Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihmisten yleinen väärinkäsitys ärsyttää?

Vierailija
01.03.2018 |

Mua esimerkiksi se kun niin pirun tietäväisinä muka puhutaan botoxilla täytetyistä huulista.

Kommentit (2598)

Vierailija
681/2598 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että alkoholi olisi cannabista vähähaittaisempaa.

Vierailija
682/2598 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että Cheekin musiikki olisi skeidaa. Paljonkohan hyvä musiikki sitten myy, kun Cheekin albumeista, kolme on myynyt kultaa, kaksi paltinaa, kolme multiplatinaa sekä pari stadionkeikkaa loppuunmyyty.

Kukin saa tykätä mistä tykkää, mutta on helvetin lapsellista väittää, ettei rap ole musiikkia. Kannattaa hankkia joku harrastus, niin ei ahdista niin paljoa.

Se, että joku kuvittelee Cheekin "musiikin" olevan räppiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/2598 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että me sairaanhoitajat olemmekin jotain palvelijoita tai orjia.

Meidän tehtävä on mitata sinun verensokeri, hakea sulle huoneen toisessa päässä olevasta hanasta vettä, tarkkailla, milloin lasisi on tyhjä ja tulla automaattisesti täyttämään se, tulla käyttämään sua suihkussa ja pyyhkiä sinun perse ja lopuksi vielä soittaa sulle taksi pois täyshoitolasta.

Siis vaikka sulla kädet, jalat ja pää toimii ja kotona kykenet tekemään em. mainitut asiat itse.

Toki autan noissa asioissa silloin, kun et oikeasti kykene itse, mutta silloinkin tehtäväni on kannustaa omatoimisuuteen voimavarojesi mukaan.

Joka kerta särähtää korvaan, kun joku kehuu, kuinka kiva on kun on niin hyvä palvelu ja saa olla passattavana. Säästäisin ne resurssit oikeasti niitä potilaita varten, jotka apua tarvitsee. En juoksisi täyttämässä sun vesilasia vaan siksi, ettet nyt jaksa kävellä hanalle.

Se on sun TYÖ-TÄ. Vaihda alaa, jos ei maistu

Itse joudun olemaan sairaalassa usein potilaana synnynnäisestä sairaudesta johtuen ja ymmärrän, että potilaan toimintakykyä ja omatoimisuutta tulee pitää yllä myös sairaalassa koska sen avulla potilas kotiutuu sairaalasta parepikuntoisena kuin että olisi ollut ylipassattavana sairaalassaoloaikansa. Kyse on potilaan edusta ja terveydestä niin lyhyellä kuin pitkälläkin aikavälillä. Itse olen kohdannut satoja hoitajia elämäni aikana ja aina minuun on suhtauduttu hyvin.

Vierailija
684/2598 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luullaan, ettei influenssaan voi sairastua jos on rokotettu.

Viimeisimpänä kahtena vuotena rokotusten arviot ovat menneet pieleen. Tänä vuonna jopa sillä paremmalla rokotteella rokotetuista on 12% sairastunut influenssaan. Siitä huolimatta otan jatkossakin sen paremman rokotuksen jatkossakin.

Vierailija
685/2598 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssarokote suojaa taudilta ja rokotettu ei levitä tautia eteenpäin

Vierailija
686/2598 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä prosentteja, mutta olen itse sairaalassa työssä ja KAIKKI osastolle joutuneet influenssapotilaat ovat olleet rokotettuja.

Vierailija
687/2598 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että me sairaanhoitajat olemmekin jotain palvelijoita tai orjia.

Meidän tehtävä on mitata sinun verensokeri, hakea sulle huoneen toisessa päässä olevasta hanasta vettä, tarkkailla, milloin lasisi on tyhjä ja tulla automaattisesti täyttämään se, tulla käyttämään sua suihkussa ja pyyhkiä sinun perse ja lopuksi vielä soittaa sulle taksi pois täyshoitolasta.

Siis vaikka sulla kädet, jalat ja pää toimii ja kotona kykenet tekemään em. mainitut asiat itse.

Toki autan noissa asioissa silloin, kun et oikeasti kykene itse, mutta silloinkin tehtäväni on kannustaa omatoimisuuteen voimavarojesi mukaan.

Joka kerta särähtää korvaan, kun joku kehuu, kuinka kiva on kun on niin hyvä palvelu ja saa olla passattavana. Säästäisin ne resurssit oikeasti niitä potilaita varten, jotka apua tarvitsee. En juoksisi täyttämässä sun vesilasia vaan siksi, ettet nyt jaksa kävellä hanalle.

Se on sun TYÖ-TÄ. Vaihda alaa, jos ei maistu

EI OLE. Hoitajat sairaalassa eivät ole potilaiden palvelijoita. Sekäsi ei ole yhtään pidempi siellä kotona missä pystyt omatoimisesti perseesi pyyhkimään. Sairaalassa on hoitajilla muutakin tekemistä, kuin pyyhkiä omatoimisten potilaiden hanuria.

Vierailija
688/2598 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostanpa tätä, kun törmäsin taas ärsyttävään virhekäsitykseen, että lentokoneen laskeutuessa taputtaminen olisi aina jotenkin junttia ja noloa. Kun tosiasia on, että reittilennoilla ei tietenkään taputeta, mutta loma- eli tilauslennoilla on ihan ok ja jopa tapoihin kuuluvaa, että annetaan aplodit kun pyörät on maassa. Itse teen niin joka kerta.

Vierailija
689/2598 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cp- vamma on kehitysvamma.

Vierailija
690/2598 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maapallo on pyöreä.

Vierailija
691/2598 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maapallo on pyöreä.

Että maapallo on navoiltaan litistynyt niin merkittävästi, että se pitää aina muistaa etusormi pystyssä mainita.

Vierailija
692/2598 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokotukset aiheuttavat autismia. 

Maapallo on litteä. 

Kuussa käynti on Nasan hämäystä. 

Yleistykset: miehet sitä - naiset tätä 

Ärsyttää sellainen väärikäsitys että monta väittämää yhdessä viestissä on jotenkin peukutettavissa.

Kuussa ei ole käyty. Sori vaan.

Niin että muuten vaan se lippu on siellä ja astronautit käyvät läpi kalliit ja kauan kestävät koulutukset? Joo ihan teatterin takia vain juu.

Koulutukset on käyty sen takia että voidaan mennä avaruusasemalle temppuja tekemään.

Lippu ei ole mikään todiste.

Kuussa voitaisiin nykyään ehkä käydäkin, muttei käydä. 1960 luvulla siellä ei ole todellakaan ihminen käynyt. Pitää olla todella lapsenomainen lammas, jos uskoo kaiken mitä televisiossa sanotaan tai esitetään.

Salkkareiden Jenni oli olemassa ja kuoli oikeasti. Sen todistaa hautakynttilä kadulla.

Miksi siellä kuussa pitäisi enää käydä? Siellä on jo käyty ja se on ihan sikakallista. Nekin rahat käytetään nyt siihen, että päästään joskus kuuta kauemmas.

Ja sinä olet oikeasti sitä mieltä ettei kuussa olisi meille enää mitään opittavaa?

Vierailija
693/2598 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että Viroa kutsutaan Eestiksi ja viron kieltä eestiksi.

Kotimaisten kielten keskus

Viro vai Eesti?

Ohje lyhyesti:

Suomen eteläisen naapurimaan nimi on suomeksi virallisissa yhteyksissä Viro tai Viron tasavalta. Maassa puhutaan viron kieltä. Maan omakielinen nimi on Eesti tai Eesti Vabariik.

Itse syyllistyn tähän. Olen asunut Virossa vuosia ja puhun siitä Eestinä edelleen...koska siellä kaikki puhuvat Eestistä. Tiedän että se on Viro mutta jotenkin Eesti soljuu suusta paremmin.. 

Vierailija
694/2598 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun puhutaan sovelluksista, suomalaiset jostain käsittämättömästä syystä puhuvat että lataavat "appsin"! Se on APP, ja monikko on apps! Niiin typerän kuuloista puhua appseista, tuplamonikolla. 

Vierailija
695/2598 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun puhutaan sovelluksista, suomalaiset jostain käsittämättömästä syystä puhuvat että lataavat "appsin"! Se on APP, ja monikko on apps! Niiin typerän kuuloista puhua appseista, tuplamonikolla. 

Entäpä sipsit, donitsit jne.? Tuplamonikko niissäkin.

Vierailija
696/2598 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli syöt siis yleensä vain yhden sipsin? Riiiiight. Ihan sama asia.

Vierailija
697/2598 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli syöt siis yleensä vain yhden sipsin? Riiiiight. Ihan sama asia.

Et oikein ymmärtänyt. Sanassa ”sipsit” on sekä monikkoa englannissa ilmaiseva s että monikkoa suomessa ilmaiseva t.

Vierailija
698/2598 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sipsit vielä ymmärrän mutta donitsit menee tässä esimerkissä pieleen. Kyllä Suomessa syödään donitsi ihan yksikkönä.

Vierailija
699/2598 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä prosentteja, mutta olen itse sairaalassa työssä ja KAIKKI osastolle joutuneet influenssapotilaat ovat olleet rokotettuja.

Riskiryhmät kärsii flunssasta eniten. He myös ottavat rokotuksen ongelmien minimoimiseksi.

Vierailija
700/2598 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sipsit vielä ymmärrän mutta donitsit menee tässä esimerkissä pieleen. Kyllä Suomessa syödään donitsi ihan yksikkönä.

Engl. doughnut, doughnuts <-- monikon s

Suom. donitsi, <-- englannin monikon s,  donitsit  <-- englannin monikon s ja suomen monikon t

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi