Ystäväni kertoi, että hänen naisystävänsä saa katsoa hänen puhelimensa ja viestinsä. Ai kun kiva!
Kyseessä uusi, pari kuukautta sitten alkanut seurustelu. Olisi ollut kiva tietää etukäteen, ertä minun ystävälleni lähettämät henkilökohtaiset viestit minun asioistani ovat olleet jonkin muunkin luettavissa. En ymmärrä tätä ”kaikki on avointa” -mentaliteettia, jos ollaan samalla epälojaaleja muita ihmisiä kohtaan.
Kommentit (369)
Vierailija kirjoitti:
Tässä mennään näköjään laidasta laitaan. Itse pidän tätä "yksikköajattelua" todella outona mutta myös sitä että parisuhteessakin puhelimet ja tietokoneet ovat jatkuvasti lukittuna tai piilotettuna.
Meillä on koko perheellä puhelimet lukittuna, ei niitä erikseen availla kun kotiin tullaan. Samoin mun ja miehen tietokoneita ei muut saa auki, koska ovat työkoneita ja sisältävät salassa pidettävää materiaalia. Ei työnantajakaan tiedä mun tunnuksia eikä pääse koneelle tai puhelimelle.
Ei ole kyllä tullut mieleenkään, että lasten tai miehen puhelimien lukitus olisi poistettava kun kotiin tulevat. Miten tuohon tilanteeseen edes päädytään? Että sovitaan puhelimien olevan aina kotona auki, jottei ole epäilyttävä? Mitä jos unohtaa lukita puhelimen kauppaan lähtiessä ja se varastetaan? Mitä jos lapsi menis pelailemaan mun työkoneelle ja tuhoais vahingossa jonkun tärkeän dokumentin tai viestin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä mennään näköjään laidasta laitaan. Itse pidän tätä "yksikköajattelua" todella outona mutta myös sitä että parisuhteessakin puhelimet ja tietokoneet ovat jatkuvasti lukittuna tai piilotettuna.
Meillä on koko perheellä puhelimet lukittuna, ei niitä erikseen availla kun kotiin tullaan. Samoin mun ja miehen tietokoneita ei muut saa auki, koska ovat työkoneita ja sisältävät salassa pidettävää materiaalia. Ei työnantajakaan tiedä mun tunnuksia eikä pääse koneelle tai puhelimelle.
Ei ole kyllä tullut mieleenkään, että lasten tai miehen puhelimien lukitus olisi poistettava kun kotiin tulevat. Miten tuohon tilanteeseen edes päädytään? Että sovitaan puhelimien olevan aina kotona auki, jottei ole epäilyttävä? Mitä jos unohtaa lukita puhelimen kauppaan lähtiessä ja se varastetaan? Mitä jos lapsi menis pelailemaan mun työkoneelle ja tuhoais vahingossa jonkun tärkeän dokumentin tai viestin?
Kai tässä tarkoitetaan sitä, että aina kun käyttänyt puhelinta tai lähtee vartiksi koneelta, lukitsee. En näin toimi itsekään, vaan puhelimen lukitus menee päälle kun menee, en muista monta minuuttia on lukitsematta, samoin tietsikka. Kyllä luotan, että jos jätän lukitsemattoman puhelimen pöydälle vessaan lähtiessä, mies ei ryntää tarkistelemaan sen sisältöä.
Kuulun kyllä heihin, jotka ihmettelevät, mitä ihmettä nämä, jotka haluavat kertoa kaikki mahdolliset kaveriensa asiat, oikein niistä omaan suhteeseensa saavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä minäkin ihmettelen. On tyhmyyttä pitää puhelinta suojaamattomana. Sillä voi tehdä paljon vahinkoa, jos se joutuu vääriin käsiin. Kun oma puhelimeni varastettiin, poliisi kysyi, mikä lukitus siinä oli. Oli sekä numerokoodi että sormenjälkitunnistus. Pitääkö suojakoodit purkaa aina kotiin tullessa tai muualla yhdessä ollessa? Aktivoidaanko ne sitten, kun ollaan yksin kodin ulkopuolella? Voisiko joku parisuhdeyksikkö kertoa käytännöistään?
Ap
Ihme kun ei voi kertoa tosta lukituksesta. Alapeukutusta vaan
Hämmentää tämä ketju. Työpuhelimia ei saa lukea. Itse laitan arkaluontoista tietoa viestitse mm. psykiatriselle sairaanhoitajalle, lääkärini on myös antanut henk. koht. nronsa johon tarvittaessa viestiä laitan hätätilanteita varten. Olisiko OK jos heidän mustasukkaiset vaimonsa näitä minun viestejäni lukisi? Tai jos kerron ystävälleni jotain erittäin kahdenkeskeistä jonka en halua tulevan hänen puolisonsa tietoon? Jos te vapaan viestipolitiikan ihmiset myös salaisuuden kuullessanne kerrotte että tämä tulee myös miehenne ja sen kautta ties kenen muun tietoon. Todennäköisesti kuitenkin väitätte että pidätte kertomanne itsellänne. Miten tekopyhää. Minä en perusta tuollaisista ystävistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä minä saan lukea mieheni kännykkää ja hän minun. Kumpikaan ei käytännössä Lue, koska pelkkä mahdollisuus riittää. On selvää, ettei siellä ole ns pettämismateriaalia silloin, eikä olla kiinnostuneita kavereiden kirjoittamista jutuista.
Kaverini on pettänyt ja paljon, mutta hänellä onkin toinen puhelin käytössä tätä varten. Eli "yleinen" puhelin on kyllä vaimon luettavissa ja ollaan niin avointa kuin vain voi olla. Mutta sitten nämä sivusuhteen naiset lähettävät veistinsä toiseen puhelimeen, josta ei tuolla vaimolle ole mitään hajua.
Sepä se. Jos toinen on pettääkseen, niin kyllä se keinot keksii. Käytännössä olisi oltava yhdessä täysin 24/7, ilman internettiä ja puhelimia. Vain siten voisit takuuvarmasti varmistaa asian.
Tai sitten kokeilet luottamista, jos ei voi luottaa niin ero.
Jaa-a. Olen varmaan sitten paha ihminen, mutten voisi tuossa kohtaa vastustaa kiusausta laittaa kaverille viestiä "kiitos viimeisimmästä 😉".