Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen liian tunnollinen, miten voin vähentää sitä?

Vierailija
26.02.2018 |

Tunnollisuus kuormittaa liikaa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et nyt avannut sitä, että mitä tarkoitat, että olet liian tunnollinen. Mutta sanosin, että hyväksy se, että muut voivat tehdä osansa ja elää hyvää ja kunnollista elämää, vaikka teksivätkin asiat hieman suurpiirteisimmin kuin sinä. Odota ti tai vaadi kuitenkin, että myös tekevät osansa, äläkä kuvittele tai luule, että vain sinun on yksin kannettava ja otettava kaikki vastuu itsellesi kannettavaksi, asioiden hoitamisesta ja toteuttamisesta..

Vierailija
2/5 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala olla tunnollinen itseäsi kohtaan. Ole tunnollinen sen suhteen, että teet vain just sen verran kuin mitä pitää. Ja töissä: sen mistä sulle maksetaan. Älä vaadi itseltäsi enempää kuin vaatisit toiselta. Töissä ei kannata heittää ihan läskiksi, mutta kotona välillä voi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen esseetä ja kirjoitan yhtä pientä yksityiskohtaa, joka ei edes ole pääaiheeseen liittyvä. Olen lukenut 7 kirjaa, että minulla on varmasti täydellinen ymmärrys siitä, että lauseeni asiasisältö on oikein. Olisin päässyt helpommalla jättämällä koko asian mainitsematta, mutta kun ei...

Vierailija
4/5 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala olla tunnollinen itseäsi kohtaan. Ole tunnollinen sen suhteen, että teet vain just sen verran kuin mitä pitää. Ja töissä: sen mistä sulle maksetaan. Älä vaadi itseltäsi enempää kuin vaatisit toiselta. Töissä ei kannata heittää ihan läskiksi, mutta kotona välillä voi.

Olet aivan oikeassa. Olen yrittänyt keksiä keinoa miten sen toteuttaisin, mutta en ole keksinyt sitä vielä. Asiat jäävät vaivaamaan minua ja tuntuu, että en ole tehnyt kokonaisvaltaista työtä jos en tarkista kaikkea.

Vierailija
5/5 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt tätä paljon viimeaikoina:

Onko kiltteys sitä että nielee kaikkien paskat ja unohtaa omat haaveet?

Jos on yhden kanssa suhteessa, kuuluuko sen eteen tehdä kaikkensa? Vaikka se olisi ollut jo pitkään huono ja voisi elää toisen kanssa? Miksi vaihtaa on huono?

Miksi virheet muistaa?

Miksi oma minuus on itsekästä?

Miksi jokainen ei ole vastuussa toisen onnesta? Koskee myös niin että kumppanisi olisi sitä.. Mikä velvollisuus on elää toisten kanssa, tehden itse kaiken työn?