Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SINÄ,joka leikkaat itse lapsesi tukan: MIKSI?!?

Vierailija
28.02.2018 |

Miksi, täysin ammattitaidottomat äidit, ilmeisen tylsillä saksilla, tärisevillä käsillä ja huonossa valaistuksessa ?

Olimme sisäleikkipuistossa ja sinne saapui äiti kahden poikansa kanssa. Pojat olivat about päiväkoti-ikäisiä ja siinä juoksentelivat meidän lähellä.

Huomio kiinnittyi lasten aivan käsittämättömiin hiuksiin! Molemmilla oli polkkatukka ja jokin, mikä ilmeisesti oli ajateltu etutukaksi. Ne oli leikattu ilmeisesti silmät sidottuina. Miksi kukaan haluaa nolata lapsiaan julkisesti niin? Pojat näyttivät koomisilta hullu-professori hahmoilta. Hiukset oli niin epätasaisesti leikattu, että lapsia kävi sääliksi.

Luulin tämän olevan kuuluisa ”yksittäistapaus”, kunnes törmäsin lapseni päiväkodilla toiseen samanlaiseen. Tälläkin pojalla pitkä, olkapäiden yli ulottuva tukka. Eteen leikattu jotain, joka hämärästi muistutti otsista. Selvästi äiti/isä jossain kylpyhuoneessa saksinut sinne tänne ja lapsi päätyi näyttämään koomiselta, jopa surulliselta.

Herää vain kysymys: miksi ihmeessä? Ammattilaisella maksaa paljonko, 10-15€. Miksi oman lapsen ulkonäkö ei sen verran kiinnosta, että ei tekisi hänestä naurunalaista. Lapset ovat usein vielä itse niin pieniä etteivät voi sanoa omaa mielipidettään.

Ei tässä mitään lapsimissikisoja tarvitse järjestää, mutta minusta tämä on todella omituinen ilmiö.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi olen käynyt parturissa 28.1.1995

Olen myös leikannut 3 poikamme hiukset aina. 

23*3

15*3

14*3

11*3

63 hiusten leikkuuta. Jestas kuinka aikaa on säästynyt

Vierailija
22/61 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että osaan.

Sama täällä. Monta lasta, rahalle parempaakin käyttöä. Ja sanottakoon, että leikkaan myös mieheni ja omat hiukseni, joskus kavereidenkin. Ei se hiusten leikkaaminen mitään rakettitiedettä ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveitä on ihmiset jotka mollaavat! Kampaajatkin suosittelevat että pelkäävää lasta ei tuoda väkisin parturiin vaan että rohkeus hiustenleikkaamiseen saadaan vähitellen (kotona kammaten, vähän leikaten jne).

Ei pidä tehdä älytöntä numeroa ihan jonninjoutavasta!

Vierailija
24/61 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kirjoitustyylistäsi, onko teillä ne kurittomat koirat ja se ylivilkas ja villi pupu?

Vierailija
25/61 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse olikin heistä, jotka eivät osaa. Sama kuin minä alkaisin tekemään lapselle vaatteita, vaikka en erota neulaa puikoista.

Ap

Tekemällä oppii.

Toivottavasti kuitenkin leikkaat ainoastaan omaa tukkaasi opetellessasi. Vain lastaan vihaava vanhempi harjoittelee lapsellaan.

Vierailija
26/61 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä leikataan kaikkien hiukset itte. Mää leikkaan itteltänikin ja värjäänkin hiukset itte. Tulee hyvä säästö nuin vuodessa, eikä haittaa jos vähän vinksahtaa suuntaan tai toiseen joku herkkä hiussuortuva.

Vierailija
27/61 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes latvojen tasaus ei ole mikään helppo homma, jos ei ole koulutusta asiaan. Niin rumaa jälkeä mammat leikkaavat lapsilleen. Antakaa ammattitaitoisten kampaajien hoitaa homma!

Lapsiparat. Miksi pitää tehdä niin monta kakaraa ettei ole kampaajalla varaa käydä?

Vierailija
28/61 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikani on sai jokinlaisen parturikammon. Inhosi myös hiustenpesua.

Minä (äiti) olin ensimmäinen joka sai leikata hiukset.

Nyt kyllä alkaa rohkeus riittää myös parturiinkin.

Meillä vanhempi lapsistani (nyt 12 v. tyttö) on kerran elämässään käynyt kampaajalla n. 2 v.: nä. Sai niin pahan kammon, että sen jälkeen vain minä olen saanut niitä leikata.. onneksi on luonnon kiharaa niin helpottaa latvojen leikkausta. Oletin, että olisi kouluikäisenä jo halunnut oikealle kampaajalle, mutta ei... Minkä ikäisenä sait poikasi parturiin?

Vierailija
29/61 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edes latvojen tasaus ei ole mikään helppo homma, jos ei ole koulutusta asiaan. Niin rumaa jälkeä mammat leikkaavat lapsilleen. Antakaa ammattitaitoisten kampaajien hoitaa homma!

Lapsiparat. Miksi pitää tehdä niin monta kakaraa ettei ole kampaajalla varaa käydä?

Mites toi vaatetus? Kun mun mielestä varsinkin pojat puetaan usein rumasti rumanvärisiin vaatteisiin, niin oletko myös tästä huolissasi?

Vierailija
30/61 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla ei sitten käynyt mielessä että kaikki lapset eivät uskalla/suostu parturintuoliin. Työskentelen parturi-kampaajana joten näitä tullut vastaan jonkin verran.

Vierailija
31/61 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään kirjoitustyylistäsi, onko teillä ne kurittomat koirat ja se ylivilkas ja villi pupu?

Tarkoitatko siis mua (joka sua ylempänä kirjoitti)?

Ja joo, jos nyt ylipäätään mua tarkoitit, niin mulla on yksi hassu hauvvva.

Itse taas olen se ylivilkas pupu.

Vierailija
32/61 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko pannut merkille, että parturit ja kampaajat on harvemmin mitään ruudinkeksijöitä tai taiteilijoita?

Jokainen on tullut monta kertaa elämässään kampaajalta raivosta pihisten tai itkua vääntäen. Tukka pilalla. Ja siitä on pitänyt vielä maksaa!

Tukan leikkaaminen ei koulutusta vaadi sen enempää kuin meikkaaminenkaan.

Sen kun rupeaa itse leikkaamaan. Mun äiti leikkasi kaikkien hiukset ja hyvä tuli. Aloin käydä kampaajalla 14- vuotiaana kun otin ekan permiksen.

Vierailija
33/61 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikani on sai jokinlaisen parturikammon. Inhosi myös hiustenpesua.

Minä (äiti) olin ensimmäinen joka sai leikata hiukset.

Nyt kyllä alkaa rohkeus riittää myös parturiinkin.

Meillä vanhempi lapsistani (nyt 12 v. tyttö) on kerran elämässään käynyt kampaajalla n. 2 v.: nä. Sai niin pahan kammon, että sen jälkeen vain minä olen saanut niitä leikata.. onneksi on luonnon kiharaa niin helpottaa latvojen leikkausta. Oletin, että olisi kouluikäisenä jo halunnut oikealle kampaajalle, mutta ei... Minkä ikäisenä sait poikasi parturiin?

Eihän se lapsi edes muista mitään elämästään 2 vuotiaana! Miten te oikein kasvatatte niitä lapsia, kun saavat kammon jostain kampaajalla käynnistä!? Mitä traumaattista siinä muka on? Sieltä saa lapset tikkarin tms. ja on paljon kivempaa kuin lääkärikäynnit. Tänne on nyt vastaillut kaikki kotiparturimammat! Ihan hullu meininki...

Vierailija
34/61 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites toi vaatetus? Kun mun mielestä varsinkin pojat puetaan usein rumasti rumanvärisiin vaatteisiin, niin oletko myös tästä huolissasi?

Jeba! Mutta herrankristus sentään. Etkö sä tiennyt että niillä joilla ei ole tyylitajuu niin palkkaavat myös parturin lisäksi lapsistylistin.

Värisilmä on synnynnäinen ominaisuus!

Vierailija
35/61 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella on kiharat hiukset. Ne saa korjata kampaanjan jäljiltä kuitenkin. Monta kampaaja ollaan kokeiltu. Tyhmää maksaa ja korjata.

Vierailija
36/61 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka vie pikkulapsia kampaamoon?

Vierailija
37/61 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini leikkaa mun hiukset.

Hän on näet ollut parturikampaamossa töissä.

Ja ihan hyvää jälkeä tulee. En tiedä näistä muiden mutseista sit.

Vierailija
38/61 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse olikin heistä, jotka eivät osaa. Sama kuin minä alkaisin tekemään lapselle vaatteita, vaikka en erota neulaa puikoista.

Ap

Tekemällä oppii.

Toivottavasti kuitenkin leikkaat ainoastaan omaa tukkaasi opetellessasi. Vain lastaan vihaava vanhempi harjoittelee lapsellaan.

Hoh hoi jaa. Kyllä minä keksin aika monta pahempaa asiaa, mitä lastaan todella vihaava vanhempi lapselleen tekee. Niistä saa lukea uutisista. Ennen leikattiin tukat ja tehtiin vaatteet itse, eikä kukaan traumatisoitunut siitä. Jos lapsi joutuu toisten lasten tai aikuisten taholta kiustatuksi kotona leikatun tukan vuoksi, niin siinä on kyllä kiusaajilla peiliin katsomisen paikka. 

Vierailija
39/61 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä liittyy mihinkään? Lapsi voi kieltäytyä pukemasta jotain vaatetta, jos se aiheuttaa hänelle epämukavuutta, mutta äidin pilaamat hiukset on ja pysyy siellä päässä. Ruma tukka altistaa koulukiusaamiselle ja on se nyt törpön näköistä, kun luokassa on muilla nätisti leikatut hiukset ja yhdellä se kummallinen tee-se-itse kampaus. Ettekö ajattele kuin rahaa ja säästöä? Miten ois vaikka lapsen itsetunto ja omanarvontunto, voisitteko funtsia niitä välillä?

Vierailija
40/61 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on nyt ap.lla joka ilmeisesti parturi, kova huoli tienististään, jos jaikki leikkaavat lastensa hiukset itse, se on parturille suuri rahanmenetys...tämän ymmärrän. Muussa tapauksessa...mitä vit..ua se sulle kuuluu, miten kukin lapsensa hiukset leikkaa!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä