Prisman valikoima ja tyhjät hyllyt!
Onko kukaan huomannut saman? Valikoima supistuu ja hyllyissä ei ole tavaraa. Täytyykö tässä alkaa asioimaan Citymarketissa? Siellä on sentään mistä valita.
Kommentit (161)
Vierailija kirjoitti:
Ja valikoima on supistunut liikaa. Minulle käy jatkuvasti, että yhtäkkiä ostamani tuote ei kuulu enää valikomaan. Esim. Saarioisten pepperonimakkara, skottilainen ( Seriously) cheddarjuusto, dr. Oetkerin Stracciatella vanukas, Filoken kirsikkahillo, Sia: n jäätelöt kaikki on nyt poistuneet. Valitin, mutta vastauksessa sanottiin vain että vaihtelemme tuotteita jne. No minäkin vaihdoin Cittariin.
Saarioisten tuotteita on vähemmän muitakin kuin tuo pepperonimakkara, saman valmistajan kotimainen metwursti on huvennut hyllyiltä. No, ostan ne K-ryhmän kaupoista.
Vierailija kirjoitti:
Ootteko huomanneet muissa s-ryhmän kaupoissa samaa?
Kyllä, oon jo vuoden marmattanut kaupasta tullessani tuotepuutteita. Ja nämä puutteet kestävät helposti kaksikin viikkoa, eli vaikka mulla on S-kortti, niin käytän aika paljon muita kauppoja, niistä kun varmasti saa sen, mitä haluaa. Oma S-markettini on maanantaisin tyhjää täynnä, en viitsi enää edes yrittää.
Lisäksi myymälät epäsiistejä ja hyllyissä kasapäin tyhjiä pahvilaatikoita. Henkilökunta ilmeisesti vedetty halpuutuksen myötä niin minimiin ettei näitä ehditä siistiä. Ja usein käy tosiaan niin että joku ihan perusjuttu on lopussa ja loput joutuu hakemaan Citymarketista.
Olen huomannut.
Erikoisemmat hedelmät pitää aina hakea cittarista
K-puolella kauppiaalla on valtaa vaikuttaa myymälän tuotteisiin. S-puolella jokaisessa myymälässä on sama valikoima suurimmaksi osin ja siihen ei voi vaikuttaa. Aina kun on varaa niin asioin k-kaupassa... valitettavasti olen usein niin köyhä että pakko käyttää s-kauppaa ja lidliä.
Alepoissa on yleensä parempi tilanne, siellä en ole puutteita kauheasti huomannut. Mutta Prismat ja S-marketit, ihan jatkuvasti tyhjää täynnä ja puutteet kestävät todella kauan, oonkin miettinyt, että onko tukkujärjestelmässä vai missä vika.
Henkilökunta on kyllä asiallista! Itse olin erikoisempia lamppuja ostamassa ja aina ennen prismasta niitä ostanut, niin nyt ei ollut, kun tyhjä kohta. Myyjä vielä kyseli tarvitsenko apua ja en kehdannut sanoa, että ei teillä ole kuin ei oota.
Jaa, te asutte jossain maalla. Kyllä ainakin pääkaupunkiseudulla valikoimat ovat aivan normaalit.
Kaikki viestit toistensa kopioita. Trollit meuhkaa.
Jaksamisia kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Henkilökunta on kyllä asiallista! Itse olin erikoisempia lamppuja ostamassa ja aina ennen prismasta niitä ostanut, niin nyt ei ollut, kun tyhjä kohta. Myyjä vielä kyseli tarvitsenko apua ja en kehdannut sanoa, että ei teillä ole kuin ei oota.
Koska siitä ei ole yhtään mitään hyötyä. Ko tyyppi vain valehtelee hymyillen sinulle avusta ja siitä että tekisi mitään asialle.
Landella on muuten ihan eri tuotteet muutenkin kaupoissa kuin kaupungeissa. Muistelisin että itä-Suomessa ja länsi-Suomessa on eri tuotteet prismoissa.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, te asutte jossain maalla. Kyllä ainakin pääkaupunkiseudulla valikoimat ovat aivan normaalit.
Viikki tässä on jo mainittu, lisään Kaaren Prisman, S-marketeista esimerkkejä löytyy Helsingistä useita. Ei koske pelkästään maaseutua.
Älä sä City hullu tuu tänne meuhkaan. Asun itsekin kaupungissa ja asioinut useassa prismassa! sama tilanne joka prismassa.
Eipä tullut vielä ketjussa esille, mutta siis on ihan logistiikassa ollut isoja ongelmia, joista ei tietenkään asiakkaille puhuta. Eli järjestelmä ei toimi jonkun päivityksen tms. takia ja sen tähden tilauksia tulee miten sattuu. Jotkut tilaavat sitten yli tarpeiden tuotetta x, jotta se korvaisi tuotteet z ja y jos niitä ei saada. Sitten hyllyssä saattaa olla hirveä määrä tuotetta x kun z ja y loistaa poissaolollaan.
En usko tohon logistiikka ongelmaan. Miksi ne meikkihyllyt on tyhjiä vuodesta toiseen!? Siks kun ei tilata tarpeeks tavaraa
Logistiikassa ollut muutaman vuoden isoja ongelmia. Kuullostaa meriselitykseltä.
Vierailija kirjoitti:
Ootteko huomanneet muissa s-ryhmän kaupoissa samaa?
Mä käyn kahdessa S-marketissa silloin tällöin ja mua on ihmetyttänyt, että jatkuvasti joku tietty kissanhiekka on loppu, samoin jotkut pesuaineet. Mutta molemmissa kaupoissa on paljon punalaputettua lihaa hyllyssä . Mä olen ajatellut, että joku ei ole ihan tehtäviensä tasalla.
Eikös kuitenkin nykyään ole pitkälle automatisoitua nuo varaston täydennykset?
Ja siis nro 57 ,Helsingistä kirjoitan.
Vierailija kirjoitti:
Eipä tullut vielä ketjussa esille, mutta siis on ihan logistiikassa ollut isoja ongelmia, joista ei tietenkään asiakkaille puhuta. Eli järjestelmä ei toimi jonkun päivityksen tms. takia ja sen tähden tilauksia tulee miten sattuu. Jotkut tilaavat sitten yli tarpeiden tuotetta x, jotta se korvaisi tuotteet z ja y jos niitä ei saada. Sitten hyllyssä saattaa olla hirveä määrä tuotetta x kun z ja y loistaa poissaolollaan.
Tätä olen epäillytkin. Just tätä hirveät määrät tuotetta x ja sillä täytetään puuttuvien tuotteiden paikat. Ja kestää, että tilanne korjautuu. No, s-ryhmä meidän perheen osalta häviää ainakin pari sataa kuukaudessa, kun joudun menemään muualle, ostan sieltä samalla kaiken tarvitsemani.
Siinähän halpuuttamaan kun rehupula alkaa jo näkyä kaupan tiskillä.
Halpuutuksen myötä myös myyjinä on nykyään vihaisia ampiaisia, jotka tekevät työnsä mahdollisimman hitaasti, huonosti ja epäystävällisesti.