? Joo ihan teatterin takia vain juu.

Saat sinä uskoa mihin haluat. Minä en usko kuussa koskaan käydyn. Sun pitää vaan elää sen asian kanssa.

Ihan mielenkiinnosta. Miten on tämä huijaus on onnistuttu pitämään salassa? 

Espanjan Saharassa käytiin "kuulento"  heittämässä.  Hämäys edisti jenkkivoittoa etenemään kohti  kylmää sotaa NL:n kauhuksi.

Vierailija
1467/2598 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että työnantaja (yrittäjä etenkin) on aina itsekäs ja työntekijöitä arvostamaton kuspää, joka ei piittaa kenenkään muun tilipussista kuin omastaan.

Se, että kaikki työntekijät ovat laiskoja, saikuttavia ja suoriutumiskyvyttömiä reppanoita, jotka eivät osaa ajatella työn tekemistä kenenkään muun asemasta kuin omastaan.

Minusta nuo eivät ole väärinymmärryksiä vaan ennakkoluuloja.

Vierailija
1468/2598 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että kaikki kehitysvammat vaikuttaisivat älyyn.

Mutta tämähän on totta, eikä mikään väärinkäsitys. Kehitysvamma tarkoittaa älyllistä vammaa.

Minua ärsyttää, kun ihmiset puhuvat "fyysisestä kehitysvammasta", lehdissäkin kirjoitetaan joskus noin. Eihän ole olemassa sellaista asiaa, kuin fyysinen kehitysvamma!

Jos ihmisellä on vaikeuksia vaikka liikkumisen kanssa, niin hän on LIIKUNTAVAMMAINEN. Sokea on näkövammainen, kuuro kuulovammainen, ja älyllisiä haasteita omaava ihminen kehitysvammainen. Joillakuilla voi olla yhtä aikaa esim. liikunta- ja kehitysvamma, mutta ne ovat kaksi erillistä diagnoosia.

Minusta olet vähän väärässä. Vaikka joillakin kehitysvammaisilla on keskivertoa alempi ÄO ja/tai oppimisvaikeuksia, ei erot kaikilla ole merkittävät muuhun väestöön. Lisäksi termi KEHITYSvamma tarkoittaa sitä että vamma on tullut synnytyksen aikana tai lapsena, eli vaiheessa jossa aivot ja keskushermosto ovat olleet vasta kehittymässä.

Liikuntavamma on eri asia. Sellaisen voi saada milloin vain, eikä se vaikuta yleensä ihmisen älykkyyteen ja kykyyn oppia yms.

Kehitysvamma voi tulla missä vaiheessa vaan ennen 18 ikävuotta.

Aivan, kuten yllä kerrottiin, ks. lihavoitu teksti.

Vierailija
1469/2598 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menestys on säkää eli oman onnen seppiä ei oikeasti ole.

Vierailija
1470/2598 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen lyhytkasvuinen, niin todella monien ihmisten mielestä olen kää pi ö. Todellisuudessa en ole sitä, koska olen ihminen mutta en kää pi ö. Kää pi öt ovat satuhahmoja kuten vaikka tontut, haltijat, noidat ja velhot. Minä olen lyhytkasvuinen ihminen, en mikään satuhahmo.

Vierailija
1471/2598 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että päiväkodissa tehtäisiin "kutsumustyötä". 

Sama koskee myös hoiva-alaa. 

Vierailija
1472/2598 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että ihan opettajien ja tutkijoiden suusta kuulee, kuinka koulukiusatuiksi joutuvat yleensä pelokkaat, epävarmat, "hissukat" lapset.

Siis, itse tuntemani koulukiusatut olivat alkujaan reippaita ja rohkeita, mutta muutama vuosi koulukiusaamista muutti heidät epävarmoiksi ja aroiksi. Aivan samoin tapahtui hyvälle ystävälleni, jota alettiin kiusaamaan uudessa työpaikassa. Entinen työssään varma ja iloinen ihminen muuttui puolessa vuodessa masentuneeksi, epävarmaksi syrjäänvetäytyväksi "itkijänaiseksi".

Näin kävi myös toiselle ystävälleni, joka päätyi parisuhteeseen pahimman luokan narsistin kanssa.

Eli tutkijoille ei pälkähdä pieneen mieleenkään pohtia, miten koulukiusaaminen muuttaa lapsen luonnetta ja tekee rohkeimmastakin aran ja epävarman.

Toinen, mikä ärsyttää, kun ihan tutkijoiden suulla todetaan, kuinka aamuvirkut ovat "täydellisiä" verrattuna iltavirkkuhin.

Iltavirkut ovat luojan "karmea virhe": heillä on enemmän mielenterveyshäiriöitä, tarkkaavaisuushäiriöitä, sydän- ja verisuonisairauksia, rytmihäiriöitä, sydänkohtauksia, keskivartalolihavuutta, alkoholismia, depressioita ja huonompi koulutus.

Siihen, mistä tämä johtuu, ei puututa, he vain ovat syntyjään luusereita.

Entä jos yhteiskunta siirtyisi iltavirkkujen rytmiin? Esim. koulut alkaisivat 21.00 illalla ja päättyisivä kolmenaikaan aamuyöstä?

Työpaikalle mentäis myös 21.00. Veikkaan että aamuvirkut saisivat tasan samanlaiset sairaudet ja vaivat, mistä iltavirkut nyt kärsii.

syntymälahjana saadun unirytmin yhteiskunnallinen kunnioitus, on avainasemassa siihen miksi aamuvirkut "rulaa". Esim. tuntemani äidin lapsi paransi arvosanojaan huomattavasti kotikoulussa, vain kun hänen ei tarvinnut herätä kukonlaulunaikaan, hänen keskittymiskykynsä parani huomattavasti.

Vierailija
1473/2598 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että uusperheissä elävillä on takanaan avioero. Itse olen mennyt naimisiin miehen kanssa ja hänen ensimmäinen vaimonsa oli kuollut nuorena. Minulle tämä liitto on eka. Meillä on siis uusperhe eikä kukaan ole eronnut. Tätä on rasittava aina oikoa.

1474/2598 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"UFO tarkoittaa suomeksi, tunnistamatonta lentävää esinettä"

Väärin!

Se tarkoittaa -Tunnistamatonta lentävää [b]kohdetta.-[/b]

Ihminen on kehittynyt apinoista.

Väärin!!

Ihmisillä ja apinoilla on yhteinen "esi-isä".

Vierailija
1475/2598 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että uskotaan kotimaisen naudanlihan olevan ympäristöteko ja paasataan kasvispohjaisten tuotteiden kuljetusten päästöistä. Tätä kuulee parhaimmillaan silloinkin, kun puhutaan uudesta kotimaisesta kasvisvaihtoehdosta. Lihansyönnin puolustus ekotekona alkaa vaikuttaa jotain uskontoa, koska jokainen pystyy pienellä etsimisellä löytämään satoja tutkimuksia erilaisten ruokailutottumusten päästöistä.

Vierailija
1476/2598 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kaikki näyttävät naiset eivät ole todellakaan kaikki pinnallisia sisältä päin. Ei ylimielisiä minkä ulkonäkö antaa olettaa tai omahyväisiä. Kiitos.

Vierailija
1477/2598 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feminismi. On yhtä väärinkäsitystä ja harhaa.

Vierailija
1478/2598 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nötkötti kirjoitti:

"UFO tarkoittaa suomeksi, tunnistamatonta lentävää esinettä"

Väärin!

Se tarkoittaa -Tunnistamatonta lentävää [b]kohdetta.-[/b]

Väärin!!

Ihmisillä ja apinoilla on yhteinen "esi-isä".

Oikein, mutta!!

Ihminen on kehittynyt samoista apinoista, joista nykyapinatkin ovat kehittyneet, ja noita "esiapinoita" ei enää ole (koska ovat kehittyneet nykyisiksi kädellisiksi). Ihminen ei ole kehittynyt niistä apinoista, joita nykyään on olemassa.

Vierailija
1479/2598 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä näin psykologina ärsyttävää välillä kun monet ajattelevat että:

Sosiaalisuus = sosiaaliset taidot.

Ei näin.

1480/2598 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyys poistuu, kun työttömät menevät töihin.

Työnantajilla saattaa olla myös vaikutusta siihen ketkä pääsevät töihin ja Suomessa on enemmän työttömiä kuin avoimia työpaikkoja.