Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sateenkaariuskovaiset aamutv.ssä: Jos ei lapsi käyttäydy stereotyyppisesti, pitäisi sukupuoli voida vaihtaa jo ennen koulua

27.02.2018 |

ja nämä ihmiset ovat olevinaan edistyksellisiä ja moderneja, mutta heidän mielestä tyttö ei ole tyttö ellei leiki nukeilla lapsena, ja siksi sukupuoli pitäisi voida vaihtaa jo ennen koulua, että "tietämättömät aikuiset" osaavat suhtautua lapseen oikein.

Huhhei, onneksi minun lapsuudessa ei ollut näitä ihmisiä paasaamassa missään, sain leikkiä mitä halusin "poikien leikkejä" myös, eikä tullut seta-väki väittämään minua trans-muusukupuoliseksi ja painostanut vanhempiani vaihtamaan sukupuoltani.
Miksei poika voisi leikkiä nukella tai tyttö kiipeillä puihin, näiden setalaisten mielestä?
Millä vuosituhannella ne elävät, jos mielenkiinnon kohteet ovat merkki "väärästä sukupuolesta".

Nämä ihmiset alkaa olemaan jo vaarallisia, jos saavat kaikki ajamansa asiat läpi.

Kommentit (471)

Vierailija
161/471 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos olen jo aikuinen.  En minäkään ollut mikään stereotyyppisin poika, enkä ole vieläkään stereotyyppisin mies (AVllä kuin olen).

Olen aina kuitenkin tuntenut itseni mieheksi. Jos minulla olisi ollut vanhempana tälläinen 2010luvun ihmishirviö, joka uskoo kymmeneen sukupuoleen, olisi hän varmasti vaihtanut minut tytöksi jo 5v.

Vierailija
162/471 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin muistuttaa, että useat homot ja lesbot ovat jo hylänneet nämä sukupuoliuskovaiset, eivätkä halua tulla luetuksi samaan joukkioon. Tuo ryhmä on kasvava, koska T-osastolta tulee jo melkeinpä pahempaa homophobiaa kuin uskovaisilta, muunmuassa tappouhkauksia.

Tää on ihan selvä asia, eihän normaalit ihmiset (homot ja lesbot) halua olla tekemisissä noin raadollisen liikkeen kanssa.

Muistuttaa vaarallista kulttia jo aika paljon, kaikki ihmiset raivataan pois tieltä, jotka eivät noudata tätä sukupuoliuskontoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/471 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa tää tekopyhyys. Kauhistellaan kuinka hirveää olisi, jos joku menisi prosessiin ja sitten katuisikin ja joutuisi elämään väärässä kropassa loppuelämänsä. Mikä tragedia. Transihmisen kohdalla taas se ei olekaan tragedia ollenkaan ja eihän ihminen edes voi olla väärässä kropassa.

Se, että transihminen leikataan on tragedia. Se, että terve, toimiva keho silvotaan on aina hirvittävä tragedia.

Jos mieli on niin rikki että ei sopeudu ulkoiseen todellisuuteen kuuluu hoitaa mieltä, ei sitä ulkoista todellisuutta.

Jos skitsofreenikko uskoo olevansa piru, ei sitäkään hoideta istuttamalla sille häntää ja sarvia vaan sille annetaan niin paljon lääkkeitä että väärä uskomus poistuu. Miksi transihmisten sitten annetaan pitää nämä sairaat harhaluulot terveestä, toimivasta kehostaan?

Ihmisen keho ei ole koskaan väärä, paitsi ehkä intersukupuolisilla jotka ovat selkeä anomalia -syntyyhän sitä kuusivarpaisiakin ihmisiä. Tai kädettömiä.

Kieltäisitkö siis plastiikkakirurgian?

Sanoin, että terveen kehon silpominen on aina tragedia. Eiköhän se vastaa kysymykseesi. Paino sanalla TERVEEN: plastiikkakirurgia alkuperäisessä tarkoituksessaan, esim. palovammojen korjaamisessa on tietysti aivan paikallaan. Tai jos intersukupuolisen elimet ovat niin vääristyneet ettei vaikkapa virtsaaminen onnistu.

Mutta tervettä kehoaan ei kenenkään pitäisi silpoa.  Ja kuten jo osoitin, rajanveto tulee käymään aika vaikeaksi jos näiden sukupuoliharjojen lisäksi aletaan sitä kehoa muuttaa muidenkin harhojen mukaiseksi.

Noi leikkaukset on oikeasti todella, todella rajuja.

Youtubessa on videoita miten esim. mies, jolle on leikattu vagina "avaa" sitä reikää esineellä säännöllisesti, se kasvaa muuten umpeen.

Se avaaminen on kivuliasta.

Noiden juttujen takia osa usankin isoimmista sairaaloista on kieltäytynyt enää tekemästä noita leikkauksia.

Ihmisille ei jostakin syystä saa kertoa miten vaikeita ja vammauttavia nuo leikkaukset on, ja miten juuri esim. sitä aukkoa avataan jatkuvasti jne.

Vierailija
164/471 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hölmöä kutsua ihmisia transuiksi, jos ne vain pukeutuvat erilailla kuin stereotyyppiset sukupuolensa edustajat. Eihän sukupuoli miksikään vaatteiden mukana muutu. Kyllä meikkaava ja heametta käyttävä mies on ihan vain mies, ei mikään trans.

Kauhean takapajusta ajattelua. Luulis että 2010 ois naisilla ja miehillä oikeus olla rohkeasti mitä ovat ja pukeutua miten pukeutuvat, ILMAN että joku yhteisö alkaa syöttää ihmisille omia teorioitaan miksi ihminen ei käyttäydy stereotyyppisesti ja vääristellä ihmisten ajatuksia.

Juu, ihan joka tapauksessa on hölmöä kutsua ihmisiä "transuiksi", koska se on loukkaava termi.

Miksi kaikki sitten ovat trans-sitä ja trans-tätä sateenkaariväen mielestä, jotka eivät istu stereotyyppisiin sukupuolirooleihin. 

Eivät ole, enkä tajua mistä olet saanut tämän käsityksen.

Netistä, esim tästä ketjustakin. 

No, näin ei kuitenkaan ole. Sanotaan vielä auki varmuuden vuoksi: kukaan ei pidä lasta transsukupuolisena sen takia, että lapsi leikkii stereotyyppisiä vastakkaisen sukupuolen leikkejä, tykkää käyttää vastakkaisen sukupuolen vaatteita tai hiustyyliä.

Sen sijaan jos lapsen pysyvä, vakaa kokemus on, että hän on toista sukupuolta, ja hän kokee negatiivisena kun häneen viitataan fyysisen sukupuolensa termeillä, hän kokee ahdistusta ajatuksesta, että aikuisena hänestä tulee fyysisen sukupuolensa mukainen, niin silloin voidaan epäillä, että lapsi on transsukupuolinen. Silti kukaan ei ehdota lasten leikkelemistä miksikään.

Oikeasti, ottaen huomioon miten transvihainen meidän kulttuuri on, mikä tästäkin ketjusta näkyy, on ihan naurettava ajatus että vanhemmat kovin herkästi hyppäisivät havainnosta "Siiri haluaa poikien kampauksen" johtopäätökseen "Siiri on translapsi!". Kaikissa kuvauksissa mitä minä olen lukenut translapsien kasvusta, vanhemmille on ollut pitkä prosessi edes tajuta, saati hyväksyä asia ja pikemminkin translapsia yritetään yleensä väkisin kasvattaa sen fyysisen sukupuolen mukaan.

Nythän täällä monet huutavat että eihän sukupuolella ole väliä, kaikki saavat tehdä ja elää miten haluavat, mutta transihmisten (myös lasten) kokemus on se, että sillä on heille väliä. Ei cis-ihmiset voi mennä sanomaan, että koet väärin, sinun pitää vain elää kuten haluat. Kun heille se on tärkeää, että he saavat avoimesti olla oikean sukupuolensa mukaisia. Toisekseen maailma ei ole niin sukupuolineutraali kuin täällä väitetään.

Lisään tähän vielä, että kahjoja vanhempia jotka ovat omista lähtökohdistaan kasvattaneet lastaan eri sukupuolen edustajana kuin mitä lapsi on ollut (sekä henkisesti että fyysisesti), on aina ollut. Esim. runoilija Rainer Maria Rilken äiti kasvatti tätä väkisin tyttönä. Tämä on kamalaa ja väärin, mutta ei liity mitenkään transihmisiin. Translapset, joiden psykologista sukupuolta ei hyväksytä, kokevat juuri saman kohtalon kuin esim. Rilke.

Vierailija
165/471 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luojan kiitos olen jo aikuinen.  En minäkään ollut mikään stereotyyppisin poika, enkä ole vieläkään stereotyyppisin mies (AVllä kuin olen).

Olen aina kuitenkin tuntenut itseni mieheksi. Jos minulla olisi ollut vanhempana tälläinen 2010luvun ihmishirviö, joka uskoo kymmeneen sukupuoleen, olisi hän varmasti vaihtanut minut tytöksi jo 5v.

Itselleni olisi käynyt sama.

Pukeuduin vain poikien vaatteisiin ja minulla oli sellainen kamala pottakampaus, vietin kaiken aikani ulkona kavereideni kanssa, joista kaikki oli poikia. Sain kerran lahjaksi sellaisen vauvanuken, ja rikoin sen saksilla rikki.

Samoin mieheni olisi varmaan silvottu ja hormonihoidettu jo pienenä, jos olisi syntynyt nykyään; se leikki vain barbeilla ja my little ponyilla, sen kaverit oli naapurin tytöt. Se tykkää vieläkin enemmän naisista ystävinä kuin miehistä, mutta on siis ihan tavishetero.

Vierailija
166/471 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hölmöä kutsua ihmisia transuiksi, jos ne vain pukeutuvat erilailla kuin stereotyyppiset sukupuolensa edustajat. Eihän sukupuoli miksikään vaatteiden mukana muutu. Kyllä meikkaava ja heametta käyttävä mies on ihan vain mies, ei mikään trans.

Kauhean takapajusta ajattelua. Luulis että 2010 ois naisilla ja miehillä oikeus olla rohkeasti mitä ovat ja pukeutua miten pukeutuvat, ILMAN että joku yhteisö alkaa syöttää ihmisille omia teorioitaan miksi ihminen ei käyttäydy stereotyyppisesti ja vääristellä ihmisten ajatuksia.

Juu, ihan joka tapauksessa on hölmöä kutsua ihmisiä "transuiksi", koska se on loukkaava termi.

Miksi kaikki sitten ovat trans-sitä ja trans-tätä sateenkaariväen mielestä, jotka eivät istu stereotyyppisiin sukupuolirooleihin. 

No, näin ei kuitenkaan ole. Sanotaan vielä auki varmuuden vuoksi: kukaan ei pidä lasta transsukupuolisena sen takia, että lapsi leikkii stereotyyppisiä vastakkaisen sukupuolen leikkejä, tykkää käyttää vastakkaisen sukupuolen vaatteita tai hiustyyliä.

Sen sijaan jos lapsen pysyvä, vakaa kokemus on, että hän on toista sukupuolta, ja hän kokee negatiivisena kun häneen viitataan fyysisen sukupuolensa termeillä, hän kokee ahdistusta ajatuksesta, että aikuisena hänestä tulee fyysisen sukupuolensa mukainen, niin silloin voidaan epäillä, että lapsi on transsukupuolinen. Silti kukaan ei ehdota lasten leikkelemistä miksikään.

Oikeasti, ottaen huomioon miten transvihainen meidän kulttuuri on, mikä tästäkin ketjusta näkyy, on ihan naurettava ajatus että vanhemmat kovin herkästi hyppäisivät havainnosta "Siiri haluaa poikien kampauksen" johtopäätökseen "Siiri on translapsi!". Kaikissa kuvauksissa mitä minä olen lukenut translapsien kasvusta, vanhemmille on ollut pitkä prosessi edes tajuta, saati hyväksyä asia ja pikemminkin translapsia yritetään yleensä väkisin kasvattaa sen fyysisen sukupuolen mukaan.

Nythän täällä monet huutavat että eihän sukupuolella ole väliä, kaikki saavat tehdä ja elää miten haluavat, mutta transihmisten (myös lasten) kokemus on se, että sillä on heille väliä. Ei cis-ihmiset voi mennä sanomaan, että koet väärin, sinun pitää vain elää kuten haluat. Kun heille se on tärkeää, että he saavat avoimesti olla oikean sukupuolensa mukaisia. Toisekseen maailma ei ole niin sukupuolineutraali kuin täällä väitetään.

Taas tätä outoa transhöpinää. Huomaatko itsekään mitä puhut. Ensin kysyt multa missä oon nähnyt kenenkään väittävän ketään trans-joksikin, sanon että täällä esim, sinä vastaat ettei näin ole.

Eli näen muka taas harhoja kun selvästi kirjotat tossa translapsista. 

Jättäkää lapset rauhaan tolta humpuukilta, ja pitäkää noi hömelöt etuliitteet siellä aikuisten ringeissänne, jos sellasilla on pakko pelleillä. Miksi lapsia pitää kutsua "trans"eiksi. Ei tuo palvele ketään, vähiten lapsia.

Vierailija
167/471 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei.. T. Itse leikin vain "poikien leikkejä" poikien kanssa, en pukeutunut koskaan tyttöjen vaatteisiin ja minusta kasvoi normaali cisnainen.

Miksi laitat cis etuliitteen naisen eteen? Miksei voi sanoa vain "nainen".

Niin! Loukkaat transihmisiä jos hetero naisena käytät itsestäsi cis sanaa. Vain Transihmiset saavat käyttää heteroista cis sanaa se on tarkoitettu loukkaavaksi.

Aiempaan viestiin (joka on ilmeisesti kadonnut), cis = ei trans, mikä tässä oli relevantti erottelu.

Toiseen viestiin: hetero ei tarkoita samaa kuin cis. Trans ei tarkoita samaa kuin homo.

Aivan. Seksuaalinen suuntautuminen on eri asia kuin sukupuoli-identiteetti. Itse olen hetero vaikka en ole cis. Ja kyllä nimenomaan moni sanoo itseään cis-ihmiseksi, siinä missä joku kutsuu itseään heteroksi. cis-termi ei ole sen enempää loukkaava kuin hetero.

Ja muistakaa että on muitakin kuin naisia ja miehiä, aivan kuten on muita kuin heteroita ja homoseksuaaleja.

Hyvin tämä setasanasto on uponnut manipuloinnille alttiimpiin ihmisiin, samoin kuin mv-sanasto uppoaa myös joihinkin alttiimpiin ihmisiin. Jänniä nämä kuplat.

Onneksi en kuulu kumpaankaan kuplaan.

Mikä olet "cis"? Kai ymmärrät että se on vain hassu sana jonka joku kuplassa elävä on keksinyt.  Miksi kellään olisi tarvetta käyttää itsestään tuollasta termiä? Koskaan? Missään? :D

Cis tarkoittaa vain sitä, että fyysinen sukupuoli vastaa koettua sukupuolta. Kyllä se on ihan yleisesti käytetty termi, sinä itse taidat elää pienen kuplan sisällä jos se tulee sinulle jotenkin yllätyksenä.

Höpö höpö, en ole tollasta termiä kyllä nähnyt muualla kuin tällä palstalla. 

Tosielämässä ei ole missään tullut vastaan "cissejä". 

Onko se sitten liian hanakala sanoa vain olevansa nainen tai mies, luulisi että olisi helpompi jättää teennäinen etuliite siitä pois.

OK, elät kyllä todella pienessä kuplassa jos tuo on totta. Totta kai minäkin yleensä sanon vain nainen ja mies, mutta tuossa tapauksessa oli järkevää tarkentaa olevansa cis (esim. etteivät transfobiset vastaajat ala raivota minulle, että olen vain itse transnainen joka haluaa aivopestä muut).

Eikö se mene niin päin että cis-termiä käyttävät elävät kuplassa, ei ne jotka eivät tuota sanastoa tunne ja käytä.

Ei nuo cissit yms etuliitteet ole käytössä arkielämässä missään (muuta kuin sateenkaariyhteisön ihmisillä omassa kuplassaan).

Juu, enpä sanoisi. Jos esim. seuraa jenkkimediaa (Time, the New York Times, New York Review of Books) niin aika yleisessä käytössä on.

Se tässä niin surkuhupaisaa onkin, että lgbt-yhteisö on vapaasti päässyt tätä termistöään tunkemaan median kautta eetteriin, eikä kukaan ole vielä lähtenyt heitä ja heidän hassuja sanastojaan ja ihmisluokituksiaan kyseenalaistamaan. Toivottavasti se on seuraava askel, että medialla on uskallusta lähteä purkamaan tätä vyyhtiä.

Kyllä suuntaus tuntuu olevan enemmän siihen päin, että kunnioitetaan jokaisen ihmisen kokemusta itsestään ja tunnustetaan syrjivien rakenteiden olemassaolo.

Minusta LGBT(?)-yhteisön ihmisluokitusjärjestelmä on vähän natsahtava ja heillä on vaikeuksia hyväksyä naisia ja miehiä sellaisina kuin ne ovat. Ihmiselle pitää antaa joku luokitus, jos se ei käyttäydy kuten stereotyyppinen sukupuolirooli vaatisi. Mikä tossa on kunnioittavaa tai vapauttavaa, ihmettelen vain.

Kyllä seuraava askel on, että media lähtee tonkimaan tätä ilmiötä ja tuo esille sen epäloogisuudet ja vääryydet, eritoten lasten ja nuorten kohtelun, jotka on otettu liikkeen mannekiineiksi vanhempiensa toimesta. 

Mihin oikein perustat tämän lihavoidun?

On olemassa ihmisiä, jotka ovat seksuaalisesti kiinnostuneita vastakkaisesta sukupuolesta ja ihmisiä, jotka ovat kiinnostuneita samasta sukupuolesta, ja ihmisiä, jotka ovat kiinnostuneita molemmista. Näissä kaikissa ryhmissä on hyvin erilaisia ihmisiä kiinnostuksenkohteiltaan, habitukseltaan, tavoiltaan jne. Samoin on olemassa ihmisiä, joiden psykologinen sukupuoli vastaa fyysistä, ja heissä on myös aivan kaikenlaisia ihmisiä. Kukaan ei halua luokitella näitä ihmisiä noiden kategorioiden sisällä heidän käyttäytymisensä tms. perusteella.

Sitten on pieni joukko ihmisiä, joiden fyysinen sukupuoli ei vastaa psyykkistä, ja tässä puhutaan nyt heistä ja siitä, että heidät tunnistettaisiin ja heidän elämäänsä helpotettaisiin mahdollisimman varhaisesta vaiheesta saakka. Transihmiset elämäntarinat ovat yleensä todella karua luettavaa ja suurin ongelma heille on on yleensä ollut nimenomaan se, että heidän todellinen sukupuolensa on haluttu kieltää. On vaikea ymmärtää, miksi joku haluaa estää heidän auttamisensa.

p.s. muunsukupuoliset ovat vielä asia erikseen, heitä ei tarvitse tähän erityisesti sotkea.

Vierailija
168/471 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa tää tekopyhyys. Kauhistellaan kuinka hirveää olisi, jos joku menisi prosessiin ja sitten katuisikin ja joutuisi elämään väärässä kropassa loppuelämänsä. Mikä tragedia. Transihmisen kohdalla taas se ei olekaan tragedia ollenkaan ja eihän ihminen edes voi olla väärässä kropassa.

Se, että transihminen leikataan on tragedia. Se, että terve, toimiva keho silvotaan on aina hirvittävä tragedia.

Jos mieli on niin rikki että ei sopeudu ulkoiseen todellisuuteen kuuluu hoitaa mieltä, ei sitä ulkoista todellisuutta.

Jos skitsofreenikko uskoo olevansa piru, ei sitäkään hoideta istuttamalla sille häntää ja sarvia vaan sille annetaan niin paljon lääkkeitä että väärä uskomus poistuu. Miksi transihmisten sitten annetaan pitää nämä sairaat harhaluulot terveestä, toimivasta kehostaan?

Ihmisen keho ei ole koskaan väärä, paitsi ehkä intersukupuolisilla jotka ovat selkeä anomalia -syntyyhän sitä kuusivarpaisiakin ihmisiä. Tai kädettömiä.

Voi voi näitä huutelijoita jotka eivät tiedä transsukupuolisuudesta mitään.

Ennenvanhaanhan transihmisiä juuri hoidettiinkin mielisairaaloissa, lääkkeillä, terapioilla jopa sähköshokeilla. No ei toiminut.. osalle vaan ja silloin kyseessä oli juuri skitsofrenia tai tai jokin personaalisuushäiriö. Nykyään transihmisä ei hoideta näin koska se ei toimi ja on viitteitä että transsukupuolisuus kehittyy jo kohdussa. Johtuu jostain hormonihäiröistä yms. Et sinäkään lääkityksellä/terapialla voi yhtäkkiä alkaa kokemaan olevasi vastakkaista sukupuolta. Sukupuoli koostuu niin monesta osasta että ei ole ihme että joskus kaikki palikat ei mene kohdalleen. Oikeasti ennen kuin kukaan huutelee jotain että transut terapiaan, niin perehtykää ensin aiheeseen ennen kuin avaatte suunne.

Vierailija
169/471 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselleni olisi käynyt sama.

Pukeuduin vain poikien vaatteisiin ja minulla oli sellainen kamala pottakampaus, vietin kaiken aikani ulkona kavereideni kanssa, joista kaikki oli poikia. Sain kerran lahjaksi sellaisen vauvanuken, ja rikoin sen saksilla rikki.

Samoin mieheni olisi varmaan silvottu ja hormonihoidettu jo pienenä, jos olisi syntynyt nykyään; se leikki vain barbeilla ja my little ponyilla, sen kaverit oli naapurin tytöt. Se tykkää vieläkin enemmän naisista ystävinä kuin miehistä, mutta on siis ihan tavishetero.

Sama täällä. En myöskään ymmärtänyt miten sukupuoli toimii, koska no, eivät lapset vaan käsitä sitä. Kyselin vanhemmiltani kasvaako musta isi vai äiti, ja väitin kiven kovaan että minulla oli oikeasti toisen sukupuolen elimet.

Vierailija
170/471 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas tätä outoa transhöpinää. Huomaatko itsekään mitä puhut. Ensin kysyt multa missä oon nähnyt kenenkään väittävän ketään trans-joksikin, sanon että täällä esim, sinä vastaat ettei näin ole.

Jättäkää lapset rauhaan tolta humpuukilta, ja pitäkää noi hömelöt etuliitteet siellä aikuisten ringeissänne, jos sellasilla on pakko pelleillä. Miksi lapsia pitää kutsua "trans"eiksi. Ei tuo palvele ketään, vähiten lapsia.

Väitit, että joku pitää ei-stereotyyppisiä leikkejä leikkivää lasta translapsena. Minä vastasin, että näin ei ole (=näin ei kukaan oikeasti ajattele).

Vierailija
171/471 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elikä kuusivarpainen ihminen ei saisi poistaa ylinmääräistä varvasta? Intersukupuolisen pitäisi kokea olevansa kumpaakin? Voivoi.. opiskelisit vähän transsukupuolisuudesta ennen kuin avaat suusi. Ei suakaan voi sillee hoitaa että yhtäkkiä alat kokea olevasi vastakkaista sukupuolta.

Vierailija
172/471 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi voi näitä huutelijoita jotka eivät tiedä transsukupuolisuudesta mitään.

Ennenvanhaanhan transihmisiä juuri hoidettiinkin mielisairaaloissa, lääkkeillä, terapioilla jopa sähköshokeilla. No ei toiminut.. osalle vaan ja silloin kyseessä oli juuri skitsofrenia tai tai jokin personaalisuushäiriö. Nykyään transihmisä ei hoideta näin koska se ei toimi ja on viitteitä että transsukupuolisuus kehittyy jo kohdussa. Johtuu jostain hormonihäiröistä yms. Et sinäkään lääkityksellä/terapialla voi yhtäkkiä alkaa kokemaan olevasi vastakkaista sukupuolta. Sukupuoli koostuu niin monesta osasta että ei ole ihme että joskus kaikki palikat ei mene kohdalleen. Oikeasti ennen kuin kukaan huutelee jotain että transut terapiaan, niin perehtykää ensin aiheeseen ennen kuin avaatte suunne.

Vanhanaikaiset mielisairauden hoidot eivät auttaneet kovin hyvin ketään mielisairasta. Siksi ne eivät auttaneet transsukupuolisiakaan. Aika moni mielisairaus on muuten geneettistä, tai ainakin alttius siihen. Sillä, että transsukupuolisuus alkaa jo kohdussa ei ole mitään merkitystä: kyse on siitä että ihmisen aivot eivät kykene hyväksymään vallitsevaa todellisuutta. Sama vamma kuin niillä ihmisillä jotka haluavat että heiltä amputoidaan raajoja koska kokevat ettei vaikkapa toinen jalka kuulu heihin.

Voi olla että sitä kokemusta väärästä ruumiista ei pystytä poistamaan mutta jos transihminen oikeasti haluaisi, terapia aivan varmasti auttaisi elämään tuon tosiasian kanssa ilman että ruumista joudutaan silpomaan. Ihmiset oppivat elämään vaikka neliraajahalvattuina vaikka heidän sisäinen kehonkokemuksensa varmasti olisi liikkuva keho! Jos ihminen kykenee elämään sellaisessa tilassa ja vielä olemaan onnellinen, on se aivan varmasti mahdollista transihmisillekin kunhan vaan luovutaan tästä silpomista ja hormoneja -hullutuksesta.

Nyky-yhteiskunnassa kun voi käyttäytyä miten lystää ja pukeutua miten lystää ja kutsua itseään kutakuinkin miksi lystää ei silpomisiin kerta kaikkiaan ole mitään syytä.

Kaikkein naurettavimpia ovat nämä synnyttävät transmiehet. Että ollaan niin miestä, niin miestä että mutta sitten kumminkin halutaan tehdä naisellisin kuviteltavissa oleva asia kun minäminäminä haluaa vavvvan. Siinä kohtaa se naisen ruumis ei sitten yhtäkkiä ällötäkään yhtään. Jokainen synnyttänyt transmies on todiste pieleen menneestä diagnoosista.

Vierailija
173/471 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elikä kuusivarpainen ihminen ei saisi poistaa ylinmääräistä varvasta? Intersukupuolisen pitäisi kokea olevansa kumpaakin? Voivoi.. opiskelisit vähän transsukupuolisuudesta ennen kuin avaat suusi. Ei suakaan voi sillee hoitaa että yhtäkkiä alat kokea olevasi vastakkaista sukupuolta.

Anomalian korjaaminen on täysin eri asia kuin terveen kehon silpominen. Mutta sitä kuudetta varvastakaan ei yleensä poisteta ellei se haittaa kävelyä.

Ja intersukupuolinen tietysti kokee olevansa intersukupuolinen, koska sitä hän tosiasiallisesti ON.

Minua ei tietenkään voi hoitaa kokemaan olevani mies koska käsitykseni sukupuolestani vastaa fyysistä todellisuutta. Ei tervettä ihmistä saa itseään uskomaan piruksikaan vaikka skitsofreenikko saattaa sellainen uskoa olevansakin.

Vierailija
174/471 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väitit, että joku pitää ei-stereotyyppisiä leikkejä leikkivää lasta translapsena. Minä vastasin, että näin ei ole (=näin ei kukaan oikeasti ajattele).

Miksi sitten esimerkiksi Jazzista kertovassa dokumentissa sanotaan "hän leikki tyttöjen leluilla, ja minusta se oli outoa". Miksi sitten ihan jokainen transtarina alkaa siitä, että "en ollut niin kuin muut tytöt/pojat"? Miksi olen törmännyt tähän ilmiöön vuosia, jos se ei kerran ole todellinen?

Vierailija
175/471 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta LGBT(?)-yhteisön ihmisluokitusjärjestelmä on vähän natsahtava ja heillä on vaikeuksia hyväksyä naisia ja miehiä sellaisina kuin ne ovat. Ihmiselle pitää antaa joku luokitus, jos se ei käyttäydy kuten stereotyyppinen sukupuolirooli vaatisi. Mikä tossa on kunnioittavaa tai vapauttavaa, ihmettelen vain.

Kyllä seuraava askel on, että media lähtee tonkimaan tätä ilmiötä ja tuo esille sen epäloogisuudet ja vääryydet, eritoten lasten ja nuorten kohtelun, jotka on otettu liikkeen mannekiineiksi vanhempiensa toimesta. 

On olemassa ihmisiä, jotka ovat seksuaalisesti kiinnostuneita vastakkaisesta sukupuolesta ja ihmisiä, jotka ovat kiinnostuneita samasta sukupuolesta, ja ihmisiä, jotka ovat kiinnostuneita molemmista. Näissä kaikissa ryhmissä on hyvin erilaisia ihmisiä kiinnostuksenkohteiltaan, habitukseltaan, tavoiltaan jne. Samoin on olemassa ihmisiä, joiden psykologinen sukupuoli vastaa fyysistä, ja heissä on myös aivan kaikenlaisia ihmisiä. Kukaan ei halua luokitella näitä ihmisiä noiden kategorioiden sisällä heidän käyttäytymisensä tms. perusteella.

Sitten on pieni joukko ihmisiä, joiden fyysinen sukupuoli ei vastaa psyykkistä, ja tässä puhutaan nyt heistä ja siitä, että heidät tunnistettaisiin ja heidän elämäänsä helpotettaisiin mahdollisimman varhaisesta vaiheesta saakka. Transihmiset elämäntarinat ovat yleensä todella karua luettavaa ja suurin ongelma heille on on yleensä ollut nimenomaan se, että heidän todellinen sukupuolensa on haluttu kieltää. On vaikea ymmärtää, miksi joku haluaa estää heidän auttamisensa.

p.s. muunsukupuoliset ovat vielä asia erikseen, heitä ei tarvitse tähän erityisesti sotkea.

LGBT-sateenkaariliikkeeseen, joka ihmisille näitä outoja identiteettejä ja luokituksia antaa, jos he eivät käyttäydy stereotyyppisesti.

Sukupuoli ja seksuaaliset mieltymykset ovat kaksi eri asiaa, nekin menevät tossa sateenkaariliikkeessä kaikki keskenään sulavasti ristiin rastiin ja poikittain, ja hups, taas löytyy uusi "sukupuoli".

Vierailija
176/471 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein naurettavimpia ovat nämä synnyttävät transmiehet. Että ollaan niin miestä, niin miestä että mutta sitten kumminkin halutaan tehdä naisellisin kuviteltavissa oleva asia kun minäminäminä haluaa vavvvan. Siinä kohtaa se naisen ruumis ei sitten yhtäkkiä ällötäkään yhtään. Jokainen synnyttänyt transmies on todiste pieleen menneestä diagnoosista.

Kyllä on ahdas näkemys! Ei olisi mitään muita kuin perinteisiä miehiä taikka perinteisiä naisia. Jos joku ei mahdu näihin raameihin niin sitten hän on naurettava tai pahempaa. Jokainen saakoon olla sellainen kuin haluaa, kyse on omasta kehosta. Kaukana ei ole ajat kun naisen oikeus omaan kehoon kyseenalaistettiin, nyt on transihmiset vuorossa.

Vierailija
177/471 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei.. T. Itse leikin vain "poikien leikkejä" poikien kanssa, en pukeutunut koskaan tyttöjen vaatteisiin ja minusta kasvoi normaali cisnainen.

Miksi laitat cis etuliitteen naisen eteen? Miksei voi sanoa vain "nainen".

Niin! Loukkaat transihmisiä jos hetero naisena käytät itsestäsi cis sanaa. Vain Transihmiset saavat käyttää heteroista cis sanaa se on tarkoitettu loukkaavaksi.

Aiempaan viestiin (joka on ilmeisesti kadonnut), cis = ei trans, mikä tässä oli relevantti erottelu.

Toiseen viestiin: hetero ei tarkoita samaa kuin cis. Trans ei tarkoita samaa kuin homo.

Aivan. Seksuaalinen suuntautuminen on eri asia kuin sukupuoli-identiteetti. Itse olen hetero vaikka en ole cis. Ja kyllä nimenomaan moni sanoo itseään cis-ihmiseksi, siinä missä joku kutsuu itseään heteroksi. cis-termi ei ole sen enempää loukkaava kuin hetero.

Ja muistakaa että on muitakin kuin naisia ja miehiä, aivan kuten on muita kuin heteroita ja homoseksuaaleja.

Hyvin tämä setasanasto on uponnut manipuloinnille alttiimpiin ihmisiin, samoin kuin mv-sanasto uppoaa myös joihinkin alttiimpiin ihmisiin. Jänniä nämä kuplat.

Onneksi en kuulu kumpaankaan kuplaan.

Mikä olet "cis"? Kai ymmärrät että se on vain hassu sana jonka joku kuplassa elävä on keksinyt.  Miksi kellään olisi tarvetta käyttää itsestään tuollasta termiä? Koskaan? Missään? :D

Cis tarkoittaa vain sitä, että fyysinen sukupuoli vastaa koettua sukupuolta. Kyllä se on ihan yleisesti käytetty termi, sinä itse taidat elää pienen kuplan sisällä jos se tulee sinulle jotenkin yllätyksenä.

Höpö höpö, en ole tollasta termiä kyllä nähnyt muualla kuin tällä palstalla. 

Tosielämässä ei ole missään tullut vastaan "cissejä". 

Onko se sitten liian hanakala sanoa vain olevansa nainen tai mies, luulisi että olisi helpompi jättää teennäinen etuliite siitä pois.

OK, elät kyllä todella pienessä kuplassa jos tuo on totta. Totta kai minäkin yleensä sanon vain nainen ja mies, mutta tuossa tapauksessa oli järkevää tarkentaa olevansa cis (esim. etteivät transfobiset vastaajat ala raivota minulle, että olen vain itse transnainen joka haluaa aivopestä muut).

Eikö se mene niin päin että cis-termiä käyttävät elävät kuplassa, ei ne jotka eivät tuota sanastoa tunne ja käytä.

Ei nuo cissit yms etuliitteet ole käytössä arkielämässä missään (muuta kuin sateenkaariyhteisön ihmisillä omassa kuplassaan).

Juu, enpä sanoisi. Jos esim. seuraa jenkkimediaa (Time, the New York Times, New York Review of Books) niin aika yleisessä käytössä on.

Se tässä niin surkuhupaisaa onkin, että lgbt-yhteisö on vapaasti päässyt tätä termistöään tunkemaan median kautta eetteriin, eikä kukaan ole vielä lähtenyt heitä ja heidän hassuja sanastojaan ja ihmisluokituksiaan kyseenalaistamaan. Toivottavasti se on seuraava askel, että medialla on uskallusta lähteä purkamaan tätä vyyhtiä.

Kyllä suuntaus tuntuu olevan enemmän siihen päin, että kunnioitetaan jokaisen ihmisen kokemusta itsestään ja tunnustetaan syrjivien rakenteiden olemassaolo.

LGBT-sateenkaariliikkeeseen tietysti, joka ihmisille näitä outoja identiteettejä ja luokituksia antaa, jos he eivät käyttäydy stereotyyppisesti.

Sukupuoli ja seksuaalisuus ovat kaksi eri asiaa, nekin menevät tossa sateenkaariliikkeessä kaikki keskenään sulavasti ristiin rastiin ja poikittain, ja hups, taas löytyy uusi "sukupuoli".

Vierailija
178/471 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoista, että pelkästään faktaa sisältävä kommenttini meni poistoon. Siinä ei ollut loukkauksia tai muutakaan törkyilyä, sanoin vaan, ettei ne transihmisten leikellyt sukupuolielimet edes toimi "luomu"elinten tavoin vaan keho hyljeksii niitä, esim. transvaginaan keho suhtautuu kuin epäonnistuneeseen amputaatioon, mätää pukkaa ja ns. vagina yrittää haavan tavoin umpeutua, joten sitä pitää itse kivuliaasti venytellä ja puhdistaa jatkuvasti jotta "vagina" edes pysyisi auki. Tällainen on henkisesti rankkaa aikuisellekin transihmiselle, kuvitelkaa miten uskomattonan traumatisoivaa se olisi LAPSELLE... mikään viestini poistatus ei poista tätä faktaa olemasta.

Vierailija
179/471 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylellä mitään muuta teemoja urheilun lisäksi  nykyään ole kun milloin minkäkin seksuaalivähemmistön  hihhulointia.  Ja sitä j  riittää sitten viikosta toiseen, on asiantuntijaa ja "asiantuntijaa" samettitakilla ja ilman.

Ei minusta ole ylen tehtävät kovin laadukkaasti hoidettu eikä kokonaisuutta eikä kokonaisuudesta välitetä huomioida. Samanlainen paatos ja jankutus kun joskus 70-luvulla, asia vaan vähän vaihtunut.

Vierailija
180/471 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on saanut useita huomautuksia kansainvälisiltä ihmisoikeuselimiltä transihmisten ihmisoikeuksien rikkomisesta.

Suomen nykyinen translaki vaatii sukupuoltaan korjaavan transihmisen lisääntymiskyvyttömyyttä. Hormonihoidot ovat siis pakollisia henkilölle, joka haluaa tulla tunnetuksi sukupuolensa edustajana lain edessä.

- Vaatimus lisääntymiskyvyttymyydestä antaa sellaisen viestin, että transihminen ei sovi vanhemmaksi. Tämä on älytöntä, koska monella transihmisellä on jo lapsia, toteaa Setan pääsihteeri Aija Salo.

Juridista sukupuoltaan vahvistavan henkilön on esitettävä lääketieteellinen selvitys siitä, että kuuluu vastakkaiseen sukupuoleen eikä ole esimerkiksi psyykkisesti sairas. Sukupuolen vahvistamiseen vaaditaan myös 18-vuoden ikää ja naimattomuutta.

- Lapset kärsivät siitä, että joutuvat elämään koko lapsuuden ja nuoruuden väärän sukupuolen kanssa, toteaa Salo.

Ihmisoikeusjärjestöt vaativat pikaisia uudistuksia translakiin. Salo kertoi Puheen Päivässä, millaisia uudistuksia translakiin vaaditaan.

Toimittajana Susani Mahadura.

https://areena.yle.fi/1-2895501

Vajaa kolme vuotta sitten

Sitten vaikka tämä http://www.sukupuolenaihminen.fi/projekti-mediassa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi