Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SINÄ,joka leikkaat itse lapsesi tukan: MIKSI?!?

Vierailija
28.02.2018 |

Miksi, täysin ammattitaidottomat äidit, ilmeisen tylsillä saksilla, tärisevillä käsillä ja huonossa valaistuksessa ?

Olimme sisäleikkipuistossa ja sinne saapui äiti kahden poikansa kanssa. Pojat olivat about päiväkoti-ikäisiä ja siinä juoksentelivat meidän lähellä.

Huomio kiinnittyi lasten aivan käsittämättömiin hiuksiin! Molemmilla oli polkkatukka ja jokin, mikä ilmeisesti oli ajateltu etutukaksi. Ne oli leikattu ilmeisesti silmät sidottuina. Miksi kukaan haluaa nolata lapsiaan julkisesti niin? Pojat näyttivät koomisilta hullu-professori hahmoilta. Hiukset oli niin epätasaisesti leikattu, että lapsia kävi sääliksi.

Luulin tämän olevan kuuluisa ”yksittäistapaus”, kunnes törmäsin lapseni päiväkodilla toiseen samanlaiseen. Tälläkin pojalla pitkä, olkapäiden yli ulottuva tukka. Eteen leikattu jotain, joka hämärästi muistutti otsista. Selvästi äiti/isä jossain kylpyhuoneessa saksinut sinne tänne ja lapsi päätyi näyttämään koomiselta, jopa surulliselta.

Herää vain kysymys: miksi ihmeessä? Ammattilaisella maksaa paljonko, 10-15€. Miksi oman lapsen ulkonäkö ei sen verran kiinnosta, että ei tekisi hänestä naurunalaista. Lapset ovat usein vielä itse niin pieniä etteivät voi sanoa omaa mielipidettään.

Ei tässä mitään lapsimissikisoja tarvitse järjestää, mutta minusta tämä on todella omituinen ilmiö.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kuulla eräässä sossun palaverissa eräältä erittäin ******* sos. ohjaajalta, että olen leikannut lapseni hiukset huonosti, koska yksi kiekura takapyörteessä oli jäänyt pidemmäksi.

Mä en tiennyt oliko tuo tarkoitus lannistaa, mutta yrittäisipä itse viedä lapseni parturille tai edes leikata hänen hiuksensa.

Enkä edes puutu hänen omiin fyysisiin ominaisuuksiin, mutta totta helkkarissa sanon, että leben und leben lassen. Minä suu supussa vaikka voisin sanoa hänen elämänhallinnastaan (ylilihavuudestaan) yhtä sun toista. Mutta viisas on hiljaa ja odottaa.

Vierailija
42/61 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi pelkää hiustenkuivaajia, joita tietää parturissa olevan vaikka sellaista ei käytettäisikään.

Kammoaa varsinaista hiustenleikkaustakin aivan tarpeeksi. Kaikki tikkarit ym. konstit  joutuu käyttämään, jotta saisi kotonakaan suostumaan leikkaamiseen. Silloinkaan ei pidä päätään paikallaan hetkeäkään. Joten lopputulos on se mitä on.

Mieluummin näkisin poikani tukan kauniisti ammattilaisen leikkaamana, mutta pakko on ollut tähän mennessä nirhiä itse. Poika on nyt kuusi. En todellakaan keksi pulmaan ratkaisua, vaikka lapsi ei ehkä minun jäljiltäni näytä samalta kuin tarhakaverinsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos nostaisitte ponnarille sen etutukan ettekä kynisi sitä puoliväkisin jos on kyse tytöstä?

Vierailija
44/61 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko pannut merkille, että parturit ja kampaajat on harvemmin mitään ruudinkeksijöitä tai taiteilijoita?

Jokainen on tullut monta kertaa elämässään kampaajalta raivosta pihisten tai itkua vääntäen. Tukka pilalla. Ja siitä on pitänyt vielä maksaa!

Tukan leikkaaminen ei koulutusta vaadi sen enempää kuin meikkaaminenkaan.

Sen kun rupeaa itse leikkaamaan. Mun äiti leikkasi kaikkien hiukset ja hyvä tuli. Aloin käydä kampaajalla 14- vuotiaana kun otin ekan permiksen.

Karseaa stereotyyppistä mollausta. Muistan kun itse valmistuin parturi-kampaajaksi kolmen vuoden jälkeen ja piti mennä töihin. Olin aivan varma että en osaa mitään, olin todella epävarma, vaikka koko sen kolme vuotta harjoittelin. Joten tuollainen halveksuminen, ettei leikkaamiseen tarvita koulutusta kuulostaa aika pahalta. En olisi ikinä oppinut kotona itsekseen harjoittelemalla milloin otan pysty vai vaaka osissa, milloin porrastan ja kuinka paljon yms. Voin kuitenkin nyt ylpeänä sanoa että olen varmasti parempi leikkaamaan kuin joku kotona saksitaan ”opetellut”.

Vierailija
45/61 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakswivuotias tyttöni ei anna leikata hiuksiaan, ei kenenkään.

Vierailija
46/61 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ponnari-idea olisi muuten hyvä, mutta ei mene kuin viisi minuutia korkeintaan ja tyttö on jo nykäissyt ponnarin pois. Niillä on oma tahto-

Vierailija
47/61 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin leikkaamaan poikani tukan itse siinä vaiheessa, kun hänellä oli uhmaikä.

Kampaamoon mennessäni arvelin, että ongelmia saattaisi tulla, joten yritin etukäteislahjontaa tyyliin "saat uuden pikkuauton, kun sun tukkas on leikattu". Tämä oli pojasta hyvä diili, ja hän suostui siihen.

Kampaajalla hän kuitenkin alkoi karjua heti tuoliin päästyään. Yritin rauhoitella häntä - mutta turhaan. Parin minuutin kuluttua kampaaja kieltäytyi enää edes yrittämästä hiustenleikkuuta, joten lähdimme pois.

Huuto loppui samalla hetkellä, kun kävelimme kampaamosta. Samalla hän kysyi toiveikkaana uutta pikkuautoa. Kysyin, onko hänen tukkansa leikattu, ja poika vastasi ei. Onneksi hän ei alkanut rissata sopimuksestamme, vaan tyytyi siihen, että kun tukkaa ei ole leikattu, ei autoakaan voi saada.

Kotona sitten oli pakko ottaa itse sakset ja lyhennellä varovasti hiuksia. Onnistuin ihan hyvin, vaikka ekaa kertaa sen teinkin. Olinhan minä nähnyt, miten miesten hiuksia leikataan.

Puolisen vuotta mentiin näin mutta sitten sain taas pojan ammattilaiselle. Ei kuitenkaan enää sille, joka tylyyn sävyyn heitti meidät ulos.

Vierailija
48/61 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi olen käynyt parturissa 28.1.1995

Olen myös leikannut 3 poikamme hiukset aina. 

23*3

15*3

14*3

11*3

63 hiusten leikkuuta. Jestas kuinka aikaa on säästynyt

Aikaa säästynyt? Tarkoitat varmaan, että rahaa on säästynyt. Ja varmasti onkin, jos yksi parturikerta maksaa 30 €.

Vierailija
49/61 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen tuttavan mies, jonka tukka leikattiin lapsesta lähtien kotona. Ensin äiti, sitten tyttöystävä. Häiden lähestyessä mies kuitenkin halusi mennä parturiin elämänsä ensimmäistä kertaa. Tukanleikkuu onnistui niin hyvin, että edullinen "vaimo leikkaa" -vaihtoehto unohtui aivan välittömästi.

Vierailija
50/61 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni näyttää ja vaikuttaa ensivilkaisulla täysin tavalliselta. Mutta hän on autisti ja inhoaa kaikenlaista hiusten koskettelua. Siksi leikkaan hiukset itse, monesti silloin kun hän nukkuu. Jälki ei ole mielestäni hullumpi, vaikken ammattilainen olekaan. Omat pitkät hiukseni olen viime aikoina myös tasoitellut itse.

Vierailija
51/61 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä leikkasin poikani tukan itse kun poika oli 1-5v. Vein kerran parturiin kun oli vähän alle 2 ja lapsi itki hysteerisesti eikä ollut hetkeäkään paikallaan (edes minun sylissäni), lopulta parturikin melkein itki. En vienyt toiste. Mutta ei lapsi pysynyt kunnolla paikallaan minunkaan leikatessa enkä myöskään ole kovin kätevä käsistäni. Rehellisesti, poika näytti usein aivan hirveältä, joskus onnistuin paremmin. On aivan normaali ja terve lapsi mutta erittäin herkkä ja varsinkin pienenä pelkäsi uusia tilanteita todella paljon. Nyt on reipas ja rohkea 10-vuotias ja käy parturissa isänsä kanssa. Että näinkin voi olla.

Vierailija
52/61 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaan omatkin hiukset itse. Miksi siis lapset kävisi parturissa? Ja lopputulos on joka kerralla hyvä.

Vierailija
53/61 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä leikkaan itse siksi, että olen siinä hyvä. Jopa kampaaja kerran kommentoi poikani tukkaa, että onpa hyvin leikattu ja hyvinsopivan mallinen.

Mutta oonkin tehnyt tätä jo parikymmentä vuotta, useita kymmeniä kertoja leikannut. Helpottaa varmaan, että oon hyvä käsistäni, osaan käsityöt ja niiden suunnittelun, esim kaavoittamisen.

Usein oon silti miettinyt, että miksi ihmeessä porukka vie esim. alle teini-ikäisiä tyttöjään kampaajalle. Maailman helpoin homma on leikata otsis ja tasottaa takatukka. Menee 5 min. Poikatukka onkin sitten jo vähän vaikeampi.

Vierailija
54/61 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi haluaa pitää pitkän tukan, ei otsista. Kihara hiuslaatu, joten ei haittaa jos ei joka sortuva ole ihan tasamittainen ja ainoa mitä kaipaa on se että nipsaistaan huonokuntoiset latvukset pois. Oma hiuslaatu samanlainen, ja sen leikkaan itse muutamassa minuutissa. En todellakaan ala maksamaan yli 20 euroa siitä hyvästä että kampaaja tekee saman homman, oli kyseessä sitten oma tai lapsen tukka.

Vierailija
55/61 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut värjäävät itse hiuksiakin ja laskevat kuinka paljon säästivät. Ulkonäöllä ei ole väliä, vain säästöllä. Ei mikään ihme ole, että lasten hiusten ulkonäöstä välitetä, mietitään vain säästöä.

Tuulipukukansaa.

Vierailija
56/61 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi olen käynyt parturissa 28.1.1995

Olen myös leikannut 3 poikamme hiukset aina. 

23*3

15*3

14*3

11*3

63 hiusten leikkuuta. Jestas kuinka aikaa on säästynyt

Aikaa säästynyt? Tarkoitat varmaan, että rahaa on säästynyt. Ja varmasti onkin, jos yksi parturikerta maksaa 30 €.

Mulle tuli puhelu kesken viestin. eli 200 kertaa.

Ja se mita tarkoitin AIKAA saastyy.

Hiusten leikkuuseen menee mulla 5-10min.

Parturiin meno jne ottaa toista tuntia.

Voin leikata hiukset kello 10 illalla ja se ei ole muusta pois

Vierailija
57/61 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut värjäävät itse hiuksiakin ja laskevat kuinka paljon säästivät. Ulkonäöllä ei ole väliä, vain säästöllä. Ei mikään ihme ole, että lasten hiusten ulkonäöstä välitetä, mietitään vain säästöä.

Tuulipukukansaa.

mika kansa on niin vauras ettei niin tee

Vierailija
58/61 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaan, koska niin saan tehtyä juuri sellaiset hiukset, jotka lapsi ja minä haluamme. Itsekin olen välillä pettynyt parturiin, kun pyytämämme leikkaus ei ole toivotunlainen. Ja ei ole rahasta kiinni.

Vierailija
59/61 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kakswivuotias tyttöni ei anna leikata hiuksiaan, ei kenenkään.

Onneksi olkoon!

Teillä näkyy olevan perheessä pomo paikallaan.

Vierailija
60/61 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko pannut merkille, että parturit ja kampaajat on harvemmin mitään ruudinkeksijöitä tai taiteilijoita?

Jokainen on tullut monta kertaa elämässään kampaajalta raivosta pihisten tai itkua vääntäen. Tukka pilalla. Ja siitä on pitänyt vielä maksaa!

Tukan leikkaaminen ei koulutusta vaadi sen enempää kuin meikkaaminenkaan.

Sen kun rupeaa itse leikkaamaan. Mun äiti leikkasi kaikkien hiukset ja hyvä tuli. Aloin käydä kampaajalla 14- vuotiaana kun otin ekan permiksen.

Kampaajaksi kestää opiskella vuosia. Ja sinä opit tosta vaan, vähintään yhtä hyväksi .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi