Muita parisuhteessa vaurastuneita?
Ollaan miehen kanssa seurusteltu nyt 2,5vuotta joista n.2v asuttu yhdessä miehen asunnossa. Havahduin tässä tänään että olen tuon 2 vuoden aikana saanut tilini saldon vähän yli 7tuhanteen. Ennen kuin elin kädestä suuhun pienipalkkaisen työni kanssa. Mutta miehelleni ei minun tarvitse maksaa vuokraa, tai auton bensoja/vakuutuksia. Joten ainoat menoni ovat puhelinlasku, henkivakuutus ja ostan välillä ruokaa, muuten mies maksaa ravintolaillallisrt,leffat vuorotellen kauppamaksut ja auton kulut koska auto on hänen vaikka minäkin joskus käytän.
Otin aiheen tänään puheeksi, että haluisiko että maksan vuokraa, mutta mies sanoi että ei tarvitse hän maksaisi ilman minua kuitenkin asintonsa vastikkeen ja auton kulut. Ja on vain iloinen että minäkin olen saanut "pesämunaa" ja kehoitti menemään pankkiin puhumaan sijoituksista.
Kommentit (23)
Olet siis kauppatavaraa, säälittävä nainen!
Ollaan siis ihan tyytyväisiä ja onnellisia parisuhteessa eläviä. Ap
Oispa kiva. Toista se on kuitenkin täällä.
Ei hän nyt niin eikas ole, ihan on työ palkkoineen ja hänellä ei ole asuntovelkaa, koska perintö.
Parisuhteessa vaurastuu, kun pidetään rahat erillään ja kumpikin maksaa omat kulunsa.
Kyllä. Mutta yhdessä. Kaksi hyvin tienaavaa = kolminkertainen omaisuus.
Jos en saa rikasta miestä, kirjoitan vankilaan!
En pidä vauraana ihmistä joka saa 200-300€/kk säästöön :)
Vierailija kirjoitti:
En pidä vauraana ihmistä joka saa 200-300€/kk säästöön :)
Puhe oli vaurastumisesta ei vauraaksi tulemisesta ;-)
Vaurastumista lienee kaikki omaisuuden suhteessa merkittävä karttuminen. Ap:n tapauksessakin absoluuttinen omaisuus voi jopa olla moninkymmenin kertaistunut.
Vaikka itsellä on vielä merkittävästi asuntovelkaa en alkaisi pienituloisemmalta kumppanilta perimään "vuokraa", jos yhteen asumaan kämppääni päätyisimme, kun olen jo velkani tuloihini mitoittanut. Toki osallistuminen yhteisiin kuluihin ja yhtiövastikkeen maksuun on tervetullutta.
Onhan heitä muitakin, kuten minun mieheni.
Kauniista puheista huolimatta on pikkuhiljaa jatkuvasti vähentänyt yhteisiin kuluihin osallistumista. Jättää ne minulle. Hyvä siinä on vaurastua, eikä näköjään omatunto kolkuta yhtään.
Asiasta on riidelty useita kertoja, mutta ei muutu. Nyt sitten mies on jo hyvän tovin mököttänyt minulle, kun minä paha nainen uhkailen erolla.... että näin. Minä pääsen taas vaurastumaan, kunhan saan tuon potkaistua pellolle täältä.
Monella miehellä tuo tilanne. Nainen maksaa kaikki juoksevat kulut ja mies vain asuntoa, autoa ja muuta velkaa, joka kuitenkin jää omaisuudeksi lopulta :D nainen, yleensä vielä kotiäiti maksaa kaikki ne muut juoksevat kulut, eikä tule pennejään näkemään enää koskaan.
Kaikki parit ratkaisevat asian tavallaan. Me olemme seurustelleet 3,5 vuotta emmekä ole vielä edes valmiita avoliittoon. Keskusteltu on kyllä ihan siltä pohjalta, että jos joskus muutamme niin miten talous ja muut yhdessä asumiseen liittyvät asiat hoidetaan. Kyseessä on kuitenkin sen verran iso askel, että sen aika tulee vasta kun olemme aivan varmoja, että haluamme elää saman katon alla loppuelämämme. Olemme aikuinen pari toisella kierroksella eikä elämäämme tule kuulumaan lapsia, joten meillä ei ole kiirettä minnekään.
Vierailija kirjoitti:
Monella miehellä tuo tilanne. Nainen maksaa kaikki juoksevat kulut ja mies vain asuntoa, autoa ja muuta velkaa, joka kuitenkin jää omaisuudeksi lopulta :D nainen, yleensä vielä kotiäiti maksaa kaikki ne muut juoksevat kulut, eikä tule pennejään näkemään enää koskaan.
Mitä sitten vaikka noin maksaisivatkin? Meillä ei ole avioehtoa ja kaikki omaisuus on 50/50 molempien nimissä, joten en missään tapauksessa käsiä heilutellen tästä lähtisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten vaikka noin maksaisivatkin? Meillä ei ole avioehtoa ja kaikki omaisuus on 50/50 molempien nimissä, joten en missään tapauksessa käsiä heilutellen tästä lähtisi.
Se onkin molempien nimissä. Useilla avopareilla vain miehen nimissä monia vuosia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se onkin molempien nimissä. Useilla avopareilla vain miehen nimissä monia vuosia
Se onkin sitten taas omaa typeryyttä jos tuollaiseen suostuu.
No se että kysyit riittää.Sijoita rahat,ehkä joskus ostatte sitten yhteisen asunnon tms.
Kyllä minä koen rikastuneeni, ennen palkasta ei jäänyt kuin 10€ jäljelle. Koen että minulle jää kuukaudessa tuon vuokran verran säästöön. Eli ennen se oli 540€ vuokralla.
Mies saboikin tuossa että jos hänellä olisi vielä pankkilainaa jäljellä, oltaisiin voitu ajatella että maksan puolet vastikkeesta ja sähköstä. Mutta eipä tuo sähkölasku ole kuulemma noussut minun muuttaessa asuntoon, vesilasku sitten on, mutta summa ei miehen mielestä ole niin iso että rupeisi sitä "laskuttamaan". Ja kyllä itse osallistun yhteisten huonekalujen ostoon, ja ostan sisustustavaraa tänne. Varattiin myös ensi talvelle matka thaimaahan niin tietysti maksoin oman osuuteni. Mutta koen siis että nykyään pakolliset juoksevat kuukausittaiset kuut ovat tuo 20€ puhelinlasku, puolet ruokakuluista ja henkivakuutus.
Tykkään rikkaista miehistä!