Hyvät kauhuelokuvat
Niin, kertokaapa, mitä katsoisin. Nyt olisi mukava pitkästä aikaa nähdä joku leffa, jossa on se iänikuinen nuorisoporukka.
Ei zombie-, ihmissusi- tai vampyyrileffoja, kaikki muu sitten oikeastaan käykin. Mielellään mahdollisimman vähän itämaisia elokuvia, ne ovat mielestäni liian outoja.
Ei ole väliä, löytyykö Netflixistä vai pitääkö vuokrata.
Kommentit (77)
Yritän nyt laittaa jonkinlaista listaa, mitä olen katsonut, en kyllä mitenkään muista kaikkia, varsinkin kun olen huono muistamaan nimiä.
Mama
Wolf Creek
Don't breathe
Cabin In The Woods
Nothing Left To Fear
Cabin Fever
Chain Letter
Teksasin moottorisahamurhaaja
Painajainen Elm Streetillä (vanhat ja uudet)
Friday 13th
Halloweenit
Trick 'r treat
House of wax
As Above So below
IT
Cloverfield
Would You Rather
Tusk
Sawit
Child's Playt ja Chuckyt
My bloody valentine
Annabelle
Conjuring
Sinister
Insidious
It comes at night
Incarnate
Manaajat
Babadook
Bait
Creep
Invitation
Oculus
The Ghost Ship
Hostellit
Hohto
Rosemaryn painajainen
The Belko Experiment
Ringit
Ouija
Blair Witch Project
Bodom
The Purge
Resident Evil-sarja
The boy
Krampus
the Visit
The Gallows
It follows
Poltergeist
Nosferatu
Deliver us from devil
Annabelle
Carrie
REC
Dark Skies
Evil Dead
The thing
Splinter
Final Destination
Darkness Falls
The mist
The fog
Nuo nyt tulevat mieleen kun muistelen, olen katsonut paljon enemmänkin, mutta en muista muita.
Ap
Noniin, heti huomasin pari puutetta listasta. Juurikin tuo Drag Me To Hell, Get Out ja Orpokoti on nähty. Kiitos tuosta linkistä, käyn sen tarjonnan läpi jos sieltä löytyisi joku mitä en ole nähnyt =) On nykyään aika vaikeaa löytää elokuvaa kauhu genrestä, jota en olisi nähnyt.
Ap
No etsi itse, tää on aina niin turhaa ehdotella kun ap on nähnyt aina kaikki.
No anteeksi nyt vain, että kysyin. Jos turhauttaa, niin älä avaa ketjua tai ehdota, vaan click, sulje se. Tuota Solsticea ja Cassadaga en olekaan nähnyt, kiitos ehdotuksista!
Ap
Netflixissä uusi The Ritual oli ihan näppärä.
House at the end of the street.
Tykkään kauhusta - minulla on Netflix.
Tosielämästä: katselin ip-näytännössä Ring. Koko se leffa, ja varsinkin loppu, oli ihan kaamea! Ekaa kertaa pelkäsin. Aloin hilautua kohti uloskäytävää, siis yleensä katson kaikki lopputekstit paikallani - ja se kirottu ovi ei auennut! Sähkölukko, tietenkin, mutta....
Jostain syystä - ehkä ohjaaja, Gore Verbinski - no, en kestä tuota leffaa. Grrr... Vuokrasin sen leffan aikanaan, ja katseltiin Äidin kaa. Silloinkaan en voinut pitää jalkoja lattialla, mutta tajusin, että miten se Kauhu oli tehty.
Paras kauhuelokuva on Rosemaryn painajainen. Vaikka olenkin melkein kaikki klassikot nähnyt Nosterafusta Shiningiin niin ei ole Polanskin ohjaaman Rosemary's Babyä voittanutta.
Kiitos ehdotuksista! Tuota uutta Ritualia en ole nähnyt ja tuolta Blockbusterista löytyi aika monta, mitä en ole nähnyt.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ssshhh
Tää oli hyvä kunnes se otti maskinsa pois, niin ruma dude :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ssshhh
Tää oli hyvä kunnes se otti maskinsa pois, niin ruma dude :(
:'D
Katsoin itse The ritualin eilen. Leffa oli siihen asti varsin loistava, kunnes se sortui näyttämään elokuvan "pahiksen".
Lapsellinen mörköhahmo pilasi täydellisesti muuten hyvän leffan. Tästä syystä en missään nimessä suosittele.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin itse The ritualin eilen. Leffa oli siihen asti varsin loistava, kunnes se sortui näyttämään elokuvan "pahiksen".
Lapsellinen mörköhahmo pilasi täydellisesti muuten hyvän leffan. Tästä syystä en missään nimessä suosittele.
Se olikin vasta lopussa. Muistatko muuten minkä niminen se oli? Skandinaavinen mytologia kiinnostaa, mutta en painanut mieleen sitä mörköä, olisin etsinyt lisää tietoa :/ Lokin lapsi se ainakin oli..
Child`s play ja muut Chucky leffat on kyllä sellaisia mestariteoksia jota näkee harvoin
Monster in the closet (1987)
Suomenkielisinä niminä on käytetty Komeromörköä ja kauhukaapin kummitusta.
Elokuva kuuluu yleissivistykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se olikin vasta lopussa. Muistatko muuten minkä niminen se oli? Skandinaavinen mytologia kiinnostaa, mutta en painanut mieleen sitä mörköä, olisin etsinyt lisää tietoa :/ Lokin lapsi se ainakin oli..
Lopussa tai ei, mutta se pilasi silti koko elokuvan.
Ajattelin silti katsoa sen Ritualin, ainakin sitten tietää mikä se on =) Tuo monster of the closet kuulostaa etäisesti tutulta, mutten nyt muistaisi sitä nähneeni, pitää vilkaista.
Ap
Entäs Get Out? Päähenkilöt nuoria aikuisia. Tämä on huomioitu jopa tämän vuoden Oscareissa, Golden Globeissa ym. gaaloissa.
Sitten Drag Me to Hell on hyvä, tässäkin päähenkilöt nuoria aikuisia.
Espanjalainen Orpokoti on myös hyytävä, mutta nuoriso puuttuu.